Jump to content

Photo

Huisdieren/Seizoen Legacy: Over Overleven

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 06 April 2007 - 12:42 PM

Een avontuurlijk stel is op de vlucht voor de stress in het bruisende Simcity en besluit om een stukje grond te claimen op een plekje ver buiten de bewoonde wereld. Het enige ietwat bebouwde plekje wat er staat is een verlaten begraafplaats, waar je direct depressief wordt zo gauw je de poort in gaat.
Zonder geld besluiten de 2 sims om er maar het beste van te maken en jij helpt ze daarbij!

LET OP: Cheaten en hacks zijn NIET toegestaan
Ook móeten alle seizoenen in het spel zitten, dus niet alleen de lente en zomer. Volgorde maakt niets uit.
!

Maak een nieuwe buurt aan en koppel de buurten uit Nachtleven, Blauwwater en eventueel de Universiteit aan jouw buurt.
Bouw op een openbare kavel een begraafplaats. Op de begraafplaats moet men binnen kunnen zitten en er moet een toiletvoorziening zijn. Op deze plek begraaf je in de toekomst de overledenen. Andere kavels zijn nu nog niet toegestaan! De generaties die in dit deel geboren worden mogen dus niet naar een andere kavel worden verhuist.
Maak een foto van de kavel en zet het in jouw topic.

Creëer 2 sims. Geef ze hetzelfde sterrenbeeld, maar ze moeten verder totaal verschillend van elkaar zijn. Dus niet dezelfde verleidingen enz. Maak ze gewoon huisgenoten van elkaar, dus geen partners of familie.

Koop nu een kavel van 5x5. Bouw van je overgebleven geld een badkamer met een toilet en een douche en/of bad.
Van de rest van de simoleans zorg je dat je Sims zo comfortabel mogelijk kunnen leven in de buitenlucht.
Maak een foto van je optrekje met je Sims en plaats deze in jouw topic.

Verplichte opdrachten
A
Je sims willen natuurlijk niets liever dan een beetje een fatsoenlijk dak boven hun hoofd. Helaas kost dat nogal wat: minstens 50.000 simolean. Je mag niet eerder een huis bouwen voor je dat bedrag bij elkaar gespaard hebt en daar moet dus flink voor gewerkt worden.

Laat je sims een goedbetaalde baan vinden en werken aan hun vaardigheden en sociale kontakten. Promoties krijgen is meer geld en de top van de carrière bereiken levert ook nog eens punten op! Maak een printscreen van het moment dat je sim de top heeft bereikt en plaats het in jouw topic.

Maar werken is natuurlijk niet de enige manier om geld te verdienen. Schilder prachtige stillevens, schrijf een literaire thriller, verkoop gekweekte tomaten, gevonden laarzen, ect. Alles wat maar geld opbrengt is toegestaan, behalve cheaten uiteraard.

B
Je sims zijn ook maar van vlees en bloed en hoewel ze elkaar niet echt liggen, verlangen ze toch wel naar de liefde. Het zal wat moeite gaan kosten, maar uiteindelijk moet je er toch voor zorgen dat ze een liefdesrelatie met elkaar gaan krijgen. Als dat eenmaal is gelukt, moet de volgende stap geen probleem zijn: Nageslacht! Je mag 1 kind krijgen! Tweeling is ook toegestaan, maar dat zal qua puntentelling niets uitmaken.
Bouw een kinderkamer en richt het in. Je wilt je baby natuurlijk niet blootstellen aan donder en bliksem.
Maak een foto van de kinderkamer met baby en plaats in je topic.

C
De nieuwbakken ouders blijven beiden gewoon doorwerken en dus moet er een kindermeisje worden ingeschakeld. Raak dik bevriend met het kindermeisje en laat haar uiteindelijk bij jullie intrekken. Maak van het moment dat ze bij je intrekt een printscreen en plaats deze in jouw topic.
Komt ze te overlijden, dan huur je een nieuw kindermeisje en laat ook die bij je intrekken.

