Jump to content

Photo
* * * * * 3 votes

Onbestendig Freiland

• This topic is locked This topic is locked
97 replies to this topic

#81 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 20 May 2009 - 07:52 PM

jaa heel leuk 8)
Laaadidadidaaaa..

#82 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 21 June 2009 - 07:59 PM

DEEL 27 [Nikki's verhaal Deel 2]

Ik vertelde Tobias dat ik me alleen voelde. Hij was heel begripvol en spoorde me nu wel aan om mijn vriendinnen op te zoeken en bood me zelfs een reis naar Saint Tropez aan voor mij en drie vriendinnen. Drie weken later kwam ik thuis in een leeg huis. Het was midden in de nacht, dus ik besloot dat ik hem de volgende dag wel zou bellen.
Zijn telefoon nam hij niet op. Ik besloot Frank van Graal te bellen, die me vertelde dat hij vast zat. Ik weet nog dat ik me afvroeg waar hij vast mee zat. Maar Frank bedoelde vast in de gevangenis. Cel. Nadat ik Frank had gebeld was ik naar het politiebureau gestormd, maar niemand kon me helpen. Het was geen bezoekerstijd en als Tobias me wilde spreken kon hij me over drie dagen bellen.

Posted Image

Anderhalf jaar heb ik op hem gewacht. Anderhalf jaar alleen. Een paar keer in de week belde hij me op. Een paar keer in de maand ging ik bij hem op bezoek. Hij moest zogenaamd zitten voor bouwfraude. Hij had me zelfs wijsgemaakt dat hij 'erin geluisd' was. Als zoete koek nam ik zijn verhaal aan. Hij had tenslotte nooit eerder tegen me gelogen en ik kon me niet voorstellen dat hij betrokken was bij illegale praktijken.

Toen hij vrijkwam was hij veel minder geduldig.
Ik liep een keer zijn werkkamer in omdat ik even mijn mail wilde checken, maar Tobias zat er met Xander Franciscus, geloof ik, hij stuurde me de kamer uit en kwam meteen achter me aan. Hij schreeuwde, vloekte, tierde. Ik vroeg me af waar de Tobias was gebleven die ik vijf jaar geleden had leren kennen.

Posted Image

Op een gegeven moment was ik het geschreeuw en geruzie meer dan zat. Ik vertelde hem dat ik het spuugzat was en dat ik het niet verdiende om als oud vuil behandeld te worden. Hij wilde me niet laten gaan. "Ik geef je alles wat je nodig hebt, als je bij me weggaat kan ik net zo makkelijk alles van je afpakken." Zei hij.
Dat was de druppel. Ik had nooit van hem verwacht dat hij zich tot zo'n niveau kon verlagen.
Mijn domste fout was misschien wel dat ik hem onderschatte. Of in ieder geval zijn gevoel voor mij. Ik had nooit gedacht dat hij me iets aan zou willen doen….

Totdat ik zag hoe hij het café in brand stak…

Posted Image

#It's something unpredictable,
but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.#

#83 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 22 June 2009 - 05:18 PM

aawgghh :-(
ga door
Posted Image

#84 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 29 June 2009 - 11:36 AM

jaahhh... spannend! :D
Laaadidadidaaaa..

#85 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 01 July 2009 - 02:34 PM

Deel 28

"We weten dat hij gevaarlijk is Nikki, we verdenken hem al een tijdje als het brein achter verschillende brandstichtingen. En niet alleen daar van.. De rede dat we hem nog niet hebben kunnen pakken is omdat hij ervoor zorgt dat er geen ooggetuigen zijn... En als die er wel waren zorgt hij dat ze hun mond wel houden.. Voor altijd als het even kan.." Zei Lotte.

