Jump to content

Photo
* * * * * 3 votes

Onbestendig Freiland

• This topic is locked This topic is locked
97 replies to this topic

#1 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 14 March 2008 - 01:15 PM

Ik had niet echt zin meer om te simmen toen mijn spel ermee gestopt was, maar ik had er ineens weer zin in. Dus ik begin ook gelijk met een nieuw verhaal, ik ga niet van die uitgebreide afbeeldingen maken als in mijn vorige verhaal, want dat nam toch wel erg veel tijd in beslag :P . Het begint met Koen Freiland.

Koen Freiland. Toen hij begin 20 was vaarde hij als verstekeling mee op de S.S. Simalia, die op dat moment onderweg was van Veronadorp naar Droomzicht. Koen leidde een gelukkig leven sinds hij de Universiteit had verlaten, maar hij vond dat het tijd was voor een nieuw avontuur. Koen hield van het strand; van de wind, het geluid en de geur.

Toen hij tevoorschijn kwam uit zijn verstopplekje op het luxe cruiseschip, om ergens wat eten te zoeken, werd hij betrapt. Zonder pardon werd hij er in de volgende haven uitgegooid. Koen strandde in Blauwwater, dat zich aan de rand van de plaats Rivierbloessemheuvel bevindt.

Na een tijdje rondgedwaald te hebben vond hij het perfecte plekje. Een vervallen hutje die zo ongeveer op het strand stond. Hij meldde zich bij de gemeente en kon het krotje al snel betrekken. Na een 3 jaar in Blauwwater had hij een leuke baan in de beveiliging en leidde een relaxt leven.

Met een goede baan:

Posted Image

Een hond, een kleine keuken en een douche die steeds kapot ging:

Posted Image

En natuurlijk, met (blonde) vrouwen (v.l.n.r: Nikki, Siska, Robin):

Posted Image

Wat hij echter niet wist, was dat zijn leven binnenkort drastisch zou veranderen...

#It's something unpredictable,
but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.#

#2 iniej

iniej

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 14 March 2008 - 05:46 PM

leuk gedaan :)
You belong with me.... [L]

You get it.

#3 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 16 March 2008 - 11:19 AM

...Want toen Koen zijn inzicht in de astronomie wilde uitbreiden, voelde hij plots dat hij naar boven werd gezogen. Alsof iets groots hem als een stofzuiger van de grond wilde zuigen.
Hij klampte zich vast aan zijn telescoop, maar hij werd alsmaar harder de lucht in getrokken. Zijn handen glipten langzaam van de telescoop af en hij vloog de lucht in, zonder enig spoortje achter te laten verdween hij in de nacht.

Posted Image

De zuigkracht nam af en Koen zag allemaal wazige figuren om hem heen. Waar was hij belandt? Hij zag allemaal lichtjes, maar hij kon niet goed scherp zien en na enkele seconden raakte hij buiten bewustzijn zonder een flauw idee te hebben over wat er met hem gebeurde. Plotseling voelde Koen een scherpe steek in zijn bovenbeen. Hij schrok even wakker en zag dat er allemaal groene wezens over hem heen gebogen stonden. De groene wezens wilden blijkbaar niet dat Koen zag wat er met hem gebeurde, want een van de - in witte labjassen gehulde - wezens deed snel een kap over zijn neus en mond, waardoor Koen langzaam weer in slaap viel.

#4 Renée Rossa

Renée Rossa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,295 posts

Posted 17 March 2008 - 09:14 AM

Oooooh, ik zie een toekomst met groene baby's! :-P

#5 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 25 March 2008 - 03:45 PM

:D

#6 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 25 March 2008 - 04:13 PM

DEEL 3

...Minuten of uren, misschien wel dágen later voelde Koen zijn vingers weer bewegen. Hij schrok en schoot overeind terwijl hij zijn ogen weer opende. Hij draaide zijn hoofd van links naar rechts, maar hij zag nog altijd niets. Alles om hem heen was pikzwart. De angst raasde door zijn lijf. Koen vreesde dat hij nooit meer zou zien. Het ergste was echter nog niet achter de rug, want milisecondes later overwon een nieuwe angst: Koen werd als een gek heen en weer geschud, hij rolde alle kanten op. Hij hoopte dat het zou stoppen en tegelijkertijd was hij bang dat hij hier nooit levend uit zou komen.
Gelukkig voor Koen kwam aan deze angst een abrupt einde. Met een zoevend geluid schoof er recht voor zijn neus een luik omlaag. Voor even verdween Koens angst: Hij kon zien! Maar toen koen door het gat naar beneden keek, tastte hij om zich heen, opzoek naar iets om zich aan vast te houden. De ruimte was leeg. Het volgende moment schudde de ruimte nog eenmaal, waardoor Koen door het gat naar buiten viel.

