Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
BeachBoy

[Sport] Welke sport beoefen jij?

Recommended Posts

Het heeft niet alleen maar met weinig beweging en veel eten te maken. Sommigen hebben gewoon aanleg. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet gezond zijn. Ik heb nl van de maand op nu.nl/wetenschap gelezen dat ook slanke mensen, die denken dat ze gezond zijn, niet perse gezond gewicht hoeven te hebben.

Dat heeft te maken met vet en gevaarlijk vet. Gevaarlijk vet is dat wat rond je organen gaat zitten en je aan de buitenkant niet kan zien, maar dus wel heel slecht voor je is.

Yep. Heb je van die ultradunne mensen, die om wat aan te komen bergen mayo bij hun patat gooien. Da's dus niet gezond :P

Zaterdag eindelijk weer dansles gehad, was vorige week niet geweest. Ging echt slecht, ik was duizelig en draaierig, dus viel steeds om :P

En we hebben net het tango programma af (met heel veel draaien :D) en moeten nog steeds beginnen aan de rumba. En ik ben niet tevreden met hoe ik alles dans, 'k wil beter zijn! Nog 2 maandjes voor afdansen :o

*bump na ruim een jaar*

Ik ben nu sinds een paar weken begonnen met hardlopen. Heb podcastlessen van Vlaanderen Sportland gekregen en die zijn echt geniaal! Ik heb nu een vriendelijke Belgische mevrouw die precies zegt wanneer ik mag gaan lopen of wandelen en die af en toe zegt: "Amai, ge mag fier zijn op uwzelf!" De eerste keren heb ik me kapot gelachen maar het helpt echt :D

Alleen het is wel de bedoeling dat ik na 27 lessen opgebouwd heb tot 5 km hardlopen, voor mij klinkt dat als een marathon maar het begin is er :D

Ik ben alleen nu nog aan het twijfelen of ik echt veel geld wil uitgeven aan goede hardloopschoenen. Het verkleint de kans op blessures maar je bent zo E120,- kwijt, terwijl ik eigenlijk heel hard wil sparen.. En als ik er over een maand toch weer de brui aan geef is het doodzonde :(

Mooie bump! Ik vul mijn badminton aan met squash, doe dat nu 1 of 2 keer per week (toevallig net nog gedaan). Erg leuk maar wel heel intensief. Badminton is op het moment nog 1 keer per week, dus leuk om er iets bij te doen. Kan met het zelfde abonnement ook fitnissen en zwemmen. :)

Ook beetje een bump :innocent:.

Ik heb een paar dagen geleden een (tweedehands) mountainbike gekocht :D. Ik wilde weer eens wat aan sport doen, omdat ik een beetje een zwakke rug heb, dus wilde onder andere daar m'n spieren versterken. En ik wilde ook gewoon wat meer conditie opbouwen en vet verbranden :P. Dus ik dacht, ik ga gewoon zelf fietsen.

Deze fiets heb ik gekocht:

1y581p.jpg

Heb ook maar meteen een goeie fietsbroek erbij gekocht, zodat ik geen last krijg van m'n achterwerk :xd:. Moet nog wel wat andere accessoires, maar ben binnenkort jarig dus ook meteen wat kadotips :P.

Heb vandaag een eerste ritje ermee gemaakt, door de bossen een beetje. Ik heb op m'n iPhone een applicatie waarmee ik precies via GPS m'n route kan zien, met snelheid en alles, dus dat is wel leuk achteraf om terug te kijken.

Doe je niet meer aan waterpolo dan? :o Of is dit voor erbij?

Nee, ik vond waterpolo nog wel heel leuk, maar het nam teveel tijd in beslag (omdat het niet in mijn eigen dorp was, moest ik er steeds heen gebracht worden enzo), en ik had er ook niet altijd meer tijd voor met school. Dus ja, nu dacht ik, ik ga iets doen dat ik gewoon zelf kan doen, dus dan heb ik ook geen verplichtingen van trainingen of wedstrijden ofzo. Als ik nu een keer geen zin heb om te fietsen ga ik niet, maar ik ga wel proberen om minstens 1 keer per week eventjes te gaan fietsen :D.

