Jump to content

Photo
- - - - -

Wat mis ik jullie...

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 18 April 2015 - 11:26 PM

Hallo daar

Ik ben Esther, hier was ik beter bekend als Ezzie; die kleine drol die altijd overal op postte en flink wat smileys en afkortingen gebruikte... Ik was hier voor het laatst toen ik zo'n 14 jaartjes jong was. Inmiddels ben ik nog geen week geleden 20 geworden.

[voor extra nostalgie bij het lezen: https://www.youtube....h?v=yVpclQCpSus ]

Waarom plaats ik dit op een dood forum? Ach, misschien praat ik tegen de muur, of zijn het loze woorden in de virtuele ruimte die misschien maanden of jaren door niemand worden gelezen... Misschien wel nooit, als het forum ooit offline gehaald wordt! Ik zie het meer als een dagboek bericht, mocht er iemand op reageren, dan zou dat natuurlijk harstikke leuk zijn, anders neem ik deze gelegenheid om mijn verhaal te plaatsen.

Met pijn in mijn hart browse ik door dit forum. Simparool.nl is al meer dan een jaar offline, ik betwijfel of ik mijn meest dierbare site van mijn jeugd weer online zal zien... Dat klinkt dramatisch, maar nostalgie is een b*tch. Ik zie allerlei topics voorbij komen waar ik in 2010 of 2011 op heb gereageerd, ik herken mijn verschrikkelijke avatar meteen. Bizar om te zien dat deze topics nog als meest recent staan, nog erger wel dat ik meteen weer weet waar deze over gingen en deels nog weet wat ik erop heb gereageerd!!

Oh jongens en meisjes van simparool en het simparool forum, wat mis ik jullie ongelofelijk veel, zoals de titel al verraad. Een tijd terug keek ik voor de één of andere reden een videocompilatie van de sims 2 uitbreidingspakketten en alleen al die muziek horen was genoeg om me terug te brengen naar het jaar van de release! Ik besefte ineens hoe snel die tijd voorbij was gegaan en wat een groot deel De Sims-serie en dit forum van mijn 'online' jeugd waren (hey, ik had ook nog een echt leven, geloof het of niet  ;)  ). De wacky artikelen lezen alsof ik in de wereld van mijn sims zat, later zelf proberen redactrice'tje te worden van de site, nog jaren verder lezen en verschillende renovaties van de site voorbij zien komen. Dat was iets waar al zoveel tijd van me in ging zitten, en van jullie waarschijnlijk ook.

Het forum was waar het allemaal echt gebeurde. De offline bullshit, de sims 1, 2 en 3 subfora, de legacy's (oooh, de legacy's, that was the golden era of simparool!), de simparool zomervakantie roleplay topic... Geweldige tijden met geweldige mensen. Ik ben toendertijd nooit naar meetings gegaan, maar heb de filmpjes wel gezien en kon een aantal mensen herkennen toendertijd. Ik wed dat zij het ook nog weten, als ze eraan terugdenken! Het is inmiddels 9 jaar geleden dat ik hier voor het eerst kwam, 2006, ik was 11 jaar oud en ik had nauwelijks ervaring met fora. Ik reageerde op alles wat ik leuk vond. Wat geweldig! Een forum waar iedereen net zoveel van Sims houdt als ik! Overal zomaar op reageren was niet hoe het werkte, begreep ik later uit geïrriteerde reacties van o.a. Dogna :rolleyes: , maar na een paar jaar was ik vaste klant, kind aan huis, deel van de harde kern van het simparool forum. Ik kende jullie en jullie kenden mij. We konden uren praten over de Sims 2 en waar Cora in godsnaam gebleven was of uitkijken naar een spannende nieuwe episode van deze of gene's legacy-verhaal... En nu is dat weg.

Het is voorbij, lieve mensen. Jullie zijn weg, want de site is weg. Jullie zijn verder gegaan met je leven en ik natuurlijk ook. Toch is niet alles veranderd... de liefde voor de sims zal bij vele van jullie niet verdwenen zijn en ook de herinneringen zijn niet weg, als jullie heel diep graven. Of... denken jullie ook nog weleens terug? Was het een mooie tijd? Voor mij wel en daar bedank ik jullie voor, hopelijk lezen jullie dit op een dag en misschien, héél misschien raken we weer aan de praat. Tot die tijd zal ik af en toe het forum bezoeken en misschien vind ik die toffe legacy's zelfs wel terug.

Tot ziens simparolers, hopelijk tot ziens en niet vaarwel.

Ezzie.

Posted Image

#2 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 18 November 2015 - 05:59 PM

Ik ging een bepaald topic opzoeken, en toen kwam ik dit tegen, wat grappig. :) Stuk recenter dan de meeste andere topics, haha.

Ook grappig om te bedenken dat jij intussen ook volwassen bent, is wel logisch natuurlijk, maar in mijn herinnering blijf je toch dat meisje van +/- 12 jaar. ;) Ik ben zelf intussen ook 22, maar ben ook hier begonnen toen ik 11 was met flink 'powerposten' (i.e. overal op reageren). Dus was wel een beetje hypocriet van mij om kritiek op jou te geven, sorry daarvoor. ;)

Zou wel leuk zijn als het forum ooit weer tot leven kwam, maar ik acht de kans niet heel groot. Ik heb wel nog steeds contact met een select groepje van hier, dus dat heb ik er mooi aan over gehouden. :D Misschien toch maar mensen overhalen om ooit terug te komen? ;)

Posted Image

#3 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 24 January 2016 - 12:46 PM

Hey Dogna! Leuk dat je toch nog reageerde :D Ik ben er een beetje laat bij met een antwoord, lol, maar misschien wel leuk om ze weer eens naar het forum te sturen ja :) Eens kijken of we met dat kleine groepje een balletje aan het rollen krijgen. Ben je nu 22? Ik had vroeger altijd het idee dat we veel meer scheelden, haha! De oudsten van het forum van toen zullen nu wel zo'n beetje in de 30 zijn dan? Wat een raar idee dat we alweer zoveel verder zijn.

Wat was eigenlijk de reden dat het forum zo ineens is opgehouden? In 2011 kapte alles er ineens mee, van wat ik zag... Maar ik heb niet zo goed meegekregen wat de reden was dat simparool überhaupt stopte... Hopelijk kom je hier nog eens kijken om te reageren!

Posted Image

#4 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 28 September 2016 - 12:11 PM

Wauw, hier leeft gewoon nog iets..

We zijn intussen weer negen maanden verder, maar er is een facebook groep vol met nostalgische ongein waar de meeste mensen van de oude garde lid van zijn. Niet dat die heel actief is, maar het bestaat nog. Zoek op 'Simparool Alumni'.

Mocht je dit ooit nog zien, meld je daar eens aan zou ik zeggen!

Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#5 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 08 October 2016 - 09:40 AM

Omg, een reactie. Ik kan niet geloven dat ik inmiddels ook al een tijdje 21 ben, het voelt veel korter geleden dat ik hier terugkwam... Anyway, ik ben meteen lid geworden! (of nouja, mits Wouter me accepteert, dan ben ik lid ;) )

Nou, zodra mijn vriend niet meer de computer bezet houdt waar De Sims 3 op staat, ga ik weer spelen :)

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users