Jump to content


Photo

De Sims 2 FAQ


  • This topic is locked This topic is locked
12 replies to this topic

#1 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 15 October 2004 - 09:05 AM

Regelmatig zullen wij Sims 2 FAQ en overzichten gaan plaatsen in dit topic. Reacties op de FAQ en de overzichten kun je in aparte topics kwijt.

Tot nu toe geplaatst:

1. Levens stadia van de Sims

2. Koken - eten

3. De Cheats

4. Persoonlijkheden en sterrenbeelden

5. Sterfgevallen en ziektes

6. Non Playable Caracters (NPC's)

7. Eastereggs

8. Skills

9. Simcity 4 terreinen in Sims 2 plaatsen


10. Uploaden naar desims2.nl

11. Behoeften van je Sims


Met dank aan JVtje, Simsfan88, Henk Glimlach, TenF, Sabine en Thommylover.

© Simparool 2004

#2 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 15 October 2004 - 09:06 AM

1. Levens stadia van de Sims

Zoals in het echte leven, veranderen Sims met de tijd. Er zijn 6 stadia in het leven van een sim: baby, peuter, kind, tiener, volwassenen, oudere (bejaarde). Elk stadium brengt nieuwe spelelementen, nieuwe uitdagingen en nieuwe avonturen. Wie het niet leuk vind dat zijn Sims ouder wordt, kan een code gebruiken om dat tegen te gaan. Hieronder vind je een klein overzicht van de verschillende stadia in een Sim zijn leven, er zijn bij elk stadium veel meer verschillende gewoontes en dingen die kunnen/moeten maar het is ook maar een klein overzicht. Veel plezier en heb een prachtig leven.


Posted Image Posted Image
BABY:
* Hoe lang: 3 Simdagen.
* Baby’s kunnen niet gemaakt worden in Creëer-een-Sim of Body shop.
* Baby’s hebben een hoop aandacht en zorg van anderen nodig.
* Baby’s kunnen opgehaald worden door de maatschappelijk werkster als er niet goed voor gezorgd wordt.
* Baby’s moeten regelmatig gevoed worden, en de luier moet verschoond worden dus – wees zeker dat je dat checkt.
* Baby’s streven er naar om op te groeien.
* Je kan een kindermeisje huren om op je baby te letten.
* Je kan niet direct de acties van een baby sim besturen.


Posted Image Posted Image
PEUTER:
* Hoe lang: 4 Simdagen
* Begin met het trainen van je Sim op jonge leeftijd zodat hij zich beter ontwikkeld (leer hem lopen, praten, plassen op de pot, etc.)
* Peuters kunnen worden opgehaald door de maatschappelijk werkster als er niet goed voor gezorgd wordt.
* Hou je peuter goed in de gaten, ze kunnen in de problemen komen in het huis als er niet goed op ze gelet wordt.
* Peuters kunnen niet zelf het huis verlaten.
* Peuters zullen voor hun sociale contacten grotendeels naar hun ouders gaan.
* Peuters kunnen beginnen met vaardigheden leren (alle leeftijden daarboven ook).
* Je kan een kindermeisje huren om op je peuter te letten.
* Peuters streven er naar om op te groeien.


Posted Image Posted Image
KIND:
* Hoe lang: 8 Simdagen
* Kinderen moeten naar school, huiswerk maken en zorgen dat het goed gaat met de studie.
* Kinderen kunnen worden opgehaald door de maatschappelijk werkster als er niet goed voor gezorgd wordt, of als hun cijfers te laag zijn.
* Kinderen kunnen niet zelf naar een openbare kavel gaan.
* Kinderen zullen voor hun sociale contacten naar hun ouders (en vrienden) gaan.
* Als kinderen geen aandacht krijgen zullen ze zich rebels en asociaal gaan gedragen. (als kinderen en later in het leven).
* Je kan een kindermeisje huren om op je kind te letten.
* Kinderen streven ernaar om op te groeien.


Posted Image Posted Image
TIENER:
* Hoe lang: 15 Simdagen
* Tieners moeten naar school, huiswerk maken en zorgen dat het goed gaat met de studie.
* Tieners kunnen een parttime baan hebben.
* Tieners kiezen een levensdoel (wanneer ze tiener worden).
* Tieners kunnen naar een openbaar kavel gaan. (ze kunnen weglopen als ze worden geprovoceerd).
* Tieners kunnen koken en spullen gebruiken die ze als kinderen nog niet konden gebruiken.
* Tieners kunnen niet trouwen of een “whoppie� doen (of te wel spelen in bed); maar ze kunnen wel uitgaan en romantische relaties hebben.
* Tieners zullen voor hun sociale contacten het meest naar vrienden gaan.

=========

Reacties kun je kwijt in dit topic.

© Simparool 2004

#3 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 15 October 2004 - 09:45 AM

Posted Image Posted Image
VOLWASSENEN:
* Hoe lang: 29 sim dagen
* Volwassenen kunnen een carrière kiezen, een baan hebben, en naar werk gaan.
* Volwassenen kunnen vertrekken (verhuizen) uit het huis van de familie, zodra ze volwassen zijn.
* Volwassenen kunnen trouwen en kunnen “whoppie� doen.
* Volwassen kunnen zwanger worden en ook adopteren.
* Volwassen kunnen eigenaar zijn van een huis.
* Volwassenen kunnen naar een openbaar kavel gaan.


