Jump to content

Photo

Een moordenaar vergeven

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#41 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 11 September 2008 - 08:59 AM

Bedankt Odie. :) Ja idd, zo ongeveer is dat wel een goeie, vertrouwbare strekking. Maar ik probeer vaker te kunnen, alleen kan de school en de examens dat even niet toelaten, en ik vind het toch wel belangrijk dit jaar m'n examen te halen :)
Posted Image

#42 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 11 September 2008 - 02:21 PM

Odie snap ik, maar ik bedoelde het anders. :)

#43 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 16 September 2008 - 02:33 PM

Als die gene echt berouw toont, zou ik t wel kunnen, maar dan moet die gene echt echt spijt
spijt hebben! heb vaker zulke docu's gezien, maar ook al vergeef je, je krijgt je geliefde er
niet mee terug
en de gene die t gedaan heeft blijft moordenaar. Maar t liijkt me wel een soort
van bevrijding voor je zelf als je de persoon kan vergeven, beter dan haat gevoelens.

Ook als je niet vergeeft, krijg je je geliefde niet terug...

Ik heb verder de documentaire niet gezien, dus ik ken ook niet het hele verhaal (en zelfs al had ik die docu wel gezien, moet je nog maar afwachten of het hele verhaal verteld is). Dus ik vind het dan ook moeilijk te beoordelen of het ergens te begrijpen zou zijn dat die vrouw de moordenaar heeft kunnen vergeven. Zoals enkelen al zeiden, is het sowieso al een verschil of de moordenaar per ongeluk tot zijn daad is gekomen of met voorbedachte rade. Wellicht maakt het ook nog uit of die vrouw de moordenaar vantevoren al kende of niet.
Ik denk kortom, dat het heel erg situatie- en persoonsafhankelijk is of je zo iemand zou kunnen vergeven of niet.
En hoewel het stom is dat zij dan kwaad wordt wanneer een politieagent haar niet begrijpt, vind ik het van die politieagent ook stom dat híj kwaad wordt.
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#44 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 23 September 2008 - 06:53 PM

Het lijkt mij heel erg moeilijk om een moordenaar te vergeven. Ik heb zelf al serieus issues met grudges houden tegenover personen, en ik vertrouw mensen vaak ook niet op hun woord. 2 jaar geleden zijn wij ook bedrogen door een vent die ons van een groot bedrag heeft beroofd, en ook al blijft hij steeds zeggen "hoe veel het hem spijt", wij krijgen ons geld niet terug, en, just being real, hij is een enorme con criminal. Hij kan zelfs psychologen misleiden. Zal hem nooit vertrouwen en het liefst met een schep in zijn gezicht meppen als ik hem weer tegenkom. Eikel.
Hij bedriegt heel veel mensen en gebruikt zijn "slechte jeugd" als excuus. Je kunt je leven omgooien, weetje? Met een beetje moeite en wilskracht, maar hij WIL gewoon niet. Dan ben je gewoon zwak.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#45 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 23 September 2008 - 07:16 PM

Frouwke, ik ben ook meerdere malen opgelicht door mensen (zelfs iemand die vrij dichtbij ons stond als goede kennis). Maar ik heb het uiteindelijk wel weten af te sluiten. De eerste keer (van de kennis) kwam ik er pas na een half jaar achter en toen heeft het me ontzettend veel moeite gekost om uberhaupt aangifte te kunnen doen, omdat het om een belastingteruggave te doen was. De belastingdienst moest eigenlijk aangifte doen. Na meer dan een jaar kwam die persoon eindelijk voor de rechter en toen kon ik het voor mezelf afsluiten. Het geld heb ik uiteindelijk wel teruggekregen, maar je bent er wel ontzettend lang mee bezig. Plus dat je vertrouwen een knak heeft gekregen.

De tweede keer was het een werkgever die me niet betaalde waar ik recht op had. Uiteindelijk de deurwaarder ingeschakeld, rechtszaak, gewonnen. Dag later dagvaarding met hoger beroep uitgereikt door een deurwaarder. En toen begon 4 jaar ellende: telkens werd de boel uitgesteld, ik kreeg de ene modderhoos na de ander over me heen (wat ik niet terugdeed, want dit soort dingen gaan nergens over) en uiteindelijk werd de zaak in de vriezer gegooid voor een jaar. Net voor de verjaring ging ie toch weer in hoger beroep. Uiteindelijk heb ik ook gewonnen, maar ik bedoel maar: 4 jaar procederen voor relatief weinig geld (zo'n beetje 1,5 maandloon)? Is toch van de zotte?

