Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Saar

Het Geloof.

Recommended Posts

Ik zit wel eens in zo'n discussie over geloof. Er zijn ook weer gelovigen die zeggen: als je niet in God gelooft kom je in de hel en je komt er nooit meer uit, je zit er voor de eeuwigheid. Of je goed geleefd hebt maakt niet uit, je moet met je hart in God geloven.

En dat vind ik oneerlijk. Ik zou niet eens willen geloven wanneer goede mensen voor altijd in de hel gedumpt worden en nooit meer een kans krijgen, alleen omdat ze niet geloven.

Zelf lukt het me niet echt te geloven. Wel eens geprobeerd, maar... ik geloof het gewoon niet. Ik ga rationeel nadenken en ga het steeds ongeloofwaardiger vinden. :P Het kan me niet echt kwalijk genomen worden, dan had het geloof maar... geloofwaardiger moeten zijn. :lol:

Ik heb echt precies hetzelfde! Ik heb wel geprobeerd (klinkt heel stom eigenlijk) om in God te geloven voor mijn vader, omdat het voor hem veel zou betekenen, maar dat rationele denken zit me dan altijd in de weg :lol: Ik heb altijd meer het gevoel dat God iets is wat mensen duizenden jaren geleden bedacht hebben om dingen te verklaren die ze niet konden verklaren.

En hoe kan het dan zo zijn dat er zoveel verschillende verhalen over God bestaan? Want als er maar een God kan zijn is het toch raar dat de Koran een heel ander verhaal beschrijft dan de bijbel en dat je ook nog hindoes en boeddhisten hebt? En dan heb je ook nog al die goden uit de Griekse en Romeinse mythologie...

Ik ga straks uitgebreid reageren maar ik moet nu 1 ding zeggen,

Er zijn maar 3 waren geloven in deze wereld en dat zijn,

Het Jodendom, Christen en de Islaam. De rest om t zo maar even

te noemen is bijzaak van wat mensen er zelf gemaakt hebben.

Want de Tora was t eerste Heiligeboek derna kwam de Bijbel en

als laatste de Koraan na die 3 heiligeboeken zijn er geen andere

boeken over de ware geloven geloven geschreven. Wat Lemia

zegt/uitlegt klopt over de hel en hemel en de bijbel etc.

Ok, dus voor de duidelijkheid: eigenlijk zijn religies als Hindoeïsme, waar wereldwijd zo'n 1 miljard mensen in geloven, dus ook bijzaak?

Daar komt t wel opneer, want inzover ik weet kom je dat nergens tegen

in de Tora, Bijbel of Koraan :) . En dat 'bijzaak' moet je niet letterlijk zo

opvatten, ik zeg alleen wat er staat. En elk gelovige die Joods, Christen

of Moslim is weet dat er maar 3 ware geloven zijn.

Net zoals Hindoestanen en Boeddhisten dat van hun religie 'weten'. Je komt God zoals christenen, joden of moslims Hem kennen ook niet tegen in het Boeddhisme en Hindoeisme.

Het staat in de Koraan.. als de rest ook echt echt geloof was

had t er wel bij gestaan ;) .

Klopt zo denkt de Islam er over.

Maar volgens het Christendom kunnen alleen Christenen naar de hemel gaan na hun dood. Daarnaast moeten zij vergeving hebben ontvangen voor hun zonden. Het waarmaken van het eeuwig leven vereist volgens het Christendom dat je lid moet zijn van de Christelijke kerkgemeenschap. Christenen geloven in de erfzonde. Dit omdat Christenen geloven dat de verlossingsdood van Jezus deze erfzonde en dus alle daarop gebaseerde zonden ongedaan gemaakt heeft voor zijn volgelingen.

In de Islam is dat niet zo, daar is om te beginnen al geen erfzonde. Moslims zijn slechts overbrengens van de boodschap. Het is Moslims dan ook verboden te proberen anderen te dwingen zich te bekeren tot de Islam. Overigens, is daar ook geen dwingende reden toe, aangezien volgens de Islam ook niet Moslims naar de hemel kunnen gaan. In de Islam gebeurt de beoordeling op Oordeelsdag niet op basis van de 'kerkgemeenschap' waartoe men behoort, maar op basis van het gedrag en de intenties voor dat gedrag.

@Lemia, ja beetje laat maar ik ga nu verder met reageren, luiheid heerst of nee zit in me bloed :-P .

Maar dankje voor t compliment op mijn iniminie foto. In die tijd droeg ik nog piercings maar niet echt

bepaald strakke kleding, heb me altijd onprettig gevoelt erin dus meestal draag ik iets wijds. Maar

omdat ik vorig jaar helemaal zeker van was dat de Islaam voore mij de juiste stap/geloof was, heb

ik ze eruit gehaald en omdat ik allergisch voor bleek te zijn, maar ik vind piercings en tattoo's als

je straks ouder bent van kleine kindjes slecht voorbeeld.

Ik heb eerder deze week via online site mijn eerste 2 hoofddoeken besteld :D . Ben zo trots erop,

alleen de ene is Amira hoofddoek die andere gewoon en lukt me niet om er normale vorm zeg

maar in te krijgen, dus dat moet ik ook nog leren. Dernaast heb ik 2 boekjes gekocht 1 boek met

alle Dua's erin en ander over de 3 fundamenten binnen de Islaam, erg leerzaam en belangrijk. Er

staan nog paar boeken op mijn verlanglijst mja geen geld. Ohja ik moet nog steeds een Koraan

kopen, nou hebben mijn ouders er 1 thuis mag Joost weten waarom, maar ik mag die niet hebben,

maar ik lees op internet best veel dat er fake Koraan's te ronden gaan, dus weet jij misschien een

goeie die niet gebaseerd is op onzin zeg maar?

Dingen die ik moet afleren, daten met boys, muziek luisteren met geweldadige teksten of eigenlijk

helemaal geen muziek, hondje weg doen??????????(gaat niet gebeuren hij hoort bij mijn familie),

stoppen met schelden zo nu en dan, mensen die echt haram praktijken er op na houden voorgoed

uit mijn leven te verbannen. Met uitgaan ben ik al meer als een jaar mee gestopt, roken doe ik al

sinds m'n 18de niet meer(was die klootzak ex toch nog ergens goed voor) alcohol drinken doe ik

ook al geen jaar meer, truitjes met in kijk vermijd ik, draag altijd iets langs over me kont, vandaag

met 26 graden liep ik bedekt erbij zwart vest en lange skinny jeans, en mensen me maar voor

gek verklaren. Mja i kweet voor wie of wat ik t doe en dat is Allah!

Mijn ouders zien me laatste 2 jaar als Moslima, want ik wordt echt fel in discussies over Islaam,

wordt zo moe van al die ontwetendheid van mensen. Maar ze weten dat ik nog niet officieel

bekeerd ben maar insha'Allah rond 20 augustus wel, en ze hebben altijd gezegt t is bij ons nooit

de vraag geweest of je je ging bekeren maar de vraag wanneer. Ik weet wel dat t in de rest van

mijn familie en vriendenkring(niet Moslims) moeilijk ongemakkelijk situaties gaan voor doen,

want mijn Oma roept nu al met hoofddoek kom je er niet in! Andere Oma ik wil niet dat mijn klein-

dochter Moslima wordt of laat staan met Moslim trouwt en al helemaal geen Marokkaan, m'n beide

vaders hmm van de 1 weet ik dat hij hier niet blij mee gaat zijn, andere kijkt er met gemengde

gevoelens bij, moeders vind t prima ze vraagt alleen steeds weet je t zeker? En vrienden sommige

vidnen t geweldig andere hebben zoiets van je bent gek in je hoofd! Maar t mijn keuze is maar als

ik hoofddoek ga dragen ze liever niet met me over straat willen, omdat ik nogal luidruchtig kan zijn :-P ,

maar ik weet dat ze uit eindelijk allemaal 1 voor 1 zullen accepteren, want ik heb duidelijk vermeld

je accepteerd t of je accepteerd niet maar dan houdt t hier op :) . En ik ben toch van plan als ik me

officieel bekeerd heb mijn hoofddoek op te blijven houden, ik weet niet maar ik heb nu zo hele sterke

drang, hoe meer ik elke dag er over lees ermee bezig hou, hoe meer mij zegt draag hem! Maar dan

wil ik wel binnen 6 maanden trouwen, ja ik heb daar ook over na zitten denken, want als ik met

hoofddoek dragen begin, dan wil ik alles goed doen. En ik wil graag kinderen, t liefst vandaag nog mja

als ik straks officieel bekeerd ben dan is trouwen wel een verplichting dus ik leg me er maar bij neer.

