Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
BeachBoy

Levensverhalen aangekondigd, Simparool heeft ermee gespeeld!

Recommended Posts

Jullie wisten al dat Madelon naar Amerika is geweest voor een speelsessie met de Sims 2: Seizoenen. Echter mogen we vandaag ook vertellen dat we daar ook met de Sims Levensverhalen hebben gespeeld.

Dit stand-alone spel zal speciaal worden gemaakt voor laptops en heeft dus iets mindere systeemeisen. Verder zit er een speciale "verhaal" modus in, waarin je het leven van Manon of Vincent zal gaan spelen.

Ons uitgebreide verslag van de spelervaring in Amerika zal binnenkort online komen te staan!

ik heb hem, :) nog niet echt mee gespeeld maar op het eerste gezicht ziet de verhaallijn er wel leuk uit..

Heb je hem ook op je laptop, of gewoon op je PC? En als je hem voor je laptop hebt, speelt het dan echt zoveel beter??

Maak eens wat screens van nieuwe objecten ofzo :D??

Ik heb hem hier ook, maar ik vind hem eerlijk gezegd niet echt leuk. Ze zeiden dat je minstens 8 uur per verhaal bezig zou zijn, nou voor de die-hards is dat echt veeeeeeeel minder.

Verder vind ik de verhaallijnen een beetje kinderachtig om eerlijk te zijn. En het allerergste vind ik de besturing: aswd als pijltjestoetsen. Terwijl er op een laptop volgens mij echt wel pijltjestoetsen te vinden zijn hoor!

Wat ik ook jammer vind, is dat de wensmeter alleen maar bestaat uit wensen en niet uit angsten. En dat je in de verhalenmode de sims niet ouder ziet worden en ook geen rekeningen kunt betalen.

Voor de rest is hij wel goed te spelen hoor, niks mis mee. Maar om eerlijk te zijn speel ik liever de normale sims.

Edit: ik vind hem zelf die 50 euro niet waard en dat is iets wat ik wel voor de sims2 versie had betaald.

Mijn god, kost deze uitgeklede versie van het spel 50 euro??

Hoe durven ze dat te vragen voor iets wat zogenaamd nieuwe sims spelers moet trekken? Ik ga dit spel dus echt niet kopen...

Wow ja ben het met Wouter eens, ik dacht dat het spel maar iets van 30 euro (wat overigens nog best veel is) zou gaan kosten :|.

Ik heb hem op de niet 40-50 euro manier zeg maar, en inderdaad zijn de verhaallijnen zo uitgespeeld. Heb de eerste tenminste na een paar dagen al uit...
De opzet is opzich wel leuk, maar het is te makkelijk en te duur.
Zit dan ook niet echt te wachten op de dieren versie, wel op Cast Away, die lijkt me grappig. :D

[quote name='Peter de Simmer' post='214599' date='11 Feb 2007, 16:34']Ik heb hem op de niet 40-50 euro manier zeg maar, en inderdaad zijn de verhaallijnen zo uitgespeeld. Heb de eerste tenminste na een paar dagen al uit...
Zit dan ook niet echt te wachten op de dieren versie, wel op Cast Away, die lijkt me grappig. :D[/quote]

Ik zou hem ook zeker niet kopen. Ik vind hem gewoon gigantisch tegenvallen. Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze zoiets uitgeven. Tja, dat ie voor een laptop beter geschikt is, oke, maar waarom het nou perse in verhaalversie moet zijn....

Ook zoiets: je mag in de verhaalversie eerst alleen maar het spel van Manon spelen en op een bepaald hoofdstuk mag je zelf een keer spelen.... Ik zit met smart op Seizoenen te wachten eigenlijk.