D
Het leven van je sims gaat gewoon door. Je kind (-eren) groeit leuk op, neemt uiteraard een baantje als hij/zij een tiener is en werkt keihard aan de vaardigheden en huiswerk en wordt er ook gewerkt voor een extraatje.
Heeft de tiener de top van zijn/haar carrière bereikt, weer een printscreen maken en in jouw topic plaatsen.
En daarna is het tijd voor studeren. Dit hoeft niet per sé!
Speel nu net zolang door totdat je de 50.000 simolean bij elkaar hebt, maak een printscreen waarop duidelijk staat welk bedrag je hebt gespaard en plaats deze in jouw topic. Elke generatie die in de buitenlucht leeft mag maar 1 kind produceren, tenzij er een tweeling is gekomen.

Bonusopdracht!

Het sneeuwpopwereldrecord
Je hebt je ingeschreven om het wereldrecord sneeuwpoppen bouwen te verbeteren. Als je in de opdracht slaagt wordt je opgenomen in het internationale 'Simmisch Book of Records'. Jouw opdracht is alleen maar om 10 sneeuwpoppen te maken. Simpel toch? Nou nee, want de eerste sneeuwpop moet nog overeind staan wanneer de 10e af is. Als het jou lukt om een foto te maken van 10 overeindstaande sneeuwpoppen, dan is je opdracht geslaagd.

DEEL 2 : Huisje, boompje, beestje.

Bouw op een openbare kavel een winkelcentrum waar in ieder geval mobiele telefoons, kleding, voedsel en dieren verkocht moet worden.

Je kunt je sims nu eindelijk in een huis zetten! Bouw een huis met tenminste 3 slaapkamers en richt het in.
Laat al je Sims -- op eentje na-- stoppen met werken! Het is nu namelijk de bedoeling dat jouw sims volledig gaan leven van wat er thuis verbouwd en gemaakt wordt. Dus bouw een kas, graaf een vijver, schaf die werkbanken aan en ga creatief doen!

Overigens mogen broers en zussen die niet meer thuis willen wonen nu hun eigen kaveltje gaan kopen en bebouwen.

Pups en kittens
Het leventje op het platteland bevalt je goed, ook je huisdieren genieten volop van de pure natuur en de ruimte. Voor jonge dieren is dit een ideale plek om op te groeien.
De Bond voor Topfokkers ziet het helemaal zitten om jou als lid te verwelkomen. Het enige wat ze vragen is dat je met enige regelmaat een nestje hondjes of poesjes aflevert. Want er is veel vraag naar deze trouwe speelkameraadjes, vooral als deze al enigszins zijn opgevoed (zindelijk en dierenvoer eten).
Voorwaarde is wel dat de jonge dieren pas afgehaald worden als ze volwassen zijn geworden.

Een hondenbaan
Natuurlijk moeten de dieren ook hun steentje bijdragen aan het financiële huishouden, maar niet dmv wroeten in jouw net gezaaide tomaatjes en het vernielen van tuinmeubels. Laat ze werken! Behalen ze de top van hun carrière dan maak je en printscreen en plaats deze in jouw topic.

Als het huisdier is overleden, moet een ander soort huisdier aangeschaft worden en ook met moet gefokt worden de top van zijn/haar carrière halen.

Geestig
De dieren hebben het zo fijn bij jou, dat ze hier na hun oude dag ook nog graag willen blijven. Reserveer een plaats in je tuin, waar je trouwe kameraadjes kunnen genieten van de eeuwige rust.
Probeer minimaal 3 geesten te verzamelen van de verschillende diersoorten (grote hond, kleine hond en poes).

Platina Grafstenen
Je sims hebben het heel erg druk om rond te komen van hun oogst. Toch blijven ze hun andere dromen ook houden. Zorg ervoor dat minstens 5 sims een platina humeur hebben als ze doodgaan en plaats een screen van de witgouden grafstenen in je topic.

Het is moeilijk, omdat sims met een banenwens natuurlijk hun levenswens niet uit kunnen laten komen, maar wees vooral creatief met het oplossen!

Creatief met Groente en Fruit
Dat groente en fruit gezond is, weten ook onze sims. Al dat kweken en telen voor een ander is natuurlijk ook niet alles. Bewaar wat groente en fruit voor jezelf, wees creatief met het gekweekte spul en ga mixen! Wie weet leveren al die verschillende drankjes je nog wel wat leuks op ook.

