Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Wouter

Stel je vragen aan de makers van Apartment life/Pets!

Recommended Posts

Hallo allemaal!

We zijn van plan om vanavond ons verslag online te gooien over het Apartment life/pets event in Amerika waar we naartoe zijn gegaan. We proberen dan om zo veel mogelijk wat wij gezien hebben in dat verslag te gooien. Maar het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat je vragen hebt over dingen die ons niet opgevallen zijn.

Het team in Amerika heeft daarom aan mij gevraagd om vragen door te geven die jullie misschien nog hebben over de nieuwe Apartment spellen. Je kunt ze stellen in dit topic, maar denk er niet al te lang over na! Ze zijn bereid om vragen te ontvangen tot aanstaande vrijdag 13 juni.

Dus, brand maar los zou ik zeggen... :)

Werken de nieuwe ventitlatiebuizen echt, hebben ze nut?
Komen er nieuwe auto`s :D ?
Komen er ook nieuwe banen bij?
Werkt de butler net als het dienstmeisje, of kan de butler ook bijvoorbeeld een drankje voor je inschenken ofzo?

Ja, ik vroeg me af of Sims nu ook bij andere Sims op bezoek kunnen als ze niet op het zelfde kavel wonen.
Verder vroeg ik me ook af of je Sims zelf huisbaas kan zijn, dus dat ze huizen/appartementen op hun kavel verhuren.

Heb je als heks ook een ketel?
Zijn de speciale heksenkavels ongeveer hetzelfde als de hobby kavels?
Als je eenmaal (bijvoorbeeld) een goede heks bent, kun je dan weer veranderen in een ander soort heks?

[quote]kunnen ze ook klagen over geluidsoverlast?[/quote]
Dat stond toch al in het verslag zelf? Ja dus. (de buren althans)

[quote]Heb je als heks ook een ketel?[/quote]
Je krijgt een ketel plus spreukenboek(op standaard) als je sim in een heks veranderd.

[quote]Als je eenmaal (bijvoorbeeld) een goede heks bent, kun je dan weer veranderen in een ander soort heks?[/quote]
Ja. Als je meer slechte spreuken dan goede uitspreekt, zal je sim uiteindelijk in een kwaadaardige heks veranderen en andersom.
(ze worden ws dan wel eerst neutraal en dan pas kwaadaardig)

[quote]Op de screens zie ik alleen maar (of ik kijk verkeerd ) heksen, maar heb je ook tovenaars?[/quote]
Er zijn iig mannelijke heksen. De ene fansite noemt ze tovenaars... de andere fansite spreekt gewoon van mannelijke heksen.
Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.

[quote]Verder vroeg ik me ook af of je Sims zelf huisbaas kan zijn, dus dat ze huizen/appartementen op hun kavel verhuren.[/quote]
In een verslag stond dat dat niet kon.

Mijn vraag: Kan je op de bovenste etage ook een plafond hebben als je een puntdak hebt? Of vallen er gaten in het plafond waar boven geen tegels zijn?

Ja, ik heb er nog twee!
Kun je in de studentenbuurt ook meer huishoudens op een kavel zetten zonder ze samen te voegen?
Kan je ook thuis een winkel beginnen (Gaan het Maken dus) wanneer je op een apartementen kavel woont? En zo ja, kan elk huishouden wat er woont dit doen? En zo ja daarop, zijn die andere winkels dan ook open wanneer je "eigen" winkel open is?

En de vragen zijn verzonden. Ik heb de vragen die Nefje beantwoord heeft maar even overgeslagen, omdat het weinig zin heeft om twee antwoorden te hebben... :P

nou die eerste vraag die nefje beantwoordde had ik toch wel officieel willen weten

[quote]kunnen ze ook klagen over geluidsoverlast?

Dat stond toch al in het verslag zelf? Ja dus. (de buren althans)[/quote]

want op een screenshot zag ik een optie waarbij zoiets stond als "klagen over geluidsoverlast".. dat betekent dus niet dat alleen de buren dit kunnen..?

en bij de vraag over mannelijke heksen had ik ook wel een uitgebreider officieel antwoord willen hebben.
nouja bij alle vragen dan eigenlijk wel, want zoals het antwoord [quote](ze worden ws dan wel eerst neutraal en dan pas kwaadaardig)[/quote] is ws/ waarschijnlijk dus toch iets waarbij ik niet een waarschijnlijk maar toch wel een zeker antwoord op had willen hebben ;)

[quote name='acsaczy' post='240631' date='17 Jun 2008, 22:44']nou die eerste vraag die nefje beantwoordde had ik toch wel officieel willen weten

want op een screenshot zag ik een optie waarbij zoiets stond als "klagen over geluidsoverlast".. dat betekent dus niet dat alleen de buren dit kunnen..?[/quote]
Ik zag het ergens ook nog in een filmpje. *weet alleen niet meer waar*
Dan bonkten die sims op de muur. Maar ik weet niet of dat bespeelbare sims waren. =/

Toch wel apart als onze eigen sims voor het eerst kunnen klagen. Normaal wordt alleen maar de politie bij je eigen sims afgestuurd als er een klein feestje is... Zo irritant altijd.