[quote name='Babske' post='214606' date='11 Feb 2007, 18:14'][quote name='Peter de Simmer' post='214599' date='11 Feb 2007, 16:34']Ik heb hem op de niet 40-50 euro manier zeg maar, en inderdaad zijn de verhaallijnen zo uitgespeeld. Heb de eerste tenminste na een paar dagen al uit...
Zit dan ook niet echt te wachten op de dieren versie, wel op Cast Away, die lijkt me grappig. :D[/quote]

Ik zou hem ook zeker niet kopen. Ik vind hem gewoon gigantisch tegenvallen. Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze zoiets uitgeven. Tja, dat ie voor een laptop beter geschikt is, oke, maar waarom het nou perse in verhaalversie moet zijn....

Ook zoiets: je mag in de verhaalversie eerst alleen maar het spel van Manon spelen en op een bepaald hoofdstuk mag je zelf een keer spelen.... Ik zit met smart op Seizoenen te wachten eigenlijk.
[/quote]

Nou, dat het beter is voor de laptop heb ik niet gemerkt, omdat mijn laptop de 'gewone' Sims 2 ook al goed draait.
Opzich is het wel leuk voor als je nog helemaal geen Sims 2 hebt, of als je het op reis zou willen spelen ofzo.
De verhaallijn speloptie is ook wel leuk, maar ze zouden het dan veel uitgebreider moeten doen.

Ik had eigenlijk andere doelen verwacht. Ik weet niet hoe het op een console gaat, maar ik verwachtte echt dat je bv verliefd moest worden, trouwen, top carriere halen, zoveel kinderen krijgen, etc etc.

T is je vergeven, in de naam van de vader, zoon en heilige geest, amen.

K ben wel benieuwd naar t verslag...meer dan naar het spel eigenlijk :-)

[quote name='Sjilki' post='214643' date='11 Feb 2007, 23:32']K ben wel benieuwd naar t verslag...meer dan naar het spel eigenlijk :-)[/quote]
[url="http://spzone.simparool.nl/verhalenpreview_06.php"]Verslag :whistling: [/url]

En in [url="http://forums.simparool.nl/index.php?showtopic=6966"]dit topic[/url] is ook al het één en ander gezegd over Levensverhalen. Zoals ik zowel in mijn verslag als in dat topic al aangegeven heb, is het spel in principe [u]niet[/u] (specifiek) bedoelt voor mensen die al de Sims 2 spelen. Dat het dus voor ons 'tegenvalt' (om me voorzichtig uit te drukken ;)) viel al wel te verwachten. Behalve de verhaalmodus opzich en een aantal aanpassingen aan de besturing is er niets wezenlijks veranderd ten opzichte van de Sims 2.
Van de prijs die je er hier voor moet betalen ben ik trouwens ook geschrokken. In veel winkels ligt-ie inderdaad voor rond de €50,- in de winkels, in sommige voor €45,-. Als ik dan op bijv. Amazon.com kijk, zie ik dat je LifeStories voor $37,- kan bestellen. Toch een verschil, zeker met de huidige omwisselkoersen! In euro's komt dat neer op ca. €27,-. Het is dan dus weer jammer dat wanneer je via Amazon zou bestellen er weer zoveel verzendkosten bijkomen, dat je uiteindelijk nog niet goedkoper uit bent, maar het geeft wel aan dat het spel zo duur niet hoeft te zijn. Sterker nog: dat EA het spel ook helemaal niet zo duur in de markt wil zetten. Ik geloof dat de adviesprijs van EA rond de €40,- ligt. Maar hier in NL zeggen de winkels dan 'allemaal leuk en aardig, die adviesprijs, maar men is hier toch gewend om €50,- voor een spel neer te tellen, dus we plakken er mooi dat prijskaartje op, maken we er lekker extra winst op! Die domme consumenten kopen toch wel en hebben toch niets in de gaten...'

[url="http://www2.cd-wow.nl/detail_results_3.php?product_code=1866869&subcat=pc"] 31,99€[/url]

Ik ga m niet kopen, ik speel het spel haast nooit, het laden duurt IMO veel te lang om het op te starten om het te spelen.