"AAAAAAAA......"

Posted Image

".....AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaah!"

Koen maakte een 7-dubbele salto en viel met een doffe knal op de grond. Nog nooit in zijn leven had Koen zo'n hekel gehad aan de zwaartekracht. Koen lag languit op de koude straat, alles deed pijn. Toen hij probeerde op te staan, voelde het alsof zijn armem niet van de straat wilden komen en zijn hoofd was verbouwd door een drilboor.

Posted Image

Toen Koen achterom keek zag hij voor het eerst wie of wat hem ontvoerd had. Een groot schotelvormig gevaarte, omringd door een paarsachtige mist, scheerde weg de nacht in...

#7 iniej

iniej

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 26 March 2008 - 03:35 PM

[Hij kijkt nogal vrolijk :-P

laten we eens in de groene uh...glazen bol kijken :D

het lijkt erop dat er een buitenaards iets aan zal komen ;)

go on :)
You belong with me.... [L]

You get it.

#8 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 09 April 2008 - 11:48 AM

DEEL 4

Toen Koen de volgende dag iets gekalmeerd was, wilde hij zijn verhaal kwijt. Het moest sowieso bij een vrouw zijn, want er is natuurlijk geen man die hem gelooft, dacht hij. Hij besloot dat het Nikki maar moest worden. Nikki was altijd wel een beetje 'vaag'. Zij zou er vast wel begrip voor hebben. Als iemand hem zou kunnen geloven is Nikki het wel. Koen belde Nikki op en nodigde haar uit om bij hem te komen eten. "Gewoon voor de gezelligheid", zei Koen.

Posted Image

Toen Nikki arriveerde kwam het gesprek meteen op gang. Het was Nikki die direct over 'iets geheimzinnigs' begon.
"Heb je ook dat artikel in de krant gelezen? Ehm.. 'Mysterieuze lichten dwarrelen boven Blauwwater'." Vroeg Nikki.
"Ik denk dat het een UFO was, van een of andere planeet die we nog niet kennen." vervolgde ze.
"Haha, ja. Dat zal het zijn geweest.", Zei Koen op een half sarcastische toon.
"Ja, dat denk ik echt hoor! En ik denk ook dat ze mannen zwanger maken om hun eigen soort over het hele universum te verspreiden, Haha!", grapte ze.
Koen schrok een beetje van deze theorie, maar liet niets merken. Maar wat als dit waar zou zijn...? ..Ach, dat zal wel niet..

Koen haalde de pan van het fornuis, schepte op en diende de borden op.
"Ruikt goed!" Zei Nikki.

Posted Image

Even was het stil aan tafel, totdat Koen de stilte plotseling doorbrak.
"En wat als ik nou eens beweer dat ik 'ontvoerd' zou zijn door Aliens. Wat als ik nou zwanger zou zijn?", zei Koen, terwijl hij zenuwachtig Nikki's reactie afwachtte.
Nikki schoot in de lach:"Hahaha! Als jij ontvoerd zou zijn door Aliens.. Als jij zwanger zou zijn.. Dan.. Dan..."
"Nou wat dan?", vroeg Koen.
"Dan trek ik bij je in, zal ik speelgoed voor de baby kopen en je helpen met het huishouden! Dat beloof ik je", zei ze
"Speelgoed?" lachte Koen. "Daar hou ik je aan."

Nikki en Koen waren uitgegeten en Nikki nam afscheid:"Bedankt voor het eten en ik hou me aan mijn belofte hoor!" knipoogde ze toen ze de deur uitging...

#9 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 09 April 2008 - 02:40 PM

Yay! Een nieuw deel :D
Posted Image

#10 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 09 April 2008 - 06:14 PM

Ja, daar was het ook wel weer tijd voor! :)

#11 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 13 April 2008 - 09:52 AM

DEEL 5

PIEPPIEPPIEPPIEP! Koen draaide zich om en ramde zijn wekker, die abrupt stopte met piepen. Kreunend en steunend kwam Koen zijn bed uit. Koen mompelde zijn plannen voor vandaag:"Eerst even het hondenhok schoonmaken, daarna douchen, eten, werken, fitness... En... Weer naar bed.." Koen stapte in zijn schoenen deed een shirt aan en ging naar buiten. Een rilling trok over zijn rug. Het was ijskoud buiten en de weg en bergen waren bedekt door een dunne laag sneeuw. Koen wilde weer naar binnen gaan om zijn jas aan te trekken, maar een raar gevoel rond zijn buik hield hem tegen. Koen keek naar beneden, naar zijn buik en voelde zich ineens erg dik. Zijn sixpack had ruimte gemaakt voor een enorme bult...

