Jump to content

Photo

SimCity 5 gaat nieuwe richting op, maar welke richting?

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 06 June 2007 - 07:22 PM

Eergisteren werd al bekend dat SimCity 5 in de nieuwe editie van GfW uit de doeken zou worden gedaan. Er was echter al wel bekend dat de serie een andere kant op zou gaan.

Nu is er nog meer nieuws naar buiten gekomen, wat alleen nog maar meer de vraag oproept in welke richting de serie op zal gaan? Zo zou volgens 1Up, EA/Maxis niet verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van het spel, maar is die taak overgedragen aan Tilted Mill Entertainment, onder andere bekend van Caesar IV.
Ook is de eerste screen uitgelekt.

De ontwikkeling van het spel is nu ook bevestigd, evenals de titel 'SimCity Societies'. Echter, er wordt door EA gezegd dat dit slechts een werktitel is.

Omdat dit nieuws waarschijnlijk nogal wat vragen oproept, dit topic. Hier kan je discussiëren over het nieuws dat naar buiten is gekomen rondom SC5. Wil je meer informatie, kijk dan even in dit nieuwsbericht op de site!
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#2 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 06 June 2007 - 08:00 PM

Nou als Maxis er niet aan werkt dan is het nog maar de vraag of ze hetzelfde niveau kunnen halen als bij de vorige SimCity delen. En niet dat het straks in het rijtje van 'net niet' games komt als City life en Tycoon city: New York...

#3 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 06 June 2007 - 08:11 PM

Precies, ik hoop echt dat 1up het bij het verkeerde eind heeft. Waarom zou EA zo'n succesvolle serie uit handen geven?
Als ik naar die screen kijk, krijg ik ook echt geen SimCity gevoel meer, maar lijkt het gewoon een of andere slappe city builder.

Ik hoop echt dat EA toch nog de game zelf maakt, en het ultieme SimCity gevoel weet te evenaren. We zullen het binnenkort lezen, aangezien de GfW blijkbaar nu bij abbonees op de mat ligt, en dus binnenkort in de winkels...
Posted Image

#4 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 07 June 2007 - 07:18 AM

Waarom EA dat zou doen? Zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet, maar feit is wel dat de ontwikkeling van het spel bij EA al een tijd stil ligt. Wellicht hopen ze zo dus dat het spel in elk geval wel nog een keer uit gaat komen, door het door een ander bedrijf te laten maken...
Maar dan is ook de vraag: trekt EA z'n handen er helemaal vanaf, of is dit project 'slechts' uitbesteed en houdt EA wel nog de supervisie erover?

Wat die screen betreft: het geeft niet echt veel prijs over wat je kan verwachten. Het enige wat het mij zegt is dat je nu kennelijk ook een kermis erbij kunt bouwen en dat je weer flink in kan zoomen in je stad. Maar om echt een beeld van het spel te kunnen krijgen, heb je aan 1 screen natuurlijk nooit genoeg...
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#5 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 June 2007 - 07:50 AM

Tja ik weet het ook niet zeker. Het is nu dus wel min of meer bevestigd door TM dat hun het spel gaan maken. Waarom ofzo, dat weet ik ook niet.

Wat ik wel heb gelezen op internet is dat er echt letterlijk honderden zoniet duizenden fans op z’n minst niet blij zijn met dit nieuws (en dat is een understatement :P). Op allerlei fora wordt al boos gereageerd op het nieuws dat TM het gaat maken, zelfs op sites die hiervoor nog niet eens bekendheid hadden, en net zijn opgestart.
Veel mensen denken dat – omdat Caesar IV nou niet bepaald een topper was – SimCity niet zal worden wat het ooit was. Dat wordt natuurlijk versterkt door de uitspraak van TM dat het geen “realistische stedelijke simulator” zal worden, iets wat SimCity toch altijd wel was (oke afgezien van de spontane vulkanen en UFO invasies :D).

Ik ben benieuwd, maar ik moet wel zeggen, dat mijn enthousiasme toch wel een beetje gedaald is na het zien van die screen, en na het nieuws dat Maxis niet zelf verantwoordelijk voor het spel zal zijn.
Posted Image

#6 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 07 June 2007 - 09:08 AM

Hmmm... ik weet niet. Natuurlijk zou ik liever zien dat Maxis (of The Sims Division, zoals het tegenwoordig heet) het spel zou maken, al is het maar omdat je dan gewoon weet dat je iets goeds krijgt. Maar feit is ook dat de ontwikkeling van het spel al tijden stil lag, om wat voor reden dan ook. Als we op Maxis/EA zouden moeten wachten, zou het misschien nog wel 5-10 jaar geduurd hebben voordat het spel eindelijk uit zou komen (áls het nog uit zou komen), dus wat dat betreft vind ik het wat voorbarig om nu meteen kwaad te gaan reageren op TM. Want wat ze er ook mee gaan doen, het kómt nu in elk geval uit.

