Jump to content

Photo
* * * * * 2 votes

Gevangen in rijkdom

• This topic is locked This topic is locked
36 replies to this topic

#21 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 10 January 2008 - 07:35 PM

ga door ga door:O pleaseplease:O
Posted Image

#22 Maarten

Maarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,093 posts

Posted 11 January 2008 - 03:42 PM

Maar zoals ik de vorige keer al zei: Ookal duurt het nog zo lang, er komt áltijd een nieuw deel!

Ik denk niet dat zeuren erg motiveert. :roll:
O__o

#23 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 15 February 2008 - 10:54 PM

Ja! Hoera! Eindelijk weer een update! Sorry weer voor de langzaamheid. Maar zoals ik al héél vaak zei: Hoe lang het ook duurt, er komt áltijd wel weer een nieuwe update. Volgens mij een beetje 't motto van dit verhaal. :P Dit is het op één na laatste deel, de grote ontknoping. Veel leesplezier! :)
-------------------------------
Hoofdstuk 9 - Een nieuw begin

Posted Image
Uren later komt Rachel weer thuis. Anne schrikt van het plotselinge geluid, het is al die tijd redelijk stil geweest. Ze heeft zich ernstige zorgen gemaakt om Rachel. Gelukkig ziet ze er goed uit.
,,Hoe ging het?'' roept Anne uit.

Posted Image
Ook Sheyla komt aangerend.
,,Rustig maar,'' zegt Rachel met een mysterieuze glimlach. ,,Alles is goed. Ze zijn veranderd. Anne, je krijgt je ouders terug. Je échte ouders.''
Met deze woorden loopt ze naar de kapstok om haar jas weer te pakken.
,,Waar ga je heen?'' vraagt Anne verbaasd.
,,Je bedoelt waar gaan wíj heen!'' roept Rachel. ,,Jullie gaan allemaal mee. Ook jij, Marlo. Alles gaat veranderen!''
Anne trekt haar jas aan. Ze vindt het hartstikke eng om haar moeder weer te spreken. Ze weet vast niet wat ze moet zeggen. Zenuwachtig volgt ze Rachel, Marlo en Sheyla het huis uit.

Posted Image
Eenmaal thuis aangekomen ziet Anne haar ouders verslagen op de bank zitten. Gelukkig neemt haar moeder gelijk het woord.
,,Oh Anne, schat, kun je me ooit vergeven? Hoe had ik dit ooit kunnen doen? Hoe heeft dit alles ooit kunnen plaatsvinden? Ik heb je de afgelopen jaren helemaal niet behandeld als een dochter. Sterker nog, ik heb je mishandeld. Je denkt vast dat we je haten. Dat we niet van je houden.''
Anne kijkt naar de grond. Ze knikt zachtjes. Ze kan niet geloven dat deze woorden uit haar moeder’s mond komen.
,,En dat is hartstikke logisch,'' zegt Dorentina. ,,Maar we geven om je. Echt waar. Het spijt ons ontzettend dat we dit hebben gedaan. Rachel, de moeder van je geweldige vriendin heeft ons dit laten inzien. Daar ben ik haar heel dankbaar voor.''
Rachel glimlacht even. Anne is nog steeds verbijsterd. Haar ouders vinden Sheyla 'geweldig'? En zijn Rachel 'heel dankbaar'? Ze wist niet dat een mens zó radicaal kon veranderen.
,,Nu wil ik je iets vertellen,'' zegt Dorentina. ,,Je zult dan vast beter begrijpen hoe deze ingewikkelde zaken in elkaar steken. Je hebt recht te weten waarom dingen zo hebben plaatsgevonden, ook al vind ik het moeilijk.''