Posted Image

"WAAAT?", schreeuwde Koen. Dit kon toch niet waar zijn? Hij rende naar binnen, naar de spiegel, waar hij naar zichzelf bleef staren totdat hij het besefte: Hij was zwanger. In zijn teleurstelling keek Koen weg van de spiegel en liet zijn hoofd zakken. "Waarom moet dit mij overkomen?", zuchtte Koen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Koen stortte zichzelf op de bank, pakte het boek 'Techniek en Speurwerk', dat nog op de grond lag. Hij probeerde te lezen, maar hij was zo afgeleid, dat de woorden niet tot hem doordrongen. Hij las eigenlijk niet eens echt meer. Hij staarde naar de letters, de zwarte vlekjes die op het bijna-witte papier waren gedrukt. Koen voelde zich emotioneel, op een manier zoals hij dat nog nooit gevoeld had. Koen voelde zich misselijk, maar ook blij, boos, bang en verdrietig.

Posted Image

'Tok tok'. 'Tok tok tok'. Het duurde even voordat Koen het doorhad, maar er stond iemand voor zijn deur. Hij stond op, wat niet zo makkelijk ging als anders, en liep naar de deur. Hij hield zijn hand op de klink en duwde deze naar beneden. De deur ging langzaam open. Toen Koen volledig in beeld was, deinsde Nikki achteruit. Ze wankelde een paar meter terug, maar wist nog net overeind te blijven. Ze keek Koen verdwaasd aan. Haar ogen gleden naar beneden en ze stamelde: "Eh... Wat.. Jij... Wanneer... Hoe..?"

#12 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 23 April 2008 - 01:21 PM

DEEL 6

Toen Nikki eenmaal van de schrik bekomen was zei ze:"Ik heb je iets belooft geloof ik.."
"Ehm.. Ja...", zei Koen. "Maar ik zal je er niet aan houden hoor."
Koen legde Nikki uit dat ze hem niets verplicht was. Dat ze de keus in eigen handen had. Maar Nikki wilde blijven. "Iemand moet je helpen!", had ze gezegd.

Posted Image

Het was wel duidelijk dat Nikki zich overal thuis kon voelen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was, trok ze bij hem in.
Koen had nog nooit met iemand samen geleefd, behalve met zijn ouders dan. 'Maar dat was toen', dacht Koen. Voor de spiegel en in gedachte verzonken, was hij het zojuist gebeurde aan het analyseren.
'Wil Nikki hier wel echt zijn? Zal ze voor altijd blijven? Zal ze haar vrijheid niet gaan missen? En ik mijn vrijheid? Wil ik dit zèlf eigenlijk wel?'

#13 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 24 April 2008 - 04:37 PM

Deel 7

Tijdens het darten, of beter gezegd: stokjes met naaldjes in de richting van dat ene bord proberen te gooien, voelde Koen opeens een raar gevoel door zijn buik trekken. Zijn buik maakte een raar geluidje en groeide plotseling zo'n 15 centimeter in omtrek. "Wohohooh", bracht Koen verbaasd uit. Het voelde alsof zijn hormonen ook weer begonnen op te spelen.

Posted Image

Maar het waren geen zorgzame of lieve emoties die hierdoor bij Koen naar boven kwamen. Hij was eigenlijk ineens heel chagrijnig en had het heel erg warm(!). Terwijl de thermometer naast de deur gewoon 20 graden aanwees. Hij keek naar buiten, waar Nikki druk bezig was met het schoonmaken van het hondenhok. Toen hij Nikki bezig zag, werd hij alleen nog maar chagrijniger, maar waarom?
Om zijn plotselinge drift wat te koelen besloot Koen om even naar de nieuwe babykamer te kijken, die hij een paar dagen geleden eindelijk af had gekregen, maar het werkte eigenlijk niet, hij had het nog steeds bloedheet en was nog steeds chagrijnig.

Was het weer tijd voor een spiegelmoment, om zijn gevoelens te analyseren?

#14 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 25 April 2008 - 11:50 AM

Leuk!
Benieuwd naar volgende delen :D
Posted Image

#15 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 05 June 2008 - 10:47 AM

Deel 8
Het heeft even geduurd maar hier is de volgende update!

Deel 8

Nikki liep even naar binnen om de biologische allesreiniger te halen om het hondenhok verder schoon te maken. Nikki keek in de richting van Koen, maar hij ontweek haar blik en draaide zijn hoofd naar de spiegel.
Nikki haalde haar schouders op, reikte naar de allereiniger en liep weer naar buiten.

