Jump to content

Photo

Simparool Studentenleven-legacy

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 18 October 2006 - 06:59 PM

Omdat deze volgens mij ook wel redelijk populair was toen, dus die wilde ik ook weer wat onder de aandacht brengen :).

Eindelijk daar is ie dan de Simparool Studentenleven-legacy !!

Studentenleven legacy Simparool © Simparool

Doel: Laat 6 generaties opgroeien en studeren. Houd hierbij de familienaam in stand, houd je aan de regels en creëer een zo machtig mogelijke familie!

De voorbereidingen
1. Creëer een nieuwe buurt naar keuze

2. Plaats in je nieuwe buurt een woonkavel van 3 bij 3, om na het afstuderen van je toekomstige Sim een huis op te kunnen bouwen.

3. Verbind een universiteit aan je nieuwe buurt. Dit moet een zelfgemaakte universiteit zijn!
Selecteer uit de opties speciale kavels; klein studentenhuis 1 of 2 met 8 kamers en plaats deze in de studentenbuurt. Hier zal je sim komen te wonen (of maak zelf een studentenhuis)
Creëer openbare kavels in je nieuwe buurt, of download deze van EA.com. Denk aan een sportschool, een bibliotheek, een concerthall, een café, en wat er verder nog in je opkomt. Er mogen GEEN hacks of dergelijke in voorkomen!!

4. Creëer een jong volwassen Sim M/V naar keuze.
Geef deze Sim een familienaam naar keuze, deze familienaam moet in alle generaties blijven voort bestaan!
Je huishouden krijgt de naam van jouw Sim, ofwel een zelfgekozen huishoudnaam.
Deze Sim verhuis je naar het studentenhuis.

Het wilde studentenleven

5. Je hebt 7 huisgenoten. Kies je er een uit die je toekomstige partner wordt. Met deze Sim zul je na je studietijd trouwen, dus wees zorgvuldig in je keuze en probeer er eventueel een paar uit voor je je keuze maakt.
Partners van je legacy-Sims moeten townie, NPC of student zijn.
Overigens mag je Sim alleen verhuizen vanuit het studentenhuis om een eigen studentenvereniging te stichten.

6. Je Sim kiest studierichting na het gooien met twee dobbelstenen:
- 12 » psychologie
- 11 » toneel
- 10 » kunst
- 9 » filosofie
- 8 » biologie
- 7 » economie
- 6 » literatuur
- 5 » wiskunde
- 4 » geschiedenis
- 3 » natuurkunde
- 2 » politiek
Je bent verplicht om je te houden aan de uitkomst van de dobbelstenen die de studierichtingen bepalen.

7. Leef je studenten leven zoals je dat zelf graag wilt, wees zo creatief mogelijk en maak er een leuke tijd van.

8. Zodra je Sim is afgestudeerd, ga je eerst een lekker feest vieren. Leef je nog één keer goed uit, want hierna begint het serieuze leven. Kijk uit dat je het spel NIET opslaat na het feest!

Na je studietijd; Het gezinsleven

9. Na je examenfeest en de afstudeerceremonie zul je je Sim terug vinden in het familiedepot. Plaats hem/haar nu in je eerder gebouwde 3 bij 3 kavel.
Bouw nu huis voor je Sim en richt het in.
Creëer in ieder geval een diplomamuur voor de komende generaties, begin ermee om je eigen diploma er neer te hangen.
Zorg dat je Sim een baan krijgt. Hoe beter je Sim heeft gepresteerd in de studententijd, des te beter de beginbaan.

10. Trouw met de Sim van je keuze en zorg dat je twee kinderen krijgt. Het serieuze leven is begonnen!
De wens van de kinderen wordt ook nu weer bepaald door een dobbelsteen:
- 1 » rijkdom
- 2 » kennis
- 3 » familie
- 4 » romantiek
- 5 » populariteit
- 6 » kies zelf een wens

11. De kinderen hoeven de tiener jaren niet helemaal te volbrengen. Wel is het zo dat je punten kunt verdienen als je je Sim de tienerjaren helemaal laat uitleven, alle 15 dagen lang. Keus is dus aan jezelf.

12. Zodra het 1e kind oud genoeg is om te gaan studeren, stuur je hem of haar naar de universiteit, naar het Simparoolstudiehuis.
Zodra je 2e kind kan gaan studeren kun je hem of haar toevoegen aan het studentenhuishouden van je 1e kind.
Het kiezen van de studierichting doe je met het eerder omschreven dobbelstenen-systeem.

