Jump to content

Photo

Euthanasie

• Please log in to reply
63 replies to this topic

#61 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 04 October 2008 - 06:50 PM

In Afrika zijn de Christenen juist erg enthousiast en dankbaar voor God, lijkt mij
Op internet zijn bijvoorbeeld filmpjes van kerdiensten daar - dat is echt een vrolijk feest

dankje? :P
volgens mij is dat nog erger dan in m,n gemeente -.- (pinkstergemeente)
en je gaat niet gelijk dood als je niet luistert, je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen ;)
Posted Image

#62 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 04 October 2008 - 08:15 PM

Volgens mij zijn dat van die baptisten-achtigen (niet lullig bedoeld, maar weet niet precies hoe ze heten) in Amerika. Die maken er altijd een heel zangspel van (iets wat mij eigenlijk altijd best heeft getrokken dat vrolijke).

Maarre, we hebben een heel mooi geloven-topic, ik vind dat persoonlijk er meer in thuishoren dan hier. Het onderwerp euthanasie mag dan wel nauw met het geloof samenhangen, maar het gaat nu meer over het geloof dan over euthanasie...

#63 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 14 December 2008 - 12:01 PM

mijn mening, mensen met zelfmoord neigingen, die moeten echt goed geholpen kunnen worden. maar veel van hen die laten niets zien aan hun omgeving, stappen niet naar de dokter, zoeken geen hulp of laten het al gauw bij de pakken neerzitten, maar er hoort licht aan de horizon te zijn voor mensen die door psychische problemen/ vervelende nare situaties zich niet meer weten te redden en daardoor aan zelfmoord denken of het ook doen! die moeten goed geholpen kunnen worden, maar dat is moeilijk als degene het voor zich houdt..

daartegenover heb je euthanasie, meer gebruikt bij mensen die anders lijden, aan een ziekte, verwondingen, door een ongeluk zwaar gehandicapt zijn geraakt, enkel nog in leven worden gehouden door machines..
in dat geval denk ik, als degene echt zwaar lijdt.. en het zelf aankaart, er is geen hoop of kans op herstel, dat er euthanasie toegepast mag worden!
immers: als er geen ambulance of medische verzorging was geweest, was degene er ook niet meer geweest. dan kun je wel zeggen "god heeft het leven gegeven je kunt het niet weggeven" maar in dit geval bij ongelukken of ziektes zijn het mensen die kennis ervan hebben en je in leven houden/ gered hebben..

#64 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 28 December 2008 - 12:26 PM

Ik vind dat als iemand zoveel pijn heeft en bijna niets anders doet dan lijden, dat hij/zij dan voor euthanasie moet kunnen kiezen. Als je de rest van je leven in het ziekenhuis zou moeten liggen zou ik liever dood zijn, want als je alleen maar in een bedje ligt te lijden is dat ook niet prettig voor de mensen in je omgeving.

Ik vind het ook geen moord, omdat een patiënt nadrukkelijk aangeeft dat hij niet meer verder wil leven. Euthanasie is ook alleen maar mogelijk in een uitzichtloze situatie.

Mijn oom heeft longkanker en is door 6 beroertes compleet verlamd geraakt op 1 arm na. Ja hij vindt het vervelend maar wilt nog niet dood nee.

Maar ik geloof dat God het regelt. Maar als je dokter wordt ben je een geleerde van God en mag jíj daarover beslissen. Zo heb ik het gelezen en gehoord ;)
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users