Posted Image Posted Image
OUDERE (BEJAARDE)
* Hoe lang: 11-31 Simdagen (varieert per Sim)
* Ouderen kunnen trouwen en kunnen “whoppie� doen.
* Ouderen kunnen eigenaar zijn van een huis.
* Ouderen kunnen een baan hebben om geld te verdienen.
* Wanneer ouderen stoppen met werken, krijgen ze een pensioen.
* Ouderen kunnen vertrekken (verhuizen) uit het huis van de familie.
* Ouderen kunnen naar een openbaar kavel gaan.
* Ouderen overlijden aan ouderdom (totale leven is tussen de 70-90 simdagen).


Posted Image Posted Image
DE DOOD:
* Hoe lang: eeuwig
* Dode Sims kunnen niet bestuurd worden en worden verwijderd van de familielijst.
* Het is onmogelijk een Sim terug te krijgen wanneer hij is overleden.
* Sims laten een grafsteen of een urn na als ze overlijden.
* Overleden Sims laten een erfenis (geld) na aan de overlevenden (familie).
* Sims die overlijden worden mee genomen door de Grim Reaper. (Behalve de gene die dood gaan door ouderdom)
* Sims kunnen overlijden door ziekte, brand, elektrocutie, hongersdood, verdrinking en ouderdom.
* Baby’s, peuters en kinderen kunnen niet overlijden door ziekte, brand of elektrocutie.
* De achterblijvende familie rouwt.
* Overleden Sims kunnen als geest verschijnen en gaan spoken om anders Sims angst aan te jagen.
* Dood en ouder worden kan vertraagd worden door de “Elixer van het Leven�, deze elixer zal de sim 7-8 dagen jonger maken, en zo hun tijd verlengen in dat levens stadium.

=========

Reacties kun je kwijt in dit topic.

Bron en ©: Simsstash

© Simparool 2004

#4 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 15 October 2004 - 09:51 AM

2. Koken en eten

Hongerige, hongerige Sims
Sims hebben acht basis behoeftes, waarvan honger er eentje is. Maar waarom zouden we eten niet leuker en beter maken met gevorderd koken? Honger kan opgeheven worden door een maaltijd of een snack te eten. Sims moeten proberen om drie fatsoenlijke maaltijden per dag te eten. Probeer om van het eten een sociaal gebeuren te maken, nodig vrienden uit, of ga er gewoon voor zitten met de rest van de familie, en geniet van het voedsel. Maar om een maaltijd te maken waar iedereen van zal genieten en die iedereen een voldaan gevoel zal geven, moet je weten hoe te koken en wat te koken.

Leren koken
Om een geweldige kok te worden, moet je je Sims’ kookvaardigheden opbouwen. Sims kunnen leren koken door het lezen van kookboeken, door daadwerkelijk te koken, of door te kijken naar het kookkanaal op TV. Kinderen kunnen kookpunten verdienen en ondertussen eetbaar voedsel produceren door te bakken in de speelgoedoven.
Kookvaardigheden komen goed van pas, niet alleen in een Sims’ carrière, maar ook thuis. Sims met hogere kookvaardigheden zijn in staat om moeilijkere gerechten te bereiden, zullen minder snel het huis in brand zetten en kunnen maaltijden sneller bereiden. Ook al kan je al jong beginnen met het opbouwen van je vaardigheden, alleen tieners, volwassenen en senioren kunnen gebruik maken van de keukenapparatuur en maaltijden bereiden.

Eten bestellen via de telefoon
Om te kunnen koken en eten, moet je voedsel kopen. Er zijn drie manieren om aan boodschappen te komen waarmee je de koelkast kan vullen. De makkelijkste manier is om ze telefonisch te bestellen. Selecteer een Sim, klik op een telefoon en kies “Bel...� en dan ‘Bezorging’. Zodra het telefoonboek verschijnt, kies voor “Boodschappen�. Klik op het pijltje dat naar boven wijst, naast het plaatje van de koelkast, om de meter te vullen naar de hoeveelheid boodschappen die je wilt bestellen. Een volle balk is een volledig gevulde koelkast. Als je niet zoveel geld wilt besteden, dan kan je ook minder kopen. Zodra je geselecteerd hebt hoeveel voedsel je wilt, klik op de knop met het vinkje om je bestelling te plaatsen. Wanneer je opgehangen hebt, moet je wachten tot de bezorger arriveert. Zodra deze arriveert, klik er dan op en “Aanvaard bezorging�. Je Sim zal dan het eten aannemen en het in de koelkast leggen.

Eten bestellen via de computer
Je kan voedsel ook via je computer bestellen. Selecteer een Sim, klik op de computer en kies “Bestel Boodschappen�. In het scherm dat opent, klik je op de pijl naar boven, naast het plaatje van de koelkast, om de balk te vullen tot de hoeveelheid boodschappen die je wilt bestellen. Een volle balk is een volledig gevulde koelkast. Als je niet zoveel geld wilt besteden, dan kan je ook minder kopen. Zodra je geselecteerd hebt hoeveel voedsel je wilt, klik op de knop met het vinkje om je bestelling te plaatsen. Nu moet je wachten tot de bezorger arriveert. Zodra deze arriveert, klik er dan op en “Aanvaard Bezorging�. Je Sim zal dan het eten aannemen en het in de koelkast leggen.

