Jump to content

Photo

Downloaden

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#21 Patrick

Patrick

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 989 posts

Posted 07 March 2007 - 07:33 AM

Muziek en software enzo mag je volgens mij gewoon downloaden en branden enzo, alleen voor eigen gebruik en niet voor doorverkoop enzo. Software je ook gewoon downloaden en gebruiken mits je niet een crack gebruikt. (dat is nu juist het probleem bij 99% van de software.) Ook mag je andersmans serienummer gebruiken als je ook een crack nodig hebt. (bij de Sims 2 en bijvoorbeeld weer niet bij Nero). En 99% wat hier in de kast staat is illegaal. Het meest download ik programma`s, spellen en soms muziek. :-)
Posted Image

#22 Batumulia

Batumulia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,589 posts

Posted 07 March 2007 - 09:52 AM

Downloaden is niet illegaal, het uploaden ervan
Posted Image
"A war has already been won before it has been fought." -Sun Tzu, Art Of War
"Patience is a virtue." -Thom Nederpelt
1000 posts: 24/06/2006, 23:04
2000 posts: 08/01/2007, 19:49

#23 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 07 March 2007 - 10:49 AM

Maar ik ben er van overtuigd dat toch zeker zo'n 80% van de downloaders best bereid zou zijn om gewoon te betalen voor de dingen die ze downloaden.

Nou ik dus niet. Als ik het gratis op internet kan krijgen, waarom dan geld betalen? Als de muziekindustrie de cd's gewoon goedkoper maakt, dan ben ik best bereid om regelmatig cd's te kopen, geen probleem. Maar ik ga niet voor downloads betalen. Als je pc crasht, zit je al met het probleem dat het weg is..... En legaal downloaden heeft volgens mij 1 nadeel: je kunt het maar een x aantal keer op een cd branden geloof ik. Of heb ik dat fout? Hoorde eens zoiets....

Euhh ja .. het staat er een beetje raar. Ik had er beter neer kunnen zetten 'voor de dingen die ze nu (illegaal) downloaden' :P
Dat hele legale downloadgebeuren dat schiet echt voor geen meter op. Zolang daar niet 1 standaard voor is qua beveiliging enzo en je het niet gewoon op elke mp3-speler kan zetten en gewoon kan branden (zo vaak als je wilt) ben ik dus echt niet bereid daar geld voor te betalen. Als ik een gewone cd koop, mag ik daar toch ook mee doen wat ik wil verder? Ik kan 'm zo vaak draaien als ik wil, op welke cd/dvd-speler dan ook, ik kan ze op mn pc omzetten naar mp3'tjes, ik kan de cd kopieren, etc. Als ik zou betalen voor mp3tjes (die over het algemeen ook nog eens van slechtere kwaliteit zijn dan een cd), dan wil ik daar diezelfde dingen mee kunnen doen! Plus je betaalt voor een hele cd mp3tjes bijna net zoveel als voor een gewone cd, maar bij een gewone cd heb je er dan tenminste nog een doosje en boekje enzo bij (en betere kwaliteit ;))
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#24 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 07 March 2007 - 11:04 AM

Zolang daar niet 1 standaard voor is qua beveiliging enzo

Daar kun je de vrije markt voor bedanken :roll: Zolang als er concurrentie bestaat zal er nooit één standaard komen.
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#25 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 07 March 2007 - 12:24 PM

Nou, da's niet helemaal waar... hihi, heb net maandag tentamen gehad over standaarden/standaards (wat is meervoud van standaard? :S)

Je hebt verschillende soorten standaarden/standaards (:S). Als je de 'de facto' vorm neemt, dan is iets standaard geworden, simpelweg omdat "iedereen" het gebruikte. Dat is eigenlijk ook wat de bedoeling is van Blue-Ray en HD-DVD. Doordat een groep, de consumenten of producenten, voor één van beiden kiezen, zal dat de standaard worden. Regel en uitzondering ;)

Zelf download ik alleen wat muziek. Paar losse nummers. Ik ben sowieso niet zo'n muziek-fan, dus ga geen hele cd kopen. En download ook niet veel, heb nu 40 nummers denk ik. Waarvan het merendeel ook alleen maar is om thuis danspassen te kunnen oefenen :P
En programma's als Photoshop en PSP heb ik gedownload. Maar ja, die zijn simpelweg te duur voor de mate waarin ik ze gebruik. En eigenlijk wil ik Macromedia Studio nog. Die heb ik nodig voor een vak van m'n studie, ga het 10 weken gebruiken, daarna nooit meer. En ga daar dus geen 110 euro aan uitgeven!