Ik was van plan hem wel te kopen, maar als ik dit hoor... 50 euro, wat een afzetters! :-o Alleen de normale Sims loopt heel langzaam op m'n laptop, en het beeld is ook niet echt geweldig te noemen. Daarom speel ik het altijd op een echte computer. Maar zou het veel verschil maken als levensverhalen op m'n laptop zou zetten?

Goed ik heb het gespeeld. En ik heb er nogal gemixte gevoelens over.

Ik heb het nog niet zo heel lang gespeeld maar ik kan er wel ongeveer een oordeeltje over maken. Eerst maar het positieve:
Het spelen van verhalen is best leuk. Je speelt het spel echt als een scenario met doelen erin. En doordat het een verhaallijn heeft worden de sims zelf ook wat menselijker. Ze hebben echt iets te vertellen (in tekstvorm) en daardoor kun je je veel meer inleven in het spel. Op dat gebied hebben ze bij maxis echt naar ons geluisterd. Toen ik bij ze op bezoek was werd er ook geopperd om scenario's en doelen te gebruiken in het spel. En blijkbaar hebben ze dat advies helemaal onarmd. Wat ik ook positief vind is dat dit spel als een zonnetje draait op mijn laptop, en dat terwijl Sims 2 hierop toch echt wat langzamer is. De wachttijden zijn wat korter, en alles gaat net wat soepeler. Ook de extra laptop functies als de batterijmeter zijn handig.

Maar, niet alles is zo fantastisch aan dit spel. Ten eerste had ik voor de prijs van 50 euro toch wel wat meer verwacht. Op z'n minst een opgefrist uiterlijk van de interface. Maar dit spel lijkt op twee druppels water op Sims 2, inclusief het uiterlijk van de (laad)menu's en panelen. Er zijn enkel wat knopjes bijgestopt en een paar weggehaald. That's it.
Dan maar kijken of er nieuwe objecten zijn. Ze zijn er wel, maar driekwart zit verstopt en kun je pas later in het spel krijgen. Ik heb er nog nauwelijks mee kunnen spelen, maar ik heb in ieder geval een vernieuwd koffiezetapparaat, een plastic plant, een groot gamesapparaat en een enorme tv gezien. Leuk natuurlijk, maar niet echt iets waarbij je zegt: Daar koop ik dit spel voor.
Nieuwe muziek misschien? Of nieuwe tv kanalen? ... Ja wat denk jij nou? Dat ze moeite hebben genomen om dat soort dingen in het spel toe te voegen!? Daar moet je dus ook niet op rekenen.
Nieuwe kleren? Heb ik nog niet echt naar kunnen kijken, maar wat ik tot nu toe allemaal gezien heb is niet nieuw. Dus don't get your hopes up.
Wat nieuwe wensen en angsten misschien? Nou angsten zijn er juist uit gesloopt, en nieuwe wensen heb ik ook niet gezien. Misschien komen die nog, maar ik vrees het ergste.

Misschien kunnen we dingen downloaden voor in het spel? Nou, volgens het nieuwe opperhoofd van the sims division (een of andere figuur genaamd Ron) is het de bedoeling dat je alleen officiële downloads kunt gebruiken in het spel. Dus tenzij iemand het spel kraakt is het niet mogelijk om dingen van andere mensen in het spel toe te voegen. Downloads voor the sims 2 werken al [i]helemaaal[/i] niet bij levensverhalen. Ondanks het bijna identieke uiterlijk en de (ogenschijnlijk) identieke 3D engine die gebruikt wordt, is het onmogelijk om dat soort downloads in het spel te gebruiken. Vraag me niet hoe, maar blijkbaar kan dat gewoon niet. (EDIT: Ik hoor van bepaalde kanten dat je wel downloads voor de sims 2 kunt gebruiken in het spel. Ik weet het in ieder geval niet, ik heb het niet geprobeerd :P)

Natuurlijk, dit is eigenlijk een instap spelletje om nieuwe mensen te introduceren in de wereld van de sims. Voor dat soort mensen is dit spel prima, vooral voor de 'doelgerichte' mensen. Mensen die echt iets willen uitspelen bijvoorbeeld. Maar de afdeling marketing bij EA heeft in dit geval gigantisch gefaald. Dit spel wordt lang niet genoeg geprofileerd als een introductiespel. Sterker nog, je moet echt gaan zoeken naar een tekst die aangeeft dat dit spel meer gericht is voor de nieuwe speler. Voor de buitenwereld zal dit dus overkomen als een veel te dure uitbreiding, maar met laptop mogelijkheden! Dat wordt dan weer wel uitgeschreeuwd op elke verpakking.

