Jump to content

Photo
- - - - -

Hola, pola: waar blijft Spore?

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Sam

Sam

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,745 posts

Posted 19 December 2006 - 02:04 AM

Allez zeg... Het is nu al zeker 1 maand geleden dat ik nog op SP geweest ben en nog steeds geen nieuwe info over Spore.

Zou EA stiekem Wills plannetjes in de diepvriezer hebben gestoken?

#2 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 19 December 2006 - 07:47 AM

Ik denk dat Will zelf nogal terughoudend is met het geven van informatie...
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#3 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 19 December 2006 - 08:13 AM

Tja op het moment is er weinig info te vinden over Spore, dus kan ik ook weinig posten op de Zone ;).

Maar volgens mij komt het spel toch nog wel hoor, ergens in het tweede kwart van 07 dacht ik ;).
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#4 Teun

Teun

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 774 posts

Posted 19 December 2006 - 12:58 PM

Hier zegt Willetje Half 2007..
Vertaalmachine (Nieuwe url!)

#5 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 19 December 2006 - 02:45 PM

Het eeuwige probleem van pretentieuze gamemakers (je kunt zeggen wat je wilt, maar het is Will Wright sinds het mega-succes van de Sims wel een beetje in z'n bol geschoten :P): ze kondigen alles veel te vroeg aan, de verwachtingen worden alsmaar hoger en als puntje bij paaltje komt valt het spel tegen. Let maar op.

Ik kan me zelfs goed voorstellen dat Spore een flop zou worden vanwege deze slechte marketing. Hoe lang is het nou al wel niet geleden dat we al die filmpjes en demotjes voorbij zagen komen? We zagen nota bene Robin Williams met de creature designer rondkloten in iets wat leek op een spel in een verregaande staat van afronding.
Nou blijkt achteraf dat ze gekozen hebben voor deze aanpak: "We kondigen een eeuw van te voren een spel aan, een revolutionair spel wat alles zal doen verbleken! Hiep hoi! Dan gaan we heel snel aan de gang en we zorgen dat er binnen een mum van tijd een houtje-touwtje speelbare demo is..maar niet voor de consument natuurlijk, haha ben je gek! Het hangt van de bugs aan elkaar, maar dat zeggen we er natuurlijk niet bij. Daarnaast laten we een hoop filmpjes zien van iets wat lijkt op een heel goed en mooi spel wat al bijna klaar is. Maar ook hier zeggen we er niet bij dat tijdens het maken van die filmpjes het spel 28 keer is vastgelopen vanwege de bugs. Nee natuurlijk niet, we willen jou doen geloven dat we al heeel ver zijn! Oja, en daarna laten we een jaar lang niks meer van ons horen omdat we eigenlijk pas amper op de helft waren en daarna stellen we de release datum nog een keer of zes uit.
Kortom, in 2014 kun je Spore verwachten. Zijn we nou niet helemaal geweldig? :D"

..al hoop ik natuurlijk dat het niet zo gaat :o
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#6 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 19 December 2006 - 02:55 PM

Hmmm dat verhaal dat jij schetst lijkt ook op een andere bekende developer :P. Peter Molyneux anyone :roll:?
Posted Image

#7 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 19 December 2006 - 02:58 PM

Peter Molyneux is de evil tweelingbroer van Will Wright 8)
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#8 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 19 December 2006 - 04:41 PM

Nou zo gaat het dus wel, maar dan minder asociaal. Vooral rond de E3 gaan teams aan de slag om een 'speelbare' demonstratie te kunnen laten zien.
Waarom? Nou, laat ik dat maar even duidelijk maken met dit klassieke filmpje:

http://youtube.com/watch?v=WnhRPNQLHdU

Dus, wat zou je liever willen zien? Een professioneel in elkaar gestoken demonstratie, of een boel stuntwerk met een heleboel error schermpjes?
Feit is dat je je spel laat zien aan iedereen. Dus jij en ik, maar ook de pers, belangrijke mensen in de industrie, en aandeelhouders. En niets is meer beschamend voor een ontwikkelaar dan dat je een boel bugs krijgt tijdens een demo. Maxis heeft ook twee keer gehad dat ze zich kapot schaamden voor een demo, namelijk voor SimCity 3000 in 3D en het spel Streets of SimCity. Dit spel was blijkbaar zo erg, dat het verboden werd om de titel uit te spreken bij maxis op de werkvloer.

