Jump to content

Photo
- - - - -

Ander soort uitbreidingen

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 28 August 2008 - 03:21 PM

Spore wordt anders uitgebreid dan The Sims

Will Wright laat weten dat de pc-game Spore niet op dezelfde manier zal worden uitgebreid als The Sims. De grote man achter beide franchises zei dat we hierbij moeten denken aan een ‘horizontale uitbreiding’.

Volgens Wright zal er met Spore vooral zijwaarts worden uitgebouwd en is het niet de bedoeling dat gamers de ene na de andere expansion-pack krijgen voorgeschoteld. “Ik denk dat Spore even groot in omvang zal worden als The Sims, alleen hoop ik niet dat het met dezelfde strategie zal gebeuren”, aldus Wright.

“Met The Sims verkochten we in feite steeds weer opnieuw uitbreidingen aan dezelfde consumenten”, zegt Will Wright in het interview. “Ik denk dat Spore zich prima leent voor een horizontale uitbreiding waarbij we bepaalde componenten als levels en editors pakken en deze op een andere manier aanbieden aan mensen die nooit de hardcore pc-game hebben gespeeld. Zo krijgen zij een lichtere ervaring en gebruiken zij de content op een nieuwe manier buiten de Spore-game.”

Spore zal op 5 september in de winkel liggen en verschijnt voor de pc en Mac. Daarbij zullen er speciale versies van de game verschijnen voor de DS en de mobiele telefoon.

Bron: nu.nl

===

Will noemt mensen dus al snel hardcore pc-gamer, haha, zo had ik mezelf nog niet gezien. Maar ja, een uitbreiding blijft een uitbreiding en ik denk persoonlijk niet dat men opeens wel een uitbreiding gaat kopen als een editor anders wordt... Maar goed, dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Nu staat er overigens weer 5 september onder :-o (ojee weer een dag verschil, paniek!)

#2 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 28 August 2008 - 03:30 PM

Ja dat uitbreidingen editors gingen bevatten dat wist ik al :P. Wel fijn dat Will vind dat we niet het ene na het andere EP moeten krijgen, dus hopelijk geen Sims achtige taferelen met EP's en Stuff Packs en alles :P.
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#3 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 28 August 2008 - 03:37 PM

Hij zegt eigenlijk niets over nieuwe uitbreidingen (verticaal), maar meer over het aanpassen van uitbreidingen (horizontaal)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users