En dit is mijn uhm 4de Ramadan als ik goed tel, dus ik weet wat me te wachten staat, maar dit jaar

wordt gewoon echt anders omdat ik dan officieel bekeerd ben en t vasten dan echt mee telt toch?

Ik heb meerdere docu's gezien op ned 2 enzo en ik werd elke keer zo emotioneel van op goede

manier, kreeg warm gevoel van binnen, gesprekken over de Islaam met andere Moslima's voelde

zo goed aan, dat ik wou bekeren, t is een gevoel wat vanuit je hart komt, wat eigenlijk niet uit te leggen

valt, maar elke Moslim/Moslima geboren of bekeerd kent dat gevoel vast wel. Ik ging op internet opzoek

naar meer info over de Islaam en besloot elke dag of ze minst 1 keer per week iets te lezen er over,

en vooral veel vragen aan andere mensen. Daar ben ik zo blij met mijn 2de moeder dat ze me mee

heeft genomen naar de lezingen over de Islaam.

Over mijn 2de moeder gesproken die nu lekker 4 weken in Marokko zit wat ze echt verdient heeft,

ze heeft 3 zonen en 1 dochter, maar haar zonen zijn te jong voor me dernaast heeft ze hoop neefjes

mja laat ik zeggen dat vertstandig is als ik daar niks mee begin, omdat k weet wat voor types t zijn,

echt playertjes etc :roll: . De lezingen zijn alle 3 de talen, eerst wordt in Arabisch verteld dan Berbers,

uit eindelijk in t Nederlands, maar meestal tussendoor legt 1 van de zusters mij t 1 een ander uit, en

sommige dingen begrijp ik weer gewoon, wel grappig is dat sommige mensen vergeten dat ik nog

geen goed arabisch kan en vervolgens hele verhalen tegen me vertellen. Ik zie laatste tijd in mijn

omgeving dat heel veel juist met niet Marokkaanse meisje trouwen, dus er is hoop voor mij haha maar

je heb gelijk , je heb van die eikels erbij zitten die eerst hele lange periode met niet Marokkaanse gaan

en uit eindelijk op een dag hun vriendin te dumpen en trouwen met een Marokkaanse. Ik ben nu ook

al iets van 3 keer ten huwelijk gevraagd deze week onlangs nog, maar heb afgewezen, de laatste omdat hij

van een ander geloof is en dat gaat niet samen. Als ik straks mama ben, worden mijn kinderen sowieso

dat zeg ik al meer dan 2 jaar Islamitisch opgevoed. Mja ik ben trouwens echt trots op mijn eerste 2

hoofddoeken, ik ben van plan morgen 1 te dragen en naar me ouders toe tegaan, kijken wat hun reactie

is als ze me zo zien, kunnen ze alvast wennen. Een vriend van mij zei, je moet pas hoofddoek gaan

dragen als je getrouwd ben, geniet nu nog van je vrijheid, want je bent te mooi voor hoofddoek. Ik weet

dat als ik hem draag t voor Allah is. Maar t idee er achter althans dat hoop ik dat al die vieze jongens/

mannen hun versier acties etc voor zich houden, want dat ben ik zo kots beu, vandaag ook weer, 'hey

schatje' 2 boy's uit een auto, ik keek lekker boos naar ze. En wat ook zo apart is ik krijg dus serieus t

meeste aandacht van Marokkaanse jongens, me vriendinnen zeggen niks voor niks, heb je t weer voor

elkaar? Of tijdens t shoppen kijk Saar je soort genoten :P . Maar ik ben absoluut niet verMarokkaanst,

want sommige mensen denken dat ik erbij wil horen maar dat is niet zo, ik ben gewoon me zelf.

Paar vraagjes voor jou Lemia,

Moest jij vroeg ook naar de Moskee? Moet je persee trouwen? Mag je vriendjes hebben, uitgaan etc?

Gaan jullie ook elk jaar naar Marokko? Is jou moeder ook bekeerde Moslima? En of je vaak scheve

blikken krijgt omdat je halfbloedje ben? En ben je nou ook Moslima? want ik heb niet helemaal goed

uit begrepen omdat je zowel veel van de Koraan als Bijbel afweet. sorry ben ook nieuwsgierig.

Ps: Voor iedereen die denkt dat vrouwen in binnen de Islaam niks te zeggen hebben. Sami Yusuf

heeft een nummer genaamd mijn Mother dat na Allah komt je moeder, want Het Paradijs Ligt Onder

De Voeten Van Je Moeder, dus behandel haar goed, de vrouw heeft belangrijke status binnen de

Islaam. En over dat t binnen de Islaam okay is je vrouw te slaan is bullshit, je mag je vrouw als je

haar meerdere keren heb gewaarschuwd corrigerende tik geven maar wel op de manier dat t geen

pijn doet, blauwe plekke etc eraan over houdt. Dat wou ik nog even er over kwijt :D .

Maar Saar je hebt het over skinnies, maar zover ik weet mogen moslims helemaal geen strakke kleding dragen, toch?

In mijn omgeving zijn er eigenlijk haast geen mensen met een hoofddoek, hier op het Havo/Vwo maar 4 mensen. Ik ken ook geen enkele moslim persoonlijk, maar ik heb het gevoel dat de jongere generatie helemaal geen hoofddoek wil dragen enzo maar het doen omdat hun familie dit verwacht.

Dit kan misschien heel gemeen en respectloos overkomen maar ik vind eigenlijk dat moslims die naar Nederland komen/hier wonen eigenlijk gewoon geen hoofddoek moeten dragen, want er zijn zat moslims die klagen dat ze niet geaccepteerd worden terwijl ze zich niet eens aanpassen.

En een boerka kan ik al helemaal niet tegen. Je hebt gewoon geen idee wie er achter zit.

Naast onze school staat trouwens ook een moskee, ben er zelf alleen nog nooit geweest. Wel ben ik in Turkije in een moskee geweest, toen moesten we wel een hoofddoek op doen. M'n oudste zus wou dat toen absoluut niet (omdat ze oooo zooooo Christelijk is. :| Niet echt maarja.), alleen nu ik er zelf over nadenk als iemand me nu zou vragen in een moskee te stappen met een hoofddoek dan zou ik dat niet doen aangezien het niet aansluit bij mijn gedachtes. (Dat de verleidelijke delen moeten worden bedekt. Okay tis niet zo dat ik met haast niks naar buiten loop, maar ik zelf moet er niet aan denken dat ik altijd een hoofddoek op heb, dat niemand m'n haar ziet, geen strakke broeken mag dragen (NOOO. :() of in een bikini.)

En een andere keer toen die zus niet mee was, was ik met ons mam, ons pap en m'n andere zus bij een moskee, alleen daar mochten we niet verder, volgens mij de matjes niet op of gebouw niet in ofzo, omdat we geen moslims zijn. Toen dacht ik echt Omg wat een bullshit, wat ik nu nog steeds eigenlijk wel denk maar toch hebben ze wel een punt. Het is hun heiligdom en als iemand anders die er niks mee heeft het betreedt danja... Ik moet er ook niet denken dat ik in de kerk ben en dat er ineens iemand met een hoofddoek binnen komt lopen of met van die Joodse pijpenkrulletjes en een keppel.

Aan de ene kant ben ik best blij dat ik niet zwaar Katholiek ben opgevoed, je weet wel met bidden en elke week naar de kerk enzo, omdat ik zelf nu kan beslissen of ik er dieper in wil gaan of atheïst wordt. Maar ik persoonlijk heb een hoop gedachtes die er perfect op aansluiten, en dan is het wel weer jammer dat ik er niet wat meer van weet.

