Jump to content

Photo

Sim City Societies (SC5)

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Mike123926

Mike123926

Member

• Members
  • PipPip
  • 29 posts

Posted 19 November 2007 - 08:25 PM

Op 15 november kwam dus SCS uit, maar wat vinden jullie er eigenlijk van? Laat het weten in dit Topic! Ik heb het spel dus, en ik vind het een supergaaf spel, vooral de 3D effecten.

Info:
Systeem: Windows XP/Vista
Processor: 17 GHz of hoger / 2.4 Ghz of hoger voor Vista
Geheugen: 512 MB Ram / 1 gb voor vista
Harde Schijf: 2,1 GB
DVD ROM : Speler 4
Grafische kaart: 128 MB
Directx: Versie 9.0c bijgeleverd
Werkt het beste met NVidia Geforce FX 5900 of hoger; ATI Radeon 9600

Prijs: 49,95 €

Edit: Kijk voor een uitgebreide uitleg 2 posts hieronder ;)

Posted Image
Yo! Website: FTV.nl.tt
Heb nieuwe Comp!!

#2 Maarten

Maarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,093 posts

Posted 19 November 2007 - 08:47 PM

Ik weet niet of ik hem wel wil; het hangt ervan af in hoeverre de gameplay gelijkend aan Simcity 4 is, wat ik namelijk een geweldig spel vond. Hoe is de gameplay eigenlijk? Die lijkt me zelf, na Simcity 4, moeilijk te overtreffen. :P
Ik wacht even met stemmen tot ik een definitieve keuze heb gemaakt over of ik hem wel of niet wil. :)
O__o

#3 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 19 November 2007 - 08:54 PM

Ik heb: ''Nog niet gekocht, maar lijkt me wel gaaf'' gekozen, want ik heb hem nog niet, maar hij lijkt me wel leuk, al weet ik niet of ik hem ga kopen. :)
Posted Image

#4 Mike123926

Mike123926

Member

• Members
  • PipPip
  • 29 posts

Posted 19 November 2007 - 09:04 PM

Sim City Societies werkt heel anders dan Sim City 4 of een andere simcity.
Je kan geen belastingen en kosten voor openbare instellingen meer instellen, maar je moet door middel van gebouwen de groepen creativiteit, welvaart, autoriteit en meer. Als ik bijvoorbeeld een wandschildering neerzet krijg ik 1 creativiteit, waarmee ik een klein huisje van 1 creativiteit van kan kopen.
Je kan ook sims en gebouwen selecteren.
Als je een sim selecteert, zie je waar die werkt,het gezin, of die happy is, wat ie wilt, enz.
Als je een gebouw selecteerd, zie je wat het gebouw opbrengt aan kosten per week, hoeveel mensen er werken, enz.

Je kan dus huizen bouwen, werkplekken, versieringen en ten slotte ontmoetingsplekken. Ontmoetingsplekken vinden sims heel leuk, want hiervan worden ze vrolijk. Ontmoetingsplekken hebben ook negatieve kanten, zo kan een kroeg vervelende dronken mensen krijgen. Sommige ontmoetingsplekken zijn gauw vol, omdat die vaak worden bezocht. Ook dan wordt een sim gauw ongelukkig. 's Nachts willen de meeste sims uitrusten in hun huis. Maar sommigen willen ook 's nacht gaan stappen naar een ontmoetingsplek. Dit kan bij de meeste niet, want die zijn gesloten midden in de nacht.

Zo, een heel verhaal. Het is dus een heel leuk spel, vooral de 3D Effecten. Er zijn veel dingen weggelaten uit SimCity 4, zo ook havens, en contacten met buurtsteden. Vliegvelden enzo zijn er ook niet.

Wat ook wel grappig is is dat BP het spel sponsord met het motto "een beter klimaat, in de virtuele wereld, maar ook in de echte wereld" Je ziet ook overal in het spel BP-logo's opduiken (windmolens, waterstofcentrales, zonneboerderijen, benzinestations, etc.)
Posted Image
Heb nieuwe Comp!!

#5 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 19 November 2007 - 09:26 PM

Ik heb het idee dat veel Simcity Societies vinden tegenvallen. Dit zijn voornamelijk de Simcity fans. Ik denk dat spelers die nooit Simcity gespeeld hebben en het wel leuk lijkt, zich met deze game kunnen vermaken. Anders kan je misschien teleurgesteld zijn dat het niet meer was zoals de oude Simcity4.

Er is overigens op de officiële site een exchange en een forum.
Exchange
Forum

Op het forum staan over het algemeen niet veel positieve reacties... Daarnaast is ook al de eerste patch online gezet : Patch
Dat er al zo snel een patch is verschenen kan misschien wat over de kwaliteit zeggen...

De meeste sites geven in hun reviews ook niet als te hoge cijfers aan het spel:
Eurogamer : 5/10
Gamespy : 3/5
IGN : 5,8/10
Gamezone : 8,7/10
Gamesradar : 7/10

#6 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 19 November 2007 - 09:27 PM

ik vind het een verschrikkelijk saai spel geworden, alles wat leuk aan sc4 was zit er niet meer in.. :|

#7 Mike123926

Mike123926

Member

• Members
  • PipPip
  • 29 posts

Posted 20 November 2007 - 07:15 AM

Ik vind dat het niet veel meer met "sim city" te maken heeft, maar ik vind het best wel een leuk spel. Ik heb alle SimCity's al gespeeld (2000, 3000, 4 (Rush Hour)), maar toch vind ik dit de beste.

Idd hebben ze veel weggelaten uit SimCity 4
Posted Image
Heb nieuwe Comp!!