En daarom lijkt het dus alsof spellen eruit zien alsof ze bijna af zijn, terwijl alle bugs gewoon heel subtiel buiten beeld worden gehouden.
Maar waarom worden spellen zo vroeg aangekondigd? Ten eerste omdat de release datum vaak te vroeg ingeschat wordt. Zo werd Sims 2 in mei 2003 aangekondigd, en kwam het pas in september 2004 uit. ten tweede omdat er natuurlijk een beetje een marketinghype gemaakt moet worden, anders heeft nog nooit iemand van het spel gehoord als het al in de winkels ligt. En ten derde: Het lukt ze toch nooit om zoiets helemaal geheim te houden...

#9 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 19 December 2006 - 05:36 PM

Ik wil helemaal nog geen presentatie zien als er eigenlijk nog niks is om te presenteren. Wacht daar dan mee tot je daadwerkelijk iets hebt.
Teveel hype en te weinig daadwerkelijk resultaat is net zo dodelijk voor je verkoop als geen hype at all. Het gaat uiteindelijk toch om de verkoop. Als je feitelijk nog geen product hebt moet je niet met een hoop gebakken lucht op E3 gaan staan en doen alsof je geweldig bezig bent. Een beetje consument prikt daar dwars doorheen TENZIJ je de hype op dat niveau houdt. Maar kijk inderdaad naar Peter Molyneux en Lionhead, die zitten ook vol lucht als het daar om gaat. Die kondigen games ook veel te vroeg aan en bij gebrek aan goeie marketing geven ze de consument veel te veel ruimte om te fantaseren over hoe fantastisch het spel wel niet wordt. Hoe langer je niks van je laat horen, des te wilder worden de ideeen want zonder informatie gaan we zelf maar wat verzinnen natuurlijk. En wat wij als consument verzinnen is altijd net iets te fantastisch dan het daadwerkelijke spel.

Het is in principe in een golfbeweging te omschrijven. Je kondigt iets aan: hype is hoog. Je laat het even bezinken: hype zakt weer iets. Je geeft informatie, screens en filmpjes vrij: hype stijgt weer. En dan moet je zorgen dat ie blijft stijgen. Speelbare demo's, veel informatie en een release binnen een afzienbare tijd.
Het is intussen wel duidelijk dat ze wat betreft Spore daar dus niet mee bezig zijn. We hebben de stijgende hype van de screens en de filmpjes gehad en nu horen we helemaal niks, de hype zakt gigantisch in en de consument gaat zelf dingen verzinnen die te wild zijn voor woorden. Dan is er straks opeens de release en dan valt het allemaal tegen omdat we te lang vrij gelaten zijn met onze fantasie en Spore flopt. Jammer maar helaas, Will, ontsla je marketingmanager maar en verzin maar iets anders. [/doemscenario]
Posted Image

#10 Sam

Sam

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,745 posts

Posted 22 December 2006 - 12:52 AM

De aankondiging van Sims 2 ging helemaal anders. Er was quasi een continu toestroom van nieuws, informatie én screenshots van het nieuwe deel. Hier krijgen we gewoon de ballen... :) Ik vrees trouwens dat dit een slecht teken is. Was Spore al niet een keer uitgesteld?