Ik ben gedoopt en heb m'n communie gedaan, en later m'n vormsel gedaan voor de cadeautje (muhuhaha wat ben ik toch slecht. XD) maar ik ben wel echt blij dat ik dat heb gedaan. Twee andere vriendinnen hebben dit beide ook, de een is alleen echt meer zo van omdat het in de familie zo is maar ze zijn helemaal niet streng enzo en zij is best wel een euh... nouja boeiend, en de andere vriendin denkt juist veel meer zoals mij. Ik wil verder ook dolgraag in de kerk trouwen, en zou ook niet met een Jood of Moslim willen trouwen omdat ik mijn kinderen hetzelfde wil opvoeden zoals mijn ouders dat hebben gedaan.

Maar over die gedachtes bedoel ik vooral het bestaan van Jezus, en het niet roken, geen drugs, niet drinken en geen seks voor het huwelijk. Die eerste twee niet (roken en drugs) zijn mijn ouders ook fel op tegen, en alledrie (+ drinken) vind ik het maar genotsdingen die je leven kunnen ruïneren. Roken vind ik vies, drugs vind ik zinloos en alcohol vind ik ook niet lekker. Enja geen seks voor het huwelijk is een keuze die je zelf moet maken en daar heeft je geloof niks mee te maken. Heb daar eigenlijk nooit met m'n ouders mee over gepraat (XD) maar volgens mij maakt het hun niks uit of ik nou voor of na huwelijk doe maar het is gewoon iets dat ik mijn hele leven al weet... het is iets tussen mij en die ene persoon. (To make baby's, yay.)

Wauw okay bekant een half uur hier zitten typen maar euhm mijn vraag dus, klopt het dat moslims geen strakke kleding mogen dragen en zoja ga jij dit dan ook doen?

"Ik ben nu ook

al iets van 3 keer ten huwelijk gevraagd deze onlangs nog, maar heb afgewezen, de laatste omdat hij

van een ander geloof is en dat gaat niet samen."

Ik hoop dat je uiteindelijk toch gaat trouwen vanuit liefde. ;)

Edit:

@Judith, ik ga zometeen op jouw verder in vind interssant te lezen.

Edit:

Je mag wel strakke broek aan alleen er moet iets wijds overheen, zo dat t je vrouwenlijke vormen in dat geval je kont bedekt. En dat had ik vandaag dus ook. Mar misschien dat Lemia daar meer over weet.

Ik vind hoe je t verwoord niet respectloos hoor, ik begrijp t wel, maar er zijn of waren hier vroeger in Nederland en nu weet ik niet welke nog een paar geloven waarvan de vrouwen nu nog of toen der tijd in jurken/rokken liepen en hun haar bedekt onder een stuk stof, het gaat echter al generaties terug. En over de meeste jongeren die als Moslim geboren zijn, tja ik weet niet wat ik over dat moet zeggen, snap sommige meiden ook niet dragen ze hoofddoek, maar ondertussen skinny jeans aan met toren hoge hakken, kont goed zichtbaar, make-up waar je u tegen zegt, en dan truitje met in kijk.. doe hem dan maar af. Er zijn natuurlijk jongeren die t doen voor hun ouders, maar de meeste omdat ze de richtlijnen van de Islaam kennen en t zelf willen. Maar raar dat jullie een keer geweigerd zijn bij de Moskee, t is wel een regel dat als je als vrouw zijnde een Moskee binnen treed je verplicht bent je vrouwelijke vormen schoonheid te verbergen, en al je dat niet wilt heb je daar simpel weg niks te zoeken. Over burka/Niqaab gesproken nog, ik vind t mooi maar niet voor hier in Nederland omdat mensen t hier niet begrijpen, t eng vinden, maar als je in Islamitsch land woont moet t kunnen.

Nee ik snap t, ik ging vroeger ook niet elke week naar de kerk, wel bidden elke dag. Vind t goed van je dat je roken, alcohol & drugs zelf al slecht vind en je kinderen dat ook wil leren later. Maar wat is vormsel? Communie weet ik wel, haha tja als je er iets voor krijgt is altijd leuk om te doen :-P . Maar je wilt later voor de kerk trouwen, moet je man ook Katholiek zijn f is Protestant ook goed? Maar je kan toch meer kennis op doen als je zelf wilt? Want ik zie soms ook docu's op ned 2 ofzo van de EO van jongeren die samen komen en dan meer leren over hun geloof. En seks voor t huwelijk haha, ene kant begrijp ik wel waarom t in de Heilige boeken staat, mja tegenwoordig kan je een partner die maagd is wel vergeten, maar iedereen die t volhoudt tot t huwelijk :thumbup: .

Maar is er iemand hier die t verschil tussen Jehova getuigen, Katholiek, Protestant etc etc uitleggen? Want daarin worden ook allemaal verschillende regels gehanteerd. Nu ben ik zelf van uit huis Christelijk op gevoed maar niet streng, 3 jaar lang les gehad van Jehova's maar niet echt dat ik nou wijzer van ben geworden in die zin.

@Frouwke, deze 'week' moest nog daar in die zin, heb mijn bericht aangepast :-P , Maar daarom heb ik t ook afgewezen, maar ik ga ervan uit dat als ik nu trouw ik wel gevoelens voor mijn man heb, anders hoeft t voor mij ook weer niet. Want mijn ex met hem wou ik echt trouwen, mja daar dacht hij anders over dat liet hij dan ook via woorden en handen weten. Maar kinderen krijgen zonder getrouwd te zijn binnen de Islaam is haram, en ik wil alles Halal doen, dus dan is de keus vrijwel snel gemaakt, maar goed verlopig ben ik nog niet zover.

Nu ga ik Nour uitlaten en derna op Juud reageren gedaan :-P .

Katholiek en Protestant is wel wat anders, ik weet alleen in grote lijnen dat de Protestanse kerk tegen materialisme is dus een flink opgedofte kerk enzo. Verder weet ik het niet precies.

Vormsel is net zoiets als je Communie, maar Communie doe je in groep 4 en dat bepalen je ouders terwijl Vormsel, dat in groep 8 is, je eigen keuze is. Het is eigenlijk gewoon zodat je zelf besluit om in God en Jezus enzo te geloven.

Jehova's weet ik eigenlijk echt niks van. 't Enige wat ik er van weet is dat het hele strenge mensen zijn. Een vriendin van me heeft een tante die Jehova is en die probeert mijn vriendin elke keer weer te overtuigen maar zij wil dat niet. Zij heeft ook geen Vormsel gedaan, Communie weet ik niet zeker.

Vormsel is net zoiets als je Communie, maar Communie doe je in groep 4 en dat bepalen je ouders terwijl Vormsel, dat in groep 8 is, je eigen keuze is. Het is eigenlijk gewoon zodat je zelf besluit om in God en Jezus enzo te geloven.

Ja, die keus heb ik toen ook gemaakt, omdat het toen goed voelde, en nu is mijn geloof al helemaal niet meer katholiek. :P

Ja het Protestantisme is ontstaan omdat er een groep mensen was, in de Middeleeuwen volgens mij, die het niet eens was met het handelen van de katholieke kerk, die nogal veel geld van haar volgelingen ontfutselde voor leuke versieringen in de kerk etc.

Jehova's weet ik ook niks van...

Saar, ik heb een grote glimlach op mijn gezicht door jouw verhaal. Haha vond het echt leuk om te lezen. Hou je hart maar vast want hier kom ik met mijn typwerk;

:mellow:

Laten we beginnen met je piercings, droeg je een navelpiercing of zelfs een tong of wenkbrauw piercing? Ik kan wel begrijpen dat meiden een navelpiercing mooi vinden, mij lijkt het wel heeeeeeeel akelig om het te zetten? Laat me raden je bent allergisch voor Nikkel? Ik ben er in ieder geval wel allergisch voor. Ja ik snap wel dat je je niet echt prettig voelt in wat blotere kleding of strakkere kleding, omdat jongens/mannen dan helemaal gluren. Heeeeeel irritant!