#8 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 20 November 2007 - 03:43 PM

Ik ga het misschien proberen, maar ik denk niet dat ik het leuk zal vinden.

#9 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 20 November 2007 - 05:57 PM

ik heb hem :D ik ga m zo spelen na het avondeten :)

ben heel errug benieuwd, aan de screenshots te zien is het heel vernieuwend en ik ben benieuwd in hoeverre je plezier hebt met de verschillende bouwstijlen, zag er wel heel mooi uit.
en met delen heb je altijd wel iets, desims1 vond ik heel wat leuke dingen hebben die ze helaas in sims2 eruit gelaten hebben. zo moet je dit deel van simcity ook zien als iets vernieuwends..

#10 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 21 November 2007 - 09:47 AM

Ik denk dat ze 't spel beter niet als opvolger van Simcity konden uitbrengen, ik vind 't gewoon lastig, dat was bij SC4 niet, terwijl ik dat ook maar weinig heb gespeeld :)
Hij eist trouwens ENORM veel van je computer, echt irritant :|

Ik zoek trouwens nog code's, liefst voor geld :P , weet iemand waar ik die kan vinden? :)
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#11 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 21 November 2007 - 01:10 PM

ehm ik heb hem toch niet had hem wel geiinstalleerd maar hij wilde niet starten wat ik ook deed :P
dus ik wacht nog ff af ;)

#12 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 21 November 2007 - 04:29 PM

mss even directX updaten.. daardoor startte hij bij mij ook niet op, dan miste hij een of ander DLL bestandje

#13 Mike123926

Mike123926

Member

• Members
  • PipPip
  • 29 posts

Posted 22 November 2007 - 02:38 PM

Ik zoek trouwens nog code's, liefst voor geld :P , weet iemand waar ik die kan vinden? :)

Je kan toch aan het begin instellen of je een onbeperkte geldvoorraad wilt?
Posted Image
Heb nieuwe Comp!!

#14 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 24 November 2007 - 09:32 AM

Ik heb hem gisteren voor het eerst gespeeld en ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Het komt op mij allemaal nogal verwarrend en doelloos over. Dit spel werkt blijkbaar helemaal niet meer met invloedzones, het maakt niks uit wat je waar neer zet en aan het eind van de rit ben je eigenlijk alleen maar nummertjes aan het uitbalanceren..wat overigens nog doodsimpel is ook.
Het helpt echt om dit spel op geen enkele manier te associëren of te vergelijken met vorige Simcity's, want het heeft echt niks meer met Simcity te maken. Zet dat uit je hoofd en dan wordt het opeens wel een vermakelijk spel. Een soort kruising tussen het nooit uitgekomen SimsVille en Monopoly Tycoon. Games waarin de focus veel meer ligt op het blij houden van je inwoners.
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#15 Fienx

Fienx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 505 posts

Posted 23 December 2007 - 09:43 AM

Ik heb 'm gisteren gekregen, eerlijk gezegd had ik beter verwacht, maar ik vind 'm toch nog leuk :-)

Helaas heb je hier geen missies en kan je geen eigen sim maken ..
Posted Image

#16 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 23 December 2007 - 11:54 AM

Wil je eens een paar screens maken van je stad/het spel :P??
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#17 Fienx

Fienx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 505 posts

Posted 23 December 2007 - 12:28 PM

Oke xD Zal ik doen als ik de volgende keer speel ^^ En als m'n stad een beetje erhm .. op iets trekt xD Stomme aardbevingen =.=
Posted Image

#18 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 23 December 2007 - 01:07 PM

Ohja ik vind de rampen in SC5 echt stom. Ik wil veel liever huis voor huis in de fik steken in plaats van meteen alles! :(
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#19 Fienx

Fienx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 505 posts

Posted 23 December 2007 - 03:35 PM

Dat ging toch met een cheat, 'burn' ofzoiets ;D ?
Posted Image

#20 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 06 January 2008 - 11:18 AM

okeee tis mij gelukt m eindelijk te laten werken. heb tot nu toe alleen de tut een beetje gevolgd... jammer -irritant- dat je huis per huis neer moet zetten, ipv gewoon slepen met vlakken. hij is inderdaad heel anders. jammer dat er geen havens en communicatie met buursteden is. ik ga m nog eens opstarten..

edit: oke heb het net n paar uur gespeeld: wegen bouwen is erg irritant. en ik vind het ook irritant dat je soms dubbele dingen neer moet zetten omdat je creativiteit of wat anders nodig hebt :s daardoor komt er - bij mij dan- een erg chaotische structuur van de stad.
ik zou graag iets willen hebben waarbij ik kan zien wat wat vrijspeelt.. ik denk dat als je dat doorhebt je inderdaad een mooiere stad kunt bouwen (zoals op de fotos).
maar hij is heel anders dan alle andere simcitys. ik vind hem zelfs simpeler ook! idd heeft het ook iets weg van monopoly tycoon en sim town, en ik denk dat dit spel daarom ook eveneens wel lekker weg te spelen is.
ik geef hem een 6/10.

edit2 (vandaag 08:06)
hij is alleen wel makkelijk ja, je gaat er snel doorheen, ik wilde gisteren een funcity maken en gebruikte alleen dat thema, en het was al snel dat ik alles vrijgespeeld had. het geld is ook echt heel makkelijk verdiend!
die wegen zijn erg irritant, op de 1 of andere manier moeten ze recht toe recht aan aansluiten en als dat niet lukt dan heb je geen andere keus dan de structuur die ver*** wordt...

ik ga zo eens vrijspelen proberen, en kijken of het gewoon leuker is om als architect steden te bouwen!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users