Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
btsfan

Sims rijk maken (zonder cheats of hacks)

Recommended Posts

Hallo,

Ik denk dat de titel al genoeg zegt, maar hoe zorg ik dat sims rijk worden en bijv een villa kunnen betalen (zonder cheats of hacks)?

Het lukt gewoon niet. want als ik bijv promotie maak of gewoon geld verdien, moet ik dat weer uitgeven aan boodschappen of rekeningen, of de waarde van het huis en de spullen gaan achteruit! En dan worden ze alleen nog maar armer! PLZ HELP!! :(

Het is bij mij anders best vaak gelukt, alleen duurt het even voordat je genoeg geld hebt verdiend. Bij mij duurde het ongeveer 2 generaties voordat ze 100.000 hadden. Je moet in het begin gewoon niet te dure spullen kopen, zorg dat ze snel promoties maken enz enz. Dan gaat het eigenlijk vanzelf.. En als je Gaan het maken hebt lukt het nog sneller, dan kunnen ze naast het werk ook geld verdienen met de winkel ;)

Ik vind het juist veel te gemakkelijk. Ik begin meestal met een piepklein huis met van die tweedehands uitziende meubels (zoals die vieze bank, koelkast, etc), goedkoopste fornuis, wel een goed bed, een boekenkast, telefoon en als het eraf kan ook een brandalarm en gewoon alarm. En natuurlijk een goedkope wc en een douche (geen bad).

Dan laat ik ze gewoon werken. Zodra ze 1250 simdollar bij elkaar hebben gewerkt, komt er een computer (die staat op de goedkoopste eettafel waar de goedkoopste stoel voor staat) en hebben ze nog eens 600 dollar gespaard, dan krijgen ze er een telescoop bij. Daarna mogen ze nog een tv hebben en dan is het uit met de luxe.

Ze gaan dus werken, werken en nog eens werken (geen kinderen). Pas als ze beiden de top hebben bereikt, mogen ze eens een keertje aan kindertjes denken (vaak wil ik er maar 1). En dan is het een kwestie van: yes, ik heb genoeg geld en nu ga ik een leuk huis voor ze bouwen.

Vaak heb ik dit wel heel erg snel bij elkaar. Maar zo doe ik het dus.

Ja, het is dus gewoon een kwestie van werken voor je geld en goed budgeteren. Net zoals in het echte leven :P

Mijn record is 1 miljoen simdollar in 1 generatie ;)

Verkoop tv's, de duurste... en veel te gelijk :P

Maar het kost tegelijkertijd ook aardig wat qua inkoop-prijs etc. Ik heb zelf ook wel eens een familie gemaakt zonder code's te gebruiken, en goh, dat was ook echt te zien, want in 't begin stond er amper een koelkast in huis :P maar naarmate ik langer met de familie speelde en de (meeste) een goede baan gaf, en veel liet promoveren, kwam het geld al snel in het laatje terecht hoor ;)

Dus wat je hieruit op kunt maken is dat het heel goed mogelijk is Sims rijk te laten worden zonder code's, zolang je ze maar een goede baan geeft, en veel laat promoveren ( al moet je daar wel wat voor doen natuurlijk ) zodat ze al snel (ruim) 1.000 Simdollars per dag verdienen, nou en dan werken ze een weekje zeg maar, hebben ze al 7.000 Simdollers bij wijze van zeggen. Alleen had ik de bovenstaande familie gewist ( nouja, gewist, ik moest het spel verplicht opnieuw installeren, vanwege een volledige opschoning van de PC ). Õ_o tja ik weet het, niet zo handig. En dus zodoende ben ik maar weer op de code's overgestapt. :P

Ik heb dus nog nooit gecheat sinds ik sims 2 heb. Bij de sims 1 deed ik dat wel eens, maar nou dus echt nooit meer. De uitdaging voor mij in het spel is namelijk ook dat je al het geld moet verdienen, en dat het soms niet altijd meezit. Okay, ik geef toe, ik heb wel eens niet opgeslagen, maar dat was omdat ik echt 3 kanskaarten kreeg, ze alledrie fout had, en ze alle drie ontslagen werden. Toen werd het me toch eventjes teveel. ^^

Je sims rijk maken lukt mij meestal nog wel aardig. Ik zoek gewoon een baan uit, en zorg dat ze altijd goed gehumeurd naar werk gaan en dat ze voldoende punten hebben. Tegen de tijd dat ze vrienden nodig hebben, laat ik iemand bij mij intrekken, want Townies hebben meestal wel veel vrienden, en dan heb je daar ook wel weer genoeg van. Na een tijdje komt er wel een kanskaart waar je veel geld mee kan verdienen.

