Jump to content

Photo
* * * * * 1 votes

Heinio’s mislukte reality show

• This topic is locked This topic is locked
141 replies to this topic

#41 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 12:49 PM

“Heinio’s mislukte reality-show”
Deel 3 “Vis de pinguïn?”

Posted Image
Welkom beste kijkers bij de derde aflevering van “Drijf de Sims tot het uiterste!”.
Door een technische storing heeft het helaas wat langer geduurd voordat deze aflevering kon worden uitgezonden. Zonder nog meer tijd te verliezen schakelen we nu direct over naar Marien.

Posted Image
Na de capuchon danstijd was de sfeer aanzienlijk verbeterd in het huis. Iedereen begon wat losser te worden, toen opeens de telefoon ging.

Posted Image
Ik nam op, maar het was voor Odie. Op de een of andere manier scheen ik meteen een beeld te hebben van degene die belde : een man met zwart haar en een baard en snor. Sims hebben blijkbaar echt geen privacy…

Posted Image
Tessa en de anderen hadden ondertussen eindelijk geluk met een baan vinden. Gelukkig is mijn levenwens 3 kinderen zien afstuderen, want anders had ik misschien ook zo’n baantje als proefkonijn gehad. Aan de andere kant voel ik me nu wat schuldig, aangezien de anderen allemaal rotklusjes uitvoeren terwijl ik alleen het eten voorzorg.
Misschien dat ik later nog wel meer voor het huis kon betekenen.

Posted Image
Odie had wederom promotie gemaakt. Nu was hij de bedrijfsleider van een snackbar. Ach, je moet ergens beginnen nietwaar?

Posted Image
Simmetje kwam er achter dat politiewerk wel heel saai is en alleen maar bestaat uit slapen. Zelfs toen ze uit haar werk kwam was ze nog bezig met de belangrijkste taak van de politie : slapen maar doen alsof je wel oplet.

Posted Image
De volgende dag zag ik Nefje al vroeg oefenen met het nieuwe schaakbord.
“Ja, ik wil niet eeuwig proefkonijn blijven weet je. Dit baantje geven ze zelfs niet aan konijnen, kan je nagaan…”

Posted Image
Ik besloot maar naar buiten te gaan en te genieten van het gebouw. Ergens kwam me dit gebouw erg bekend voor, alleen kon ik het niet goed plaatsen. Het was in ieder geval een mooi gebouw. Ik nam het maar eens goed in mij op. Misschien als we hier ooit nog uitkomen kon ik het zelf nog eens nabouwen in de Sims 2.

#42 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 12:50 PM

Posted Image
“Huh, was jij niet net aan het schaken binnen?” vroeg ik aan Nefje.
“Ja, maar ik bedacht me opeens dat ik niet eens kan schaken. En vissen is nu eenmaal een veel belangrijkere bezigheid.” antwoordde ze.

Posted Image
Ondertussen was ik maar weer naar binnen gegaan. Totdat ik opeens een rare vislucht rook. De geur kwam vanuit de hal. Al snel zag ik de oorzaak. Wat doet al die vis in ons huis?!?

Posted Image
“Ow god, het lijkt wel…

Posted Image
… een heel visspoor.”

Posted Image
“Wat ben je in godsnaam aan het doen?!?” riep ik uit.
“Waar lijkt het op? Ik ga de pinguïn als huisdier houden en daarom lok ik hem eerst met wat vis naar deze ren.”
“OMG, hoe heb je dat nou weer bedacht?”

Posted Image
“Nou, dat is heel simpel Marien. Heinio kwam langs en gaf mij een cadeau. Het bleek een boek te zijn met als titel “Hoe vang ik een pinguïn voor dummy’s”. Dat ben ik gaan lezen en deze tip stond erin.”

“Wie heeft dat boek wel niet geschreven?”
“Heinio zelf natuurlijk. Briljante schrijver!”
“Ehr… ok. Werkt het eigenlijk ook?”

Posted Image
Nou, hij had alles : de ren om de pinguïn in te zetten als hij gelokt is, de vis om ‘m te lokken en natuurlijk de struik om je achter te verstoppen zodat de pinguïn je niet ziet.

Posted Image
Maar op de een of andere manier had de pinguïn het door…

Posted Image
Heinio weet nog steeds niet wat het probleem nou precies was. Daarom staat er ook achterin het boek “succes niet gegarandeerd”.

#43 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 12:51 PM

Posted Image
Helaas voor Nefje had ze geen tijd meer om te wachten achter die struik, aangezien ze na het eten van mijn waanzinnig lekkere maaltijd(eindelijk wat anders dan die hamburgers!) al gelijk weg naar werk moet. Ze had promotie gemaakt en was nu projectleidster. Ik vraag me af waar ze de tijd vandaan haalt om steeds maar te promoveren en zich ook nog bezig te houden met die pinguïn.