Ohhhh gefeliciteerd met je eerste aanschaf van je hoofddoeken! Hoe ga je ze dragen? Doe je met twee hoofddoeken of met 1? Ben wel benieuwd. Zal je super mooi staan, als ik je foto daar zie, je hebt daar een mooi rond gezicht voor. Nog eventjes oefenen thuis en dan gaat het straks vanzelf met je ogen dicht :P. Ik weet niet waar je woont maar zover ik weet in Antwerpen, Brussel, Rotterdam heb je ook een buurt waar je verschillende hoofddoeken kunt aanschaffen en andere Arabische/Islamtische dingetjes kunt kopen. Maarja, je moet er maar zin in hebben om door zo een buurt te lopen, ook daar heb je doelloze straatjongens die daar staan te wachten totdat er een vrouw voorbij passeert. Haha :lol:. Lijkt me mooie en interessante boeken die je hebt aangeschaft. Ja er gaan inderdaad wel fake Koraan's te ronden. Daarom lijkt mij het beste dat je een Koran in de winkel koopt en niet via internet zo kun je er in kijken (denk eraan dat je wel woedoe hebt gedaan) en die zijn vaak goed want die liggen niet voor niks in de verkoop, je hebt van verschillende prijzen maar de Koran met als titel 'de edele Koran' of 'de heilige Koran' lijkt mij een erg goede, maar nogmaals je moet op je gevoel afgaan en dat voel je als je hem ziet liggen en erin kijkt.

Haha moest wel lachen toen ik las wat je nog moet afleren. Maar dat gaat allemaal goed komen. Daar is de tijd voor. Hondje weg doen? Persoonlijk vind ik dat echt onzin dat je zeg maar geen hond mag hebben omdat hij (zeggen ze) onrein is? Ik zag laats op tv dat een Moslima uit Amerika blind was, maar dat ze geen blindegeleidehond wou of mocht van de ouders maar dat ze dus een blindegeleidepaard kreeg wat een stuk moeilijker is. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Maar dat vind ik, ik bekijk het van dit punt; doordat jij een hondje hebt en er goed voor zorgt (ga ik vanuit) heeft dat hondje een goed leven wat hij misschien niet had als jij hem niet had gekocht. Hier even een paar stukjes, weet niet of je het interessant vindt maar hier komen ze;

Er is geen dier op aarde en geen vogel die met zijn vleugels vliegt of zij behoren zoals jullie tot gemeenschappen." (Koran 6:38)

De heilige Profeet Mohammed zei: "Hij die medelijden heeft met (zelfs maar) een spreeuw en zijn leven spaart, voor hem zal God genadig zijn op de Dag des Oordeels." (Gemeld door Abu Umama. Doorgegeven door Al-Tabarani)

De Profeet werd gevraagd of liefdadigheid zelfs tot de dieren, beloond werd door God. Hij antwoordde: "ja, er is beloning voor daden van liefdadigheid tegenover elk levend wezen." (Gemeld door Abu Huraira. Bukhari, Muslim)

De Boodschapper van God zei: "Waarlijk, God en Zijn Engelen, diegenen die in de Hemelen en op de Aarde verblijven, zelfs een mier in zijn woning en een vis (in het water) roept zegeningen af op diegene die goedheid leert. (Tirmidhi 213 Abu Umamah al-Bahili, geciteerd in "Meat and Modernity", door Tarik Abdul Rahman 2)

"een goede daad voor een dier, is zoals goed als een goede daad voor een mens, terwijl een daad van wreedheid tegenover een dier, zo slecht is als een daad van wreedheid tegenover een mens." (Mishkat al-Masabih)

Ik zelf vind het heel erg mooi dat de Islam zo over dieren denken, want zelf ben ik een echte dierenliefhebber maar ook een natuurliefhebber haha. En je gaat nu ook niet meer uit las ik, wat doe je dan op je zaterdag of vrijdagavond? En je ex, was het zo een verschrikkelijke jongen? Want ik hoor je wel eens vaker over hem praten..

Ik vind het wel heel fijn voor je dat je familie zo reageert. Ja dat je opa en oma zo een reactie geven is ook wel te verwachten, hun zijn nog van een oudere generatie en hun bekijken dingen eenmaal anders als onze ´jongere generatie´. Maar fijn dat je moeder zo reageert, ik vind dat eigenlijk wel heel lief want je bent toch haar dochter en dat je 'verandert' is toch wel even slikken want ik denk dat ze dat 10 jaar geleden niet had verwacht of had voorgesteld. Jullie hebben zelfs een Koran thuis? Dat is wel heel speciaal! En je vriendinnen zullen ook wel goed reageren, daar zijn vrienden eenmaal voor. Maar spannend, aan de ene kant begrijp ik die opmerking van die vriend ook wel, dat je nu nog kan genieten van je mooie haar en vrijheid en als je bijv trouwt dat je hem dan op doet. Maar dat jij hem nu op wilt doen , kan ik alleen maar zeggen dat dat hartstikke goed is. Maar dan over 6 maanden al trouwen? Dat moet je me maar eens uitleggen, wil je dan gewoon met een man trouwen zonder hem 'echt' te kennen, of heb je al een geliefde?

:o Oh je vierde Ramadan al? Jeetje meid, wat goed zeg! Haha sta met mond vol tanden, heb je het toen ook helemaal volgehouden? Lijkt me pittig, vooral als ze thuis gewoon eten? Ja die documentaires op Ned2 (NMO) vind ik zelf ook altijd super om te zien, ik vind sowieso leuk als er Islamitische onderwerpen aan bod zijn. Ik denk dat je op die manier zoals je me vertelde elke keer met goede hoeveelheden hebt geleerd over de Islam en dan ook eindelijk je conclusie kunt trekken van; is de Islam echt wat ik geloof? Sommige mensen die nemen alles gelijk en dan heb je er denk niet echt rustig over na kunnen denken.

Lekker dat je 2de moeder naar Marokko is. We gaan dit jaar niet we zijn vorig jaar geweest. Mijn vader komt oorspronkelijk uit Nador, weet niet of je het kent? En het is altijd een feest om naar Marokko te gaan, prachtig, wij zelf blijven niet altijd op één plek maar reizen wat rond en dat vind ik persoonlijk ook leuker. Maar zeg nooit nooit wie weet heeft je 2de moeder nog een hele nette leuke achterneef die je met toeval tegenkomt?

Die lezingen zijn wel interessant, en ik denk dat je toch wel veel begrijpt (ook vooral met lichaamstaal) en hoe vaker je daar bent hoe meer je leert. 3 keer ten huwelijk gevraagd deze week oooooooh dat wil ik weten vertel vertel :P hoe ging dat en waarom heb je afgewezen? En vertel me dan gelijk eens hoe het was om je hoofddoek op te hebben gisteren en hoe reageerde familie?

Maar over die vieze mannen ik weet helemaal wat je bedoelt ik heb er ook heel vaak last van, terwijl ik altijd expres niet in mensen ogen kijk. Maar een hoofddoek krijg je misschien idd meer 'respect', maar tegenwoordig zijn de Marokkaanse meiden er mee bezig om dat ook te verpesten. Een hoofddoek dragen maar ondertussen keihard praten door de stad en om aandacht schreeuwen en zo fel mogelijk gekleed zodat de mannen hun maar zien etc. Echt super jammer. En zien een hoofddoek als flirtmethode, 'want als ik een hoofddoek hebt dan denken de mannen dat ik heilig ben en willen ze me.'’

Vroeger ben ik inderdaad naar de Moskee geweest, je krijgt daar zegmaar les en elk jaar ga je naar een andere (hogere) groep net zoals bij een basisschool. Maar ik ben dus ook een Moslima, maar ben altijd erg nieuwsgierig naar andere 'culturen' andere 'geloven'’en noem maar op. Ik ben een Moslima maar ik wil natuurlijk wel de wortel weten van de Islam en waarom de Islam mijn geloof is en bijvoorbeeld niet het Christendom :blij: dat heb ik dus zelf ook uitgedokterd. Want laten we eerlijk zijn, iemand die zegt dat een appel lekkerder is dan een peer, moet dat eerst toch zelf geproefd en ondervonden hebben haha zoiets :role:.