Gaan winkelen voor eten
Je kan ook het huis verlaten en je boodschappen zelf halen op één van de openbare kavels. Om dit te doen moet je de telefoon pakken en “bel Vervoerbedrijf� kiezen, neem een taxi en neem je Sim, of Sims naar een willekeurig openbaar kavel waar boodschappen verkocht worden. Eenmaal op het kavel, klik op een willekeurig boodschappen-rek en kies “Kopen�. Een scherm zal tevoorschijn komen die je laat kiezen hoeveen voedsel je wilt. Ook hier doe je dat weer door het balkje te vullen. Wanneer je Sims weer thuis komen, zullen de boodschappen automatisch meegenomen worden en door (één van) je Sim(s) in de koelkast gelegd worden. In tegenstelling tot het bestellen via de telefoon of internet, zijn aan deze methode geen bezorgkosten gebonden.

Wat kan je koken
Met elk Kook Vaardigheids Punt die je Sim verdient, kan je nieuwe maaltijden “vrijspelen�, die je Sim kan koken. Hoe hoger de vaardigheid, hoe meer er gekookt kan worden en hoe beter je Sim het kan koken. Hier is een lijst met de verschillende gerechten die per level beschikbaar zijn.

Level 0: Sap, Chips, Koekjes, Diepvriesmaaltijd, Havermoutpap, Warm vruchtengebak, Belegde boterhammetjes, Hot Dogs, Kant-en-klaar maaltijd, Macaroni met kaas, Drilpudding
Level 1: Spaghetti
Level 2: Tosti
Level 3: Pannenkoeken, Hamburgers, Gemengde salade
Level 4: Omelet, Chili-con-carne
Level 5: Karbonaatjes
Level 6: Zalm, Kalkoen, Taart met laagjes
Level 7: Spareribs
Level 8: Gebakken IJsberg
Level 9: (geen nieuwe maaltijden toegevoegd)
Level 10: Gegratineerde kreeft

Wanneer koken, wanneer eten?
Je kan verschillende maaltijden op verschillende tijden van de dag klaarmaken en eten. Hieronder staat een lijst met de drie belangrijke maaltijden, de tijden waarop ze beschikbaar zijn en het eten dat in die periode gekookt kan worden.

Ontbijt - 02:00 - 10:30
Kant-en-klaar maaltijd, Havermoutpap, Pannenkoeken, Omelet, Warm vruchtengebak, Chips, Koekjes, Sap

Lunch - 10:30 - 16:30
Kant-en-klaar maaltijd, Gemengde salade, Belegde boterhammetjes, Tosti, Hamburgers, Hotdogs, Chili-con-carne, Chips, Koekjes, Sap, Drilpudding, Taart met laagjes, Gebakken IJsberg

Avondeten - 16:30 - 02:00
Kant-en-klaar maaltijd, Gemengde salade, Diepvriesmaaltijd, Spaghetti, Zalm, Karbonaatjes, Macaroni met kaas, Kreeftterrine, Hamburgers, Hotdogs, Spareribs, Kalkoen, Chips, Koekjes, Sap, Drilpudding, Taart met laagjes, Gebakken IJsberg

©2004 Simsfan88 voor de Nederlandse vertaling van de namen van gerechten

Posted Image
==========
Reacties kun je kwijt in dit topic

© Simparool 2004

#5 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 19 October 2004 - 07:13 AM

3. De Cheats

Om een code te gebruiken, open je de codebox en voer je de vetgedrukte woorden in.
Om de codebox te openen, druk je Ctrl + Shift + C tegelijkertijd in. Bovenaan het scherm verschijnt nu een balkje, waar je één van onderstaande codes in kan typen. Druk daarna op Enter.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Reacties kun je kwijt in dit topic

© Simparool 2004

#6 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 20 October 2004 - 07:15 AM

4. Persoonlijkheden en sterrenbeelden

De persoonlijkheden van de Sims bestaan uit 5 categorieën: slordig/netjes, verlegen/spontaan, lui/actief, serieus/speels, humeurig/aardig. Wanneer je een sim creëert kan je 25 persoonlijkheids punten verdelen tussen de verschillende categoriën (met een maximum van 10 per categorie). Maar wat betekenen deze categoriën nou voor je Sims? Verder in dit artikel zullen we daar op in gaan.

Tijdens het creëeren van een Sim kies je zijn of haar sterrenbeeld. Je kan op een sterrenbeeld klikken en zo een "voor gemaakte" persoonlijkheid krijgen. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om zelf de punten te verdelen en het bijpassende sterrenbeeld zal dan voor jou worden gekozen. De sterrenbeelden zijn ook belangrijk voor de verschillende wensen, humeur en of een Sim goed met een andere Sim kan opschieten.

Slordig/Netjes:
Hoe netjes je je Sim maakt bepaalt hoe of zij reageert op rommel. Als je veel punten in deze categorie hebt dan zullen ze rommel gelijk opruimen en misschien zelfs de rommel van andere Sims. Ze kunnen bang zijn voor rommel, insecten of een kamer die niet schoon is. Als een Sim maar een paar punten in deze categorie heeft, dan is er een grote kans dat ze de rommel pas op gaan ruimen als ze niks anders te doen hebben. Als een Sim helemaal geen punten in deze categorie heeft zullen ze nooit tot bijna nooit opruimen. Soms zal een Sim zonder punten in deze categorie niet echt blij zijn, wanneer je hem verplicht om af te wassen of het afval buiten zetten.

