Jump to content

Photo

Sim City Societies (SC5)

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#21 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 10 January 2008 - 12:18 PM

dubbelpost maar:

als je er eenmaal inkomt en het doorhebt is hij echt wel leuk! lekker te spelen, urenlang, de stad verandert ook mee met hoe jij bouwt enzo.. echt heel leuk. ik geef het nu een 8!!

#22 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 10 January 2008 - 04:25 PM

Ja als een spel als Caesar heel leuk vind, dat vind je SCS ook heel leuk. Het is namelijk van dezelfde makers.

Maar ik ben nog steeds teleurgesteld dat dit geen 'echte' SimCity is.

#23 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 11 January 2008 - 10:26 AM

de mensen die het spel niet leuk vinden blijven de vergelijkingen maken met vorige simcitys en met rollercoastertycoon enzo. maar zo moet je het niet zien. ik vind het een leuk op zich staand spel waarin je op een andere manier steden kunt bouwen. op een simpele manier als sim town en monopoly tycoon, beiden vind ik erg leuk om te spelen en ik vind het prachtig dat er nu zo'n spel is om steden te bouwen. je bent betrokken bij je wijken en je kunt echt zelf je stad bouwen. caesar vind ik niet leuk, maar dit nieuwe idee van een stad bouwen WEL! en ik vind dat je daar naar moet kijken. simcity 5 komt heus wel, en ik weet zeker dat hij echt tof wordt, simcity 4 was tof en er zijn veel mogelijkheden om simcity 5 nog beter, mooier en origineler te maken. maar om societies te waarderen moet je het vooral niet vergelijken.

ik vind het echt een leuk spel. de steden die je kunt maken zijn MOOI. je bent echt een architect ook, en dat is toch net iets anders dan in de andere simcitys waarbij alles uit de grond plopt en je vooral daarbij ook verbindingen moet maken tussen werk wonen industrie water electriciteit belastingen enzo. Societies hadden ze uiteraard wel wat groter/ uitgebreider mogen maken, dat je ook voor water moet zorgen, vliegvelden, buurlanden, mogelijkheid je eigen land te maken voor je erop bouwt, enzo. maar als dat in een uitbreiding zou komen zou ik ook die toevoegen.
maar ik denk niet dat er een uitbreiding komt. societies is gewoon een op zichzelf staand spel waarbij je de mogelijkheid hebt je in de wijken te verdiepen en stukje bij beetje een mooie stad op te bouwen. "gewoon even iets anders" ..iets simpels en dat waardeer ik ook zo in theme hospital, monopoly tycoon en sim town.. ik had niet gedacht dat er ooit nog zo'n spel uit zou kunnen komen en ik ben er blij mee.. want sim town bijv. wilt het al lange tijd niet meer doen op mijn pc :(

ik zat net te kijken naar city life en tycoon city new york, en ik denk dat die gewoon niet zo zijn als simcity 4 zelf. ik denk dat die 2 spellen zo zijn als al die andere tycoons die nu uitkomen, extreem onnodig ingewikkeld en het einde ver zoek. maar dat weet ik ook niet zeker.. ik weet alleen dat de simcitys echt tot de top tycoons behoren (en daaronder versta ik o.a. monopoly tycoon, theme hospital,RCT, ANNO's, zootycoon enz) want die hebben gewoon iets.. en ik weet niet wat het is.. ^^

dit vind ik ook wel mooi gezegd van gamezone:

SimCity Societies is a very nice game. It is about building and growing and personal achievement. It does not have strong quest-oriented goals, per se, but does challenge players to create and plan. Hours can be quickly lost in this world and that speaks highly of the product

#24 lotta

lotta

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 350 posts

Posted 14 January 2008 - 06:49 PM

Ik heb societies nu ook en ik vind het een heel leuk spel hoewel het soms wat simpel lijkt... er had mss wel iets meer moeilijkheidsgraad in mogen zitten maar ik vind het heel leuk dat je echt je stad kan plannen en ze kan bouwen zoals jij helemaal wilt.
Posted Image
"Take care of those you call your own and keep good company"

#25 Thintjuh

Thintjuh

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 28 January 2008 - 06:50 PM

Ik vindt het echt een leuk spel, vooral de straten en muziek die zich aanpassen aan welk soort stad je bouwt!
Maar ik hbe een probleempje, :?
Wanneer ik alle eisen voor een bepaalde beker heb vervult krijg ik de beker enzo niet, enkel bij kleine stad krijg ik hem
Weet iemand hoe dit zou komen? :-)

#26 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 14 February 2008 - 12:55 PM

Heb het spel ook gekocht, en net even gespeeld (alleen nog de tutorial). Ik vind het opzicht wel een leuke game, maar het is toch geen echte SimCity game. In SimCity moest je echt plannen enzo, maar hier kun je in feite gewoon bouwen. Zoals iemand eerder al zei, moet je deze game eigenlijk niet zien als een SimCity game, en dan is hij best leuk om te spelen (naja dat denk ik, heb dus alleen nog de tutorial gedaan :P).