Posted Image
De dames hadden een vrije dag en gingen daarom wat werken aan hun conditie. Je moet er wat voor over hebben om de top te halen in de carrière ordehandhaving.

Posted Image
Het was echter al winter geworden (wat vliegt de tijd toch snel hier!). Samen met Odie gingen we dan ook als eerste naar buiten om te genieten van het dikke pak sneeuw dat was gevallen.

Posted Image
Tessa besloot mij te helpen met het bouwen van sneeuwpop.

Posted Image
Daan en Odie waren intussen in een sneeuwbalgevecht verwikkeld.

Posted Image
“Je gooit als een meisje!”

Posted Image
“Owja? Maar ik gooi tenminste niet mis zoals jij. Pak aan!” riep Odie terug toen hij Daan raakte met een voltreffer.

Posted Image
Onze sneeuwpop was intussen af.

Posted Image
“Laten we een record zetten met aantal sneeuwpoppen bouwen” zei Tessa.
De rest vond het wel een goed idee, dus we begonnen gelijk met bouwen.

Posted Image
We hadden alleen de kou wat onderschat…

#44 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 12:52 PM

Posted Image
Vooral Tessa merkte hier al snel de gevolgen van.

Posted Image
We besloten dus maar om te stoppen met onze poging en naar binnen te gaan om ons op te warmen. Jammer van de poging, maar we zijn toch ver gekomen!
Alleen die evil sneeuwpop achterin baarde me wat zorgen. :-(

Posted Image
Ah, niets fijner dat je opwarmen bij de verwarming.

Posted Image
Toen wij binnen aan het opwarmen kwam Nefje thuis. Maar niet alleen Nefje, want opeens stond er een dier voor het huis.

Posted Image
“Een Hiki hyena! Wat knap van hem, hij heeft me helemaal vanuit Eilandverhalen gevonden!” riep Nefje uit.

Posted Image
Tijd voor een vergadering. Nefje begon te opperen dat we “Hiki” niet buiten konden laten staan.

Posted Image
“Zie dan dat lieve koppie. Die laat je toch niet buiten staan?”

Posted Image
Uitgerekend tijdens de vergadering kwam de pinguïn opeens aanzetten. Over goede timing gesproken.

Posted Image
“Het werkt, het werkt!” riep Nefje.
“Hoe wil je ‘m trouwens in die ren houden?” vroeg Daan.
“Ja, straks vliegt hij weg.” zei een ander.
“Pinguïns kunnen toch helemaal niet vliegen?” vraagt Simmetje.

<a href=" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=9dfWzp7rYR4</a>
“Nou, misschien kijken de makers van de Sims 2 wel te veel naar BBC en vliegt door die 1 april grap straks mijn pinguïn weg na al die moeite!” zei Nefje.

#45 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 12:54 PM

Posted Image
“Daarnaast kan ik zo’n vrolijk beestje niet opsluiten. Moet je ‘m nou toch zien.” vervolgde Nefje.

Posted Image
Geen vis te groot voor pinquïn zo blijkt.

“Nou dan is dat nu opgelost en dan kunnen ook meteen die ren en achterlijke struik uit onze woonkamer weg.” zei Daan.

Posted Image
“Kijk nou eens wat die hond doet!” zegt Marien.
“Hyena”
“Hyena dan… whatever…”

“Maar we kunnen hem toch niet naar buiten sturen met deze kou?’ opperde Nefje.
“Daar heeft ze eigenlijk wel gelijk in” zei Odie.

Posted Image
“GENOEG” klonk er uit de tv.
“Jullie hoeven je voorlopig niet druk te maken over die hond…”
“Hyena”
“Het maakt mij geen donder uit wat het is! Ik bepaal hier wat er gebeurd…”
“Wie mag jij dan wel wezen?” vroeg Simmetje.
“Ik ben Heinio natuurlijk! Zien jullie me dan niet op het tv-scherm?”
“Ehr… nee” antwoordde Odie.
“Ow, dat is dan een technische storing. Het maakt verder ook niets uit, want de kijkers hebben besloten dat deze opdracht te makkelijk voor jullie is. Om het wat moeilijker te maken gaan we al die luxe van jullie schrappen. Morgenochtend vertrekken jullie naar een appartement. Eens zien of het jullie dan nog steeds zo gemakkelijk afgaat!”

Posted Image
“Zo kijkers, dat was het weer voor vandaag. Zoals jullie zonet hoorden zullen onze bewoners spoedig verhuizen naar een appartement. Zullen ze de opdracht nu wel gaan halen?
Sms het antwoord naar “Heinio-666”! Ook kunt u doorgeven wat de tweede opdracht moet worden volgens u.
Bedankt voor het kijken!”

