Jump to content

Photo

25/4: Engelse school creëert eigen Sim City

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Hiki

Hiki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 9,606 posts

Posted 25 April 2005 - 07:39 AM

School creëert eigen Sim City

AMSTERDAM - Een groep Britse scholieren mag in de klas ongehinderd de game Sim City spelen. Ondertussen steken ze er nog wat van op ook. Het populaire spel is aangepast aan hun eigen omgeving. De leerlingen krijgen de taak om enkele nijpende locale kwesties op te lossen.

De Fair View Junior School in Gillingham werkte samen met de makers van Sim City, een computerspel waarmee spelers hun eigen virtuele steden kunnen bouwen. Een speciale versie van de game moest voor de schoolkinderen een herkenbare omgeving opleveren, zo meldt de website van de BBC.

Volgens de schoolleiding is de aanpassing van Sim City aan de plaatselijke omgeving prima gelukt. "Ook andere scholen in de streek zouden hiervan kunnen profiteren." Bron: De Telegraaf

School creates its own Sim City 

Posted Image

A group of schoolchildren are learning about urban planning issues with the help of a specially-adapted version of a computer game.
Fair View Junior School, in Gillingham, Kent, teamed up with the makers of Sim City, which lets users play around with computer-generated cities.

A special Medway version was created to include recognisable local landmarks. Children use the game to learn about environmental and transport issues while redesigning their home town. The education-by-computer-game is part of a Medway Children's University course called Design A Town. The four-day courses have been run at Medway schools since 1998.

'Exciting development'

Teresa Murphy, manager of Medway Children's University, said the results of adapting Sim City for Gillingham, Chatham and Rochester have been excellent. "We wanted to see if it is feasible to use games software in schools for purposeful learning. "This could be a tremendously exciting development for all Medway's schools."

The software development also involved Medway Council and University of Greenwich geography student Matt Chinn. Bron: BBC News

Pupils redesign Medway

MEDWAY schoolchildren have been redesigning their home town thanks to a ground-breaking partnership between Medway Council and a major computer game company.
Pupils from Fair View Junior School, Gillingham, were using a special version of the Sim City software that had been customised with the help of its developer, Electronic Arts, to include recognisable local landmarks, such as the river, castle and cathedral.
Sim City is normally used to create a computer-generated city with residential, commercial and industrial areas, including power stations, police stations, hospitals and schools. The aim is to make the city as popular as possible with its imaginary inhabitants.
The schoolchildren were applying lessons learnt in Design A Town, a Medway Children’s University course. Medway Council was also involved in developing the Medway version of the software, along with University of Greenwich geography student Matt Chinn.
The aim was to see if the specially adapted software could be used for serious educational purposes. It is intended to help children learn about and understand such important aspects of urban design as environmental principles, transport, pollution and energy.
“We wanted to see if it is feasible to use games software in schools for purposeful learning,� said Teresa Murphy, Medway Children’s University Manager. “The results were great. This could be a tremendously exciting development for all Medway’s schools.�
Medway Children's University courses have been running since 1998. They take place every term for four consecutive Saturdays at a number of schools throughout Medway.
The next courses will start in June, and details will be available in schools. The Children’s’ University is part of Medway Council’s Out of School Hours Learning programme. For more information, see www.medway.gov.uk/extracurricula Bron: Medway.gov

#2 Renée Rossa

Renée Rossa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,295 posts

Posted 25 April 2005 - 08:45 AM

Doe mij zo'n school! :D

Volgens Josh doen ze dit de laatste tijd ook steeds vaker in de USA. Ik denk dat Simcity best leerzaam kan zijn! :)

#3 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 25 April 2005 - 11:49 AM

Bij ons op school heb je 2 computer lokalen, en in het ene lokaal staat op alle computers ook Sim City; wel de aller eerste, volgens mij.
Posted Image

#4 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 25 April 2005 - 12:06 PM

Wij mogen geen spelletjes op school spelen :( .