Daar stond Koen weer voor de spiegel zoals hij dat de afgelopen dagen vaker had gedaan.
"Ik ben er niet aan toe. Ik weet het gewoon. Ik zal het haar moeten vertellen..."

Posted Image

"Nik! Ik wil even met je praten!", riep Koen toen hij de voordeur open deed.
"Zeg het eens.", zei Nikki
Koen voelde dat hij nog steeds chagrijnig was, maar hij probeerde zo aardig mogelijk te doen tegen Nikki. Nikki was toch ook niets anders dan aardig voor hem geweest.
"Ehm.. Nik.. Ik denk dat ik wat meer ruimte nodig heb.."
"Wat bedoel je?", vroeg Nikki.
"Nou gewoon, je begrijpt me toch wel?", zei Koen.
"Niet echt nee, wil je dat ik je een paar dagen weg ga of zo?"
Het onbegrip van Nikki werd Koen teveel, hij kon zijn boosheid niet meer onderdrukken:"Ik wil niet dat je een paar dagen wegblijft, ik wil gewoon dat je helemaal niet meer bij me woont! Ik ben het niet gewend. Ik vond het fijn genoeg om een huis voor mezelf te hebben, zonder dat iemand anders er de hele tijd doorheen wandelt, overal aanzit en alles voor me doet!"

Met drukke handgebaren en een onvriendelijke blik wees Koen Nikke de deur.

#16 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 05 June 2008 - 01:33 PM

Gemeen van Koen :( !
Kort deel btw
Posted Image

#17 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 05 June 2008 - 03:59 PM

Gemeen van Koen :( !
Kort deel btw

Ach.. hormonen he? :P

Ja het is inderdaad een kort deel, maar ik wil ook wat sneller deel 9 erop zetten :)

#18 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 06 June 2008 - 05:17 PM

Deel 9

Koen keek toe hoe Nikki langzaam wegliep. Ze keek niet om en liep in een rechte lijn met haar hoofd iets gebogen zijn erf af.

Posted Image

Nikki was nog geen twee seconden verdwenen uit het zicht van Koen toen er ineens weer een raas door zijn buik ging zoals hij die al eerder had gevoeld. Met een 'bulge' zette zijn buik nog verder uit en maakte zijn boze gevoelens plaats voor andere gevoelens. Vaderlijke gevoelens.
"Heb je nog meer ruimte nodig, kleintje?", zei hij zachtjes tegen zijn buik.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koen probeerde in slaap te vallen, maar het lukte niet. Zijn rug deed pijn door zijn zware buik en op hij werd er gek van dat hij nu niet meer goed op zijn zij kon liggen, maar moest proberen om op zijn rug in slaap te vallen. Eigenlijk was Koen die zwangerschap een beetje zat. Hij verheugde zich op de dag dat het kleine mensje in zijn buik voor het eerst het daglicht zou zien.

Posted Image

Die dag zou sneller komen dan Koen had verwacht. Toen hij de volgende morgen zijn ogen bijna niet meer open kon houden en op het punt stond om in slaap te vallen, begon het te rommelen in zijn onderbuik. Het gerommel wisselde zich af met pijn die steeds heviger werd. Het ging nu gebeuren, dacht Koen. Hij kwam omhoog uit zijn bed en waggelde al puffend door de kamer.

"Adem in... Adem uit...", zei hij om zichzelf te kalmeren, maar de pijn werd heviger.
"Pfff... Pffff....", steunde en kreunde Koen, die een schreeuw niet langer in kon houden:"Aahahaaaaah!"

Hij draaide in het rond, stak zijn handen in de lucht en toen... toen was het er...

Posted Image

Koen keek naar het mooiste mannetje dat hij ooit gezien had. Hij keek het groene ventje in zijn ogen en hield hem omhoog:"Hé jochie, ben je daar dan eindelijk?"
Hij hield zijn blik strak op zijn zoontje gericht en met het nieuwgeboren jongetje in zijn armen, gleed er een gevoel van rust, als een zijdezachte deken, over Koen heen.

#19 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 06 June 2008 - 05:21 PM

Hij verheugde zich op de dag dat het kleine mensje in zijn buik voor het eerst het daglicht zou zien.

Koen keek naar het mooiste mannetje dat hij ooit gezien had.

? :P

Voor de rest weer een mooi deel hoor, m`n complimenten ;)
Posted Image

#20 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 06 June 2008 - 08:50 PM

Ja dit deel is wel een beetje 'zoet' indd :P