Jump to content

Photo

Een moordenaar vergeven

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 24 August 2008 - 11:01 AM

Zojuist was er op nederland 2 een documantaire over
een vrouw die de moordenaar van haar man heeft vergeven.

En ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken?

Ik zelf snap niet hoe je de moordenaar van je man, kind of wat dan ook kan vergeven.
Dat je vriendschap met zo iemand kan sluiten.
Hij heeft iemand zijn of haar leven weggenomen.
Ik moet zeggen dat ik er echt heel erg kwaad om was toen ik het zag.
Onbegrip, ik snap niet wat die vrouw bezield en ze zei zelfs nog dat ze er trost op was.
Ze ging met de moordenaar op scholen, politieacedemies hun verhaal doen.
En dan word ze onwijs kwaad dat een agent haar niet snapt en kwaad om haar en de moordenaar word.
Ik heb er geen woorden voor.
Dus zoals ik al eerder vroeg hoe denken jullie hier over?

#2 Olivier

Olivier

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,071 posts

Posted 24 August 2008 - 11:16 AM

Volgensmij zit er bij die vrouw zelf ook een steekje los.

Of miss is het allemaal toneel en hadden die vrouw & de moordenaar een geheime relatie en hebben ze toen besloten haar man om te brengen zodat zij samen weg konden rennen. :-o
Posted Image

#3 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 24 August 2008 - 08:04 PM

Stel dat het nou een per ongelukke moord was, kan ik het nog enigszins begrijpen, maar opzettelijke moord, dat kan je iemand toch niet vergeven?
Posted Image

#4 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 26 August 2008 - 07:51 AM

Per ongelukke moord dan zou ik het misschien nog wel vergeven.
Maar als je heel goed wist wat je deedt dan nee sorry.

#5 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 26 August 2008 - 01:26 PM

Mijn vader heeft iets soortgelijks gedaan. Ik vergeef hem half. Puur alleen omdat hij mijn vader is en blijft, ook al heeft hij een moord gepleegd. Dát gedeelte vergeef ik hem niet. Maar het vader-gedeelte blijft altijd vader voor mij.

Maar ik denk dat dat een ander geval is. :)
Posted Image

#6 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 28 August 2008 - 02:04 PM

Mijn vader heeft iets soortgelijks gedaan. Ik vergeef hem half. Puur alleen omdat hij mijn vader is en blijft, ook al heeft hij een moord gepleegd. Dát gedeelte vergeef ik hem niet. Maar het vader-gedeelte blijft altijd vader voor mij.

Maar ik denk dat dat een ander geval is. :)

jahh idd :P

ik vind het heel knap van die vrouw dat ze de moordenaar kon vergeven, ikzelf zou het haar niet kunnen nadoen denk ik, maar ik vind het goed dat zij dat wel kon, al komt het nogal raar over, alsof het haar niet boeit dat diegene vermoord is...
maar ik zou hetzelfde gedaan hebben als ik het kon...
Posted Image

#7 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 29 August 2008 - 10:15 AM

Ik vind het juist ongelooflijk bijzonder als je dat echt kunt. Want pas als je geen haatgevoelens hebt naar anderen hebt, kun je echt gelukkig zijn. Maar ik geef eerlijk toe dat ik dus niet zo in elkaar zit, ik kan behoorlijk doorkoppen als het moet.

#8 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 29 August 2008 - 10:47 AM

Als die gene echt berouw toont, zou ik t wel kunnen, maar dan moet die gene echt echt spijt
spijt hebben! heb vaker zulke docu's gezien, maar ook al vergeef je, je krijgt je geliefde er
niet mee terug en de gene die t gedaan heeft blijft moordenaar. Maar t liijkt me wel een soort
van bevrijding voor je zelf als je de persoon kan vergeven, beter dan haat gevoelens.
Posted Image
Insha'Allah.. La Ilaha Illa Allah [L] .

