Jump to content

Photo

Het "vertel je verhaal" topic

• Please log in to reply
83 replies to this topic

#41 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 02 March 2007 - 09:16 AM

Mijn verhaaltje: ik ben eerst naar die nieuwe wijk gegaan, maar aangezien daar sneeuw lag en ik met de lente wilde beginnen, ben ik gewoon naar Droomzicht gegaan. Toen kwam ik tot de onaangename verrassing dat al mijn downloads weer uit het spel waren, maar ach, ik wilde gewoon spelen.

Heb een startsim aangemaakt en ben begonnen met spelen in de lente. Na 1 dag in de journalistiek te hebben gewerkt is ie al ontslagen (die nieuwe kanskaarten zijn echt moeilijker) is hij in de gamesector gekomen maar ook daar na verloop van tijd ontslagen (heb wel de reward maar ben er nog steeds niet achter wat ie doet, volgens mij de sociaal en plezier op peil houden). Veel gevist, zag ook dat je nieuwe opties hebt met koken, visgerechten.

In de lente had ik zo af en toe een sneeuwbuitje en ben begonnen met tuinieren. Wel direct aangenomen bij de tuinvereniging, maar die wensput moet je echt verdienen, je tuin moet in perfecte staat zijn! Alle plantjes moeten echt groene smileys hebben hoor! Maar goed, het eerste fruit wat ik heb geoogst (tomaten, citroenen en appels) smaakten verschrikkelijk. Toen werd me hier gezegd dat je eerst moet mesten en dat heb ik gedaan bij de volgende lente en idd de plantjes blijven veel gezonder!

Maar goed, toen kwam de zomer: mijn sims kunnen niet lang in de tuin werken ben ik al achter (vergat naar de thermometer te kijken), maar ze gingen gelukkig niet dood. Wel heb ik zitten sparen voor een zwembad en in de herfst had ik de 4 ronde hoeken al staan, de zomer erop konden ze lekker even verkoelen in het zwembad, het werkt heel snel afkoelend.

Toen kwam de herfst, maar had geen bladeren in de tuin, want daar moet je gewone bomen voor hebben. 2e herfst ook maar even voor gezorgd.

De winter was bij mij tot dag 4 heel rustig, heel af en toe sneeuw, maar daar hield het mee op. Wel vinden sims het geweldig als het regent en sneeuwt, ze komen er zelfs voor uit hun bed! Daarna had ik tot dag 2 lente sneeuw. Toch een strenge winter dus. Ik heb halverwege de winter de tuin bemest trouwens.

In de lente zaadjes geplant en kon het feest weer overnieuw beginnen. Ondertussen had mijn sim al een gouden badge en zijn nieuwbakken vrouw had er geen 1, maar die werd al heel snel plantsim. Manlief ging er al snel achteraan trouwens. Ze lopen nu nog steeds in die jurken, echt grappig!

Ik zit nu in de herfst en ik heb al mijn perfecte oogst verkocht, heb er heel erg veel geld aan overgehouden, heerlijk! Die compostbak gaat niet snel vol vind ik, heb nog steeds gewerkt met kunstmest.

Mijn sim kan geloof ik wel opdirken, maar daar heb ik niet op gelet, vind het een rotoptie.

Ik vind het spel echt heel verrassend en superleuk! Ik heb nog niet echte nadelen gezien, behalve dan dat je sims weinig tijd voor elkaar hebben, want door het tuinieren vergeet je nog wel eens dat ze ook wel eens wat leuks willen doen.

Zonnebrand heb ik niet gehad, iemand enig idee hoe je dat doet? Is dat met bikini in de stoel gaan zitten of zo?

Die pinguin is superschattig, maar hij pist als je hem aait. :|

Ik denk dat ik voorlopig nog niet uitgespeeld ben, iets wat met de andere pakketten (op nachtleven na) wel is gebeurd. Ik vond huisdieren verschrikkelijk tegenvallen nl. Vooral ook omdat dieren zo lang in leven blijven, helemaal niet realistisch....