Verlegen/Spontaan:
Deze categorie bepaalt hoe open en makkelijk in de omgang een Sim met andere Sims is. Als een Sim alle punten in deze categorie heeft dan zal hij makkelijk praten. Niet bang zijn om nieuwe vrienden te maken of bang zijn om zich in groepen te begeven. Als een Sim de helft van de punten in deze categorie heeft dan zullen ze soms het heft in eigen hand nemen om een betere relatie te krijgen maar zijn wel angstig dat iemand te snel te veel wil. Een spontane Sim zal graag willen socialiseren en graag vertoeven in het gezelschap van anderen. Bij een verlegen Sim zal het een tijdje duren voordat ze zich uiten en ze vinden het helemaal niet prettig als ze een Sim voor het eerst ontmoeten en die praat hem de oren van het hoofd.

Lui/Actief:
De lui en actief categorie bepaalt in hoe verre een Sim er van houd om lekker te sporten/actief bezig te zijn. Als een Sim deze categorie bijna tot helemaal vol heeft, dan zal een Sim liever lekker gaan sporten dan een tijd voor de tv gaan zitten. Als een Sim deze categorie gedeeltelijk vol heeft dan zullen ze het leuk vinden om actief te zijn maar ook de tijd nemen om lekker te relaxen. Als een Sim lui is dan zullen ze vaak zitten, moeilijk uit bed komen in de ochtend en liever tv gaan kijken dan een work-out doen.

Serieus/Speels:
Deze categorie bepaalt hoeveel plezier een Sim wil hebben. Als een Sim speels is, dan zullen ze het erg leuk vinden om spelletjes en andere activiteiten met een hoog plezier gehalte te doen. Speelse Sims houden ervan om op meer extreme manieren aan hun plezier te komen. Waar een Sim die serieus is meer plezier beleeft aan het lezen van een boek, dan aan het spelen van computerspelletjes of spelen met speelgoed.

Humeurig/Aardig:
De humeurig/aardig categorie bepaalt hoe leuk een Sim het vindt om dingen voor andere Sims te doen en vrienden te maken. Een Sims met het maximum aan punten zal makkelijk vrienden maken, zal andere Sims proberen blij te maken en dingen voor andere Sims doen. Zoals eten maken, schoonmaken, etc. Een humeurige Sim met geen punten in deze categorie zal het erg moeilijk hebben met het maken van vrienden, het humeur van andere Sims verpesten en er een hekel aan hebben om met andere Sims in contact te komen/blijven.

Sterrenbeelden:

Tijdens het creëren van een Sim kies je hun sterrenbeeld. Je kan op een sterrenbeeld klikken om een voor gemaakte persoonlijkheid te krijgen, of je verdeeld zelf de punten en laat het spel berekenen welk sterrenbeeld je krijgt. Deze tabel zal je een idee geven met welke Sim je in contact moet komen om makkelijk een relatie op te bouwen. Het sterrenbeeld van een Sim beschrijft hun persoonlijkheid en deze tabel laat dan ook zien met wie je Sim het beste kan omgaan en met wie helemaal niet.

Posted Image

© Simparool 2004

#7 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 20 October 2004 - 07:16 AM

5. Sterfgevallen en ziektes

Posted Image

Posted Image

© Simparool 2004

#8 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 20 October 2004 - 07:17 AM

6. Non Playable Caracters (NPC's)

Dienst NPC's

Posted Image

Zelfstandige NPC's

Posted Image

Niet-maatschappelijke NPC's

Posted Image

© Simparool 2004

#9 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 20 October 2004 - 04:47 PM

7. Eastereggs

Sombere Geesten!
Sims met de Aspiratie Kennis zouden misschien wel een geest willen zien. Om er een te zien: breng een groep Sims bij elkaar voor een nachtelijke expeditie naar een donkere en verlaten plek. Zoek naar een plek met grafstenen, als dat kan. Hurk dan gewoon en wacht. Als je geluk hebt, kun je een verschijning of twee ontmoeten. Maar pas op! Spirituele wezens kunnen vaak te veel van het goede zijn voor Sims met een zwakker gestel. Als je Sim geen zin heeft om naar geesten te zoeken, kan hij of zij misschien een schrik krijgen die zo krachtig is, dat die een einde aan zijn of haar leven kan maken! Geesten kunnen televisies en radio’s aanzetten, je bloemen laten verwelken en huishoudelijke voorwerpen beheersen. Trap niet tegen grafstenen of urnen tenzij je wilt zien wat hele kwade geesten kunnen doen.
Geesten verschijnen in verschillende kleuren, afhankelijk van de manier dat ze stierven:

Rood: Vuur, rook verschijnt waar ze heen gaan.
Geel: Elektrocutie, vonken vliegen rondom ze.
Groen: Ziekte.
Blauw: Verdronken, ze laten plasjes water achter als ze bewegen.
Wit: Ouderdom.
Roze: Zich doodgeschrokken.
Paars: Gedood door vliegen.
Oranje: Verpletterd door een gevallen satelliet.
Doorzichtig: Verhongerd, ze stelen eten uit je koelkast.