Mijn moeder is ook een bekeerde Moslima, mijn ouders zijn wel op een mooie manier bij elkaar gekomen (niet via een discotheek), ze woonde bij elkaar in de straat. Mijn vader kwam daar later wonen. Mijn moeder was niet bezig met jongens en had nooit een echt vriendje gehad, maar was meer bezig met haar studie/school :geslaagd: maar gelukkig mijn vader ook wel maar hij had naast zijn studie ook nog tijd voor andere dingen en vond mijn moeder altijd een hele mooie meid als hij haar voorbij zag fietsen, maar mijn vader durfde nooit een praatje te maken. Maar dit is eigenlijk heel gênant, in december had het bevroren en in de straten werd er destijds nooit gestrooid, misschien raad je het al. Mijn moeder dacht dat ze het wel aankon om s'ochtends met haar fiets de dag te beginnen, maar helaas pakte dat anders uit. Toen ze wou remmen was ze gevallen met haar fiets op straat en lag dus lang uit op de grond haha echt erg . En mijn vader die ook naar school ging zag dat en greep zijn kans en was zo beleefd om haar als het ware op te rapen en haar te helpen. Ze waren aan de praat geraakt of tenminste ze wisten vanaf toen wie ze waren. Vanaf toen zeiden ze elkaar gedag als ze elkaar tegen kwamen en raakte steeds meer aan de praat. Eigenlijk was het wel liefde op het eerste gezicht, maar mijn moeder is een pittige tante en hield op het begin altijd afstand (vooral was het in die tijd not done om met een Marokkaan te gaan en ze vond het ook wel eng). Dit verhaal krijg ik vaak van mijn moeder te horen :whistling:

Mijn moeder was toen ook al een type die zich graag verdiept in bepaalde dingen en door mijn vader is ze verdiept geraakt in de Islam. Maar toen mijn vader en moeder getrouwd waren ging ze niet gelijk een hoofddoek dragen, dat is pas na 3 jaar gekomen toen stond ze er zelf helemaal achter. Ik heb gelukkig nog nooit scheven blikken gekregen omdat ik een halfbloedje ben, ik zeg altijd maar zo ik heb het beste van een Marokkaan en het beste van een Nederlander dus beter kan niet :P. En mijn opa en oma ( van mijn vaders kant) die zijn ook altijd heeeeel lief geweest voor mijn moeder, ze praten alleen geen Nederlands tenminste 'alles goed' kunnen ze zeggen etc maar meer ook niet, maar dat is wel erg schattig. Zelf heb ik geen vriendjes, mijn vader heeft dat liever ook niet omdat hij weet hoe Marokkaanse jongens in elkaar zitten. En hij zegt doe eerst maar lekker je studie en dan komt er vast een moment (mektab) dat je ware er is. Dus laat ik het hopen :D

Hihi mooi te horen dat je lach kreeg van mijn verhaal, jouw stukjes lees ik ook met smile op mijn face :blij:.

Vind leuk hier mede moslima op t forum te hebben, iemand die mij begrijpt.

Ik heb je verhaal gelezen heerlijk de tijd voor genomen met bakkie thee en snoep :-P . Maar ik ga nu even

film op net 5 verder afkijken en dan uitgebreid terug reageren :D .

Haha wat grappig dat jij ook nog wakker bent op dit tijdstip. Welke film is bezig op net 5? Hmm even kijken Beautiful girls zie ik staan :P nou ga maar lekker afkijken. Heb spijt dat ik die film ook niet heb gekeken vanaf het begin lijkt me een mooie film. Nu we het over films hebben, heb je wel eens The notebook gezien? Dat is echt mijn favoriete film 20 keer gekeken dus een echte aanrader! Nou ik spreek je!

Interessant gesprek hier :)

Heb geen behoefte om eraan toe te voegen, maar vind het zeker leuk om jullie ervaringen te lezen!

Ik denk dat ik je zojuist overtroffen heb met lang bericht, dus neem wat te drinken en eten en lezen maar.. geld voor alle die t interessant vinden haha.

Sorry, maar ik was vannacht echt te moe om nog uitgebreid te reageren, me beste vriend heeft me zelfs 2 keer gebelt rond half 7 in de ochtend en zelfs dat heb ik niet gehoord dus ik slieeeeeeep dieeeeeeep :xd: .

Ik had als eerst op mijn 12/13de navelpiercing, op mijn 15de verjaardag tong en toen ik net paar dagen 16 was lip. Ik vind navelpiercing juist lelijk, ik had hem alleen gezet omdat dat toen de enigste piercing was die ik mocht toen der tijd en me zus had er 1 he dusse... maar alle 3 deed totaal gen pijn, mjaa ik kick dan ook op naalden hihi. Ik weet niet, als nikkel in al die dingen zit wel, ben ook allergisch voor nep zilver en goud maar ook weer voor echt goud en zilver.. maar toch draag ik oorbellen, ringen en kettingen :-P . Ik zei net nog tegen Judith in de chat, ik liep der straks mijn hondje uit te laten staan bij t speeltuintje 2 jongetjes van jaar of 12 en een meisje, op de terug weg hoor ik opeens iemand fluiten is t 1 van die kleine jongetjes zegt zijn vriendje mevrouw u mag hem wel op ze kop slaan hoor.. ik dacht echt wtfffff????. Nou bij mij maakt t dus echt niet uit hoe ik erbij loop met of zonder make-up bepakt bekleed of beetje bloot, ik krijg aandacht en hoeee, zelfs waar me ouders of 2de mama die hoofddoek draagt durven ze me te versieren.. en dan van alle leeftijd categorieen.. niet normaal. Voel me altijd ongemakkelijk als ik langs groepje jongens moet, voel ik me net 1 of ander lust object.. ik las laatst op m.nl dacht ik dat jongens van tegenwoordig alle vrouwen/meisjes als een wandelende vagina zien, netjes uit gesproken. Ik vraag me af hoe al die boys maakt niet uit welke afkomst t zouden vinden als hun moeder, zus of zusjee of later hun dochter, zo versierd bekeken zou worden op straat.. want wat ze ook vaak vergeten als ze meisje voor hoer uitmaken, t wel later iemand zijn moeder of vrouw is of dochter en t Paradijs onder haar voeten ligt mjaaa.

Dankjeee.. nou ik ging vannacht opzoek naar foto maar de manier zoals ik hem natuurlijk weer wil dragen kan ik geen foto van vinden, maar ik zag laatst een vrouw met 3 kindjes en zij droeg hem zo mooii masha'Allah, de manier zoals ik hem wil dragen. Ik wil er 2 dragen gewoon onder kapje en dan doek erover heen. Nou ik heb dus echt wangen letterlijk dus ik weet niet of hij me echt goed staat, maar een vriend van mij vond hem prachtig staan hij zei nu lijk je op Arabier, want hij zei eerst Somalieer.. lala was gelijk beledigd, want ik lijk daar dus totaal niet op. Maar als ik hem op de juiste manier draag zoals ik hem wil show ik wel foto. Ik woon vlakbij Rotteram, mjaa klopt eerder dat ik zulke winkeltjes heb bereikt moet ik langs veel straatjochies die geen leven hebben lopen, dus ik bestel verlopig wel via internet hihi. Weer wat nieuws door jou geleerd :blij: ik wist dat ik iets vergat als ik de Koraan van mijn ouders pakte, woedoe dus.. ga ik het onthouden, maar ik moet ook nog leren hoe je woedoe percies doet. Ja ik las al op hyves dat de Edele Koraan goede is. Op Islamitische online shop is hij 25 euro, op bol.com 60 dacht ik :| . Maar thanks ik ga sowieso binnenkort in speciale Islamitische winkel om t zo maar te noemen kijken en anders vraag ik m'n 2de mama wel.

Haha daarom wou ik ook eerst meer meer kennis op doen, ik noem me zelf nu wel moslima maar ik vind me zelf pas echt moslima als ik in de moskee officieel bekeerd ben. Maar blindbegeleide paard??? wat doet die paard dan? beetje apart, kunnen ze beter een fred doen, mja als iets echt noodzakelijk is dan mag t toch binnen de Islaam? Mijn hondje heet Nour(tje) afkorting van Nouredinne haha, maar hij heeft hier ene heel goed huis heb hem in October een jaar, ik ben echt helemaal gek op hem, kan niet zonder hem en dat is wederzijds.. dus ik ga hem niet weg doen. Maar hele mooie stukjes zijn toch Hadith's? Ben je dieren liefhebber in alle soorten dieren of gewoon bepaalde? Ik hou ook van de natuur vind t heerlijk om door t bos of park te lopen of fietsen ik geniet daar echt van en helemaal als ik zie dat Nour of de hondjes van mijn ouders ervan genieten.