Maar volgend jaar mag dat wel als je met alles klaar bent :D
Posted Image Posted Image

#5 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 25 April 2005 - 02:46 PM

Ik weet niet precies hoe ik het me voor moet stellen, maar het lijkt me wel gaaf :P
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#6 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 25 April 2005 - 02:48 PM

hmm lijkt me leuk :D
Posted Image

#7 Krieltje

Krieltje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,739 posts

Posted 25 April 2005 - 03:17 PM

leuke school :D daar wil ik ook heen :hyper:

#8 Sam

Sam

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,745 posts

Posted 25 April 2005 - 03:26 PM

Lol :D Krijg je zeker zo'n vragenblad op het einde :P

#9 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 25 April 2005 - 03:59 PM

wat zouden ze moeten vragen ;)
Posted Image

#10 Aernout

Aernout

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 14,633 posts

Posted 25 April 2005 - 04:09 PM

Wij mogen geen spelletjes op school spelen :( .

Maar volgend jaar mag dat wel als je met alles klaar bent :D

maar je zat nu toch in je examenjaar :P

maar echt gaaf dat simcity!! k wou idd ook dat ik op zo'n school zat...

#11 simsforum.info

simsforum.info

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 posts

Posted 27 April 2005 - 05:04 PM

het enige wat wij mogen doen op de pc's op school is programmeren (turbo pascal, html, delphi C++ etc.) en als ze niet kijken surf ik ff naar dit forum :)

#12 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 27 April 2005 - 05:14 PM

we mogen alleen werkstukken maken op de compu... :( :'(
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#13 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 27 April 2005 - 07:23 PM

wij overtypen en er staat 1 spel op dat de jongens fantastisch vinden en dat doen ze soms voor half 9, voor 1 uur, en als we in de pauze binnen moeten blijven :) maar dat vinnik saai
Posted Image

#14 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 28 April 2005 - 05:13 PM

Wij mogen in de les alleen maar saaie dingen met computers :D

@simsforum.info: wat voor opleiding doe jij?
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#15 Aernout

Aernout

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 14,633 posts

Posted 28 April 2005 - 05:30 PM

laatst gingen we bij AK op de computer werken maar hij werd helemaal gek toen we gingen msn-en en internetten :lol:

Start -> Uitvoeren -> net send * hier bericht om te versturen
mss leuk om te proberen als jullie op school eens op de computers zitten :lol:

#16 Marruk

Marruk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,355 posts

Posted 28 April 2005 - 05:35 PM

dat kan bij onze computers niet, die zijn wat beveiligd..
maar als je via C:\Windows en dan "Winpopup"' opent kan je ook berichten versturen als je de "naam" van die pc weet ;)
Posted Image

#17 Lisette

Lisette

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,866 posts

Posted 28 April 2005 - 07:10 PM

Ik zou zoiets ook wel op school willen...Maar ik denk alleen dat de pc's het daar nie aan kunnen. Ze crashen om de seconden en zijn zo traag als een ik weet niet wat...Op de laptops zou het kunnen, maar die worden over een tijdje ook weer gesloopt ofzow... :lol:

#18 Sam

Sam

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,745 posts

Posted 28 April 2005 - 07:36 PM

Start -> Uitvoeren -> net send * hier bericht om te versturen

Hoe werkt dat dan?

:)

#19 Virra

Virra

Member

• Members
  • PipPip
  • 13 posts

Posted 29 April 2005 - 07:12 AM

net send * hier bericht om te versturen[/i]

Hoe werkt dat dan?

:)

dat kan bij ons op school ook :P alleen hebben ze dat geblokkeerd ofzo :S ik wil ook simcity spelen
Gegeven is de functie f( x): 1+ 5x² : x² + 1
De lijn k raakt de grafiek van f in het punt A met x a = -2
De lijn L raakt de grafiel van f in het punt B met xb = 1
Bereken de coördinaten van het snijpunt van k en L

#20 mogway

mogway

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 29 April 2005 - 07:17 AM

ik speelde dat vroeger online op school, was natuurlijk verboden LOL. het enige spel wat wij speelde was BlackJack en het leuke was dat we dat spel zelf hadden ontworpen :D dat was wel gaaf

winpopup gebruikte wij ook, was errug handig tijdens examens :D
Posted Image

DMS2C.com
Mogway's gezwam( laatste update 01-08-2007)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users