Posted Image

Nikki keek geschrokken naar Lotte.
"Je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken. We weten dat hij je niet gezien heeft Nikki. Dan had hij je al wel opgezocht." Zei Lotte.
"Voorlopig?" Vroeg Koen.
"We willen dat Nikki volgende week getuigt tegen Tobias. Het plan is dat we hem overmorgen arresteren. We kunnen hem maar voor een bepaalde tijd vasthouden zonder hard bewijs en Nikki kan dat bewijs leveren."
Lotte pauzeerde even.
"Zodra hij weet dat we jou als getuige hebben, zal je niet meer veilig zijn... Daarom, als je wilt getuigen, zullen hier een tijdje agenten rondlopen. Om jullie veiligheid te garanderen. Ik zal vanavond als eerste hier blijven."
Nikki staarde door het raam de verte in.
"Gaat het?" Vroeg Koen. "Nikki?"
"Ik... Ik wist niet.. Tobias..?" Nikki zuchtte. "V-Vijf jaar.." Stamelde Nikki. Haar blik straalde een en al ongeloof uit.
"We hebben je echt nodig Nikki, zonder jou kunnen we niets." Zei Lotte. "Slaap er maar een nachtje over, ik zal hier blijven." Voegde ze er aan toe.
Koen volgde Nikki naar boven, Nikki sprak geen woord. Koen bleef wakker totdat hij zag dat Nikki haar ogen had dichtgedaan en in slaap was gevallen. Toen Koen zijn ogen eenmaal sloot, viel hij als een blok in slaap. De wetenschap dat Lotte beneden zat, gaf hem een veilig gevoel.

Die nacht:

Lotte Herder lag bewusteloos bij de voordeur. Hoge vlammen vormden zich rond het hele huis van Koen. Via de houten kozijnen verplaatste het vuur zich naar binnen. De rook besloop de nog slapende Nikki, Koen, Simon en Toé.

Posted Image

De volgende morgen:

Een man stond op, deed zijn badjas aan, schonk een kop koffie in, liep naar de voordeur en raapte de krant van de mat.

Posted Image

Freiland en Herder; twee regionale helden komen om bij brand
ook vrouw en Freilands zoontje laten het leven.
Blauwwater - 1 juli 2009
In de nacht van 30 juni op 1 juli heeft een brand een ravage aangericht
in een woonhuis aan de Blauwekustlaan 17. In het huis werd het stoffelijk
overschot van Koen Freiland(31), zijn zoontje Simon(8.), Nikki Zomers(28)
en Lotte Herder(33) gevonden. De slachtoffers zijn hoogstwaarschijnlijk
gestikt door de rook. Ook een Doberman pinscher werd levenloos
aangetroffen in het huis dat totaal verwoest werd door de brand.
Herder en Freiland waren niet onbekend in Blauwwater, ze maakten deel
uit van het regionale arrestatieteam dat er onder meer voor heeft
gezorgd dat gevreesde criminelen als Douwe B. achter slot en grendel
zijn beland. Met name Freiland heeft bij die arrestatie een grote rol
gespeeld.
"We zijn allen zeer bedroefd. Het is een treurige gebeurtenis waarvoor
woorden tekort schieten. We zijn twee van onze meest gewaardeerde
teamleden kwijt en twee van onze beste vrienden." Sprak Frank Klaarop,
aanvoerder van het arrestatieteam.
Ook de school van Simon liet weten zeer bedroeft te zijn om de dood
van hun scholier en diens vader. "We zijn allemaal extreem verdrietig
over het verlies van Simon en zijn vader. Simon was een vrolijke jongen.
Hij kon met iedereen goed opschieten. Zijn vader, alom bekend, kwam
vaak helpen en mistte nooit een ouderavond." Zei mevr. Schaldering,
hoofd van de lokale basischool.
Op de vraag of het hier ging om een afrekening van de twee agenten
wilde de woordvoerder van het politiecorps geen commentaar geven.
De brandstichting lijkt te erg tezijn om aan een pyromaan te worden
toegeschreven. De kans dat een van de grotere criminelen van Freiland
en Herder af wilde lijkt groter te zijn.
Over de rol van Zomers wilde de politiewoordvoerder ook niets kwijt.
Het mag duidelijk zijn dat heel Blauwwater geschokt is door dit drama.
Voor het huis van Freiland is de rotzooi van verbrand hout veranderd in een
bloemenzee.
De gemeente organiseert op 5 juli een stille tocht langs de kust, deze zal
beginnen bij de promenade om 22.00 uur en zal eindigen bij het
huis van de familie Freiland.