Nou in t weekend ben ik bijna altijd thuis, ik woon al sinds mijn 19de op mezelf, dus weekend bestaat uit schoonmaken en wassen, opruimen standaard en boodschappen en voor de rest chill, soms weg met vrienden of visite krijgen.. maar vaak ben ik gewoon lekker alleen, wat ik heerlijk vind even rust voor me zelf, want ik ben hooggevoelig en heb die rust dus echt nodig om alles op rijtje te zetten en tot me zelf te komen zodat ik weer helemaal klaar ben voor een nieuwe drukke week. Toen ik mijn ex op mijn 18de leerde kennen hij was 19 toen, was t echt hele mooie jongen dat was t eerste wat opviel, maar naar mate ik hem beter leerde kennen toen ik met hem ging, zag ik ander kant van hem, hij was best bazig, hij heeft me in de 4 maanden dat ik met hem ging me 1 keer geslagen en soms me bij m'n bovenarm beet pakte als ik iets zei wat hem niet beviel. En toen der tijd gig ik nog vollop uit en altijd waren zijn vriendjes dan ook in de buurt in elke hoek van discotheek stond er wel eentje die me in de gaten hield.. en volgende dag was t altijd ruzie omdat ik dan zogenaamd te lang met een jongen had staan prate of ik was vreemd gegaan zulke onzin. Vervolgens heeft hij opdracht gegeven aan 2 jongens mijn mobiel te jatten zodat hij kon checken of ik daadwerkelijk vreemd ging, t was de bedoeling dat ik hem na die check beurt weer terug kreeg, maar ik had aangifte gedaan.. kort derna is t uitgaan, maanden erna kwam ik er achter dat hij er echt achter zat, toen is er hele hoop drama geweest nu 3 jaar verder hadden we weer contact en t ging goed dus we waren weer soort van samen maand je ongeveer, toen hij er met me gloednieuwe laptop vandoor ging en nog paar andere spullen, me daarop meerdere keren in elkaar heeft geslagen en bedreigd en uit eindelijk geprobeerd heeft me te wurgen, nu ben ik heel open over dit omdat t voor mij t verwerkingsproces sneller maakt zeg maar.. maar hij had me hart toen al gebroken, dus er viel niks meer te breken, maar mijn vertrouwen is weg in die zin.. hij was echt mijn eerste echte liefde en de enige jongen waar ik ooit van heb gehouden.. t doet me diep in me hart ook zo pijn, dat alles zo gelopen is.. mja wat hem bezielt mag Allah weten, want hij doet alles wat Allah verboden heeft. Mjaa hij leest hier hoogst waarschijnlijk ook mee, maar beat it. Ik heb mijn best gedaan, ik heb gevochten voor hem en mij, hem altijd verdedigd tegen over iedereen, voor hem in zijn moeilijke tijden klaar gestaan, en dit is kennelijk mijn dank?! Ik weet wel dat ik nooit meer van een man/jongen zo zal houden als ik van hem hield.. iedereen zag aan mij hoeveel hij voor mij betekende, zelfa als ik ontkende vertelde mijn ogen anders en hij heeft daar alleen maar misbruik van gemaakt.. maar what goes around, comes around! Maar mijn toekomstige nieuwe man daar komt wel goed mee, moet wel ik heb vertrouwen in Allah dat ik in de liefde op een dag weer gelukkig wordt.

Oh mijn oma die hier in Nederland woont, ze vind wilders geweldig.. ze wil door de uh hoe noem je dat.. thuiszorg niet geholpen worden door 'buitenlanders' maar 2 van haar kleinkinderen en 1 achterkleinkind zijn dat weer wel. Heel krom dus.. maar ik ga er niet van wakker liggen als ik bij mij haar straks met mijn hoofddoek niet meer welkom ben. Mijn oma zou beter moeten weten want mijn Opa die overleden is was totaal niet zo hij was mutli culti mjaa. Ik was nog zo van dat mijn moeder zo positief erover ws nou ik begin nu t merken dat ze beetje afkeer krijgt, want we raken nu steeds in verhitte discussie over de Islaam en t Christelijke geloof, maar ze weet hoe ik er over denk, ze kan t accepteren of helemaal niet maar dan ben ik weg. Nou toen ik vrijdag middag dus met hoofddoek bij m'n ouders aan kwam, me vader deed net alsof er niks aan de hand was soort negeer actie en mijn moeder van oh nu lijk je op Somalieer, nu gaan ze je niet meer zien als dat ene mooie getinte meisje maar als getint meisje met hoofddoek die op Somalieer lijkt.. en bedankt mama. En van ga je hem straks blijvend dragen? Ik zo ja denk t wel mama, haar reactie oh jou keus.. zo lekker kort af bah! Dus ik weet niet waar haar positieve kant naar toe is gegaan maar als ze door gaat, ben ik er snel klaar mee. Nou mijn niet moslim vriendinnen staan niet achter mijn keus, ze verklaren me voor gek maar zullen t wel nemen zoals t is, ze weten dat ik serieus ben en dit de manier is hoe ik verder mijn leven wil leven. Dus ik ben blij met m'n 2de mama haar familie en de zusters van Islaam lezing want hun nemen me zoals ik ben zonder enig commentaar, laatst zei zus van m'n 2de moeder dat ze zo trots op me is en dat ik voor t helpen van spullen klaar zetten voor lezing hassenats? krijg omdat ik heel veel vrouwen gelukkig maak. En ook dat ze allemaal trots en blij met me zijn dat ik helemaal van uit mijn woonplaats elke keer weer met de trein en ongeveer zo'n 40 min reis om weer lezing bij te wonen en dat sommige van hun, hun dochters die zeg maar om de hoek wonen er nog wat van kunnen leren :-P .

Over dat trouwen gedeelte.. ik wil al heel lang kinderen.. en binnen de Islaam moet je natuurlijk getrouwd zijn om aan kinderen te beginnen, en ik heb t geduld niet meer ik wil te graag.. dernaast als mijn 2de mama mijn 'man' zeg maar uitzoekt dan weet ik wel dat t goed zit dan moet alleen die vonk er zijn en dan contact onderhouden doormiddelen van praten, hij hoeft ook niet praktiserend te zijn.. dan heb ik er vrede mee, maar ik heb geen geliefde op dit moment.. maar veel jongens die me willen haha. Maar ik heb geleerd uit een andere relatie met een andere jongen dat liefde moet groeien en niet alles van zelf gaat zoals ik in mijn andere relatie from hell gewent was. Maar ik zie wel hoe dat loopt allemaal.. en iedereen vraagt ook steeds wanneer ik ga trouwen en als ik dan zeg dat t op mijn 'niet doen' lijstje staat vragen waarom niet? haha maar ik denk dat angst is bang om weer gekwetst te worden. Maar een vriend van mij had me ten huwelijk gevraagd gewoon op msn.. niet heel bijzonder maar hij is van ander geloof dus dat is geen optie en dernaast wil hij pas kinderen als hij 35 is, nou dat duurd mij te lang. En de andere aanzoekingen haha waren allemaal nog van die kleine jochies, denken dat ze dan man zijn maar ondertusse, nee ik zoek een serieuse jongeman. Er is ook een boekje over t huwelijk binnen de Islaam die ik graag wil hebben.. aar als ik trouw hoef ik geen uitgebreide grote bruiloft.. nee gewoon klein en simpel hoef niet zo in t middelpunt van belangstelling te staan.