Posted Image
Dorentina haalt diep adem en begint aan haar onthullende verhaal.
,,Mijn moeder was vroeger heel lief en aardig voor me. Ze gaf me alles. Maar ze had een hekel aan mijn enige zus Gabriëlle. Dat vond zij heel erg. Op een dag gingen mijn ouders scheiden. Ik en Gabriëlle moesten tegen onze zin met onze vader mee, die alweer een nieuwe vrouw had gevonden. Mijn vader en die vrouw waren heel gemeen. Ze sloegen ons en scholden ons uit. Ze hielden totaal niet van ons. Ik vond het verschrikkelijk en was diepongelukkig. Gabriëlle kon dit niet voor de tweede keer aan, aangezien onze echte moeder haar ook niet aardig vond. Ze liep weg van huis. Ik heb haar sindsdien niet vaak meer gezien. Mijn echte moeder heb ik helemaal nooit meer gezien.''
Anne kijkt haar moeder geschokt aan. Ze ziet ook dat ze er zelf moeite mee heeft. Toch gaat ze door.
,,Ik weet niet waarom, maar ik heb je net zo behandeld als mijn vader en stiefmoeder me vroeger behandelden. Ik vond het afschuwelijk en toch doe ik het jou ook aan. Je hoort dat dat vaker voorkomt. Dat ouders hun verleden afreageren op hun kinderen.''
Dorentina slikt even en vervolgt dan haar verhaal.
,,Ik snap echt niet hoe ik zo dom kon zijn jou dit aan te doen. Want ik hou van je. Ik zal alles doen vanaf nu een echte moeder te zijn.''

Posted Image
Dan kijkt ze naar Wilhelmus, Anne's vader. Die begint nu te praten.
,,Je moet zeker niet vergeten dat we om je geven. We zijn als ouders helemaal gehersenspoeld. Door onze rijkdom en je moeder's verleden zijn we helemaal vergeten ouders te zijn. Ik weet niet of ik dat mezelf ooit nog kan vergeven. Laat staan jij.''
Anne kijkt weer eens verlegen naar de grond. Ze weet niet wat ze moet zeggen. Eigenlijk lukt het haar niet meer boos te zijn. Dan komt er ineens iets in haar op.
,,En de erfenis?'' vraagt ze.

Posted Image
Dorentina’s gezicht vertrekt.
,,Ik weet het echt niet, schat. De rechtszaak is over een week. Misschien moeten we het geld weer inleveren. Dan moeten we zeker verhuizen. In dat…''
,,Ik wil bij Sheyla blijven!'' onderbreekt Anne haar.
,,Ik beloof dat we in dat geval niet te ver zullen verhuizen, maak je maar geen zorgen. Maar we zouden te maken kunnen krijgen met fikse geldproblemen. Ik hoop op het beste. Pieker er in ieder geval maar niet te veel over.''

Posted Image
Dan richt Dorentina zich tot Rachel.
,,Het spijt me ontzettend dat wij altijd zo racistisch waren en onze dochter niet bij je langs lieten gaan. We zullen voortaan iedereen met respect behandelen.''
,,Dat hoort ik graag,'' antwoordt Rachel met een glimlach.
,,Als we straks genoeg geld hebben, wil ik jullie graag financiële steun bieden. Ik weet in wat voor een situatie jullie zitten. Ik wil gewoon iets goed maken en jullie helpen er bovenop te komen.''
Rachel opent haar mond om te zeggen dat het niet nodig is, maar Dorentina begint weer te praten.
,,Zeg nou niet dat het niet nodig is. Ik weet dat jullie het hoofd haast niet meer boven water kunnen houden. Laat mij jullie nou helpen, mits het mogelijk is. Ik heb het gevoel dat ik het je verschuldigd ben. Alsjeblieft.''
Nu glimlacht Rachel. Ze kijkt naar Sheyla.
,,Schat, het is al laat. Je moet zo naar bed. We gaan naar huis toe.''
,,Nee!'' jammert Sheyla. Teleurgesteld volgt ze haar moeder het huis uit. Anne ziet dat ze onder de indruk is van haar 'rijkdom'.