Maar spellen koop ik eigenlijk altijd. Als ik ze wil uitproberen download ik een demo, dat kan vaak. En anders wacht ik tot de uitverkoop :P Maar heb ook vaak problemen als m'n broer een spel download, dus nog een reden om het zelf niet te doen.
En films download ik niet zelf, daar heb ik vrienden voor ;)
Maar omdat we ook vaak naar de bios gaan, vind ik dat dat moet kunnen. Sommige films wil je gewoon wel een keer zien, maar niet per se in de bios. En als ik 'm echt heel gaaf vind, ga ik 'm toch wel ook nog kopen.
En series natuurlijk... 'k Kijk bij een vriend gedownloade afleveringen, die net uit zijn in Amerika. En zodra de serie op dvd te koop is, kopieer ik 'm van die vriend ;) no need to buy it too.

'k Vind het eigenlijk alleen crimineel als mensen nooit iets kopen, en echt alleen maar illegaal spul downloaden. Als je daar een soort balans in kan vinden, dan is er niks mis met downloaden vind ik.
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#26 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 07 March 2007 - 05:02 PM

Ik koop dus wel films en serieboxen. Ok, heb Charmed ook meerdere malen gedownload, maar ondertussen heb ik al 2 seizoenen origineel thuisliggen. Wel via Marktplaats, maar goed, ze zijn origineel. De rest ga ik ook origineel aanschaffen.

#27 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 07 March 2007 - 05:27 PM

Eigenlijk zou je, als je dan toch perse muziek wil stelen, je maar t lef moet hebben die in de cdwinkel te doen :-P
Posted Image

#28 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 March 2007 - 06:12 PM

Het enige dat ik download is muziek. En dat is eigenlijk alleen maar uit een lui opzicht :P. Ik luister alleen muziek op m'n PC en af en toe op m'n MP3 speler op school. That's it. Als ik dan een CD zou kopen, moet ik die óf steeds in mijn CD-rom speler doen, maar als ik dan ff iets anders wil luisteren, moet ik helemaal de CD wisselen enzo. Veel teveel gedoe :roll:. En ja ik kan ze rippen, maar goed da's ook nutteloos om dan zo'n schijfje te kopen als je het daarna toch op je PC zet ;).

Games en films koop ik wel allemaal legaal, al is dat ook alleen maar omdat ik graag origineel heb met doosje en boekje en alles :P. En het argument van "ja maar games moet je ook schijfje verwisselen" gaat niet echt op, aangezien ik niet maar 5 minuten met 1 game doe en dan weer iets anders ga doen :lol:.

Heel af en toe download ik 'n aflevering van een TV serie ofzo, maar da's ook alleen omdat ik die aflevering toevallig leuk vond. Als ik heel de serie leuk vind koop ik gewoon DVD box.
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#29 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 07 March 2007 - 06:53 PM

Hoe kan je nou iets downloaden wat niet geupload is :?

Maar idd, ik heb wat legale liedjes, en kan er niet veel mee, behalve afspelen op m'n computer...
Posted Image

#30 Batumulia

Batumulia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,589 posts

Posted 07 March 2007 - 06:56 PM

dat is de valkuil :)
Posted Image
"A war has already been won before it has been fought." -Sun Tzu, Art Of War
"Patience is a virtue." -Thom Nederpelt
1000 posts: 24/06/2006, 23:04
2000 posts: 08/01/2007, 19:49

#31 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 07 March 2007 - 07:00 PM

Bwa, doet me een beetje denken aan de marihuanawet hier :-P : Je mag niet kopen, niet kweken(oke, dat mag tegenwoordig wel, maar nog niet lang, één plant voor eigen gebruik, en die mag niet te veel thc hebben ofzo), niet over de grens brengen, maar je mag wel 3gram op zak hebben als je 18+ bent enzo :P

Zo bestaan er volgens mij nog wel wetten...

En ik heb net t tegenovergestelde als beachboy:p Ik kick op cd-artworks en cd's met zo, echt iets op gedrukt ^^
Posted Image

#32 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 07 March 2007 - 07:03 PM

Ja je mag het hier wel gebruiken, maar je mag het niet telen ofzo :P
Posted Image