Je eigen denkbeeldige konijn
Wanneer je Sim heel eenzaam wordt, kan hij of zij bezoek krijgen van zijn of haar eigen denkbeeldige konijn. Het konijn gaat weg als je Sim contact maakt met andere sims. Voor nog meer plezier, kijk eens wat er gebeurt als je een paar verschillende konijnen op je kavel hebt van verschillende kleuren.

Dood door vliegen
Als je een vieze Sim bent, en je jezelf achterlaat met een heleboel vieze borden rondom je, kun je aangevallen worden door vliegen. Als je Sim over teveel vieze borden stapt, kan er een zwerm van vliegen rondom je Sim vliegen en hem of haar doden. Dus kijk uit, en doe de afwas!

Magere Hein
Als een Sim sterft komt Magere Hein om zijn of haar ziel mee te nemen. Als je je Sim niet voor eeuwig kwijt wilt zijn aan de dood, laat dan één van je andere Sims met Magere Hein praten om je Sims leven te sparen.

Sims uit de ruimte
Als een volwassen Sim een telescoop gebruikt tussen zeven uur ’s avonds en twee uur ’s ochtends is er een kans dat je Sim ontvoerd wordt door aliens. Terwijl je Sim weg is, veranderen zijn of haar behoeftemeters voortdurend. Maak je geen zorgen, je Sim komt na drie uur terug en de behoeftes gaan terug naar hoe ze voor de ontvoering waren. Als de Sim een volwassen man is, dan is er een kans dat hij zwanger terug komt. Kijk uit terwijl je naar de lucht kijkt met de telescoop, want satellieten staan erom bekend om op je Sims te vallen en ze te doden.

Een achterbakse Sim
Als je pech hebt, kan er een inbreker langs komen om je huis te bezoeken. De crimineel gaat je huis binnen en probeert jouw eigendommen te stelen. Een alarm waarschuwt jou en de politie als ze je huis binnen komen. Als je een inbreker ziet, bel de politie. De politie komt en probeert de misdadiger te vangen en hem weg te brengen. Het is ook mogelijk interacties uit te voeren met de inbreker, en je kunt zelfs met hem trouwen. Sims die een carrière hebben als misdadiger hebben een gemeenschappelijke band met inbrekers en een relatie starten gaat makkelijker.
De inbreker kan zelfs naar een mede-crimineel zwaaien terwijl hij wordt afgevoerd door de politie.

© Simparool 2004

#10 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 21 October 2004 - 01:10 PM

8. Skills

Om hogerop te komen in een carrière en om een Sim succes te laten hebben thuis, moeten Sims hun skills verbeteren. Er zijn zeven soorten skills die bevorderd moeten worden.
Dit zijn: Koken, Techniek, Charisma, Lichaam, Inzicht, Creativiteit en Schoonmaken.
Sims moeten in een goede bui zijn om skills te verbeteren; als ze dat niet zijn zullen ze er niet aan willen werken. Sims kunnen al vanaf jonge leeftijd skills verbeteren, en ze kunnen afnemen als je ze niet goed gebruikt.

Koken
- Een bekwaamheid voor het bereiden van maaltijden en andere keuken vaardigheden. Koken is ook van toepassing in bepaalde carrières.
- Hoe beter je kook skills zijn, hoe meer ingewikkelde maaltijden je klaar kunt maken. Met elk nieuw kook level zijn er weer nieuwe maaltijden beschikbaar om klaar te maken.
- Boeken in boekenkasten kunnen gebruikt worden om te leren koken.
- Sims met hogere kook skills kunnen maaltijden sneller klaarmaken en het smaakt beter, dus andere Sims willen het graag eten.
- Hoe beter je bent in koken, hoe minder vaak een ongeluk gebeurd.
- Naar het kook kanaal op tv kijken helpt je kook skills te verbeteren.

Techniek
- Deze skill is handig voor thuis én op het werk.
- Net als met koken; je kunt boeken gebruiken om techniek punten te halen.
- Sims met meer techniek skills kunnen kapotte voorwerpen sneller repareren, en hebben een kleinere kans op elektrocutie als ze iets repareren.
- Hoe hoger je techniek skills, hoe makkelijker het is om dingen te repareren en voorwerpen gaan minder snel kapot.
- Voorwerpen repareren en een piano stemmen helpen ook om deze skill te bevorderen.

Charisma
- Charisma geeft een karakters doeltreffendheid aan bij het opbouwen van relaties, het overtuigen van anderen, bemiddelen bij ruzies en het succesvol presenteren van ideeën of een visie. Het heeft ook invloed op het leiderschapsvermogen en het manipuleren van anderen.
- Om charisma te bevorderen moet je oefenen. Dit kun je doen voor één van de vele spiegels in het spel.
- Sims met hogere charisma skills kunnen makkelijker vrienden maken.