Wensput
Welke sim wil nou niet zo'n geweldige wensput in zijn of haar tuin? Maar om die te krijgen, zal hij of zij er toch echt voor moeten gaan! Zorg dat de tuin er tiptop uitziet en nodig de tuinvereniging uit om jezelf in te schrijven als lid. Zijn ze heel erg tevreden, dan krijg je een wensput. Maar 1 wensput is natuurlijk niet voldoende om er een supermooie tuin van te maken. Doel: haal 10 wensputten binnen en verdien daar 10 punten mee! Zorg er dus voor dat je sims zo snel mogelijk groene vingers krijgen!

Vreemdelingen
Je sims komen erachter dat het best zwaar is om zowel een fokkerij en een kwekerij te runnen en dan moet ook het huishouden nog gedaan worden, om maar niet te spreken over een eventuele winkel die ze hebben geopend.
En omdat het best lastig is om dat allemaal van het leien dakje te laten lopen, besluit je om de hulp in te roepen van:

Minstens 1 normale Sim
Aliën
Zombie
Vampier
Servo
Weerwolf
Plantsim.

Maak een printscreen/foto van de vreemde sim in jouw huis met een diamant boven het hoofd en plaats deze in jouw topic.

Alle vreemdelingen langs geweest? Dan is het EINDE Legacy!

Puntenverdeling:

Deel 1:
Opdracht A compleet (halen top carriere startsimmetjes): 20 pt p sim
Opdracht B compleet (baby + babykamer): 10 pt
Opdracht C compleet (kindermeisje trekt in): 15 pt
Opdracht D1 compleet (tiener haalt top carriere): 10 pt
Opdracht D2 compleet (50.000 gespaard): 20 pt als dit lukt voor de sims ouderen zijn.

Deel 2:
Huisdier top van carrière bereikt: 5 punten.
Fokken: 10 pt voor het eerste nest per soort, 5 pt voor de tweede, daarna niet meer.
Per vreemde sim: 10 punten - 8 verschillende sims onder 1 dak: 50 punten
3 Geesten per verschillende diersoort: 10 punten.
Gouden badge voor vissen: eenmalig 10 punten.
Gouden badge voor tuinieren: eenmalig 10 punten.
5 verschillende soorten drankmixjes: 10 punten
10 wensputten: 10 punten
10 sneeuwpoppen bij elkaar, zonder een gesmolten exemplaar: 10 punten
5 platina grafstenen op de openbare begraafplaats: 15 punten.

Tot aan de startdatum zijn deze regels nog niet definitief. Na de startdatum kunnen er eventueel nog wijzigingen optreden, maar die worden dan duidelijk vermeld.

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#2 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 06 April 2007 - 12:44 PM

Samen met Peter, Babske, Simpie, Lilian en Bert heb ik een nieuwe legacy bedacht: Huisdieren/Seizoenen.
Als je mee wilt doen, laat dat dan hier even weten. De legacy gaat van start op dinsdag 10 april en eindigt begin juli.
Deelnemers:

Simpie
Babske
Loeneke

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,

#3 Shannna

Shannna

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 posts

Posted 06 April 2007 - 06:11 PM

Ik wil ook graag meedoen ^_^

#4 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 06 April 2007 - 06:12 PM

Mooi! :D

Simpie
Babske
Loeneke
Shanna
Lilian
Miramar

#5 Lilian

Lilian

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 posts

Posted 08 April 2007 - 07:03 PM

Zet mij er ook maar bij Loeneke...... :)

#6 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 10 April 2007 - 10:55 AM

mij ook natuurlijk

enneh waneer beginnen we :?
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#7 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 10 April 2007 - 11:14 AM

mij ook natuurlijk

enneh waneer beginnen we :?

Vandaag :-)

#8 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 10 April 2007 - 11:43 AM

Op het legacy forum worden er topics gestart, maar moet je dat nu zelf doen? En wat voor titel moet je eraan geven?

#9 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 10 April 2007 - 12:57 PM

Je kunt nu zelf een topic starten en dan bijvoorbeeld: Huisdieren/Seizoenen: Tureluur ( zeg maar wat 8) ) als titel nemen. Ga je al updaten dan?? Ben nieuwsgierig!!