13. Ik raad je aan om het studentenhuis en je woonkavel afwisselend te spelen, zodat de tijd van beide kavels een beetje gelijk blijft lopen. Anders heb je straks een heleboel Sims van dezelfde leeftijd, en dat willen we niet.

14. De diploma’s van de afgestudeerde nakomelingen komen aan de diplomamuur te hangen die je reeds hebt gecreëerd.

15. Het 1e kind wat naar de universiteit wordt gestuurd is verplicht een toekomstige partner te zoeken uit zijn of haar medebewoners uit het studentenhuis.
* Uiteraard mag je toekomstige partner hetzelfde geslacht hebben als jouw sim je trouwt met deze partner, maar om de legacy voort te zetten moet je 2 baby's adopteren.

15a. Het tweede kind heeft de vrije keus in het kiezen van een eventuele partner.
Let op;dit moet wel een NPC , Townie of Student zijn
Je hoeft deze Sim niet te laten trouwen als je dat niet wilt, de keus is aan jou. Deze Sim is ook niet verplicht om kinderen te krijgen.

Het einde van de legacy

16. De 6e generatie stuurt haar kinderen naar de universiteit, precies als in de voorgaande generaties.
Nu is de legacy bijna afgelopen en zijn de spelregels iets anders om het spannender te maken!

17. Het is de bedoeling dat je steeds 1 Sim-dag speelt in de gewone buurt met de 6e generatie en de volgende Simdag in de universiteitsbuurt. Hier ga je mee door tot de 6e generatie is uitgestorven.
Zullen jouw studenten het redden af te studeren voor hun ouders overlijden? Het gebruik van levenselixer is niet toegestaan voor de zesde generatie Sims. En ja: Drinken van de koeplant valt daar ook onder!

Dit mag wel/niet

Je mag je spel niet afsluiten zonder het op te slaan als de spelontwikkelingen je niet aanstaan, zoals de komst van magere Hein, of een verkeerde keuze tijdens je werk of dergelijke. In geval van ernstige bugs mag dit wel.

Je mag alles downloaden wat je wilt, zolang je maar niet kan cheaten met de downloads.

Je mag alle wensvervullers en carrièrebeloningen gebruiken.
Alleen de 6e generatie mag geen levenselixer meer gebruiken of drinken van de koeplant.

Probeer tijdens de legacy alle carrièrebeloningen vrij te spelen.

Na de dood van de 6e generatie is de legacy gespeeld, hopelijk kun je een diplomamuur tonen met 11 verschillende studies die gevolgd zijn door je Sims.

Je mag graven en carrièrebeloningen verwijderen van je kavel, dit omdat niet alle computers veel graven/carrièrebeloningen aankunnen.
Wel even eerst een foto maken en publiceren, dan telt je graf/carrièrebeloning gewoon mee.

Je mag maar eenmaal in de hele legacy een Sim dood laten gaan door vliegenaanval

Je mag de koeplant niet ontoegankelijk maken voor Sims. Dus geen muren of hekken zonder deur en geen obstakels! Wil je niemand laten opeten door de koeplant, zorg dan dat je deze regelmatig voert!

De stamboom moet kunnen worden getoond, waarbij de laatste generatie is verwant aan de 1e generatie en de familienaam draagt.

In verband met een eerlijke puntentelling ben je verplicht om een foto te publiceren van datgene, waar punten mee te verdienen valt.

Je mag verhuizen of opnieuw beginnen in geval van rampen in je spel zoals bugs, voortdurend vastlopen van het spel e.d. Dit na overleg met de legacyleiding (ondergetekenden).

Je mag de tienertijd geheel of gedeeltelijk overslaan en sneller een student van je Sim maken. Dit heeft wel consequenties voor de puntentelling!

Tijdens de studietijd krijg je de optie om de levenswens te veranderen, uiteraard mag dat maar wel door middel van het dobbelsteen systeem!