Wat ik wel heel irritant vind, is de camera. Ondanks dat je 4 verschillende camerastandpunten hebt, vind ik toch niet dat heel lekker werkt. Ik ben gewend om in dit soort games, met de rechtermuisknop het scherm te verplaatsen, maar dat moet je nu dus doen met de WASD toetsen, of door aan de rand van het scherm te scrollen. Maar goed dat is denk ik meer een kwestie van wennen ofzo.
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#27 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 14 February 2008 - 02:26 PM

Ondertussen heeft Yahtzee in z'n videocolumn Zero Punctuation het spel gereviewd. Als je 'm nog niet kent: Yahtzee maakt hele grappige video reviews van games waarin ie zo ontzettend snel praat, dat het lijkt alsof ie helemaal geen punten en komma's gebruikt. Vandaar ook de naam van de column... :P

#28 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 15 February 2008 - 11:48 AM

Lol, ja heb hem gekeken echt grappig :P.

Maar even een vraagje, hebben jullie enig idee hoe het kan dat ik best veel "vastlopers" heb in de game? Ik heb al een paar keer gehad dat je zo'n Windows error krijgt (met 'rapport verzenden' enzo), maar ook al een paar keer dat heel de HUD verdwijnt maar het spel wel gewoon doorgaat zeg maar (ik hoor gewoon geluiden en alles). Best irritant, als je steeds opnieuw het spel moet opstarten.
Posted Image

#29 lotta

lotta

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 350 posts

Posted 15 February 2008 - 03:05 PM

Heb ik ook en het werd alleen maar erger, ik kan nu niet meer spelen want na een minuutje ofzo loopt hij vast. :-| Dus als iemand weet hoe je dat kan oplossen...
Posted Image
"Take care of those you call your own and keep good company"

#30 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 15 February 2008 - 03:39 PM

Ooh oke, jij hebt het dus ook. Ik dacht al dat het lag aan mijn PC, maar dat is dus niet zo. Heb ook al geprobeert om die patch te downloaden, maar dat hielp ook niet. Echt vervelend, want wat jij zegt, je kan misschien net even 5 of 10 minuten spelen, en dan loopt hij alweer vast :(.
Posted Image

#31 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 15 February 2008 - 09:02 PM

Lol, ja heb hem gekeken echt grappig :P.

Maar even een vraagje, hebben jullie enig idee hoe het kan dat ik best veel "vastlopers" heb in de game? Ik heb al een paar keer gehad dat je zo'n Windows error krijgt (met 'rapport verzenden' enzo), maar ook al een paar keer dat heel de HUD verdwijnt maar het spel wel gewoon doorgaat zeg maar (ik hoor gewoon geluiden en alles). Best irritant, als je steeds opnieuw het spel moet opstarten.

dat had ik ook, maar ik weet niet meer wat ik eraan had gedaan...

oja AUTOSAVE uitzetten !!

#32 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 15 February 2008 - 10:18 PM

Uitzetten? Ik heb die juist op 5 minuten gezet, omdat ik anders steeds mijn stad kwijt ben door die vastlopers :(.
Posted Image

#33 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 16 February 2008 - 02:23 PM

ja uitzetten!!! die autosave is juist waarom t vastloopt! probeer het gewoon en save je spel zelf! het werkt echt! :)

#34 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 18 February 2008 - 08:03 PM

Nou ik heb het net geprobeert, autosave op 'off' gezet, maar meteen alweer in de eerste minuut dat ik het spel speelde, sloeg hij weer vast. Hielp dus ook niet :(.
Posted Image

#35 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 19 February 2008 - 09:15 AM

en bepaalde instellingen uit of lager zetten? er waren bij mij 2 of 3 hokjes die ik onveranderd moest laten...

#36 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 19 February 2008 - 04:23 PM

Naja ik heb al vanalles geprobeerd, instelling lager gezet en alles, maar niks helpt... Beetje stom, zo is het spel dus gewoon onspeelbaar.
Posted Image

#37 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 April 2008 - 03:59 PM

Hmm heb net even de nieuwe patch geinstalleerd, en het lijkt erop alsof alles nu gewoon loopt. Heb net een uurtje ofzo gespeeld, zonder problemen.

Best leuk spel, alleen jammer dat ik nooit echt een "normale" stad krijg, maar altijd alles kris kras door elkaar staat.
Posted Image

#38 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 07 April 2008 - 06:06 PM

Ja die wegen zijn irritant!
Maar je stad verandert als je bijvoorbeeld alleen romantische of horror dingen neerzet veranderen de straten en de sfeer ook!

#39 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 07 April 2008 - 06:31 PM

Ja dat weet ik, maar ik bedoel, dat ik op een of andere manier nooit echt een georganiseerde stad kan maken. Alles staat gewoon maar naast en door elkaar en er zijn niet echt wijken ofzo. Vind het altijd een beetje lelijk.
Posted Image

#40 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 08 April 2008 - 09:05 AM

Ja dat weet ik, maar ik bedoel, dat ik op een of andere manier nooit echt een georganiseerde stad kan maken. Alles staat gewoon maar naast en door elkaar en er zijn niet echt wijken ofzo. Vind het altijd een beetje lelijk.

ja klopt dan moet je uiteindelijk een manier vinden om georganiseerd te bouwen(dingen afbreken) als je alles vrij hebt gespeeld. ik zal het zo ook weer eens gaan spelen denk ik*

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users