#10 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 10 April 2007 - 02:49 PM

De eerste 4 foto's; een eerste update dus. Gewoon om de nieuwsgierigheid verder op te rekken. :-P

Ben al druk bezig met spelen, echt leuk. Om 50.000 simoleon te krijgen is helemaal niet zo moeilijk, ben er al bijna (nog 10.000), alleen die sneeuwpoppen gaven wat moeite, omdat er elke keer met de kinderbescherming werd gedreigd. Maar als je een kachel plaatst, is dat ook verholpen. :-)

Heb nu alleen een probleem met 2 foto's: ze zien er op mijn scherm een beetje asociaal groot uit, maar heb ze al geresized bij Photobucket.... Sorry voor die grote foto's dus.

#11 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 10 April 2007 - 04:29 PM

Ja, het is zeker om weer te spelen met een doel!
Bij mij valt het nog niet mee om die 50.000 te halen, ze krijgen steeds ontslag of hebben pech met de kanskaarten :(

#12 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 10 April 2007 - 04:36 PM

Ik maak juist heel veel promotie. Jij kiest zeker die nieuwe beroepen?

Ik kan mijn kind straks naar de universiteit sturen en zodra die is afgestudeerd, begin ik met deel b. Moet nl 1 hebben met een baan en ik moet een herrijsofoon halen. :-)

Deel B zal veel tijd in beslag gaan nemen denk ik. Daar staan nl veel meer opdrachten in.

#13 Shannna

Shannna

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 posts

Posted 11 April 2007 - 03:49 PM

Vraagje! Ik dacht dat ik mijn overleden sims op het kerkhof kon begraven door de steen in mijn inventaris te zetten, en vervolgens op het kavel weer te plaatsen, maar dat kan dus niet. Hoe krijg ik mijn Sim nou op het kerkhof? :-|

Edit: Laat maar, heb het al gevonden :whistling:

#14 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 11 April 2007 - 06:52 PM

Nee, ik kies niet steeds nieuwe beroepen.....maar krijg steeds ontslag of degradaties. Voor het verhaal wel leuk, maar de spaarrekening blijft leeg ;-)

Ik had helemaal nog niet aan de herrijsofoon gedacht, wat stom! Tja en zonder krijg je geen zombies.

#15 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 11 April 2007 - 07:38 PM

Tip: je sim hoeft geen paranormaal carriere te krijgen. Zorg dat er 1 studeert en lid wordt van het geheime genootschap. Kun je m meejatten van daar. ;)

#16 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 11 April 2007 - 07:49 PM

Ik vind dit als een leuke (maar moeilijke!) Legacy klinken :) Ik denk dat ik 'm ook wel ga doen, alleen denk ik niet dat ik er ook een topic over bij ga houden, zoveel tijd heb ik helaas niet om te Simmen :(
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#17 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 12 April 2007 - 04:10 AM

@babske; Thx voor de tip! Ik krijg weer allerlei ideeen ;-)

@JVtje; het is inderdaad een lastige legacy, vooral de eerste winter. Maar wel heel leuk om te doen!

#18 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 12 April 2007 - 07:01 AM

Die winter valt ook best mee, zorg dat je een kachel voor handen hebt, een kachel kost rond de 100 simoleons, dus je overleeft het echt wel.

#19 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 22 April 2007 - 01:06 PM

Ik snap deel B niet helemaal. Je hebt drie sims, de man, de vrouw, en het kindermeisjes. Maar er staat ook wat over huisdieren, maar hoe kom je daar ineens aan? Heb je die 'ineens', moet je die kopen? En het gaat ineens over broers en zussen, maar hoe werkt dat dan? Je had toch maar één kind?
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#20 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 22 April 2007 - 03:32 PM

Ik snap deel B niet helemaal. Je hebt drie sims, de man, de vrouw, en het kindermeisjes. Maar er staat ook wat over huisdieren, maar hoe kom je daar ineens aan? Heb je die 'ineens', moet je die kopen? En het gaat ineens over broers en zussen, maar hoe werkt dat dan? Je had toch maar één kind?

Zo gauw je sims een huis hebben mogen er meerdere kinders gemaakt worden. En de huisdieren koop je in de winkel die je gebouwt hebt aan het begin van deel 2.

"Bouw op een openbare kavel een winkelcentrum waar in ieder geval mobiele telefoons, kleding, voedsel en dieren verkocht moet worden."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users