Puntentelling

Studietijd:
* Lid worden van een geheim genootschap: 3 punten
* O jaa! met een professor, met wie een andere legacy-sim al O jaa! heeft gedaan: 0.5 punt
* O jaa! met twee of meer professoren door dezelfde sim 2 punten
* O jaa! met een professor: 1 punt
* Een studiebeurs ontvangen: 0,5 punt
* Volbrengen van de levenswens: extra bonus 5 punten
* Studentenvereniging oprichten: 1 punt
* Per Sim die lid wordt van jouw studentenvereniging: 1.5 punten

Afstuderen:
* Elke Sim cum laude afgestudeerd: 3 punten
* Elke Sim afgestudeerd met diploma: 2 punten
* Twee of meer diploma’s behaald in dezelfde studierichting door verschillende sims: 0.5 punt
* Van universiteit worden gekickt: -5 punten
* Diploma's in alle afstudeerrichtingen behaald aan het eind van de legacy: extra bonus 5 punten

Opgroeien tiener na:
* 0-8 dagen: 0 punten
* 9-14 dagen: 1 punt
* 15 dagen (de tienerjaren uitspelen): extra bonus 5 punten

Huwelijk:
* Medebewoner(ster): 2 punten
* Voor het 1e kind: niet trouwen met medebewoner(ster) -2 punten
* Student: 1 punt
* Townie: 1 punt
* Npc: 1 punt
* Overige sims: 1 punt

De dood:
* Gewoon graf: 0 punten
* Platinum graf: 1 punt
* Succesvol tot leven wekken van een dode sim: extra bonus 5 punten
* Tot leven wekken als zombie van een dode Sim: 2 punten
* Dood door vliegenaanval met als resultaat een gewoon graf: 5 punten * Dood door vliegenaanval met als resultaat een platinum graf: extra bonus 10 punten

Diversen:
* Als de koeplant niemand (ook geen NPC's, townies en studenten) heeft opgegeten tijdens de legacy: extra bonus 3 punten
* Per 100.000 simoleans in kas na het einde van de legacy: 1 punt

Deze legacy is gemaakt door Resie en Jolovesyouall , en alleen bedoelt voor het Simparool !

© Simparool 2005

Wil jij meedoen met deze legacy? Maak dan een nieuw topic, en zet dan aan het begin van de topictitel [SL] zodat iedereen weet dat het om een Studentenleven-legacy verhaal gaat. Vragen of opmerkingen kunnen in dit topic gemaakt worden.

Doe je mee met de Studentenleven-legacy, laat het dan ook even weten, dan kom je bij de deelnemers lijst te staan.

Deelnemers:
De familie de Bruijn - SPSL legacy van msz_lies
De familie Nederpelt - SPSL legacy van Batumulia
De familie Hope - SPSL legacy van Suzanne
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#2 msz_lies

msz_lies

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 posts

Posted 21 October 2006 - 04:42 PM

Ik doe mee hoor zeker weten oja mag je dit ook doen met sims2 pets dus met dieren der bij?

#3 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 21 October 2006 - 04:55 PM

Ik heb je naam bij de deelnemers gezet :P.

En ja je mag gewoon huisdieren nemen enzo :).
Posted Image

#4 Batumulia

Batumulia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,589 posts

Posted 23 October 2006 - 01:28 PM

zet mij er ook maar bij!
Posted Image
"A war has already been won before it has been fought." -Sun Tzu, Art Of War
"Patience is a virtue." -Thom Nederpelt
1000 posts: 24/06/2006, 23:04
2000 posts: 08/01/2007, 19:49

#5 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 23 October 2006 - 02:34 PM

Oke je staat erbij :D. Cool dat er nu al een paar SPSL legacy's zijn weer :D.
Posted Image

#6 Suzanne

Suzanne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 295 posts

Posted 07 November 2006 - 07:13 PM

Ik wil wel meedoen. Mag het ook met een andere sim zijn dan zelfgemaakt? Ik heb namelijk een sim, Hope Degacey, met wie ik deze wel wil doen. Ze zit nog steeds in de uni, ik kan haar dus gemakkelijk verhuizen naar een eigen uni die ik aan die buurt heb. Hope is de, ff denken, de 9e generatie van mijn alphabet legacy (27 generaties halen) en met spares van die familie heb ik al 4 andere legacy's, eentje kan er wel bij :) Hope is trouwens ook momenteel mijn lievelingssim (Ookal is gen 11 er bijna :D) Mag dat? Ik zal niet superveel spelen met hen, maar wel een update plaatsen als ik gespeelt heb. Maar kan ik dat doen met deze meid?
Posted Image

#7 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 09 November 2006 - 08:06 PM

Aangezien je de legacy nu bent begonnen heb ik je erbij gezet in het lijstje van deelnemers.

Veel succes :D.
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users