Jump to content

Photo
- - - - -

Creature Creator

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#21 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 15 June 2008 - 06:42 AM

Nog maar 2 nachtjes om precies te zijn :)

Ik zal trouwens wel vertellen hoe de volledige versie is, aangezien niemand het wil gaan kopen :P

#22 Elmer

Elmer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,578 posts

Posted 15 June 2008 - 08:01 AM

Je kan hem al downloaden! :o Vraag alleen af of dat wel de goede versie is dan? :shock:

Wel grappig dat je meteen bewegende gifjes van je wezen kan maken :P

#23 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 15 June 2008 - 09:35 AM

Hij is te downloaden op de EA Store site!! Klik: http://eastore.ea.com/store/ea/en_US/Displ...uctID=101447000 :-o

Eens testen, ben erg benieuwd!

edit: Ik zie alleen "Spore Creature Creator" als ik op Download klik, raar, hij zou moeten werken. Jordy heeft het probleem zo te ziens ook, dus waarschijnlijk moeten we toch nog 2 dagen wachten. :) Via de EA Store site zie ik hem ook niet staan...
Posted Image Posted Image

#24 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 15 June 2008 - 09:58 AM

De officiële versie is nog niet beschikbaar. Hij is al wel te downloaden via andere sites, maar aangezien het dan om een gelekte versie gaat, gaan we het daar hier niet over hebben :).
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#25 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 15 June 2008 - 10:30 AM

Ik heb hem! :-o Heu.. ik mag het toch wel over de creature editor zelf hebben? Niet over de manier hoe ik het download...? :unsure:

Ga nu eerst even eten, als het mag maak ik zo wel wat screens en post het hier. De demo zat al bij een game blad, dus het hoeft niet illegaal te zijn :)

Je hebt trouwens de nieuwste versie van DirectX 9 nodig om het te kunnen spelen...

#26 Elmer

Elmer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,578 posts

Posted 15 June 2008 - 10:38 AM

Ik heb hem ook, maar me grafisch kaart ding is kapot :(

#27 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 15 June 2008 - 10:38 AM

Als de demo bij een gameblad zat, staat hij dus op CD/DVD, en niet op internet ;). Dus ja, je mag het over de editor hebben, maar geen downloadlinks naar andere sites dan die van EA :).
Posted Image

#28 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 16 June 2008 - 07:46 AM

Kan ik gewoon niet zoeken of is die Creature Creator (100%) nergens te pre-orderen, laat staan ergens te vinden? :|

Zie bijvoorbeeld hier

#29 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 16 June 2008 - 01:20 PM

Sorry voor de dubbelpost, maar wel een belangrijk feit:

V: Moet ik betalen voor de Creature Creator of er SimCity voor kopen?
A: Er zal een wijd verkrijgbare GRATIS demo versie van de Creature Creator te verkrijgen zijn, waarin 25% van alle Spore wezens zitten. Er zal ook een volledige versie van de Creature Creator verkrijgbaar zijn, exclusief te verkrijgen in de EA Store.

Kortom: de volledige versie is niet in een winkel verkrijgbaar, maar dus alleen via de 'EA Store'

#30 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 16 June 2008 - 06:10 PM

Shit....
de Creature Creator werkt hier niet. Denk dat k een te kleine videokaart heb (64mb) :(
Zal Spore hier wss ook niet werken. Ik zal jaren moeten smachten naar die geweldige game....
of ik koop een nieuwe videokaart

Systeemeisen:
VOOR WINDOWS XP
* 2,0 GHz P4 processor of overeenkomstig
* 512 MB RAM
* Een videokaart met 128 MB geheugen die Pixel Shader 2.0 ondersteunt
* De meest recente versie van DirectX 9.0c
* Minimaal 190 MB vrije schijfruimte voor installatie, plus extra ruimte voor gemaakte wezens.

VOOR WINDOWS VISTA
* 2,0 GHz P4 processor of overeenkomstig
* 768 MB RAM
* Een videokaart met 128 MB geheugen die Pixel Shader 2.0 ondersteunt
* Minimaal 190 MB vrije schijfruimte voor installatie, plus extra ruimte voor gemaakte wezens.

VOOR MAC OS X
* Mac OS X 10.5.3 Leopard of hoger
* Intel Core Duo Processor
* 1024 MB RAM
* ATI X1600 of NVidia 7300 GT met 128 MB Video RAM, of Intel Integrated GMA X3100
* Minimaal 260MB vrije schijfruimte voor installatie, plus extra ruimte voor gemaakte wezens.
Posted Image

#31 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 16 June 2008 - 07:48 PM

Videokaarten kosten niks tegenwoordig. Althans, voor weinig heb je al een goede videokaart, dus als je echt graag Spore wil spelen... ;)

#32 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 17 June 2008 - 08:11 AM

Nou lekker dit, nu is de Spore-site gecrasht :|

EDIT: Ow nu doet ie het weer

Download de gratis Spore Creature Creator!
Ga aan de slag met de Spore Creature Creator en creëer de meest te gekken wezens

Vandaag is het zover… de Spore Creature Creator is uit! Bouw de meest te gekke wezens en laat je fantasie de vrije loop. Geef ze de meest flitsende kleuren, speel met ze, laat ze dansen en deel ze met je vrienden.

