Hiki 0 Report post Posted May 20, 2005 [img]http://www.simparool.nl/spzone/gallery/albums/album01/1905_G.sized.jpg[/img] [quote]Ontwikkelaar Monte Cristo kondigt vandaag City Life aan, een op Sim City gelijkend spel waarin je zelf een gigantische stad uit de grond moet stampen. Demografie speelt een grote rol in het spel. Je dient namelijk rekening te houden met de verschillende klassen waartoe je inwoners bewonen en welke klassen wel en welke klassen niet met elkaar om kunnen gaan. Door de verschillende groeperingen uit elkaar te houden, voorkom je de grootste problemen in je stad. De weergave van City Life is volledig in drie dimensies. Vooralsnog heeft Monte Cristo eigenlijk nog nooit een echt geslaagde game weten af te leveren, maar misschien brengt City Life daar verandering in.[/quote] Bron: [url="http://www.gamer.nl/nieuws/26399"]Gamer.nl[/url] Het IGN artikel vindt je [url="http://pc.ign.com/articles/616/616903p1.html"]hier[/url], de creens van City Life vindt je [url="http://media.pc.ign.com/media/748/748781/imgs_1.html"]hier[/url]. Share this post Link to post Share on other sites
Rob 0 Report post Posted May 20, 2005 mooi iig mooier dan SC4 maar mss word SC5 ook wel zo... Share this post Link to post Share on other sites
Marruk 0 Report post Posted May 20, 2005 [quote name='borretje ']mooi iig mooier dan SC4 maar mss word SC5 ook wel zo...[/quote] :blink: vind m helemaal niet mooi eigenlijk.. Share this post Link to post Share on other sites
BeachBoy 2 Report post Posted May 20, 2005 [quote=Marruk ] [quote] :blink: vind m helemaal niet mooi eigenlijk.. [/quote] Nee ik ook niet echt. Vind ook dat mensen maar eens origneel moeten worden. Er zijn nu echt al iets van 5 Sims kloons . Share this post Link to post Share on other sites
Wouter 0 Report post Posted May 20, 2005 Ja en 4 van die sims kloons komen van Monte Cristo...hmmm Share this post Link to post Share on other sites
Sam 0 Report post Posted May 20, 2005 Duidelijk is het wel, waar die mensen hun inspiratie vandaan halen.. Share this post Link to post Share on other sites
Simsfan88 0 Report post Posted May 20, 2005 [quote name='Sam ']Duidelijk is het wel, waar die mensen hun inspiratie vandaan halen..[/quote] Tja, er zijn ook genoeg pogingen om The Sims te verbreken gedaan, denk bijvoorbeeld aan The Singles.. Deze lijkt idd veel nageaapt van Sim City... maar daar lig ik niet wakker van B) Share this post Link to post Share on other sites
Peter de Simmer 1 Report post Posted May 20, 2005 Ergste is er dat ook nog een The Singles 2 aankomt... Share this post Link to post Share on other sites
Sam 0 Report post Posted May 20, 2005 Oh god! Was één vernedering niet genoeg? Share this post Link to post Share on other sites
Rob 0 Report post Posted May 20, 2005 oh nee wat zeuren jullie, van die shooters als mohaa en call of duty...di9e zijn toch ook allemaal het zelfde en daar zeurt niemand over? <_< net of dat geen na-aperij is Share this post Link to post Share on other sites
Simsfan88 0 Report post Posted May 20, 2005 [quote name='borretje ']oh nee wat zeuren jullie, van die shooters als mohaa en call of duty...di9e zijn toch ook allemaal het zelfde en daar zeurt niemand over? <_< net of dat geen na-aperij is[/quote] Wie weet, ik zit nooit op het Medal of Honor of Call of Duty forum B) ... Share this post Link to post Share on other sites
Rob 0 Report post Posted May 20, 2005 [quote=Simsfan88 ] [quote] Wie weet, ik zit nooit op het Medal of Honor of Call of Duty forum B) ... [/quote] het gaat niet over forums het gaat over spellen :blink: wolverine Share this post Link to post Share on other sites
Wouter 0 Report post Posted May 20, 2005 Mohaa en call of duty zijn spellen van een andere genre. Eentje waarbij je wel met elkaar kunt concureren omdat je die spellen ondanks het doel (poppetjes neerschieten) toch heel verschillend kunt maken. Andere levels, andere uitdagingen, enz. Het genre van The Sims waarbij je mensen kunt simuleren is uniek en valt niet mee te concureren behalve als je spellen maakt die er verdacht veel op lijken. Wat dus hier gebeurt... Share this post Link to post Share on other sites
Simsfan88 0 Report post Posted May 20, 2005 [quote name='borretje '][quote] Wie weet, ik zit nooit op het Medal of Honor of Call of Duty forum B) ...[/quote] het gaat niet over forums het gaat over spellen :blink: wolverine [/quote] Ja dõh! Op forums lees je of het naaperij is B) . Share this post Link to post Share on other sites