Verder moet je ook niet de hele tijd nieuwe meubels kopen, dan gaat het inderdaad wel heel langzaam. Ik wacht meestal totdat ik de hele kamer kan inrichten met alle spullen die ik wil, misschien op een paar schilderijen na, en dan hef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit de goedkoopste bank gekocht, ik wacht liever tot ze wat geld hebben en koop dan een bank die ik mooi vind en waar ik dus lang mee doe.

ik moet zeggen dat ik eingelijk veel cheat.
maar nu ik dit zo lees vind ik het eingelijk wel een hele leuke uitdaging om het eens te doen.

Ik cheat niet meer, dan is de lol er voor mij snel af. Ik baal nu zelfs al van die magische lamp. Ik verdien liever zelf het geld.

Wat trouwens ook werkt: koop zo'n opknapauto (moet je wel vrije tijd hebben) voor 900 simdollar en knap die op. Als je m klaar hebt, is ie meer dan 5000 simdollar waard. Handig verdiend toch?

Ik cheat idd heel vaak. Maar tegenworodig wou ik geen sims meer doen omdat het saai is. Maar nu heb ik een sim aangemaakt. Ik had na 3 dagentijd al ruim 65.000 euro (3 dagen in rl tijd) Als je hard werkt en dan spaart voor de wensput kun je geld wensen. Heb je ook geld erbij. Of je laat je sim trouwen met een rijke sim ofzo...

Maar het beste is gewoon om een huis te maken die zo is ingericht: 1 of 2 sims (geen kinderen, in begin dan) een huis met 2 kamers... 1 kamer is de piepkleine badkamer met alles goedkoop en de 2e kamer is als een hotel kamer. Een woonkamer, keuken en bed in 1. Zo spaar je enorm veel geld! Zo bouw ik ook mijn huizen! (voor arme sims)

Rijk worden is echt niet moeilijk hoor!

Je moet er gewoon voor zorgen dat je luxe aankopen zo lang mogelijk uitstelt!

Mijn familie bijvoorbeeld:

Mijn Sim begon in een piepklein huisje, daar heeft hij carrière gemaakt (crimineel meesterbrein, $1925 per dag).

Nadat hij een bonus van 50 en een bonus van 60.000 dollar kreeg, kwam zijn vriendin bij hem wonen en trouwden. Dus kreeg hij er weer zo'n 20.000 bij doordat zijn vrouw haar huis achterliet. Ze waren samen nu $177.000 waard, genoeg om van te leven.

Ze kochten een groter huis waar ze een gezinnetje stichtten. De vrouw, Juliëtte, kreeg een baan in de commercie, maar haar carrière werd op een laag pitje gezet, omdat Juliette een dochter en later een zoon kreeg. Toen de dochter eenmaal uit huis ging, is de rest van het gezin (vader, moeder, zoon) verhuisd naar een gelijkwaardig huis, maar iets mooier. Het was iets goedkoper, dat had er mee te maken dat de familie bijna een ton op meubilair had afgeschreven in het vorige huis. De meubels zijn bij de verhuizing meegenomen (als je je meubels nog goed genoeg vindt is dit zeker een aanrader, want die meubels zijn al betaald en dat scheelt geld).

In dit huis voltooide Juliette haar carrière Commercie en verdiende per dag $2100 (dacht ik). Met haar bonussen erbij en het geld wat ondertussen verdient was, steeg het vermogen van de familie naar $265.000. Dus je kunt ook goed geld verdienen combineren met een luxe leven, aangezien ze toen al mooi woonden. Een deel van het geld spendeerden ze aan twee auto's.

Toen zijn ze in het vastgoed gegaan, ze hebben met Gaan Het MAken een makelaarskantoor geopend. Door veel bedrijfspanden te verkopen steeg het vermogen van de familie naar ongeveer $1.000.000!

Na een verbouwing zijn ze naar een grote villa verhuisd, en ja, met dezelfde meubelen. Later zijn ze nog 3 keer verhuisd en nu wonen ze in een klein kasteeltje met 6 etages op een heuvel, met passende NIEUWE meubels en 6 auto's(ze hadden toch geld zat).

Als ik de waarde optel van het huis, de 2 vakantiehuizen, het contant geld, het vastgoedbedrijfje en het inmiddels aangeschafte autobedrijf, kom ik op een vermogen uit van 3,3 miljoen simdollar!

Dit alles zonder codes, ik heb alleen de levenselixer gebruikt.

Als je géén computer-addict bent, zoals ik, dan doe je er wel een tijdje over, maar om die eerste 177.000 dollar binnen te hebben, dat kost niet veel tijd en als je je uitgaven beheerst, is het goed te doen! ;)

Als je géén computer-addict bent, zoals ik, dan doe je er wel een tijdje over, maar om die eerste 177.000 dollar binnen te hebben, dat kost niet veel tijd en als je je uitgaven beheerst, is het goed te doen!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...