Jump to content

Photo

De Legacy Uitdaging

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 17 October 2006 - 07:36 PM

Omdat ik de legacy uitdaging weer wat meer onder de aandacht wil brengen post ik hem hier nogmaals. Ik hoop dat zo meer mensen (weer) een legacy zullen beginnen :D.

De uitdaging: Maak een familie zo machtig mogelijk in 10 generaties.
De regels: Maak een nieuwe buurt, en geef hem een klimaat (woestijn, gras, beton etc.) en een naam naar keuze.

Begin met een vrijgezelle volwassen sim, gemaakt met Create-a-Sim of bodyshop, mannelijk of vrouwelijk. Kies een wens. Geef de Sim de persoonlijkheid die je wilt.

Laat deze sim verhuizen naar een lege 5X5 kavel en begin van hieruit aan je Sim's leven (en huis) te werken.

Als je trouwt of Sims bij je Sim laat intrekken, mogen dat alleen townies of NPC's zijn.

Kinderen mogen uit het huis weg verhuizen als je dat wilt, maar je moet tenminste 1 kind in huis houden om je legacy voort te kunnen zetten.

Als kinderen opgroeien tot tieners en je gevraagd wordt om een wens te kiezen, rol dan een 6-zijdige dobbelsteen;
1: Rijkdom
2: Kennis
3: Familie
4: Romantiek
5: Populariteit
6: Kies zelf een wens

Deze regel is er om de variatie en uitdaging erin te houden.

Het kind van de 10e generatie moet bloedverwant zijn van de originele Sim, zodat de originele Sim ook in de stamboom staat als voorouder van de Sim van de 10e generatie.

Je mag aging NIET uitzetten!

Je mag het levenselixer gebruiken, maar wees voorzichtig, want dit kan de tijdsprongetjes-bug tot gevolg hebben.

Je mag geen cheats of humeurverbeteraars gebruiken.

Je mag niet het spel opnieuw laden als de gebeurtenissen je niet bevallen (slechte kanskaarten of overlijden van Sims)
Opnieuw starten na een ernstige bug of iets dergelijks is wel toegestaan. De move_objects cheat is toegestaan als je een bug in objecten hebt.

Als je heel veel pech hebt en je hele huis zit vol bugs, mag je proberen om te verhuizen naar een ander 5x5 kavel, maar alleen in uiterste gevallen! Je verliest dan natuurlijk wel je grafstenen.
Helpt verhuizen niet? Dan mag je opnieuw beginnen met de uitdaging.
Ik beveel je aan om af en toe je huis te uploaden naar thesims2.com, zodat je het huis opnieuw kunt downloaden als er ernstige bugs optreden, en gewoon van daar verder kunt gaan.

Aan het eind van de uitdaging (10 generaties of nadat de familielijn is doorbroken) geef je je familie punten op basis van de volgende criteria:

1. 1 punt voor elke bereikte generatie (max 10)
2. 1 point voor elke §100.000 netto die de familie bezit (afronden naar boven)
3. Gouden of lagere doden geven je geen graf punten meer
4. 1 punt voor elk PLATINUM graf op het kavel
5. 1/3 punt voor iedere vriend die de familie op het einde heeft. (rond overgebleven 1/3s af naar beneden)
6. 1 punt voor elke keer dat een Sim een "onmogelijke" wens weet te vervullen (een wens waar je 30.000 punten of meer mee kunt scoren, limiet is 1 per Sim per wens. Er zijn andere wensen die ook tellen, zoals "10 kinderen krijgen")
7. -1 punt voor iedere keer als je Sims wensniveau tot ver onder nul zakt, waardoor de psychiater moet komen.
8. -2 punten voor iedere inteeltgeboorte in de familie.

Speciale bonussen.
1. 2 punten als alle 10 carrière beloningsobjecten op de kavel zijn
2. 1 punt voor ieder verschillend type NPC met wie je trouwt gedurende de legacy.
3. 1 punt voor iedere verschillend gekleurde geest die op je kavel is aan het eind.
5. 1 punt voor iedere alien die op je kavel geboren wordt (alleen aliens die geboren worden door ontvoering tellen, dus kinderen van aliens tellen niet mee)
6. 2 punten als de geboorte die de laatste generatie begint een tweeling is.
7. 2 punten als je het klaar kunt spelen dat 2 sociale konijnen romantische interacties met elkaar hebben op je kavel.

Natuurlijk is er geen enkele manier om te controleren of iedereen zich aan de regels houdt, dus de hele uitdaging is een erezaak. Het is gewoon een leuke uitdaging voor Simmers, geen "Ik ben beter dan jou" ego-feestje.
Veel succes!