jolovesyouall 0 Report post Posted May 21, 2005 Ontwikkelaar Monte Cristo kondigt vandaag City Life aan, een op Sim City gelijkend spel waarin je zelf een gigantische stad uit de grond moet stampen. Demografie speelt een grote rol in het spel.[b] Je dient namelijk rekening te houden met de verschillende klassen waartoe je inwoners bewonen en welke klassen wel en welke klassen niet met elkaar om kunnen gaan. Door de verschillende groeperingen uit elkaar te houden, voorkom je de grootste problemen in je stad.[/b] De weergave van City Life is volledig in drie dimensies. Vooralsnog heeft Monte Cristo eigenlijk nog nooit een echt geslaagde game weten af te leveren, maar misschien brengt City Life daar verandering in. dus ..... er zijn zelfs in spellen al probleemwijken gemaakt ?? Share this post Link to post Share on other sites
Krieltje 0 Report post Posted May 21, 2005 [quote name='Hello2125 ']Mohaa en call of duty zijn spellen van een andere genre. Eentje waarbij je wel met elkaar kunt concureren omdat je die spellen ondanks het doel (poppetjes neerschieten) toch heel verschillend kunt maken. Andere levels, andere uitdagingen, enz. Het genre van The Sims waarbij je mensen kunt simuleren is uniek en valt niet mee te concureren behalve als je spellen maakt die er verdacht veel op lijken. Wat dus hier gebeurt...[/quote] ja, maar waarschijnlijk vonden de makers van het eerste schietspel het tweede schietspel toch ook na-aperij? misschien wordt the sims wel een een genre, met allemaal spellen die op the sims lijken, maar toch net een tikkeltje anders zijn, net als bij de schietspellen. maar wat ik me nu af vraag: zal will wright dit soort spellen na-aperij vinden of zal hij zich vereerd voelen dat hij degene was die dit soort spellen bedacht? Share this post Link to post Share on other sites
Dogna 3 Report post Posted May 21, 2005 mja, dat er ook nog een the Singles 2 uitkomt zeg... Share this post Link to post Share on other sites
WitchieMel 0 Report post Posted May 22, 2005 Even terugkomend op de foto van Hiki's eerste bericht ^_^ Het ziet er wel mooi uit Share this post Link to post Share on other sites
Deborah 0 Report post Posted May 22, 2005 Toch even op het verhaal van Jolovesyouall inhakend... (ik heb SC4 wel, maar nog in de verpakking, geen tijd...) Is er al een SC spel met probleemwijken? Want volgens mij is dat toch een nieuwe toevoeging in het spel.. Share this post Link to post Share on other sites
Hiki 0 Report post Posted May 22, 2005 In SC heb je toch ook buurten die niet goed lopen / zich niet ontwikkelen of hebben we het hier over aso-mensen? Share this post Link to post Share on other sites
Peter de Simmer 1 Report post Posted May 22, 2005 Volgens mij bedoelen ze aso wijken ja. Share this post Link to post Share on other sites
jolovesyouall 0 Report post Posted May 23, 2005 [quote name='Peter de Simmer ']Volgens mij bedoelen ze aso wijken ja.[/quote] ja zo kwam het bij mij over tenminste, misschien begrijp ik het wel verkeerd hoor Share this post Link to post Share on other sites
Dogna 3 Report post Posted May 23, 2005 volgens mij bedoelen ze het ja, zo vat k t wel op Share this post Link to post Share on other sites
Edwin 0 Report post Posted May 26, 2005 [quote=Krieltje ] [quote] ja, maar waarschijnlijk vonden de makers van het eerste schietspel het tweede schietspel toch ook na-aperij? [/quote] Dat denk ik niet, want de makers van Call of Duty zijn dezelfde als die van Medal of Honor Allied Assault 't zit namelijk zo: Mohaa is ontwikkeld door een developer genaamd 2015. In samenwerking met EA games is dit spel op de markt gebracht. 2015 is de maker, EA games de uitgever. Daarna werd 2015 min of meer opgedoekt. Medal of Honor belandde bij EA Games en een grote groep van het team van 2015 startte een nieuwe bedrijf: Infinity Ward. Infinity Ward kwam een paar jaar na Mohaa met Call of Duty, die in samenwerking met Activision is uitgegeven. Dat Call of Duty en Medal of Honour Allied Assault op elkaar lijken is dus niet zo vreemd, omdat het door hetzelfde team is ontwikkeld. Overigens is infinity ward bezig met call of duty 2. Mja, een simcitykloon. Denk niet dat deze aan slaat. Ik vind de eerste screens ook erg lelijk. Als dit een pc game moet zijn, dan is zeker een 1 of andere budgettitel ofzo. Het ziet er niet uit. Daarbij heeft simcity toch wel meer de naam. Het is dé simgame onder de simgames, degene waar het mee begon. Share this post Link to post Share on other sites
Sam 0 Report post Posted May 26, 2005 Screens zien er idd niet zo heel mooi uit... Share this post Link to post Share on other sites