Jump to content

Photo

Schietpartij op Virginia Tech

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 Roos

Roos

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,282 posts

Posted 20 April 2007 - 08:52 AM

heb je daarvoor echt zonding onderje bed liggen :S

#22 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 20 April 2007 - 03:02 PM

tja ik geloof er eerlijk gezegd weinig van :|
dat er echt zo'n pistoolding onder je bed ligt..
ik bedoel: okee, dan komen er inbrekers.. maar om dan ruimschoots van te voren een pistool onder je bed te hebben liggen.. gaat een beetje ver vindt ik...
Posted Image

#23 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 02 May 2007 - 03:24 PM

In het licht van de hele discussie rondom wapens enzo, hier een quote van Charlton Heston een groot voorstander van de NRA en wapens enzo. Ik vroeg me af of jullie het met z'n stelling eens zijn, of juist helemaal niet.

There are no good guns
There are no bad guns
A gun in the hands of a bad man is a bad thing
Any gun in the hands of a good man is no threat to anyone
Except bad people

Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#24 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 03 May 2007 - 09:54 AM

Ook een 'gun in the hands of a good man' kan een 'threat to anyone' zijn. Want heeft elke 'good man' een training gehad in het omgaan met z'n wapen? Wordt elk wapen door deze 'good man' zodanig weggestopt, dat (kleine) kinderen er zeker weten niet bij kunnen (met alle mogelijke gevolgen van dien)? Wie bepaalt er of je een 'good man' of een 'bad man' bent? En als je een 'good man' bent, heb je dan de garantie dat er nooit iets kan gebeuren in je leven, waardoor je verandert in een 'bad man'?

Kortom: ik vind die stelling wel héél kort door de bocht. Op zich heeft deze meneer wel gelijk met zeggen dat er geen goede of slechte geweren bestaan. Het geweer opzich zal niet veel doen uit zichzelf. Natuurlijk is de persoon die het geweer vastpakt het (mogelijke) probleem. Maar daarmee kan je nog niet zomaar zeggen dat een geweer alleen maar slecht is in de handen van een slecht persoon (of tegen slechte personen).
Het allerbelangrijkste bij geweren is, om te onthouden dat het een (potentieel) moordwapen is. Er moet dan ook als zodanig mee omgegaan worden. Óók in de handen van een 'good man'. Want bij verkeerd gebruik is het dan nog altijd een moordwapen. En dat zie ik dus niet terug in de stelling van deze meneer Heston. Meestal wordt dat feit sowieso 'vergeten' in de discussie rondom wel-of-geen vrije wapenwet door de voorstanders van die wet...
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#25 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 09 July 2008 - 09:46 AM

ik vind dat ze wapens niet zomaar aan alles en iedereen moeten kunnen verkopen

#26 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 09 July 2008 - 06:35 PM

Interessante bump. :P Ik ben het wel met je eens, hoor.
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#27 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 09 July 2008 - 10:21 PM

Tja dit topic ging over de schietpartijen op een Amerikaanse universiteit wat alweer een dik jaar geleden is.

Natuurlijk zou je wapens niet aan zomaar iedereen moeten kunnen verkopen, maar in Amerika ligt dat toch net iets anders. Sinds de oprichting van het land 200 jaar geleden, staat in de grondwet dat iedereen recht heeft op een eigen wapen. En er zijn nog steeds een enorm aantal mensen daar die ook een wapen hebben, en vinden dat dit niet zomaar uit de wet gehaald mag worden. Aangezien Amerika niet zo'n lange geschiedenis heeft als hier, is alles wat de founding fathers in de grondwet hebben geschreven in 1776 zo'n een beetje heilig voor alle Amerikanen.

Verder hebben veel Amerikanen een wapen om zich veiliger te voelen, omdat veel anderen dus ook een wapen hebben. Maar het aantal mensen met een wapen heeft blijkbaar geen connectie met het aantal doden door schoten. In Canada heeft ook bijna iedereen een wapen, maar het aantal doden is veel lager.

Volgens Michael Moore in zijn film Bowling for Columbine (heb ik al eerder in dit topic genoemd) ligt het aan de Amerikaanse media. Mensen worden door nieuws en actualiteitenprogramma's op tv het stuipen op het lijf gejaagd. Constant komen er beelden op tv van wilde politie achtervolgingen, moord door vooral zwarte mensen en familiedrama's op talkshows, terwijl dit in Canada veel minder is. Canadezen voelen zich zelfs zo veilig dat je bij een heleboel mensen gewoon de voordeur van buiten open kunt maken (wordt bewezen in de film).

In ieder geval heb ik dit over wapens te zeggen: Ze zijn niet gemaakt om te beschermen, maar om te doden. Dat is het enige wat ze doen.

#28 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 10 July 2008 - 08:10 AM

Hmmmz opeens wordt dit weer een hot-item, na afgelopen nacht in Amstelveen en Rotterdam... :|

#29 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 10 July 2008 - 03:08 PM

Ooh Rotterdam ook al. Ik had 't alleen van Amstelveen gehoord. Echt eng man.
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#30 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 21 July 2008 - 05:22 AM

Ik heb een schietpartij meegemaakt ( ofnouja, eerder de schoten gehoord, ik stond er zo goed als naast, er zaten struiken enzo tussen, en het was naast m'n huis, dat wel), en toen moest m'n neef het ontgelden :( Wat er allemaal achter zit, heb ik allemaal vorig jaar al verteld. Dus als je het wilt weten zoek je maar in het Slowchattopic, als het goed is staat het daar.
Posted Image

#31 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 28 August 2008 - 02:17 PM

Ik heb een schietpartij meegemaakt ( ofnouja, eerder de schoten gehoord, ik stond er zo goed als naast, er zaten struiken enzo tussen, en het was naast m'n huis, dat wel), en toen moest m'n neef het ontgelden :( Wat er allemaal achter zit, heb ik allemaal vorig jaar al verteld. Dus als je het wilt weten zoek je maar in het Slowchattopic, als het goed is staat het daar.

:o wat erg voor je :(

zonder wapens voelen ze zich misschien niet veilig maar ik keur het alsnog af.
ik vind dat niemand een moordwapen zou moeten hebben..die zijn er niet voor bescherming zoals al gezegd is...

(ik ben niet goed in m,n argumenten geven, daarom kijk ik hier oowk maar zelden :P)
Posted Image

#32 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 28 August 2008 - 02:24 PM

Ik snap het wel hoor. ;)
Ik vind gewoon dat niemand wapens mag hebben, je hebt het recht niet een ander echt pijn te doen en neer te steken. Wat er ook gebeurt, hoe erg je ook ruzie hebt, etc. En ook niet om je te verdedigen, want dat kan ook lijden tot aggressie. Als iemand je bedreigt moet je proberen de ander rustig te krijgen, als je dan zelf ook een wapen trekt (om te verdedigen) zal die ander je zeker aanvallen.
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#33 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 28 August 2008 - 02:32 PM

dat wilde ik oowk ongeveer zeggen :P maar ik kreeg het niet duidelijk uitgelegd dus liet ik dat stukje weg xD
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users