Posted Image
Als iedereen weg is vraagt Dorentina of ze Anne mag knuffelen. Ze knikt ja.
Eindelijk heeft ze weer het gevoel dat ze welkom is thuis. Dat thuiskomen fijn is. En dat er mensen zijn die van haar houden. Anne weet dat haar ouders het nog wel moeilijk zullen gaan krijgen, maar ze gelooft ze. Ze gelooft echt dat ze willen veranderen. En dat maakt haar zo gelukkig.

Posted Image
De volgende dag op school wacht Anne weer een verassing. De juf biedt haar excuses.
,,Sorry dat ik zo onaardig deed toen je aanbood mee te doen aan het schoolconcert,'' zegt ze. Ze klinkt nog wel lichtelijk geërgerd en vindt het blijkbaar ongemakkelijk om haar excuses aan te bieden.
,,Je mag meedoen. Maar als het blijkt dat je eigen bedachte liedjes niet mooi genoeg zijn mag het nooit meer!''
Dat vrolijkt Anne al helemaal op. Dat haar juf nog wel een beetje nors klinkt interesseert haar niet. Ze zal iedereen eens laten zien wat ze in huis heeft!
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#24 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 15 February 2008 - 11:19 PM

Tof deel. :blij:

#25 Maarten

Maarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,093 posts

Posted 16 February 2008 - 03:32 PM

Wauw, bijna surrealistisch. :-o Maar wel leuk! Ik ben benieuwd naar deel 10. Jammer dat dat het laatste deel is. :(
O__o

#26 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 18 March 2008 - 05:08 PM

Kom op, deel 10!! :D
Posted Image

#27 Tiffany

Tiffany

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 posts

Posted 18 March 2008 - 06:20 PM

Ik heb ook zin in deel 10 XD
Mwiep

#28 Kairi

Kairi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 posts

Posted 31 May 2008 - 08:00 AM

verder!kei goed!

#29 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 31 May 2008 - 08:04 PM

Haha, bedankt.
Binnenkort, als de drukte op school weer wat minder is, zal ik dit verhaal zeker afmaken. :)
Posted Image

#30 Maarten

Maarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,093 posts

Posted 01 June 2008 - 10:47 AM

Haha, bedankt.
Binnenkort, als de drukte op school weer wat minder is, zal ik dit verhaal zeker afmaken. :)

En dat is dus... nooit. :roll:
Ik spoor 'r wel even aan. :P
O__o

#31 ezzie is back

ezzie is back

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 233 posts

Posted 01 June 2008 - 01:46 PM

ga door please

#32 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 15 July 2008 - 10:15 AM

Hoofdstuk 10 - Epiloog

De ouders van Anne hebben ingezien dat ze al die tijd fout zaten, ze hebben het goed gemaakt met Anne en zijn tevens vrienden geworden met Sheyla en haar familie, zelfs de juf van Anne heeft zich verontschuldigd en geeft Anne gelijk… Alles is goed gekomen. Maar, hoe gaat het verder?

Posted Image
Tijdens de rechtszaak blijkt dat Gabriëlla, de zus van Dorentina, op het moment dat hun moeder stierf in het buitenland zat en daarom geen deel van de erfenis had ontvangen. Maar helaas voor haar blijkt ook uit een oud testament dat hun moeder, die een hekel had aan Gabriëlla, slechts geld had nagelaten aan Dorentina. De ouders van Anne mogen het geld dus houden.
Dolblij door dit nieuws besloten ze geld te geven aan Rachel en Marlo om hun schulden af te betalen en hun huis te verbouwen. Hier zie je het resultaat. Er is een kamer naast gebouwd en een hele verdieping er bovenop.

Posted Image
Dit is de woonkamer geworden, alles staat nog op dezelfde plaats als vroeger, maar bijna alle meubels zijn vernieuwd. Sheyla is ontzettend blij dat ze nu haar eigen kamer heeft waar ze even alleen kan zijn en haar huiswerk rustig kan doen. Ook Rachel en Marlo hebben nu een eigen kamer om tot rust te komen. Ze zijn ontzettend dankbaar dat ze nu van al hun financiële zorgen zijn verlost.
Bovendien hebben ze van het beetje geld wat nog over was Sheyla naar dezelfde school kunnen sturen als Anne, zodat ze nu bij elkaar in de klas zitten!