Maar het allerergste aan dit spel vind ik nog wel de prijs. Bij veel winkels kost dit spel gewoon dik [b]50 euro[/b]. Ik ben echt geschrokken van dit veel te hoge bedrag. Je kunt veel meer waar voor je geld krijgen door voor hetzelfde bedrag Sims 2 te kopen. Hoe moet levenverhalen ooit met deze prijs een instapspel worden? Denken ze bij EA nou echt dat mensen nog een keer 50 euro willen betalen om het volledige spel te kunnen spelen?

Om het maar even in de taal van mijn zeeuwse geboorteland te zeggen: Ons bien zunnig. Maar daar zijn ze blijkbaar nog niet achter...

Ook ik vind €50,- voor het spel te veel (zeker voor ons als doorgewinterde sims 2 spelers). Maar nogmaals: dit maal ligt het niet bij EA, maar bij de winkels hier. EA hanteert -voor zover ik weet en wat ze ook altijd gezegd hebben in elk geval- een adviesprijs van rond de $40/€40,-. Nog altijd niet echt goedkoop, maar het scheelt toch alweer €10,-. En omdat het dan in elk geval goedkoper in de bakken ligt dan de Sims 2, zouden ook meer mensen bereidt zijn om het te kopen.
Daarnaast is EA het spel ook niet echt goed aan het marketen. Zoals je zelf al aangeeft, moet je echt zoeken om ergens iets te vinden over dat het spel (deels) gericht is op nieuwe spelers, die de Sims 2 te moeilijk vinden (of in elk geval denken dat ze het te moeilijk vinden). Maar ook het 'laptopfriendly' vind ik niet duidelijk uitgedragen worden. Ja, er staat voor op het doosje wel mooi zo'n logootje, maar ik vind dat logootje ook weer niet echt duidelijk; als ik niet al zou weten wat EA ermee bedoelt, zou ik echt mn schouders erbij ophalen en denken 'het zal wel...'
Hoewel er veel op te merken valt aan de marketing van EA rondom dit spel, ben ik echter van mening, dat dit ook opgaat voor de winkeliers. Als ik een gemiddelde winkel binnenloop waar ze spellen verkopen, zie ik stapels en stapels van het spel liggen, met grote banners erbij en alles. Als men bij die winkels iets duidelijk wil maken is het wel: "Er is weer een nieuw Sims-spel uit, koop het!!" Nergens een kritische noot of zelfs maar een uitleg voor welke doelgroepen dit spel bedoelt is - en een deel van de informatie die ik gehad heb, hebben die winkels zeker ook gehad. Dat zeker de helft van de kopers gewoon niet in de doelgroep past voor dit spel en (dus) nogal teleurgesteld zal zijn over dit product, dat boeit ze echt totaal niet.

ik heb een foutje ontdekt! (eigenlijk al heel lang maar okeee..)
normaal staat er bij het werk schermpje m d w d v z z maar nu staat er m d w d v s z.. de s van saturday is niet vertaalt :P

[quote name='Borretje' post='214802' date='13 Feb 2007, 19:05']ik heb een foutje ontdekt! (eigenlijk al heel lang maar okeee..)
normaal staat er bij het werk schermpje m d w d v z z maar nu staat er m d w d v s z.. de s van saturday is niet vertaalt :P[/quote]

Ja dat krijg je als je een spelletje gaat rushen en hem dan voor 50 euro verkoopt

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...