Daarnaast ben ik van mening dat je een ontwikkelaar niet op 1 spel af kunt rekenen. Caesar IV was misschien niet goed (ik ken het spel verder niet, dus kan daar ook geen oordeel over vellen), maar dat wil nog niet zeggen dat daarom SC5 ook meteen een slecht spel gaat worden. En de screen die nu naar buiten gebracht is, tsja, daar kun je ook nog niets uit afleiden, dat is gewoon een nietszeggend plaatje. Dus ja, voorlopig wacht ik gewoon rustig af op meer screens en meer nieuws, voordat ik eens een oordeel ga vellen over wat ik van SC5 ga vinden :)

En laten we eerlijk zijn: als TM het echt verprutst, koopt toch niemand het, wordt het een flop en zal EA zich een volgende keer nog wel een keertje bedenken alvorens een dergelijke studio zo'n product te laten maken. (Alleen zou het dan natuurlijk wel jammer zijn van het spel...)

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#7 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 07 June 2007 - 09:10 AM

Tja ik kan me heel goed voorstellen dat de hele SC community woedend is dat Maxis dit spel niet maakt. Maar het probleem is dat Maxis er gewoon niet meer is. Iedereen die aan SC4 werkte is of naar de Sims division of naar de Spore division of ergens anders heen gegaan. En ik denk dat daarom juist dit spel is uitbesteed aan een andere spellen ontwikkelaar. Maar veel mensen in de community schijnen dat niet te snappen...

#8 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 07 June 2007 - 02:34 PM

Ik ben benieuwd!

#9 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 June 2007 - 08:15 PM

Tja ik kan me heel goed voorstellen dat de hele SC community woedend is dat Maxis dit spel niet maakt. Maar het probleem is dat Maxis er gewoon niet meer is. Iedereen die aan SC4 werkte is of naar de Sims division of naar de Spore division of ergens anders heen gegaan. En ik denk dat daarom juist dit spel is uitbesteed aan een andere spellen ontwikkelaar. Maar veel mensen in de community schijnen dat niet te snappen...

Tja ik denk dat de meeste het wel snappen, maar die denken gewoon (ik trouwens ook) dat, aangezien ze Caesar IV toch wel redelijk hebben laten floppen, SimCity ook achteruit gaat. Sowieso als je al hoort dat het geen realistische stads simulator zal worden, wat wordt het dan? Want SimCity is een realistische stads simulator, en dat moet het ook gewoon altijd blijven vind ik.

En ik ben niet de enige, aangezien er al een petitie online staat, met op het moment van typen 344 handtekeningen... En dat zal toch niet voor niks zijn denk ik?

Maar goed, zoals Madelon al zegt, voordat we echt info hebben, kun je natuurlijk nog niks zeggen. Maar toch... ik heb er niet zo'n goed gevoel over dan als EA/Maxis het had gemaakt...
Posted Image

#10 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 08 June 2007 - 10:26 AM

Mjah, zoals Wouter ook al zegt: Maxis bestaat niet meer. Is dood & begraven. Dus Maxis zal SC5 hoe dan ook niet maken.
Dat er al een petitie is, zegt me ook niet zoveel. Het is zo gemakkelijk om zo'n ding online te zetten en 344 handtekeningen, wereldwijd, die heb je ook zo bij elkaar :P. Natuurlijk, ik snap best wel dat mensen bezorgd zijn dat SC5 geen echt SimCity spel zal worden, maar persoonlijk wacht ik gewoon totdat er meer bekend is, over gameplay, wat wel en niet kan, etc. Pas dan ga ik wel TM bashen :P (als ze het inderdaad zouden verprutsen).

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#11 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 08 June 2007 - 01:02 PM

Er zijn nieuwe screens verschenen:

http://www.1up.com/do/media?cId=3160082&sec=IMAGES
Posted Image

#12 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 08 June 2007 - 01:51 PM

Hmm, deja vu...

"The original 3D version of SimCity 3000 was a mistake from day one."

#13 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 08 June 2007 - 08:49 PM

nog meer screens op simtropolis

die boerderij ziet er wel leuk uit :)

#14 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 09 June 2007 - 08:55 AM

Ja inderdaad die screens zien er best mooi uit. Maar ik hoop toch wel dat het nog mogelijk is om gewoon zo'n overzichtsview te hebben, zoals in de andere SC's, en dat je alleen zo'n 3D view hebt als je ver inzoomed.
Posted Image

#15 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 09 June 2007 - 12:31 PM

Die derde screen vind Jorrit wel leuk denk ik :P

#16 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 09 June 2007 - 12:59 PM

'K had bij de eerste screens nog niet echt een simcity gevoel maar dat begint nu bij de nieuwe screens wel te komen.. :)

#17 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 09 June 2007 - 01:27 PM

'K had bij de eerste screens nog niet echt een simcity gevoel maar dat begint nu bij de nieuwe screens wel te komen.. :)

Ja dat heb ik ook wel ja :D.
Posted Image

#18 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 10 June 2007 - 08:58 AM

5 nieuwe screenshots en een beetje informatie: http://games.fok.nl/news.php?newsid=18356 :-)

Mimespeler @ eerste screenshot :)
Posted Image Posted Image

#19 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 10 June 2007 - 12:26 PM

zijn oude screens hoor :P

#20 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 10 June 2007 - 04:07 PM

Je hebt gelijk... 1up laadde straks steeds niet bij mij, en kon ze verder niet vinden. ;)
Posted Image Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users