Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Simsfan88

Sims 2 Dierenverhalen en Eilandverhalen aangekondigd

Recommended Posts

De Sims 2: Levensverhalen is al even aangekondigd, maar nu zijn er ook 2 nieuwe titels bekend; [b]Dierenverhalen[/b] en [b]Eilandverhalen[/b]. Deze spellen worden speciaal gemaakt voor de laptop. In De Sims 2: Levensverhalen volg je de levens van Manon den Hartog en Vincent van der Meer. Je kunt de verhaallijn volgen, maar ook Vrij Spelen.

En de release datums:
De Sims 2: Levensverhalen staat gepland voor 2 februari
De Sims 2: Dierenverhalen staat gepland voor de zomer 2007
De Sims 2: Eilandverhalen staat gepland voor begin 2008.

Gevonden in dit (http://www.insidegamer.nl/pc/desimslevensverhalen/nieuws/13534/De-Sims-Verhalenreeks-aangekondigd.html) bericht op InsideGamer. :-)

[quote name='Simsfan88' post='212142' date='16 Jan 2007, 16:32']De Sims 2: Eilandverhalen staat gepland voor begin 2008.[/quote]
Hmmm, als dat zou kloppen, dan heeft EA de releasedatum hiervan wel een stuk naar achter geschoven ineens. Ik heb namelijk gehoord dat het in de herfst van 2007 uit zou moeten komen :P (En dat heb ik dus gehoord op de FanDay Event, een paar maanden terug).

Ik snap eigenlijk nog steeds niet echt het grote verschil tussen dit en sims 2. Het lijkt alsof het gewoon sims 2 is, maar dan gewoon met wat extra scenario's en mini-games erin, en niet compatible met downloads van de normale sims 2. (waarom ze dat in godsnaam hebben gedaan weet ik ook niet...)

Omdat ze zich hiermee op heel andere doelgroepen willen richten dan op de doorgewinterde sims 2 spelers: namelijk laptopgebruikers (met meestal hardware specificaties die niet voldoen aan de eisen voor de Sims 2) en mensen die nog nooit de Sims gespeeld hebben.

Tja allemaal leuk en aardig dat het voor laptopgebruikers is, maar je moet wel een hele oude laptop hebben wil de Sims 2 gewoon echt totaal niet draaien :roll:.

[quote name='BeachBoy' post='212260' date='17 Jan 2007, 16:03']Tja allemaal leuk en aardig dat het voor laptopgebruikers is, maar je moet wel een hele oude laptop hebben wil de Sims 2 gewoon echt totaal niet draaien :roll:.[/quote]
Dat valt nog wel tegen. De meeste laptops hebben nauwelijks een fatsoenlijk te noemen videokaart aan boord en daar zit 'm dan ook meteen het grootste probleem. Qua processor enzo, ok, dat is niet zo'n punt, maar die videokaart... :P

Maar goed, het product is ook niet echt bepaald gericht op 'ons', de mensen die al (lang) Sims 2 spelen ;)

Maar is het spel dan hélemaal anders? Is het vrij spelen hetzelfde als het spelen van de sims 2?

Ik heb ook een behoorlijk nieuwe laptop. Mijn Sims daar is heel lelijk en langzaam. Dus de sims loopt niet goed op alle laptops.

ja maar je moet wel weten wat je erin hebt zitten, ter vergelijking als je laptop koopt van 500 euro of van 2000 euro...tja dan kan je ervan uitgaan dat er in die van 2000 euro betere spullen zitten dan in die van 500 euro

Ja op de mijne ook, tot op zekere hoogte...

Daarom wil ik misschien ook life stories hebben, dan kan ik tenminste fatsoenlijk sims spelen.

[quote name='JVtje' post='212271' date='17 Jan 2007, 16:35'][quote name='BeachBoy' post='212260' date='17 Jan 2007, 16:03']Tja allemaal leuk en aardig dat het voor laptopgebruikers is, maar je moet wel een hele oude laptop hebben wil de Sims 2 gewoon echt totaal niet draaien :roll:.[/quote]
Dat valt nog wel tegen. De meeste laptops hebben nauwelijks een fatsoenlijk te noemen videokaart aan boord en daar zit 'm dan ook meteen het grootste probleem. Qua processor enzo, ok, dat is niet zo'n punt, maar die videokaart... :P

[/quote]

Klopt! Omdat mijn geliefde computer nog kapot is, en mijn vriend een laptop heeft aangeschaft speel ik daar nu de sims en andere spellen op (anno 1701) en grafisch kun je het niet echt lekker noemen, en de verversings snelheid bij de sims kan alleen de laagste optie, en je kunt geen gladde randen maken, dus niet echt mooi helaas.
Als doorgewinterde simsfan ga ik wel die levensverhalen enzo aanschaffen! Dan heb je concrete doelen enzo, en aangezien ik geen ps2 heb :P

De laptopgebruikers die hier nu gereageerd hebben, en stuk voor stuk zeggen dat de Sims -over het algemeen- wel draait, maar niet echt super, dat is dus precies waarom EA met SimsStories komt: die versie hebben ze dusdanig aangepast, dat er geeneens specificaties voor de videokaart meer nodig zijn, om het spel toch fatsoenlijk te kunnen spelen.
In de vrije modus speelt het -volgens mij, ik heb zelf alleen de verhaalmodus gespeeld- wel redelijk hetzelfde als de gewone Sims 2, het is wat dat betreft niet een volledig andere versie van het spel, zoals dat bij de console varianten wel het geval is.