*bump na ruim een jaar*

Ik ben nu sinds een paar weken begonnen met hardlopen. Heb podcastlessen van Vlaanderen Sportland gekregen en die zijn echt geniaal! Ik heb nu een vriendelijke Belgische mevrouw die precies zegt wanneer ik mag gaan lopen of wandelen en die af en toe zegt: "Amai, ge mag fier zijn op uwzelf!" De eerste keren heb ik me kapot gelachen maar het helpt echt :D

Alleen het is wel de bedoeling dat ik na 27 lessen opgebouwd heb tot 5 km hardlopen, voor mij klinkt dat als een marathon maar het begin is er :D

Ik ben alleen nu nog aan het twijfelen of ik echt veel geld wil uitgeven aan goede hardloopschoenen. Het verkleint de kans op blessures maar je bent zo E120,- kwijt, terwijl ik eigenlijk heel hard wil sparen.. En als ik er over een maand toch weer de brui aan geef is het doodzonde :(

Aaaah ik moest gisteravond van de Belgische mevrouw gewoon 3x 6 minuten hardlopen (wel met 2 min wandelen tussendoor), en ik heb het volgehouden! In totaal de hele les (2/3/6/6/6 minuten hardlopen) 4,8 km afgelegd en het laatste blok van 6 minuten heb ik zelfs 10 km/u gelopen!! Ik kon in het begin nét 2 minuten en dan was ik kapot, ben dus best wel trots dat ik dit kon :P

(Oke, sportmensen hier, lach me maar uit, maar 6 minuten hardlopen is voor mij echt heel veel...)

Aah, ik moet dat ook hebben! Ik moet conditie opbouwen, aangezien ik tijdens wedstrijden bij de 3e dans minder ga presteren..

Ik ging enige tijd geleden nog 1 a 2 x per week naar de sportschool. Maarre verlopig hou ik t bij skaten in t park.. is ook goed voor je conditie :-) .

Aah, ik moet dat ook hebben! Ik moet conditie opbouwen, aangezien ik tijdens wedstrijden bij de 3e dans minder ga presteren..

Ik kan de hele map wel een keer doorsturen via sendit als je wilt, ze zijn niet gratis te downloaden

zoo, ik ben ook niets veranderd sinds m,n laatste post lees ik, nog steeds willen freerunnen, en boogschieten mijn leven etc.

Ik wil als ik terugkom uit Zweden beginnen met mijn conditie wat op te bouwen(rennen en armspieren), weet iemand een goed plan? Zegmaar een soort rooster?

Aangezien er in de vakantie geen schieten is... :P

En heeft er ook iemand een plan om het bij de evil hoofdtrainer voor mekaar te krijgen dat ik weer op les mag? Ik was natuurlijk al terug, maar ik heb nu mijn diploma, maar mijn schieten gaat echt heel erg achteruit :( (omdat er dan niet op je gelet wordt, bij het vrij schieten)

edit: wat schreef ik vroeger vervélend :o

Zumba dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker, maar t lijkt me dodelijk vermoeiend ;)

Ik ben sinds 2 weken begonnen met handbal!! Wieeeh ik ben zoo blij dat ik eindelijk een sport heb gevonden die ik leuk vind en waarvan de mensen leuk zijn! Voel me helemaal sportief nu, want ik ga het nog afwisselen met hardlopen ook! (al is mn conditie nog steeds naar de maan, want ik heb in de vakantie ong. 6 weken niet meer hardgelopen door werk en vakantie XD)

Zumba dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker, maar t lijkt me dodelijk vermoeiend ;)

Ik ben sinds 2 weken begonnen met handbal!! Wieeeh ik ben zoo blij dat ik eindelijk een sport heb gevonden die ik leuk vind en waarvan de mensen leuk zijn! Voel me helemaal sportief nu, want ik ga het nog afwisselen met hardlopen ook! (al is mn conditie nog steeds naar de maan, want ik heb in de vakantie ong. 6 weken niet meer hardgelopen door werk en vakantie XD)

haha ja is best vermoeiend! ik kwam echt dood thuis daarna!

maar het is wel super leuk! beter dan fitness en dan steeds een half uur het zelfde doen op zon apparaat

Ik kwam ook dood thuis de vorige keer! En ik heb altijd last van mn knieën de volgende dagen, dat het elke keer 'knakt' als ik een trap op moet :P En ik moet trouwens ook ooit weer eens mijn hardlooplessen op gaan pakken nadat ik halverwege gestrand ben..

Nou de hoofdtrainer is officieel opgestapt, en ik heb dus ook weer les =D ben twee of drie weekjes niet geweest, afgelopen woensdag egt téveel spierpijn... :\

Maar het gaat wel erg goed! =D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...