Lichaam
- Deze skill bedekt kracht en behendigheid. Seksualiteit maakt hier ook deel van uit en kan invloed hebben op romantiek en relaties. Deze skill kan ook fysieke snelheid inhouden en reguleert het vermogen om ziekte, vermoeidheid, honger en verwondingen af te wenden of er van te herstellen.
- Het fitness apparaat is de beste manier om lichaam skills te krijgen.
- Je kunt trainen met de tv of de radio.
- Zwemmen in het zwembad helpt ook om lichaam skills te krijgen.
- Eten terwijl de behoefte honger al groen is kan ervoor zorgen dat lichaam skills afnemen.

Inzicht
- Onder inzicht vallen het vermogen tot beredeneren en organisatie vaardigheden, die zowel thuis als op het werk effectief zijn.
- Schaken is een manier om inzicht skills te verbeteren. Met een andere Sim schaken bevordert tegelijkertijd de sociale behoefte.
- Je kunt een telescoop gebruiken om inzicht skills te bevorderen.

Creativiteit
- Creativiteit is het vermogen om ideeën en concepten uit te voeren. Deze skill beschouwt ook een artistiek vermogen en de potentie om dingen uit te vinden of anders denken.
- Creativiteit kan bevorderd worden door te schilderen.
- Ook een muziekinstrument bespelen kan creativiteit bevorderen, en andere Sims vermaken.
- Een roman schrijven helpt ook de creativiteit te verbeteren.
- Hoe hoger de skill, hoe beter de muziek en de schilderijen die je Sim maakt is, en andere Sims vinden het leuker.

Schoonmaken
- Een aanleg voor dingen schoonmaken en netjes zijn, is iets belangrijks voor Sims. De schoonmaak skills hebben zowel thuis als op het werk toepassing.
- Hoe beter je schoonmaak skills zijn, hoe sneller je dingen schoon kan maken.
- Schoonmaak skills kunnen bevorderd worden door te lezen of door schoon te maken, wat bij bijna elk voorwerp kan.
- Sims met hoge schoonmaak skills besteden minder tijd aan de afwas doen of het toilet schoon maken.
- Hoe beter je bent in schoonmaken, hoe kleiner de kans is dat er een ongeluk gebeurt.
- Als je hoge schoonmaak skills hebt, blijven de dingen die je schoongemaakt hebt langer schoon.

© Simparool 2004

#11 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 03 November 2004 - 08:08 AM

9. Simcity 4 terreinen in Sims 2 plaatsen

Hoe kan ik de SC4 terreinen als mijn buurt gebruiken?

Nieuwe, eigen buurten voor de Sims 2 kunnen gecreëerd worden door de SimCity 4 terreinvormings gereedschappen te gebruiken. Alleen kleine steden kunnen in de Sims 2 geïmporteerd worden, dus verzeker je ervan dat je niet met een middelgrote of grote stad begint. Zorg er tevens voor, dat de stad die je gebruikt wegen heeft; anders zul je niet in staat zijn om huizen te plaatsen in je nieuwe buurt.

1 - Open je Mijn Documenten map.
2 - Open de SimCity 4 map.
3 - Open de Regio map.
4 - Open de map voor de regio waar jouw gewenste stad in zit
5 - Klik met de rechtermuisknop op het .sc4 bestand van je stad en kies 'kopiëren'.
6 - Open de EAGames map in je Mijn Documenten map.
7 - Open de Sims2 map.
8 - Klik met de rechtermuisknop op de SC4terrein map en kies 'plakken'.
9 - Start de Sims2.
10 - In het Kies een Buurt scherm, klik op de Maak Eigen Buurt knop.
11 - Er wordt nu gevraagd of je zeker weet dat je een lege buurt wil creëeren; kies 'ja'.
12 - Kies je .sc4 bestand van de lijst en klik op de Laadt Buurt knop.
13 - Typ de gewenste naam, beschrijving en terrein type in en klik op de knop met het vinkje.

Nu is je SimCity 4 terrein je nieuwe buurt. De meeste van de terrein opties die gemaakt zijn met de God modus gereedschappen kunnen geïmporteerd worden, inclusief planten en bomen (behalve palmbomen); dieren worden echter niet geïmporteerd. Alleen originele SimCity 4 wegen, bruggen of SC4 Deluxe kleine stalen boogbruggen, met de hand aangelegde wegen/straten die recht liggen, rechte hoeken voor de bochten, doodlopende straten en T & 4-wegs kruispunten worden geïmporteerd als straten in de Sims 2 buurten. Diagonale wegen en spoorwegen worden genegeerd en niet overgezet. Praktisch alle andere plaatsbare dingen worden eveneens genegeerd tijdens het importeren: zones, verhoogde wegen/autowegen/snelwegen, gebouwen of andere faciliteiten, vliegvelden, herkenningspunten, etc.

© Simparool 2004

#12 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 19 November 2004 - 07:18 AM

10. Uploaden naar desims2.nl

Hoe verstuur ik mijn Sims kavel/openbaar kavel/Sim naar desims2.nl?
De Sims 2 maakt het mogelijk dat je eigen gemaakte huizen, openbare kavels en Sims, deelt met andere Sim fans! Hoe? Dat kun je in deze handleiding lezen!

Kavels
Start het spel op. Kies vervolgens de buurt waarin jou kavel staat. Als de buurt geladen is, klik je op het huis dat je wilt exporteren. Je ziet hierbij het volgende scherm:

Posted Image

Klik nu op het “kavel opslaan� icoon:

Posted Image

Je kunt nu kiezen voor twee mogelijkheden:
1. Kavel op DeSims2.nl plaatsen.
2. Kavel opslaan in een folder.