Meer lezen? Klik hier (Engels)!

Wil jij meedoen met deze legacy? Maak dan een nieuw topic, en zet dan aan het begin van de topictitel [Legacy] zodat iedereen weet dat het om een legacy verhaal gaat. Vragen of opmerkingen kunnen in dit topic gemaakt worden.

Doe je mee met de legacy uitdaging, laat het dan ook even weten, dan kom je bij de deelnemers lijst te staan.

Deelnemers:
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#2 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 17 October 2006 - 08:33 PM

Leuk, nieuwe legacy's! :D
Ik zou wel mee willen doen, maar heb het een paar keer geprobeerd en is me niet gelukt...
Posted Image

#3 msz_lies

msz_lies

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 posts

Posted 18 October 2006 - 09:29 AM

ik denk dat ik ook wel mee ga doen ik weet het alleen niet zeker mag het ook met dieren?

#4 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 18 October 2006 - 10:04 AM

Als kinderen opgroeien tot tieners en je gevraagd wordt om een wens te kiezen, rol dan een 6-zijdige dobbelsteen;
1: Rijkdom
2: Kennis
3: Familie
4: Romantiek
5: Populariteit
6: Kies zelf een wens

moet de genotswens hier niet bij? :)
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#5 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 18 October 2006 - 10:53 AM

Ja, je kan van 6 Genotswens maken, maar dan moet je wel de goede uitbreidingen daarvoor hebben ;)
Posted Image

#6 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 18 October 2006 - 01:42 PM

En de tostiwens dan? :P
Posted Image

#7 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 18 October 2006 - 04:51 PM

Eeehm... naja eehm... Ik ken wel dobbelstenen met meerdere kanten, maar die heeft vast niet iedereen (ikzelf trouwens ook niet :P).
Tja eehm, dan kan je bij 6 gewoon kiezen voor de genotswens ofzo :lol:.

Of ik moet kijken of je op Random.org iets doen ofzo, dan genereert hij ook gewoon een willekeurig getal tussen 1 en x (wat jij ingeeft). Misschien is dat handiger :P.
Posted Image

#8 Suzanne

Suzanne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 295 posts

Posted 07 November 2006 - 07:16 PM

Ik heb momenteel geen vrije sim, maar zodra er eentje is wil ik deze wel doen :) Lijkt me leuk :P Ik zal wel een seintje geven als er een sim vrij is :P (het is namelijk zo, dat ik 1 grote legacy familie heb ;) )
Posted Image

#9 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 November 2006 - 08:41 PM

Lol is goed :D. Je kan natuurlijk ook gewoon het verhaal van de legacy familie die je nu hebt al posten tot waar je hebt ;). Of heb je daar geen verhaal van gemaakt :P?
Posted Image

#10 Suzanne

Suzanne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 295 posts

Posted 08 November 2006 - 01:23 PM

daar had ik een hoofdstuk van, maar daarna geen energie of zin om het verder te posten, want ik moest alles dan in het engels doen :P Maar generatie 11 is er nu bijna, de stamboom is supergroot dus ik weet niet of het kan lukken. Maar misschien doe ik de studentenleven legacy met Hope, als dat mag? Ze is de zus van de erfgenaam van generatie 9 :)
Posted Image

#11 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 07 February 2007 - 07:03 PM

De bedenker van de originele legacy zoals hierboven beschreven, heeft ook aanvullingen gemaakt voor de expansions. Hier de site van hem: http://www.legacychallenge.com (wel engels hoor)

#12 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 08 February 2007 - 08:08 AM

Het is een hele leuke Legacy, maar tien generaties is heel erg veel... Dan ben je zo oneindig lang bezig :o Misschien begin ik er wel een keertje aan, maar op dit moment heb ik het te druk :-P
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#13 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 13 February 2007 - 09:19 AM

10 generaties vindt ik ook veel te lang dan ga ik misschien nog vals spelen :P ;) :D

#14 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 13 February 2007 - 03:10 PM

10 generaties is inderdaad lang.
Ben al sinds Studentenleven bezig met soort Legacy, voor mezelf, en daar zit ik op generatie 6 nu.
Posted Image

#15 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 13 February 2007 - 03:49 PM

Ik ben meestal na generatie 2 of 3 het al heel erg zat en begin ik overnieuw. Al moet ik zeggen dat het met de legacy van het legacyforum heel goed is gegaan, ik had daar toen 5 of 6 generaties. Maar meer omdat ik me dan echt aan de regels moest houden.

Tot we een nieuwe legacy krijgen, ga ik maar eens overwegen of ik deze legacy eens ga proberen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users