Ik heb 1 Ramadan helemaal volgehouden maar de andere niet hihi. Maar ik weet dus wel hoe t voelt. Nou toen ik nog thuis woonde aten we toch allemaal op ander tijdstip.. ik at altijd boven dus was makkelijk te doen. Maar dit jaar gaat zwaar worden, lange tijden/dagen mjaa komt insha'Allah komt t goed! Had je tijdje terug die docu geen zien Insha'Allah als God t wil? Daar op zag je zeg maar de bassischool waar die lezingen worden gehouden en bij Premtime over Gouda de terug keer was vorig jaar October uitgezonden zie je aantal zussen van mijn 2de moeder hihi. Ik vind vooral mooi als t om bekeerlingen gaat want dan leer ik net een stukje meer van hoe hun ermee zijn gegan enzo. Er was nu vanavond ook docu De weg naar Mekka ofzo op Ned 2 maar heb hem half gezien dus ga van de week even op uitzendinggemsit.nl terug kijken. 11 augustus komt Tante in Marokko weer op tv :blij: .

Ja Nador ken ik haha, de man van mijn 2de moeder komt daar vandaan. Maar hebben jullie eigen huis in Marokko of logeren jullie dan bij familie? Ja rond reizen door Marokko lijkt mij ook leuker omdat t zo groot is en veel valt te zien. En je bent Arabier neem ik aan? Wat doe je zo allemaal in Maroko want neem aan dat je ook vast wel huwelijks aanzoeken daar heb gehad hihi? En gaan jullie ook met de auto en dan zo lekker bepakt? Ben je ook twee/drietalig opgevoed?

Nou ik wil dus wel Arabisch gaan leren, 1 om de Arabische versie van de Koraan te kunnen lezen en voor de dua's en bidden in t Arabisch. Maar dat komt van zelf. Nou vooral op t eind van de lezing als er dua wordt gedaan, laatste paar keer was emotioneel want alle vrouwen gingen huilen en ik versta t dan wel niet maar ik voel t wel en dat is toch wel bijzonder. Lezingen zijn echt nuttig, ik vind eigenljk om t zo te benoemen alle Marokkaanse jongens daar verplicht voor mannen dan naar toe zouden moeten gaan!

Die mannen en jongens moeten zich schamen serieus mjaa.. dat is helemaal erg als jij zelf al niet jongens in de ogen kijkt en ze dan toch zo onrespectvol doen, waar zijn hun manier gebleven? Maar wat je zegt over de Marokkaanse meisjes zonder hoofddoek klopt echt, ik zie t hier ook vooral op Vrijdagavond koopavond Rotterdam.. en al die wanhopige jongens met hun auto's die tig keer de zelfde straat voor beetje aandacht op en neer rijden.. ik hoor ook van mijn mannelijke vrienden dat de meisjes tegenwoordig zo makkelijk in te pakken zijn maar vooral die met hoofddoek t ergst zijn. Mja op een dag komen ze er van zelf wel achter dat t geen wat ze doe nfout is. Mja de duivel he die fluisterd ze die dingen in oor dus hopelijk volgen ze snel t juiste pad weer richting Allah.

Vond je t ook leuk naar de moskee te gaan? Want je hoord soms ook van die verhalen waarvan je denkt oooookaayyyy, mijn kind gaat daar later niet naar toe. Nee je hebt gelijk over t peer verhaaltje haha. Maar t is juist ook goed als Moslima zijnde of Crhisten je ook in andere geloven te verdiepen, zodat je de ander beter kan begrijpen. Want ik wordt zo moe van mensen die denken kennis te hebben over de Islaam vervolgens discussie met je aan gaan en dan vast komen te zitten of onzin praten.. daar wil ik net als jou zoveel mogelijk weten over de Islaam maar ook andere geloven zodat ik goed voorbereid ben en weet waar over ik praat.

Wat een lief lief verhaaltje over je ouders.. me ogen worden er zelfs beetje vochtig van zo mooi vind ik t :puppyeyes:. Ik zie echt t helemaal voor me jou vader zo'n nette wel opgevoede verlegen Marokkaanse jongen. Maar pijnlijk dat je moeder onder uit was gegaan auw, maar wel hele mooie kans voor je vader geweest maar t had zo moeten zijn. Je hebt dan ook een heel goed voorbeeld van 2 verschillende culturen die samen komen.. echt mooi! Vonden je opa en oma van jouw moeders kant t niet moeilijk dan dat je moeder zowel met een Marokkaan ging en Moslima vervolgens werd en uit eindelijk Hijaab is gaan dragen? En hoe dacht de ouders van je vader er over want dat is denk ik ook wel even slikken als je zoon met niet Marokkaan thuis komt. Ik weet niet hoe ze daar vroeger over dachten maar nu doen ze bij sommige families nog moeilijk. Ja you've got the best of both worlds haha. Het woordje 'is goed' haha standaard zinnetje maar lief dat ze je meoder zo goed hebben opgevangen binnen de familie, dus denk dat m'n eerder vraag nu overbodig is. Lijk je trouwens Marokkaanse? Je vader heeft gelijk haha eerst je school/studie en dan de rest. Insha'Allah vind je als de tijd rijp is goeie man. Mijn vader is ook zo hoor van eerst je diploma's en dan pas of liever niet een man.. de mijne is zo streng wil je niet weten.. soms ga ik denken dat ik mijn vader zo'n typische strenge Turkse of Marokkaanse vader is terwijl hij halve Surinamer/Nederlander is, mijn moeder is trouwens half Surinaams/Chinees.. jaaa dat bestaat en nee ik lijk niet op Chinees mijn moeder trouwens ook niet echt.. ik schijn op Cabo te lijken.

Mag je later trouwen met een bekeerde Moslim man? En mogen jouw kinderen later zelf de keus maken met wie ze trouwen, welke afkomst dan ook? En of je al mooie namen in gedachte heb voor je toekomstige kinderen hihi? Ik wel namelijk.

Het is nu bijna kwart voor 2 s'nachts dus ik hou t nu voor gezien. Ik had der straks rond 10 uur onverwacht bezoek zeg maar dus toen had ik tot half 12 pauze dus ik ben nu versleten. Moet nog heel boek uit me hoofd leren en van ander boek 1 hoofdstukken en me aantekeningen voor proefexamen toets vandaag(morgen).. dus dat wordt nog leuke nacht als ik om half 7 ong eruit moet.

Mjaaa ben benieuwd naar jou reactie :blij: .

Dit kan misschien heel gemeen en respectloos overkomen maar ik vind eigenlijk dat moslims die naar Nederland komen/hier wonen eigenlijk gewoon geen hoofddoek moeten dragen, want er zijn zat moslims die klagen dat ze niet geaccepteerd worden terwijl ze zich niet eens aanpassen.

Ik weet zo snel niet meer wie dit zei, maakt eigenlijk ook niet uit.

Maar ik wil hier toch wel wat over zeggen.

Natuurlijk moet een buitenlander zich aanpassen aan de wetten en regels die gelden in het land waar ze komen te wonen. Maar een hoofddoek heeft helemaal niets te maken met de wetten die gelden. Het dragen van een hoofddoek wordt uit een geloofdsovertuiging gedaan en om de vrouwen te gaan verbieden regelrecht tegen hun geloof in te gaan, door afstand te doen van hun hoofddoek, kan niet. En dat geldt ook voor Boerka's, hoewel ik daar een regelrechte hekel aan heb, doordat ik niet kan zien wat voor gezicht erachter zit. Ik wil gezichtsuitdrukkingen zien als ik met iemand spreek en dat kan dan niet.

@Saar en XLemia: Ik vind het erg boeiend om te lezen hoe jullie in de Islaam staan. Ik denk ook dat jullie religie een van de mooiste is die er zijn, hoewel ik zelf niets met religies heb. Het is alleen erg jammer dat er groeperingen zijn die afschuwelijke dingen doen uit naam van Allah, terwijl hun daden helemaal niets meer met de Islaam te maken hebben.

Jullie ervaringen laten dan weer even zien hoe het echt is.

Dat heb ik gezegd Loeneke. Maarja dat vind ik gewoon, ik persoonlijk vind het onzin om je lichaam te verschuilen maar dat is mijn mening. En ik vind 't gewoon niet passen in de cultuur van Nederland.

Ik vind het ook onzin om je te kleden naar wat een Geloof van je vraagt. Vandaar dat ik mezelf ook absoluut weiger aan te sluiten bij wat voor een kerk dan ook.

Maar dat neemt niet weg dat ik de 'hoofddoekvrouwen' niet respecteer.