[quote]en bij de vraag over mannelijke heksen had ik ook wel een uitgebreider officieel antwoord willen hebben.[/quote]
Officiële antwoorden zijn nooit uitgebreid, en je krijg bijna nooit antwoorden op de vragen die je stelt. *kijkt richting chat*
Maarre, wat kan er nog 'uitgebreider' over? Er zijn screens met mannelijke heksen.
Zelfs 'van' simparool : [url="http://picasaweb.google.nl/hello2125/ApartmentlifeEvent/photo#5209875838654426002"]http://picasaweb.google.nl/hello2125/Apart...875838654426002[/url]

De rest is gewoon hetzelfde als bij vrouwelijke heksen...

De vraag over geluidsoverlast weet ik anders wel te beantwoorden:

Je sim kan tegen de muur bonken om ze stil te krijgen, en kan ook aanbellen bij de buren om te gaan klagen. Maar je buren kunnen ook bij jou gaan klagen over geluidsoverlast.

Verder komt geluidsoverlast vooral voor bij armere simgezinnen en de 'minder-luxe' apartmenten gebouwen.

Ja, maar de auto is alleen van jou als de garage verbonden is met je huis. Anders wordt het een auto die iedereen kan gebruiken.

En ik zal die figuren bij EA eens even onder de kont schoppen, want ik heb nog steeds geen reactie...

Ik zag net op Simtimes dat ze ook zo'n kans kregen en hun antwoorden al hadden:

[quote]How many roommates are possible in a family?
» You can have one roommate per household.

When 4 families live on a lot and there are still some apartments, do NPC families uses them or will they be empty?
» NPCs will move in to become your neighbors.

Can toddlers now go to a community lot?
» Toddlers are bound by the same rules as previous expansion packs, but we have provided them some more fun on their home lots.

Has a neutral witch her own spells or a mix of spells of good and evil witches?
» Neutral witches begin with neutral spells available to them and then choose to align themselves with either good or evil magic. More spells of a given nature will become available to the witch. Neutral spells can be cast by all witches.

There are no shops possible on a apartment lot. But can Sims run their own business on an apartment lot?
» No, but if you have Open for Business they can still purchase a community lot and run a business there.

Can the Sims use the helicopter to go to work?
» Yes, they will be able to use the helicopter to go to work.[/quote]

Hoe zit het eigenlijk hier?

Wouter heeft volgensmij vandaag de antwoorden binnengekregen. Of hij ze ook gaat posten is een tweede :P

Klopt en hier zijn ze. De mensen die aan het spel werken hebben het de laatste tijd erg druk gehad, dus het duurde even voordat ze antwoord konden geven...

[quote]- [b]Komen er nieuwe auto`s?[/b]
We did add the ability to purchase the helicopter, you can also download a slew of Ford cars from [url="http://www.thesims2.com"]http://www.thesims2.com[/url].
- [b]Komen er ook nieuwe banen bij?[/b]
No, but we did add new careers in The Sims 2 FreeTime Expansion Pack.
- [b]Werkt de butler net als het dienstmeisje, of kan de butler ook bijvoorbeeld een drankje voor je inschenken ofzo?[/b]
The Butler has many duties which include cleaning, taking care of the garden, looking after your babies, and cooking just to name a few.
- [b]Kunnen Sims nu ook bij andere Sims op bezoek kunnen als ze niet op het zelfde kavel wonen?[/b]
No.
- [b]Zijn de speciale heksenkavels ongeveer hetzelfde als de hobby kavels?[/b]
Yes, they behave in a similar way and only witches can visit them. They must be unlocked.
- [b]Kan je op de bovenste etage ook een plafond hebben als je een puntdak hebt? Of vallen er gaten in het plafond waar boven geen tegels zijn?[/b]
Yes. Ceilings are a great new addition to this pack. You now have ceilings and can change their appearance. They work similarly to the way floors work now.
- [b]Kun je in de studentenbuurt ook meer huishoudens op een kavel zetten zonder ze samen te voegen? [/b]
No.
- [b]Kan je ook thuis een winkel beginnen (Gaan het Maken dus) wanneer je op een apartementen kavel woont?[/b]
No, you can not open a business on Apartment Lots. It is against SimCity regulations.
- [b]En zo ja, kan elk huishouden wat er woont dit doen? En zo ja daarop, zijn die andere winkels dan ook open wanneer je "eigen" winkel open is?[/b]
Please see previous response[/quote]

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...