Kavel op desims2.nl plaatsen.
Als je het huis op de exchange van www.desims2.nl wilt plaatsen, kies dan voor deze mogelijkheid. Je kunt een beschrijving aan je huis geven, en het huis daarna versturen. Je moet hierbij je inlog gegevens van de Sims site bij de hand hebben. Je Sims huis zal dan na afloop te bezichtigen zijn op de website, en andere leden kunnen jou huis downloaden. Je kunt een huis exporteren met of zonder familie.

Kavel opslaan in een folder.
Als je jou Sims huis wil versturen naar je vrienden, of hem als download op je eigen website wilt plaatsen, kies dan voor deze optie. Het bestand zal nu verplaatst worden naar de Sims map in de mijn documenten (mijn documenten\EA games\De Sims 2\ SavedSims). Je zult het bestand vinden onder de naam die je het huis hebt gegeven.

Openbaar kavel
Het opslaan van een openbaar kavel, werkt hetzelfde als het opslaan van een normaal kavel.

Sims
Ook eigen gemaakte Sims kun je delen met andere mensen. Hiervoor heb je het programma Bodyshop nodig. Dit is het programma waarmee je eigen Sims kunt maken. Dit programma kun je vinden op de eerste cd van De Sims 2.

Start Bodyshop nu eerst op. Je zult het volgende venster zien:

Posted Image

Je kunt nu eerst een sim maken door te kiezen voor “Sims creëren of klonen�. Is je sim klaar ga dan terug naar dit menu om de gemaakte sim te exporteren. Om een Sim te exporteren kies voor “Sims opslaan�. Je zult nu het volgende scherm in beeld krijgen:

Posted Image

In dit venster staan alle Sims die door jou gemaakt, of geïmporteerd zijn. Je kunt je sim op twee manieren exporteren, je kunt hem direct naar www.DeSims2.nl sturen, of je kunt het exporteren naar een bestand.

Sim op DeSims2.nl plaatsen
Om een Sim naar de officiële Sims site te sturen, selecteer de sim en klik op het “Sim op DeSims2.nl plaatsen� icoon:

Posted Image

Geef je Sim nu een naam en een beschrijving. Hierna vul je jou gebruikersnaam en wachtwoord in en de Sim zal verstuurd worden. Je kunt hem nu terug vinden op DeSims2.nl.

Sim opslaan in bestand
Om een Sim op te slaan als bestand, om hem bijvoorbeeld te delen met je vrienden, of om hem op je eigen website te zetten, selecteer je eerst de Sim die je wilt exporteren. Vervolgens klik je op het “Sim opslaan in bestand� icoon:

Posted Image

Geef je Sim nu een naam en een beschrijving, en klik op “Klaar met creëren van een Sim�. De sim staat nu als .Sims2Package bestand op het bureaublad

Je kan deze handleiding ook hier als Microsoft Word-document vinden. © EA.nl

#13 Hiki

Hiki

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 19 November 2004 - 03:51 PM

11. Behoeften van je Sims

Een sim's humeur word bepaald door de wensen en behoeften van een sim. Hun behoeften zijn gesorteerd in 8 catagorieen. Deze zijn: honger, comfort, hygiëne, blaas, energie, plezier, sociaal en omgeving. Honger geeft aan hoeveel honger een sim heeft. Je kan een lege maag vullen door een snack of een maaltijd te eten. Comfort is hoe comfortabel je sim het heeft. Je kan het comfort van je sim verbeteren door op een bank of een stoel te gaan zitten. Hygiëne is hoe schoon je sim is. Je kan je hygiëne verbeteren door je handen te wassen of te douchen. Blaas geeft aan hoe erg je sim naar de wc moet. Je kan een gevulde blaas verhelpen door naar de wc te gaan. Als je sim de wc niet haalt, kan je sim nog altijd zijn blaas legen. Energie is hoe moe je sim is. Energie kan weer aangevuld worden door te gaan slapen, een dutje te doen of koffie en espresso drinken. Plezier is hoe veel plezier een sim heeft. Je kan je plezier opwaarderen door een spel te spelen, tv te kijken, een boek te lezen of plezierige activiteiten doen. Sociaal betekend hoeveel contact je sim met andere sims heeft gehad. Omgeving toont aan hoe tevreden een sim is met de kamer of omgeving waarin hij zich bevindt. Als de kamer smerig is, zal een sim er erg ontevreden over zijn, maar als het schoon is, dan heeft je sim een hogere waardering. Maar hoe kan je verder nog snel je balkjes naar groen werken? Hieronder een paar tips.

Honger[list]Je kan een hongerige sim blij maken met een snack of een maaltijd.

[*]Voor de beste voedselkwalitiet en bereidingstijd, kan je het beste je apparaten opwaarderen. Zoals de duurste gootsteen, koelkast, fornuis, etc.

[*]Sims met een hoog kennisniveau wat betreft koken, kunnen niet alleen sneller koken, maar ook beter vullende maaltijden. Studeren dus.

[*]Een snack eten is een snelle manier om je honger te stillen.