De gratis versie van de Spore Creature Creator bevat alles wat je nodig hebt om de wezens te bouwen die in het najaar jouw wereld van Spore gaan bevolken. De wezens die je nu maakt kun je dan moeiteloos uploaden naar de hoofdgame van Spore.

Wil je een stapje verder? Dat kan ook! Via de EA Store kun je de volledige versie van de Spore Creature Creator aanschaffen.* Hierin zitten nog meer lichaamsdelen om nog gekkere wezens te creëren! Overtref jezelf en ga je fantasie te buiten!

Kun je niet langer wachten? Download dan nu de gratis Spore Creature Creator en begin met het scheppen van jouw wezens.

Binnenkort ook op deze website, de Spore Forums! Zorg er voor dat je regelmatig de website checkt voor nieuwe, coole content als screenshots en videos en de laastste nieuwtjes, zodat je altijd op de hoogte blijft van de wereld van Spore!

* Exclusief op de EA Store: bij aanschaf van de volledige versie van de Spore Creature Creator krijg je het aankoopbedrag terug op de volledige Spore game die later dit jaar verschijnt, wanneer je ook die via de EA Store aanschaft.

#33 -Elke-

-Elke-

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 326 posts

Posted 17 June 2008 - 09:14 AM

yay! ik moet wachten tot ik thuis ben, ik zit nu te lappen op school
Posted Image

#34 Renée Rossa

Renée Rossa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,295 posts

Posted 17 June 2008 - 09:29 AM

Ik heb de trial ook. Mijn vermoeden is eigenlijk dat Maxis hem expres heeft laten lekken om de hype te vergroten. Zou ik in ieder geval wel hebben gedaan... :-P

De Creature Creator trial bevalt supergoed en is heel verslavend, zelfs al is het "maar" een trial. Ik heb al een youtube-filmpje van een van mijn wezens gemaakt. Bekijk hem hier: klikkerdeklik

Wel vaag dat mijn laptop, die DirectX 10 heeft (want Vista), aanvankelijk het spel niet wilde starten. Ik heb ervoor gekozen om tijdens de installatie de DirectX niet te laten bijwerken naar 9, omdat dat een oudere versie is dan die ik heb. Helaas wilde de Creator Creator toen niet starten omdat ik niet de juiste versie van DitrectX had. Op aanraden van iemand die er verstand van heeft heb ik toen een bestandje gedownload dat DirectX 9C imiteert. Vaag... Maar het heeft wel geholpen!

Ik vraag me af op welk tijdstip de release is, want hij is nog niet beschikbaar in de EA store, en het is toch echt ook in Californië al 17 juni... Ik had verwacht middernacht CEST, aangezien er geen tijdstip bij stond. Maar goed, we wachten af. Ik ben namelijk onwijs benieuwd naar de volledige versie!

Opvallende feitjes:
- De creature creator werkt met Package files. Dat houdt in dat een programma als SimPe theoretisch deze files zou moeten kunnen lezen. Ik heb het geprobeerd maar er is niet veel uitgekomen. Ik denk dat SimPe wat wijzigingen zou door moeten voeren om het tevens voor Spore geschikt te maken...
- De wezens worden opgeslagen als een png-file. Dus wat eruit ziet als een klein plaatje en heel weinig ruimte in beslag neemt, is in feite een compleet wezen. Hoe gaaf!

Edit: Ik mis in deze poll de optie "ik download hem via EA" :)

#35 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 17 June 2008 - 09:38 AM

Edit: Ik mis in deze poll de optie "ik download hem via EA" :)

Dat moet ipv "ik koop hem in de winkel", want dat gaat namelijk niet.

Die kleine bestandjes zijn echt wel geniaal, het bespaard echt onwijs veel ruimte op de computer. Maar ja, dat moet ook wel als je ze straks met iedereen kunt delen. Over dat delen gesproken, het is ook mooi om te constateren dat je van iedereen wezens kunt importeren of versturen naar anderen en vervolgens komen ze in submappen terecht waar je overzichtelijk én mooi alle wezens terug kunt vinden. :)

#36 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 17 June 2008 - 09:39 AM

Nou het gerucht ging al dat de creator in Amerika een dag later te downkopen zou zijn, wat de Amerikaanse EA Store bevestigd.

In de Nederlandse EA Store is hij volgens mij al wel te downkopen :).
Posted Image

#37 Renée Rossa

Renée Rossa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,295 posts

Posted 17 June 2008 - 09:53 AM

Hmm bij mij staat hij nog steeds als pre-order. Vaag...

Ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem! :yahoo:

#38 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 17 June 2008 - 10:48 AM

Bij mij staat ie ook nog als pre-order

#39 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 17 June 2008 - 11:50 AM

Als ik de Amerikaanse store moet geloven komt de betaalde versie pas morgen om 19:00 uur Nederlandse tijd...

#40 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 17 June 2008 - 12:41 PM

Ach ja, dan doen we het tot die tijd gewoon met de trial

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users