Jump to content

Photo
- - - - -

Spore: het algemene discussietopic

• Please log in to reply
198 replies to this topic

#181 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 18 October 2008 - 01:20 PM

Het Nederlandse Spore forum is geopend : http://nl.sporeforum.eaeurope.eu/

Alleen kan ik niet inloggen. Zijn er meer mensen met problemen?

#182 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 18 October 2008 - 04:06 PM

Ook de aarde gevonden :cool:

Ik zat alleen super geconcentreerd naar 'Sol' te zoeken. Ik ben meerdere keren gewoon straal langs 'Zon' gevlogen :P En trouwens, de aarde is echt superklein! Eén kolonie alleen al verwoest heel Europa!
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#183 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 18 October 2008 - 05:11 PM

Je moet 'm ook op antartica zetten, dan verniel je niks :P

#184 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 18 October 2008 - 09:20 PM

:P

- Weet iemand hoe je een sprookjesplaneet vindt? En wat überhaupt een sprookjesplaneet is?

#185 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 19 October 2008 - 08:50 AM

Geen idee wat dat is...

Ik ben opnieuw begonnen en heb allermamaggisch moeite met de beschavingsfase, ik ben kennelijk niet zo religieus aangelegd :P

#186 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 26 October 2008 - 11:12 AM

Woohoo! Eindelijk Spore gespeeld :3 (bij iemand anders)
Was leuk, heb jammergenoeg alleen de 1e en 2e fase gespeeld
Posted Image

#187 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 27 October 2008 - 12:05 PM

Best wel interessant spel, hè!? :)

Heb gisteren het centrum van het melkwegstelsel bereikt :P

#188 Olivier

Olivier

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,071 posts

Posted 27 October 2008 - 03:15 PM

Hoe doe je dat? :o
Posted Image

#189 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 27 October 2008 - 03:18 PM

Ja dat wil ik ook wel eens weten. Ik word constant belaagd door de Grox als ik ook maar in de buurt wil komen :P

#190 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 27 October 2008 - 06:54 PM

Je vormt een vloot met tenminste 4 bondgenoten, je health moet minimaal niveau 4 zijn en je zoekt een wormgat die dicht uitkomt bij het middenpunt. Dan zet je het spel even op pauze (anders komen die Grox meteen) en bekijk je jouw te varen route. Houd er rekening mee dat de afstand die je af kunt leggen tussen twee zonnestelsels steeds kleiner wordt. Dan draai je het scherm zo dat je precies van bovenaf kijkt (zo kun je zien welke zonnestelsels er binnen het bereik liggen). Je haalt het spel van de pauze af en je klikt je van het ene naar het andere zonnestelsel. Dus niet steeds de Grox neerknallen, maar gewoon doorvaren. Als het goed is knallen ze wel al je bondgenoten over hoop, maar houd je genoeg gezondheid over om het midden te bereiken. Houd continu goed de route in de gaten. Als je een keer verkeerd gaat, dan gaat het zeker weten verkeerd. En als je eenmaal op het centrum staat, dan snel inzoomen en kijk wat er gebeurt.
Kort samengevat: Diep ademhalen en gaan met die banaan!

#191 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 27 October 2008 - 08:39 PM

Ohja ook nog een tip, als je echt geen energie meer hebt enzo, ga naar een planeet (bij voorkeur een grox planeet) en maak er terrascore 1 van. De Grox kunnen blijkbaar niet tegen T1-planeten en gaan dus meteen weg. Plaats en kolonie en voila, je hebt én een 'save'-planeet (als je dood gaat kom je daar terug dacht ik) én je kunt nieuwe energie en gezondheidsbundels kopen. Twee vliegen in 1 klap!

#192 Olivier

Olivier

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,071 posts

Posted 27 October 2008 - 09:03 PM

Waar vind ik wormgaten?
Posted Image

#193 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 28 October 2008 - 10:36 AM

Dat zijn van die blauwe draaikolken, waarvan de naam eruit ziet als bijvoorbeeld NSB-345929. Als je er ver genoeg inscrollt dan teleporteer je ergens anders heen. Zorg wel dat je een bescherming hebt gekocht tegen 'schade bij zwarte gaten'.

Ohja ook nog een tip, als je echt geen energie meer hebt enzo, ga naar een planeet (bij voorkeur een grox planeet) en maak er terrascore 1 van.