#9 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 29 August 2008 - 11:19 AM

ja zoiets zal het wel zijn geweest sommige mensen zijn zowiezo meer van het vergeven als anderen ik vergeet makkelijk waarom ik kwaad op iemand ben maar in zo'n situatie kun je dat toch niet makkelijk vergeten denk ik misschien heeft die vrouw wel " het licht " gezien :P
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#10 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 29 August 2008 - 11:27 AM

Ik zou het de moordenaar niet kunnen vergeven.
Je partner lijkt me erg dierbaar. Er is geen enkele reden om de moordenaar te vergeven.
Ik bedoel : die moordenaar kan het waarschijnlijk niet veel schelen en je hebt er zelf ook weinig aan.
Kijk, dat je geen wraakgevoelend koesert tegen die moordenaar kan ik nog wel begrijpen.
Maar het écht iemand vergeven... Nee, zelfs niet na 50 jaar.

#11 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 29 August 2008 - 01:29 PM

Ik zou het de moordenaar niet kunnen vergeven.
Je partner lijkt me erg dierbaar. Er is geen enkele reden om de moordenaar te vergeven.
Ik bedoel : die moordenaar kan het waarschijnlijk niet veel schelen en je hebt er zelf ook weinig aan.
Kijk, dat je geen wraakgevoelend koesert tegen die moordenaar kan ik nog wel begrijpen.
Maar het écht iemand vergeven... Nee, zelfs niet na 50 jaar.

ik zie toch wel duidelijk een reden om diegene te vergeven.. of er in ieder geval een poging toe doen... hoe dierbaar de persoon ook voor je was..
als die moordenaar er idd berouw van heeft zou ik hem/haar wel vergeve.. zo raar zit ik in elkaar :P ik vergeef iemand wel ookal doet het me zo'n pijn wat ze mij of een dierbaar iemand aandeden.
Posted Image

#12 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 29 August 2008 - 01:44 PM

Ik vind moord wel ver gaan eigenlijk..

Maar ja, bij mij was het mijn vader, dat is dan een ander verhaal he. ;)
Posted Image

#13 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 29 August 2008 - 01:51 PM

Wat houdt 'vergeven' volgens jullie dan precies in?

Ik zou iig mijn hele leven soort van 'haatgevoelens' koesteren. Natuurlijk denk je er niet elke dag aan ofzo. Maar ik zou iig nooit vriendschap sluiten of iets in die geest met dat persoon.
Zo'n iemand hoort niet in de maatschappij. :-| Ook al is het niet een dierbaar iemand van je. Moord is moord. En zulke mensen lijken me echt eng en gestoord.

#14 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 29 August 2008 - 01:52 PM

Ik vind moord wel ver gaan eigenlijk..

Maar ja, bij mij was het mijn vader, dat is dan een ander verhaal he. ;)

jah dat zei je al :P
maar als het mijn vader was zou ik het denk ik juist eerst des te erger vinden.. míjn vader, een móórdenaar?! weetjewel :P
maar daarna zou ik hem toch wel makkelijker vergeven dan een vreemde...
Posted Image

#15 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 29 August 2008 - 02:34 PM

Ik dacht dat in het begin ook hoor, zoals; MIJN VADER?! Dat zie je toch alleen in films? Nou nee dus. Het was raak, december 2006.. Ik wist niet meer wát van hem te denken op dat moment.
Posted Image

#16 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 29 August 2008 - 03:05 PM

jah dat begrijp ik, zal vast moeilijk voor je zijn geweest :(
Posted Image

#17 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 29 August 2008 - 03:11 PM

Een vriendin van vroeger haar moeder had haar ex-vriend (dus niet de vader van die vriendin) neergeschoten omdat 'ie vreemd ging en toen ze in de cel belandde had ze zichzelf opgehangen. En m'n vriendin had haar moeder wel vergeven en ze begreep ook dat ze zelfmoord had gepleegd. Ik weet niet of ik dat zou kunnen maar wat Jean al zei, 't blijft je vader/moeder.
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#18 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 29 August 2008 - 03:16 PM

ai, moeilijk verhaal ik snap het niet meer :P zou je het nog een keer kunnen uitleggen??? :( (srry dat ik blond doe)
Posted Image

#19 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 29 August 2008 - 07:16 PM

Mijn vriendin - moeder en vader gescheiden - moeder krijgt nieuwe vriend maar die gaat vreemd en zij schiet hem neer - cel - zelfmoord. Snappez vous?
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#20 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 30 August 2008 - 09:23 AM

Oh, da's ook erg Nicole :(

En idd, het blijven je ouder(s), ook al doen ze nog zo'n erge dingen. ;)
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users