#86 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 01 July 2009 - 09:23 PM

okee waarom dat einde..??
Posted Image

#87 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 03 July 2009 - 12:46 PM

misschien omdat ze wilde stoppen?

maar ik kan de eerste foto niet zien, en de tweede is geen link.
Laaadidadidaaaa..

#88 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 03 July 2009 - 01:07 PM

Ik heb de post aangepast.

Ja, ik heb indd niet meer zoveel zin om aan het verhaal te werken, helemaal niet nu met TS3.

Maar... er komt nog één deel.

#89 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 03 July 2009 - 02:52 PM

Oke, maar waarom anti-spoilers?
Laaadidadidaaaa..

#90 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 06 July 2009 - 02:20 PM

Omdat als ik een verhaal lees mijn ogen altijd naar beneden glijden voor ik het eerste deel gelezen heb en ik vast niet de enige ben die dat doet ;) , maar ik haal het wel weg als ik het volgende deel post.

#91 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 07 July 2009 - 08:42 AM

dit was toch het laatste deel?
Laaadidadidaaaa..

#92 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 07 July 2009 - 06:01 PM

Ik heb de post aangepast.

Ja, ik heb indd niet meer zoveel zin om aan het verhaal te werken, helemaal niet nu met TS3.

Maar... er komt nog één deel.

Lees je wel alle posts Colin?
Posted Image

#93 o0simmies0o

o0simmies0o

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 posts

Posted 08 July 2009 - 09:46 AM

jammer dat he zo moest eindigen voor die sims
Posted Image
zeg nooit nooit,
want nooit is gewoon een ooit met een n ervoor

kijk ook effe bij mijn lagacy Van vagebond tot miljonair
http://forums.simpar...?showtopic=8931

#94 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 08 July 2009 - 02:20 PM

DEEL 29

Een week geleden.

Een paar uur later klonk een harde knal die Koen wekte. Hij zat rechtop in bed. Naast hem lag Nikki rustig te slapen. Koen stapte zachtjes uit bed.
Op de gang rook Koen een rokerig luchtje. In eerste instantie dacht hij dat Lotte misschien aan het roken was, maar de geur was veel te heftig en rook meer alsof iemand iets aan hat laten branden op de barbeque.
Koen rende de kamer in om te ontdekken dat zijn keuken en deel van de woonkamer in een gigantische barbeque waren veranderd. Lotte was nergens te bekkennen. Koen keek naar het brandalarm, dat duidelijk onklaar was gemaakt. Atletisch sprong Koen over de bank, greep de telefoon en belde het alarmnummer terwijl hij naar boven rende.
"Nikki, Simon word wakker, brand!"Schreeuwde hij. Nikki kwam het bed uit. "Bel de politie, de brandweer heb ik al gebeld." Koen gooide de telefoon naar Nikki toe.
Simon stond al op de gang. "Wat is er papa?"
"Snel naar buiten Simon." Koen greep simon vast en liep met hem naar beneden om hem buiten weer neer te zetten. Koen zag Lotte roerloos op de trap liggen. Een donkerrode vlek in haar bloes werd steeds groter. Snel legde hij zijn vingers om haar pols. Haar hart klopte nog.

Posted Image

Buiten klonk het lawaai van een naderende brandweerwagen. Nikki stond inmiddels ook buiten en barstte in tranen uit bij het zien van Lotte en de vlammen die zich snel verspreidden.

Posted Image

De brandweerwagen werd op de voet gevolgd door een politieauto waar Frank Klaarop uit kwam stormen. Samen met Frank legden ze Lotte op de achterbank
van de politieauto.
Koen haastte zich naarbinnen waar hij de brandweerman wilde helpen met het blussen van het vuur. Om hun heen spatten de ruiten uit elkaar.