Wel jammer dat je dan geen energie hebt om de terrascore te verlagen ;) Ja oke, wel meteoren regen of sneeuwstorm ofzo, maar die kosten weer klauwen met geld :whistling:

#194 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 28 October 2008 - 04:28 PM

Hoe krijg ik mijn planeet op terrascore 1 eigenlijk? Want ik koop zo'n atmosfeer ding, klik ermee op de planeet. En er staat wel bij dat Terrascore ding dat het terrascore 1 is, maar ik kan nog steeds geen planten enzo neer zetten?

( Ik heb het over die missie, dat je een tweede kolonie neer moet zetten op je eigen thuisplaneet )
Posted Image

#195 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 28 October 2008 - 09:18 PM

Als je een tweede kolonie wilt stichten dan moet je terrascore 2 worden. Het beste werken de stralen die je op de planeet kunt richten. Dus niet die eenmalige meteorenregen of zoiets. Als je dan T2 hebt dan pof je er snel 3 verschillende planten neer en de wereld is stabiel. Daarna nog 2 herbivoren en 1 carni- of omnivoor en je kan een tweede kolonie stichten.

#196 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 08 December 2008 - 03:38 PM

In september dit jaar verscheen EA's revolutionaire game Spore, wat een van de meest veelbelovende titels van de 21e eeuw had moeten worden. Het brein achter de game was Will Wright, die ook verantwoordelijk is geweest voor The Sims. Niets leek het succes van Spore nog in de weg te kunnen staan, totdat uitgever EA een zeer agressief DRM-systeem (Digital Rights Management) aankondigde. Met dank aan dit systeem kon elk exemplaar van het spel slechts drie keer geïnstalleerd worden, wat al snel voor veel negatieve reacties heeft gezorgd. Nu lijkt het er zelfs op dat de DRM-beveiliging averechts heeft gewerkt, want Spore staat met stip op nummer één in de lijst van meeste gedownloade games.

Alle inspanningen van EA om Spore tegen piraterij te beschermen, hebben dus niet alleen EA's reputatie naar een dieptepunt geholpen, maar lijken gamers er ook massaal mee te hebben aangemoedigd het spel te downloaden. In feite komt het er namelijk op neer dat gamers het spel bij een legale aankoop niet zelf in bezit krijgen, maar van EA huren voor een bedrag van 60 euro. Een gratis illegale download zonder beperkingen is voor velen dan aantrekkelijker, wat ook duidelijk naar voren is gekomen uit de onderstaande lijst van meest gedownloade games in 2008:

Spore - 1.700.000 downloads

The Sims 2 - 1.150.000

Assassin's Creed - 1.070.000

Crysis - 940.000

Command & Conquer 3 - 860.000

Call of Duty 4 - 830.000

GTA San Andreas - 740.000

Fallout 3 - 645.000

Far Cry 2 - 585.000

Pro Evolution Soccer 2009 470.000

Uit de lijst blijkt bovendien dat een game als Fallout 3, de eerstvolgende game op de lijst die in 2008 is uitgekomen, ruim een miljoen keer minder is gedownload dan Spore. De algemene reactie van gamers op agressieve DRM-systemen lijkt dus duidelijk te zijn, en wellicht zullen uitgevers hier bij toekomstige games van kunnen leren.

Bron: http://pcgamespecial.nl/?itemid=8201

Bijna 2 miljoen downloads :o
En de Sims 2 is trouwens ook wel vaak gedownload
Posted Image

#197 Fienx

Fienx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 505 posts

Posted 29 April 2009 - 02:18 PM

Een vraagje, ik ben in het midden van 't melkwegstelsel/de galactische informatie geweest.
Allemaal heel indrukwekkend etc, maar nu heb ik alleen een Staf der Levens gekregen en voor de rest is er níks gebeurd, ik snap niet wat de verdere bedoeling is :'p ..
De Grox uitroeien is gewoon onmogelijk volgens mij. Dus wat is het volgende doel dat je moet bereiken? :'p
Posted Image

#198 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 29 April 2009 - 03:58 PM

Nou je bent in principe klaar met het spel. :P Je kunt nog op zoek gaan naar die 'derde steen' rond het Sol zonnestelsel, of proberen om alle medailles te krijgen, maar verder zal er weinig gebeuren...

Het blijft natuurlijk een Maxis spel he (m.a.w. open einde)

#199 Fienx

Fienx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 505 posts

Posted 29 April 2009 - 05:31 PM

hm jammer, ik haat open eindes :'p
ik zal het hele melkwegstelsel dan maar veroveren *evil*
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users