[*]De sleutel om een maaltijd snel klaar te maken is de indeling van je keuken. Plaats je spullen in volgorde van bereiding, beginnend bij de koelkast, daarnaast de keukenmachine en daarnaast het fornuis. Zorg dat je een vrij keukenblad hebt naast het fornuis, zodat daar het eten neergezet kan worden nadat het gekookt is.

[*]Probeer zo'n 3 maaltijden per dag te eten.[list]Comfort kan bereikt worden door een stoel, bank, bed, jacuzie en meer te gebruiken.

[*]Als een sim te lang staat, zal hij zich oncomfortabel gaan voelen.

[*]Een andere sim een rugmassage geven is een goede manier om je comfort omhoog te werken.

[*]Koop goede stoelen en banken bij je computer, eettafel, TV en andere gebieden. Terwijl je sims eten, spelen, lezen of tv kijken, kunnen ze hun comfort ook gelijk verhogen.

[*]Een wc is een onderschatte bron van comfort, bekijk het comfort-niveau van een wc, voordat je het koopt.

[*]Je bed is een grote bron van comfort, je sim spendeert een groot deel van zijn tijd in bed en kan het comfort-niveau een stuk beter verhogen in een beter bed.[list]Om je snel op te frissen, kan je je handen wassen.

[*]Eén van de grootste bijdragen aan het afnemen van je hygiëne, is het niet wassen van je handen wassen als je van de wc afkomt.

[*]Neem dagelijks een douche of bad (of zovaak als mogelijk is).

[*]Smerige sims spoelen de wc niet door. Zorg ervoor dat je sim elke keer de wc doorspoelt.

[*]Eten, gebruik maken van de wc en schoonmaken maken het hygiëne-niveau snel lager.

[*]In je broek plassen brengt je hygiëne-niveau helemaal naar beneden.[list]Van drinken en eten raakt je blaas snel vol, zorg ervoor dat je sims genoeg tijd hebben om naar de wc te gaan na eten en drinken.

[*]Het hebben van meer dan één badkamer (of toilet), zorgt ervoor dat sims toch kunnen gaan, als een andere wc al bezet is.

[*]Zorg ervoor dat je de wc elke keer doorspoelt en repareert. Je wilt liever geen wc ontstoppen, als je hoognodig moet.

[*]Let op het niveau van je blaas, en handel naar gelang, anders laat je sim een plasje achter op de vloer en zal hier erg ongelukkig van worden.[list]Plezier krijg je door een spel te spelen, TV te kijken of leuke activiteiten te doen.

[*]Laat een sim een humeurige sim vermaken, dan gaat het plezier- en sociaal-niveau omhoog.

[*]Bekijk de plezier waardering bij elk object dat je koopt, om te kijken of je waar krijgt voor je geld.

[*]Jongere sims (kinderen, peuters en tieners) hebben meer plezier nodig om blij te blijven.

[*]Groep activiteiten kunnen meer plezier geven dan solo activiteiten, ook al hebben ze dezelfde waardering.

[*]Kussen, omhelzen, grapjes vertellen, spelen, entertainen en andere sociale interacties kunnen je sims veel plezier brengen.

[*]Elke dag een beetje tijd besteden aan TV, games of spelen, kan al veel schelen.[list]
Energie[list]Elk bed heeft een ander energie-bevorderende waardering. Hoe goedkoper het bed, hoe meer slaap nodig is.

[*]De gemiddelde sim heeft ongeveer 8 uur slaap nodig per dag.

[*]Doe zo nodig een dutje, om je energie omhoog te werken, voordat je het huis verlaat of naar het werk gaat.

[*]Trainen, zwemmen, een sport beoefenen en andere fysieke activiteiten doen, kan je sims' energie-peil snel naar beneden halen.

[*]Koffie en espresso drinken zal je energie- en dorst-niveau omhoog halen, maar je blaas wordt wel gevuld.[list]Besteedt tijd met je andere familie leden.

[*]Samen eten brengt zowel je sociaal- als je honger-niveau omhoog. Je hoeft alleen maar je sim aan een tafel te zetten, waar andere sims aan zitten.

[*]Acitiveiten doen in dezelfde kamer als andere sims, brengt je sociaal-niveau ook omhoog.

[*]Meedoen in groeps activiteiten met andere familieleden zal je sociaal-niveau ook doen verbeteren.

[*]Bel vrienden en praat met ze over de telefoon, dat verbetert zowel de vriendschaps-band als de sociaal-meter, zonder dat je gasten moet vermaken.

[*]Nodig andere sims uit om op bezoek te komen, zo kan je wat tijd spenderen met andere mensen dan je eigen familie.[list]Ruim troep op om de omgevings score te verbeteren naar het normale niveau. Plassen water, oude kranten, afval, dode planten en ongedierte verlagen de omgevings score snel.

[*]Vieze en oude objecten hebben doorgaans een slechtere omgevings score dan dure spullen.

[*]Een paar schilderijen ophangen of decoratieve objecten neerzetten helpt heel veel.

[*]Donkere ruimtes zullen lager scoren, plaats wat lampen en ramen om de score op te krikken.

[*]Hoe groter de kamer hoe beter.

[*]Open haarden die aan zijn, geven de omgevings score een flinke sprong omhoog.

[*]Maak het huis schoon, vuiligheid is niet goed voor de omgeving en de hygiëne.[list]
© Simparool 2004




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users