Posted Image

De vlammenzee was oncontroleerbaar voor twee man. Het had Koen en de brandweerman bijna omsingeld. Het plafond boven de keuken begon te kraken. De brandweerman rukte Koen mee naar achter. Met een hoop gedonder en gekraak stortte het plafond in. Een grote donkergrijze stofwolk kwam recht op Koen en de brandweerman af. De brandweerman gooide Koen over zijn schouder en baande zich een weg naar buiten.
Koen wilde terug naar binnen, om zijn huis te redden, maar de man hield hem tegen. "Het heeft geen zin, het is te gevaarlijk. Het huis staat op instorten."

Frank was weer terug. "Koen, kom mee. Ik heb met Van Burink gesproken, we hebben een plan. Ik leg het uit in de auto. Kom."
Nikki en Simon namen plaats op de achterbank. "Toé!" Riep Simon ineens.
"Shit!" Zei Koen. Koen rende achterom en maakte de blaffende Toé los van zijn hok.
Hij zette Toé op de achterbank van de auto en ging zelf voorin zitten.

Posted Image

"Lotte?" Vroeg Koen.
"Ze heeft een schotwond in haar zij... Ze wordt nu geopereerd... Het.. Ze.. Maakt een goede kans om het te overleven, maar niet is zeker..." Frank zuchtte. "We laten je huis afbranden Koen. Jullie gaan deelnemen aan het getuigenbeschermingsprogramma. Andere naam, ander land, ander leven. Maar eerst moeten jullie, Jij en Nikki, een verklaring afleggen. En.. als ze het overleeft, Lotte ook. Dat is de enige manier waarop je Bleek kunnen pakken. Helemaal als Lotte in staat is te getuigen."
Koen bleef stil. Hij keek naar achter. Simon was in slaap gevallen. Simon sliep altijd zo makkelijk. Nikki beet op haar nagels en staarde uit het raam. Haar ogen waren rood en waterig.
"Ik breng jullie naar het vliegveld. Een vliegtuig van de overheid brengt jullie naar de nieuwe locatie." Zei Frank.

Een paar dagen later.

Tobias grijnzde toen hij zijn huis uit liep en zijn erf wilde verlaten. Hij was er van overtuigd dat hij geslaagd wraak had genomen op Koen en Nikki en dat hij daar de enige getuige, Lotte, ook om het leven had gebracht.
De grijns verdween echter snel toen uit alle richtingen politieauto's verschenen en hem de weg versperden. Uit een busje renden 6 mannen. Uitgerust met helmen, kogelvrije vesten en automatische geweren. Het duurde slechts seconden voordat ze Tobias overmeesterd hadden.

Posted Image

16 Juli 2009

De rechter veroordeelde Tobias tot een levenslange celstraf voor de moord op 3 mensen, verschillende brandstichtingen en poging tot moord.

23 Maart 2010

Beste Frank,

Bij dezen melden we met vreugde de geboorte van een zoon en dochter.

18 September 2016

Beste Frank,

Ik weet dat ik eigenlijk geen contact met je mag zoeken, dus dit is dan ook de allerlaatste keer en de bijgesloten foto mag je meteen weer verbranden.
Ik wilde alleen even met je delen dat wij - je weet wel wie - vandaag vijf jaar getrouwd zijn.
Bedankt voor alles wat je voor ons gedaan hebt.

Posted Image

#95 o0simmies0o

o0simmies0o

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 posts

Posted 08 July 2009 - 02:44 PM

jammer dat het zo moesteindigen voor die sims die waren vermoord en gelukkig dat die sul in de cel zit en leuke einde
Posted Image
zeg nooit nooit,
want nooit is gewoon een ooit met een n ervoor

kijk ook effe bij mijn lagacy Van vagebond tot miljonair
http://forums.simpar...?showtopic=8931

#96 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 09 July 2009 - 02:50 PM