#11 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 22 December 2006 - 11:54 AM

Tja het uitstellen van games wil niet per se slecht zijn. Zoveel goeie games worden uitgesteld. Ik noem ETQW, SCDA, Assasins Creed, BIA HH just to name a few :P.
Posted Image

#12 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 22 December 2006 - 01:09 PM

Mja, en nu even zonder de onbegrijpelijke afkortingen, aub? :P
Posted Image

#13 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 22 December 2006 - 01:14 PM

Lol sorry :P.
ETQW = Enemy Territory Quake Wars
SCDA = Splinter Cell Double Agent
BIA HH = Brothers in Arms, Hell's Highway
;)

Maar dat zijn dus allemaal titels die al 1 of meer keren zijn uitgesteld, maar waar toch nog een hoop van wordt verwacht. Splinter Cell was zelfs iets van 3 keer uitgesteld, en kreeg in de pers toch nog allemaal hoge cijfers. Dus uitstellen is niet meteen slecht voor een spel :P.
Ander perfect voorbeeld is Prey. Dat spel is in de maak sinds 1995, maar de ontwikkeling is na een tijdje stop gezet. Dat spel is toen door een andere ontwikkelaar weer opgepakt een paar jaar terug, en is dit jaar uitgekomen. En het werd een best grote hit.

Aan de andere kant heb je natuurlijk ook nog Duke Nukem Forever, een spel dat al in ontwikkeling is sinds 1997 en waar nu nog steeds niks van bekend is.

Edited by BeachBoy, 22 December 2006 - 01:24 PM.

Posted Image

#14 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 23 December 2006 - 12:09 AM

Aan de andere kant heb je natuurlijk ook nog Duke Nukem Forever, een spel dat al in ontwikkeling is sinds 1997 en waar nu nog steeds niks van bekend is.

Het heet dan ook niet voor niets Duke Nukem Forever ... het duurt namelijk 'Forever' om het spel af te maken :hysterisch:
Overigens kunnen de lui bij Blizzard er ook wat van. Ik geloof dat die eens 3 jaar (!) nodig hebben gehad om een patch voor -ik dacht- Diablo II uit te brengen (versie 1.10....) En toen de patch eenmaal uitwas, bleek het niet of nauwelijks een verbetering te zijn :P
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#15 Teun

Teun

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 774 posts

Posted 23 December 2006 - 09:31 PM

en The Legend of Zelda: TP, is zeker ook heel veel uitgesteld en krijgt volgens verschillende gamesites nog steeds geweldige reviews.. ;)

Maar toch, ik ben nog steeds benieuwd naar Spore, en hij komt ook zeker wel in huis. :)
Vertaalmachine (Nieuwe url!)

#16 Batumulia

Batumulia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,589 posts

Posted 24 December 2006 - 08:48 PM

TLOZ: TP? ik ken wel Phantom Hourglass die is helaas T_T uitgesteld
Posted Image
"A war has already been won before it has been fought." -Sun Tzu, Art Of War
"Patience is a virtue." -Thom Nederpelt
1000 posts: 24/06/2006, 23:04
2000 posts: 08/01/2007, 19:49

#17 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 24 December 2006 - 09:41 PM

Twilight Princess. ;)
Posted Image

#18 Batumulia

Batumulia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,589 posts

Posted 24 December 2006 - 11:05 PM

ach ja, niet bij nagedacht
Posted Image
"A war has already been won before it has been fought." -Sun Tzu, Art Of War
"Patience is a virtue." -Thom Nederpelt
1000 posts: 24/06/2006, 23:04
2000 posts: 08/01/2007, 19:49

#19 Sheikh Yo-Ass

Sheikh Yo-Ass

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 11 November 2007 - 01:20 PM

Volgens mij word Spore maart 2008 verwacht en gaat 60 euro kosten ofzo (check amazon anders;))

#20 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 01 February 2008 - 09:00 PM

Tevens een submit voor SP Zone, hij wordt voor kerst dit jaar verwacht: http://www.insidegam...r-de-kerst.html

Zou mooi zijn :)
Posted Image Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users