#33 Odie

Odie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,020 posts

Posted 07 March 2007 - 07:09 PM

Volgens mij mag je ook wel marihuana kopen? En je mag iets van 3 plantjes thuis hebben, aangezien dat dan voor eigen gebruik is. Als je er meer hebt wordt het een kwekerij genoemd en ben je dus strafbaar. Bij ons in het dorp was dat. Achter de videotheek was zo'n schuurtje van zo'n oma. Zo'n kerel had dat gehuurt en toen was er een politie inval en alles stond vol met die plantjes. Die oma helemaal verbaasd toen de politie bij haar kwam, zoo grappig. :P
En dan zijn er die andere dagen, groter in getalen. De dagen waarop ze zich tegen de wereld teweerstelt. Alsof in haar een grote woede woelt of een onuitsprekelijk verdriet dat ze slechts met de grootste moeite weet te onderdrukken. Niet dat ze zich wezenlijk anders gedraagt op die dagen, daarvoor heeft ze zichzelf veel te goed in de hand, En misschien is dat wel wat hij ziet: dat ze zichzelf op die dagen in de hand heeft. Als vanzelf houden de mensen om haar heen een zekere afstand, zoals zij afstand houdt tot hen. Op die dagen maakt ze grapjes waar alleen zij om moet lachen, om de grappen van anderen lacht ze niet, Op zulke dagen houdt hij het meest van haar en doet dat hem het meeste pijn.

#34 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 07 March 2007 - 07:13 PM

(edit: @ Odie:)Ik heb het over België

Als jullie hier nog over verder willen gaan, maak dan alsjeblief een nieuw topic aan over cannabis :) (waarom begin ik er ook over... :P )
Posted Image

#35 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 07 March 2007 - 07:14 PM

I know, ik had het zelf over Nederland... :P

Maar laten we teruggaan naar de downloads...
Posted Image

#36 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 March 2007 - 07:17 PM

Oke laat ik dan eens een stelling inbrengen om de discussie wat meer op gang te brengen :P. Misschien vind je het een totale onzinstelling dat kan, ik zeg ook niet dat ikzelf het ermee eens ben overigens ;).

Stelling: Mensen die betrapt worden op het illegaal downloaden mogen net zo (erg) berecht worden als mensen die "gewoon" iets hebben gestolen..

Vertel of je het eens of oneens bent met de stelling, en dan ook als het even kan een motivatie erbij.
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#37 Teun

Teun

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 774 posts

Posted 07 March 2007 - 07:19 PM

Hoe kan je nou iets downloaden wat niet geupload is :?

Maar idd, ik heb wat legale liedjes, en kan er niet veel mee, behalve afspelen op m'n computer...

Daarom zijn al die MP3 sites ook in Singapore gehost ofzo.. :P Want daar mag het blijkbaar wel.. (Of ander land, weet niet precies meer welke)
Vertaalmachine (Nieuwe url!)

#38 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 07 March 2007 - 07:19 PM

Van mij wel, spijtig genoeg is dat absoluut niet realiseerbaar :-P Om iemands computer te mogen nakijken moet die al serieus wat hebben misdaan, en dan kan je nog geeneens bewijzen dat die muziek niet legaal is:)
Posted Image

#39 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 10 March 2007 - 07:27 PM

Zelf ben ik erg tegen het downloaden van muziek, spellen, films, etc.
Vooral muziek zal ik nooit downloaden. Als ik twijfel of ik een CD wel wil kopen, dan luister ik op youtube wat liedjes, en op bol.com kun je meestal wel wat previews luisteren. Op andere sites kun je meestal ook wel wat luisteren om te horen hoe de CD is. Dan hoef je toch helemaal niet te downloaden?
CD's kopen is ook leuker. De kwaliteit is beter, je steunt je artiest, en het is gewoon leuk om een CD'tje in je kast hebben staan (vind ik). En dan kun je de CD op je computer zetten, en kun je gewoon op je PC luisteren.
Soms is het wel eens zo dat een CD is beveiligd tegen computers. Dat vind ik dan wel weer erg stom. Ik wil mijn CD's gewoon op m'n computertje luisteren!
Ook software download ik niet. Mijn Paint Shop Pro is bijvoorbeeld hartstikke legaal! :)

En over de stelling: Ik ben het er half mee eens. Ik vind wel dat er een straf op moet staan, maar écht iets stelen vind ik toch wel weer iets ernstiger.
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#40 Samm~

Samm~

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 383 posts

Posted 10 March 2007 - 07:33 PM

Ikzelf vind dat 't wel mag hoor..
Wij doen 't heel veel. Vn alles eigenlijk...
Vooral muziek download ik super veel. Als ik een leuk liejde hoor; opschrijven en downen maar!
Maar eigenlijk ist best genaaid...zo heeft het geen zin meer om als artiest muziek te maken....
Mjaa..kopen is tegenwoordig best duur... En ik hoef niet gelijk de hele CD, en om nou voor 1 nummer naar de CD winkel te gaan om de singel te kopen...Mhh; kdownload wel :)

Xxxx
"nééé echt?!!" "jaa echt!" "nééé dat meen je niet!" "jaahaa echt waar hoor!" "oh" xD

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users