Maar goed, ben nu uiteindelijk weer een jaar verder en ik heb zoiets van: ik ben blij dat het voorbij is. Ik probeer nog wel steeds mensen te vertrouwen, maar ik ben wel voorzichtiger geworden. Maar ach, het is allemaal wel vervelend geweest, maar het is 'maar' oplichting en geen erg iets zoals verkrachting of moord of zo. Als je dit uiteindelijk niet voor jezelf een plekje weet te geven, dan wordt het steeds moeilijker iemand te vertrouwen en doe je jezelf te kort. Die oplichting/besteling is wel heel erg, maar niet onoverkomelijk. Die andere dingen die ik noemde zijn veel moeilijker zoniet onmogelijk te verteren.

#46 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 23 September 2008 - 09:34 PM

Deze vent had mijn moeder haar vertrouwen gewonnen, liet haar geloven dat hij verliefd op haar was (terwijl hij al een relatie had - hij heeft nog steeds met dat mens ook al bedriegt hij haar ook, en ze weet het), etc etc, en mijn moeder is me nog rond de €1200 verschuldigd - geld voor mijn studie die in 2009 begint.
Heeft hem geld "geleend" van MIJN spaarpot, waar we al mee begonnen waren vanaf mijn geboorte. Ja, dan krijgt je vertrouwen idd een knauw. Duurde een lange tijd voordat ik mijn moeder weer kon vertrouwen, maar ik vind het nog steeds wat eng dat die rekening onder haar beheer zit.
Later begon ik me juist kut te voelen omdat een man mijn moeder gewoon gebruikt had voor geld en sex. Dat verdiende ze helemaal niet. Dacht ze eindelijk dat een man haar weer leuk vond, is het iemand die gewoon "wat" van haar moet. Ik vind het ook zo sneu voor haar.
Zit nog steeds bij therapie omdat ik nog moeite heb met al die gevoelens van onmacht en woede om te gaan, heb af en toe ook woedebuien en dat is voor mij ook niks aan.

De mensheid is af en toe nogal deprimerend. :|
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#47 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 24 September 2008 - 06:56 AM

Ook als je niet vergeeft, krijg je je geliefde niet terug...

Beter dan met haat gevoelens te blijven leven en geen rust,
vrede er mee te kunnen vinden.
Posted Image
Insha'Allah.. La Ilaha Illa Allah [L] .

#48 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 28 December 2008 - 12:12 PM

Kijk, een moord vergeven is heel moeilijk. En je weet niet hoe je reageert als je moeder/oma/vader/opa/kind/zus of wat dan ook vermoord wordt.

Tuurlijk zul je boos zijn. Maar je moet ook leren vergeven. Tuurlijk vrienden wordt je nooit. Maar denk zo: Iemand vermoord? Je brand later wel in de hel. God zal niet de poort voor diegene openhouden. Het leven gaat over vergeven, nemen, liefde en delen. Je kunt niet je hele leven iemand haten. En als iemand vermoord is die je dierbaar is. Denk dan zo: Hij/zij is op een plek zonder pijn.;)
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

#49 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 17 February 2009 - 09:03 AM

Het ligt er denk ik ook een beetje aan wie de moordenaar is en wat ie allemaal heeft gedaan, iemand die al meerdere moorden heeft gedaan zou ik niet vergeven maar als het bevoorbeeld in een reflectie is gebeurd voor 1 keer kan ik diegene nog wel vergeven. Bijv. als je je pistool aan het schoonmaken bent ( natuurlijk heeft niet iedereen een pistool maar ja ) en iemand knijpt in je kont ( lekker realistis voorbeeld :P ) en je schiet dan. dan doe je het niet echt expres maar uit een reflectie dan zou ik diegene sneller vergeven. Het ligt ook aan de rede denk ik, als degene is doodgeschoten omdat hij drugsdealt of omdat hij een voetbalkaartje had gestolen, bij die laatste zou ik het de moordenaar ook minder snel vergeven.

#50 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 18 February 2009 - 10:37 AM

Het ligt er denk ik ook een beetje aan wie de moordenaar is en wat ie allemaal heeft gedaan, iemand die al meerdere moorden heeft gedaan zou ik niet vergeven maar als het bevoorbeeld in een reflectie is gebeurd voor 1 keer kan ik diegene nog wel vergeven. Bijv. als je je pistool aan het schoonmaken bent ( natuurlijk heeft niet iedereen een pistool maar ja ) en iemand knijpt in je kont ( lekker realistis voorbeeld :P ) en je schiet dan. dan doe je het niet echt expres maar uit een reflectie dan zou ik diegene sneller vergeven. Het ligt ook aan de rede denk ik, als degene is doodgeschoten omdat hij drugsdealt of omdat hij een voetbalkaartje had gestolen, bij die laatste zou ik het de moordenaar ook minder snel vergeven.

Dat voorbeeld van dat pistool schoonmaken is geen moord maar doodslag :P
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#51 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 01 March 2009 - 11:11 AM

Oh ja kan ook, heb er niet zoveel verstand van :P

0 user(s) are reading this topic