Nou, ik ga snel verderspelen. :-P

#42 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 02 March 2007 - 10:27 AM

Huisdieren vond ik ook tegenvallen, maar dat had ik ook al bij Beestenboel met de Sims 1. Ik weet niet .. ik begrijp best dat huisdieren goed bij de Sims passen, maar zelf vind ik ze alleen maar lastig eigenlijk :P (In de Sims dan, in het echte leven wil ik dolgraag een hond en op termijn een 2e hond erbij ;))

Ik heb het gister een uurtje weten uit te houden achter mn pc en heb die tijd uiteraard nuttig besteed door te gaan Simmen :). Heel veel heb ik nog niet kunnen doen in die tijd. Ik ben begonnen met een nieuw huis te bouwen in de nieuwe stad, waarbij ik rekening heb gehouden met ruimte voor zowel een zwembad als een moestuin(tje). Maar dat huis is nog lang niet af, dus ik denk dat ik straks maar weer even naar boven ga :P (als m'n lichaam daarmee akkoord gaat, nadat ik hier wat huishoudelijke klusjes heb gedaan, die zijn er de afgelopen week nogal bij ingeschoten nl.!)
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#43 MoonTiger

MoonTiger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Posted 02 March 2007 - 10:51 AM

Die pinguin is superschattig, maar hij pist als je hem aait. :|

Ja, haha dat had ik ook toen mijn sim hem ging aaien

#44 Jolijn

Jolijn

Advanced Member

• Moderators
  • 5,072 posts

Posted 02 March 2007 - 01:42 PM

Oh ik kan echt niet wachten tot ik m heb ^^
Hahahahaaa. Posted Image

#45 Teun

Teun

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 774 posts

Posted 03 March 2007 - 02:11 PM

Mijn Jacuzzi vloog in de fik! :D

Paar opatjes dood, want mijn sim was op d'r werk en ik had geen brandalarm buiten gehangen! :D
Vertaalmachine (Nieuwe url!)

#46 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 03 March 2007 - 03:11 PM

Jacuzzi in de fik??? Door de bliksem? :|

#47 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 03 March 2007 - 03:30 PM

Ja, wanneer je Sim in de jacuzzi zit, en wanneer daarna de bliksem inslaat op de jacuzzi zeg maar.
Posted Image

#48 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 03 March 2007 - 03:54 PM

Ooh net als op die allereerste filmpjes van de sims 2 gebeurde :P
Ik heb eigenlijk nog niet in de zomer, de herfst of de lente gespeeld :o
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#49 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 03 March 2007 - 03:57 PM

Haha, dat komt nog wel hoor :P
Ikzelf ga denk ik in de winter beginnen..
Of gewoon in de volgorde die in 't echte leven ook gaat zeg maar :)
Posted Image

#50 Teun

Teun

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 774 posts

Posted 03 March 2007 - 07:12 PM

Nee geen bliksem, op eens vloog dat ding gewoon in de fik!

#51 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 03 March 2007 - 07:13 PM

Dan had je Sim het te warm denk ik. :P
Had ik dus keer met een lig stoel toen mijn Sim er te lang op lag. XD
Posted Image

#52 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 03 March 2007 - 08:23 PM

Eventjes een vraagje aan (een van) de mensen die Seizoenen heeft (hebben):

--- Als je laatst ingesteld seizoen ( bijv. stel dat je winter-herfst-zomer-lente hebt, en dat lente dan geweest is ) geweest is, begint ie dan gewoon weer bij de eerst ingestelde seizoen? ( voorbeeld afgaand winter dan )
Posted Image

#53 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 03 March 2007 - 10:45 PM

ja tuurlijk. Als je dit hebt ingesteld: winter - lente - zomer -herfst, dan begint ie gewoon overnieuw. :-)

#54 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 03 March 2007 - 11:27 PM

Ik heb zomer > lente > winter > herst, vind ik wel een leuke, hij is net opnieuw begonnen bij de zomer. Tot nu toe zijn alle seizoenen me wel bevallen, vooral winter was erg leuk!

Ik heb goud voor tuinieren en goud voor vissen 8)
Posted Image Posted Image

#55 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 04 March 2007 - 09:27 PM

Volgens mij heb ik alle fruitsappen:

Posted Image

Ik weet dat die laarzensap er niet bij zit, maar die vind ik stom 8)

#56 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 05 March 2007 - 06:15 AM

Ik heb een ouwe laars kado gedaan aan een collega, hij was er heel blij mee... :)

#57 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 05 March 2007 - 04:07 PM

Hoe duurder, hoe blijer hij er mee wordt. Dus voor de cheaters, koop zo'n dikke sportwagen :P

#58 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 05 March 2007 - 06:19 PM

Hoe duurder, hoe blijer hij er mee wordt. Dus voor de cheaters, koop zo'n dikke sportwagen :P

:lol: Daar hoef ik niet om te cheaten hoor, heb zat families die rijk zijn geworden door gewoon te werken!
Posted Image

#59 Teun

Teun

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 774 posts

Posted 05 March 2007 - 07:33 PM

Ohh ik heb nog helemaal niet getuinieerd!

#60 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 05 March 2007 - 07:38 PM

Haha, volgens mij deed Nicky dat bijna als eerst volgens mij xD
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users