#46 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 12:59 PM

Wat opmerkingen bij dit deel:
Als je niet weet wat de "Hiki hyena" inhoudt, dan kan je hier eens kijken : klik

Daarnaast staat het volgende deel in het teken van special guest(s). Wil je graag iemand van het forum in het verhaal terugzien of misschien jezelf?
Meld het dan hier. :) Misschien dat ik dan iets mee zal doen.

#47 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 21 September 2008 - 03:07 PM

Wat opmerkingen bij dit deel:
Als je niet weet wat de "Hiki hyena" inhoudt, dan kan je hier eens kijken : klik

Daarnaast staat het volgende deel in het teken van special guest(s). Wil je graag iemand van het forum in het verhaal terugzien of misschien jezelf?
Meld het dan hier. :) Misschien dat ik dan iets mee zal doen.

Jaa ik zou graag mezelf terug willen zien (Ik heet Chantal)
Zou ik ook in het huis kunnen ofzo? Want ik was er nog niet toen dat besproken werd ;(

En.............. Verder(L) Superleuk!!
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

#48 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 21 September 2008 - 03:11 PM

Jaa, eindelijk weer een update, erg leuk! :D
Posted Image

#49 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 21 September 2008 - 03:18 PM

Dank jullie. ^__^

De inschrijvingen voor de simparool familie zijn al een tijdje gesloten, maar er kan altijd wel weer een nieuwe worden gestart.
Ik weet alleen niet of daar echt animo voor is. Voorlopig zal ik dan niet meedoen iig, aangezien in nog met dit verhaal zit.

#50 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 23 September 2008 - 11:10 AM

lijkt me leuk om mezelf terug te zien en een nieuwe ronde is misschien wel leuk ja ik zal wel meedoen
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#51 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 23 September 2008 - 01:39 PM

Haha, leuk!
Kan je die pinguïn trouwens echt houden in die ren?
Posted Image

#52 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 23 September 2008 - 03:27 PM

Lol. xD Een pinguïn kan je niet houden. :)

Geinig verhaal, zojuist alles meteen gelezen. :P

#53 Dieter

Dieter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 250 posts

Posted 23 September 2008 - 06:12 PM

Heinio blijft cool. Ik herken veel van mezelf in hem. 8) Iig, leuk deel. :P

En we mogen iemand kiezen om misschien mee te doen in het volgende deel? Ehm, wie...

Oew, Kipputjuh! :-P
Posted Image
My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next. - Gladiator -

#54 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 23 September 2008 - 08:13 PM

Heinio blijft cool. Ik herken veel van mezelf in hem. 8) Iig, leuk deel. :P

En we mogen iemand kiezen om misschien mee te doen in het volgende deel? Ehm, wie...

Oew, Kipputjuh! :-P

Jah! Da's een goeie, Dieter!
@Nefje: Lag in een deuk hier vandaag, erg leuk gedaan :)

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#55 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 23 September 2008 - 08:21 PM

Ooh, nice update. :blij:
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#56 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 23 September 2008 - 08:39 PM

Bedankt voor jullie reacties. :blij:

@Chariot
Nee, die ren is alleen bedoeld voor dat kleine hondje.
Ik heb 'm nog geprobeerd erin te zetten met een cheat. Maar opeens kan ik de pinguïn niet meer oppakken met move_objects. :-(

@miramar
Start anders een nieuw topic om animo te peilen. Deze is toch wat vastgelopen. :P

Ik zou nog steeds dat huis uploaden voor Odie. Maar als er een nieuwe wordt gestart, is dat niet meer nodig...

_______

Hmm... Kipputjuh. :P Handig dat hij een team-avatar heeft aangezien zijn sim niet in het depot staat. :P
Ik kijk nog even wat het gaat worden. :)

#57 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 24 September 2008 - 02:58 PM

Ok, jammer van die pinguïn
die is veel te schattig :)

Wel grappig dat elk hoofdstuk (tot nu toe) op een nieuwe bladzijde begint :)
Posted Image

#58 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 24 September 2008 - 07:40 PM

aaaaaaaaaah eindelijk een update :D
*smst*
nou ik wil mezelf ook zien :D
Posted Image

#59 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 05 October 2008 - 04:44 PM

Wel grappig dat elk hoofdstuk (tot nu toe) op een nieuwe bladzijde begint :)

Stiekem wacht ik precies op het moment dat de pagina vol is. :ondeugend:

Neehoor, maar het leest denk ik wel een stuk fijner voor jullie als het wel het geval is.

Het vierde deel zal niet in het teken staan van de special guests zoals ik eerder had gezegd, aangezien het deel anders wat te lang wordt.
Maar als het goed is, komen ze wel in deel 5 aan bod. Ik ben jullie niet vergeten. 8)

#60 Dieter

Dieter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 250 posts

Posted 05 October 2008 - 04:49 PM

Jammer, geen Kip. :cry: Nooit luistert iemand naar mij!

Iig wel benieuwd wat het nieuwe deel dan zo speciaal maakt. :P
Posted Image
My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next. - Gladiator -

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users