Posted Image
En Anne heeft zich nog nooit zó gelukkig gevoeld. Haar ouders hebben zich aan hun woord gehouden: ze zijn inderdaad echte, liefhebbende ouders geworden. Anne mag haar haar eindelijk weer los dragen en hoeft niet meer zo’n stomme rok te dragen. Ook hierdoor voelt ze zich zelfverzekerder.

Posted Image
Anne's ouders Dorentina en Wilhemus hebben behalve hun innerlijk ook hun uiterlijk drastisch veranderd. Dorentina was het met Anne eens dat ze er altijd uitzag alsof ze naar een begrafenis ging en heeft haar haar anders gedaan en nieuwe kleren gekocht. Wilhelmus heeft ook nieuw haar en nieuwe kleren.
Anne is blij dat haar ouders nu zoveel tijd met haar doorbrengen. En in plaats van boos te worden als ze een slechter cijfer voor rekenen heeft, proberen ze haar juist zo goed mogelijk te helpen dit te verbeteren.

Posted Image
En natuurlijk niet te vergeten: Het schoolconcert waar Anne uiteindelijk toch aan mocht deelnemen!
Ontzettend zenuwachtig stapt ze het podium op, maar als ze eenmaal begint aan haar zelfgeschreven stuk verdwijnt haar spanning. Ze gooit al haar gevoel in haar drie mooiste stukken die ze heeft gekozen.

Posted Image
Iedereen is er: Sheyla en haar familie, natuurlijk de ouders van Anne, andere ouders, en zelfs Tanja… Iedereen kijkt vol verbazing toe. Heeft ze dit echt zelf geschreven? En hoe kan ze zo mooi spelen, terwijl de presentator zei dat ze nooit les had gehad?

Posted Image
Tanja is duidelijk ook verrast door de speelkwaliteiten van Anne… Zou ze nu eindelijk haar lesje hebben geleerd? Want ze weet dat dit wel íetsjes beter was dan haar blokfluitact van net…

Posted Image
Na het concert komt Dorentina het podium op gerend en ze omhelst haar dochter. ,,Ik ben trots op je!'' fluistert ze in haar oor. ,,Het was prachtig!''
Een golf van blijdschap gaat over Anne heen. Na al die jaren voelt ze zich gelukkig. Kan ze de dingen doen die ze wil doen, zonder beperkt te worden. Eindelijk is ze verlost van haar gevangenschap. Haar gevangenschap, in rijkdom.

The end
Posted Image

#33 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 15 July 2008 - 11:54 AM

Aaah wat een mooi einde! :D Ik vind het echt goed geschreven! :)
Posted Image

#34 ezzie is back

ezzie is back

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 233 posts

Posted 16 July 2008 - 06:35 PM

FANTASTISCH:D (een verhaal dat af is.. is dat zeldzaam trouwens?)
hoe dan oowk egt leuwk:D

#35 Maarten

Maarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,093 posts

Posted 17 July 2008 - 04:30 PM

Wauw, mooi einde! :D Een einde, dat zie je ook niet vaak.
Nieuw verhaal! Nieuw verhaal!
O__o

#36 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 17 July 2008 - 08:01 PM

Mooi verhaal! Het ging op het laatst wel ineens heel snel (ik moest het nog inhalen vanaf deel 6 of 7 ofzo) maar toch leuk gedaan. :D
Posted Image

#37 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 04 May 2009 - 05:01 PM

Ik heb het net gelezen, echt leuk. :-) Ik heb niet alle verhalen op Simparool gelezen (een stuk of 8,9 verhalen) maar dit is de ALLERBESTE!!! :D 8) Ik heb mijzelf voorgenomen mijn verhaal ook een soort boek-verhaal te maken (was ik al van plan, maar nu weet ik het zeker! :-P ) Een begin en een EINDE! :D
Laaadidadidaaaa..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users