Ook de besturing is trouwens wat aangepast voor laptopgebruikers. Men heeft bij EA bedacht dat muizen & laptops toch niet altijd goed samen gaan (wanneer je je laptop gebruikt, heb je niet altijd een fatsoenlijke muis aangesloten, of zelfs helemaal geen en zo'n touchpad is ook niet altijd het je-van-het) en daarom hebben ze nu ook veel meer gebruik gemaakt van het toetsenbord. En ik kan je zeggen dat dat echt geweldig werkt! Ik hoop echt heel erg dat ze die besturing ook gaan overzetten naar de gewone Sims2 versie.

Op mijn laptop kan ik De Sims 2 gewoon met volle graphics ect. spelen (hij heeft er wel iets meer moeite mee als ik op een openbaarkavel ben, wegens groot en meer Sims aanwezig) maar op de vorige laptop ging dat niet echt. Je kon het spelen, maar dan was het vrij lelijk.
Of ik deze versies ga kopen weet ik nog niet. Ik wil 'm sowieso wel een keer spelen om te weten wat het is, en dan kan ik hem altijd nog gaan kopen. De verhaallijn lijkt me namelijk opzich wel grappig.
Vooral die Cast Away lijkt me lollig! :)

Ja die Cast Away uitbreiding lijkt me ook wel grappig :D. Maar zijn dit trouwens ook uitbreidingen, of zijn al die dingen in de "verhalen" serie echt stand-alone producten? Dus dat je bijvoorbeeld wel Cast Away kan kopen, en dan niet Levensverhalen ook nodig hebt zeg maar :P.
Er is nu overigens ook een Nederlandse site, namelijk [url="http://www.simsverhalen.nl"]Simsverhalen.nl[/url] ;).

[quote name='BeachBoy' post='212409' date='18 Jan 2007, 15:05']Ja die Cast Away uitbreiding lijkt me ook wel grappig :D. Maar zijn dit trouwens ook uitbreidingen, of zijn al die dingen in de "verhalen" serie echt stand-alone producten? Dus dat je bijvoorbeeld wel Cast Away kan kopen, en dan niet Levensverhalen ook nodig hebt zeg maar :P.
Er is nu overigens ook een Nederlandse site, namelijk [url="http://www.simsverhalen.nl"]Simsverhalen.nl[/url] ;).[/quote]

*

ELK DEEL IN DE REEKS DE SIMS VERHALEN IS EEN OP ZICHZELF STAAND PRODUCT. UITBREIDINGS- OF ACCESSOIRES-PAKKETTEN VAN DE SIMS OF DE SIMS 2 WORDEN DOOR DEZE SPELLEN NIET ONDERSTEUND.

Staat op die site :P

[quote name='JVtje' post='212393' date='18 Jan 2007, 10:34']Ook de besturing is trouwens wat aangepast voor laptopgebruikers. Men heeft bij EA bedacht dat muizen & laptops toch niet altijd goed samen gaan (wanneer je je laptop gebruikt, heb je niet altijd een fatsoenlijke muis aangesloten, of zelfs helemaal geen en zo'n touchpad is ook niet altijd het je-van-het) en daarom hebben ze nu ook veel meer gebruik gemaakt van het toetsenbord. En ik kan je zeggen dat dat echt geweldig werkt! Ik hoop echt heel erg dat ze die besturing ook gaan overzetten naar de gewone Sims2 versie.[/quote]

Ooo, maar ik neem aan dat je de muis ook wel kunt gebruiken toch? :D

Jep, natuurlijk kan dat, je kunt toch gewoon een muis (mits die draadloos of met USB aansluiting is) aansluiten in je laptop hoor acs :) dat moet geen probleem zijn, de muis kun je sowieso altijd gebruiken, met alles, ik weet alleen niet welke muis je hebt?

Ik heb gewoon een muis via de USB aansluiting :D Maar ik vroeg het omdat ik die mouse-pad of hoe het ook heet op de laptop zelf een onhandige besturing vind en liever de muis dus gebruik :)

Oke, dan moet het wel goedkomen denk ik :). Ja ik vindt dat zelf ook hartstikke irritant, zo'n mousepad, ik gebruik(te) op mijn andere laptop ook altijd een USB muis ;).

De gewone muis kun je inderdaad ook nog gewoon gebruiken en voor een hoop dingen is die ook nog gewoon nodig, maar er zitten wel wat handige 'short keys' in die nieuwe besturing. Bijvoorbeeld dat als je wilt dat je Sim wat gaat eten, dan hoef je maar op de 'H' te drukken en dan gaat je Sim zelf naar de koelkast, hoef je dus niet eerst met de muis naar de koelkast te gaan en dan vertellen dattie iets moet gaan koken :P

vet! :o Hmm ik heb geen laptop, m'n ouders wel, maar daar mag het toch niet op - ga het spel toch niet kopen :P Maar eilandverhalen lijkt me wel leuk :blij:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...