Ik vind het juist wel bij onze cultuur passen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat wij in een multiculturele wijk wonen :-)

Hoewel Nederland een Christelijk land is (voor zover je daar nog echt van kan spreken, in deze multi-culturele tijd ;)), staat/stond Nederland bekend om zijn tolerantie. Dus eigenlijk past het heel mooi in onze cultuur om moslims een hoofddoek te laten dragen.

Ben nu te moe om er verder op in te gaan wbt persoonlijke mening, maar dat komt nog wel een keer :)

Zo ik had die dag nog me verhaal verder afgemaakt.. dus veel leeswerk :-P .

Maar leuk te lezen dat andere dit interessant vinden om te lezen. En @ Loeneke,zo denken wij als ik voor Lemia mag spreken dus ook over de Islaam hihi :blij: . Ja en zo lees je de postieve kant. Want die mensen die zelfmoordaanslagen etc uit de naam van Allah doen.. geen goed woord over.. t t is schandalig dat ze daarmee de Islaam zo naar beneden trekken.. mja.

@Lemia: Ik heb de Notebook half gezien, heb hem wel thuis hier op dvd maar nog altijd de tijd niet gekregen om hem helemaal af te kijken, dus ga ik binnekort maar is doen :-P . Ik ga begin volgende week of eind deze week op andere online shop wat meer boekjes en hoofddoek aanschaffen en compaswijzer die de goeie kant naar Mekka wijst voor t bidden & gebedskleed. Wat doe jij trouwens in t weekend verder? Als je dua(smeekbeden) doet moet je daar ook nog bepaalde woedoe(wassing) voor doen? Want ik kan nergens terug vinden op internet, en moet t in t Arabisch?

Ik denk ook als je in multiculti wijk opgeroeit je sowieso anders tegen dingen aan kijkt. Ik heb verder ook nooit moeite gehad met hoofddoeken of wat dan ook, vind t juist prachtig. Nouja ik vind de manier waarop Turken hun hoofddoek dragen 9 van de 10 keer alles behalve prachtig, mja maakt t uit haha.

Aan de ene kant best jammer dat er zo weinig gereageerd op dit topic zeg maar wordt gereageerd. Want ik vind t wel leerzaam en leuk andere hun ervaringen te lezen o denk wijze waarom ze wel of niet geloven etc.

Ohh Saar jaa je hebt me overtroffen met je bericht. :P

Ja ik ken het, ik reageer nu ook pas laat. Want heb ook geen tijd gehad en nu is het lekker weekend! :roll: heerlijk!!!!

Ik denk dat je wel bent veranderd , als ik zo hoor dat je eerst piercings had. Kick jij op naalden? Vind je het dus ook niet erg om een spuitje bij de dokter te halen? Ik vind dat zooooooooooooo verschrikkelijk. Ik weet nog goed dat ik een keer zat te wachten in het ziekenhuis en ik moest bloed laten prikken. En ik zag zo een jongere jongen staan en ik dacht nog in mezelf ooh nee! Als hij me maar niet helpt, hij is vast onervaren. Dus wat denk je? Komt die jongen naar de wachtkamer en roept mijn naam. Ik dacht neeee :|, maar ik dacht ach laat ik hem een kans geven. Maar toen. Hij zegt het is zo gedaan hoor ga maar zitten doe je mouw omhoog en hij prikt me! En er komt maar geen bloed uit? Dus hij houdt hem er heeeeeeel lang in. En ik ging zo kijken ( en dat ziet er zooo eng uit) en hij werd ook met de seconden wat bleker en hij zegt hmm dit is raar dit heb ik nog niet meegemaakt! Dus hij haalt die naald eruit en, wat hij beter niet had kunnen doen want wat ik toen voelde wat een PIJN! Ik kreeg tranen in mijn ogen hij zei oooh gaat het? En zelf schrok hij er ook van. Ik zo neee niet echt! Hij werd ook steeds bleker en volgens mij ik ook haha maar toen haalde hij er een oudere vrouw bij en die ging mijn andere arm prikken en toen voelde ik niks! Maar heb echt 2 weken last gehad van die arm. Dus dat jij van naalden houdt vind ik erg moedig. Jij zit zeker wel met je mouw opgestrookt en met een blij gezicht bij de dokter? Haha.

Wel grappig van die kleine jongetjes dat ze je ook mevrouw noemde, ze zijn er echt steeds vroeger bij, dat leren ze vast van hun broers. Maar ik weet eigenlijk precies hoe je je voelt en wat je bedoelt. Behalve als mijn vader er bij loopt dan durven ze gelukkig niks! Vrijheid denk ik dan, in Marokko is dat helemaaal erg, daar ga ik ook liever met mijn broers of met mijn vader over straat, anders is het niet te doen. En groepje jongens? Die vermijd ik liever, dan zoek ik altijd een andere weg zodat ik ze niet hoef te passeren. Ik moet zeggen dat Nederlanders dan toch anders daarin zijn, die zullen je 9 van de 10 keer nooit zo asociaal benaderen dan Marokkanen. Ze kijken misschien wel even, maar daar blijft het dan ook bij. En zo denk ik dan ook als jou; stel je voor dat hun moeder zo wordt benaderd door jongens dan zullen ze woedend zijn! Achjaa wacht maar tot ze zelf vader zijn. :x

Ik vind een hoofddoek op één manier heel erg mooi. En ben eigenlijk wel benieuwd welke jij het mooiste vindt. Dus als je een foto hebt, ik zal zeggen show hem hier :P!!!!!!. Maar dat ze je op een Somalieer vinden lijken haha dat is echt grappig! Kunnen ook mooie mensen zijn :roll:.

Wel spannend zeg als jij bekeerd bent. Nodig je dan ook bepaalde meiden uit? Vriendinnen? Ga je het vieren :feest: ? Zal wel heeel mooi zijn. Wou je het nu na de Ramadan of tijdens de Ramadan doen?

Haha en over dat paard, hij begeleide die blinde vrouw. Dat was zo een klein paardje en die ging ook mee in de trein etc. En die zorgde ervoor dat dat meisje kon zitten en dat hij haar de goede weg wees. Is wel heel lief van dat paardje, maar zelf vind ik dat erg overdreven pak dan gewoon een hond? Soms kunnen mensen ook te ver gaan, maar wist je dat er heel veel stromingen zijn in de Islam? Ik dacht iets van 78 verschillende. De naam van jouw hondje is trouwens echt prachtig! En met wat voor een soort hondje woon je samen? Woon je in een flatje of een huis? Zal wel heerlijk rustig zijn. Ik ben een echte dieren liefhebber ja en in alle soorten en maten :verliefd:. Ik sla ook nooit een vlieg dood, klinkt misschien wel gek. Maar als ik een slak over zie steken en ik fiets voorbij dan pak ik hem op en zet hem in het gras. Ik vind dieren hele onschuldige dieren. Wij mensen die kunnen ons tegenwoordig met alles verdedigen, dieren die moeten het maar doen met de keuzes die wij maken en dat vind ik zoo gemeen en ook zielig. Vooral als je ziet hoe bossen worden gekapt! Dan zie ik die lieve aapjes al helemaal voor me. En de natuur vind ik ook heerlijk, het geeft je zoveel rust dan ben je even weg van de wereld haha. Soms denk ik wel eens als je de mensen leert kennen begin je van de dieren te houden. :innocent:

Jou weekend ziet er wel gezellig uit. Bij mij is dat eigenlijk wel het zelfde. Ik hoef dan nog geen boodschappen te doen maar ik maak wel mijn kamer schoon en help mijn moeder. En vaak komt er familie of komt er een vriendin. Maar vind het ook niet erg om lekker in mijn eentje in mijn kamer te zitten en tv te kijken. Net wat jij zegt; lekker rust en kan me altijd erg goed in mijn eentje vermaken :)!

Nu even over je ex, ik vind dat wel heel erg om te horen. Jammer dat het zo is gelopen terwijl het ook heel mooi kon zijn? Wat een idioot dat hij je zo vast pakte. Oh als ik dat zo hoor dan was hij wel extreem jaloers, als hij zelfs mensen je laten controleren en je telefoon laat stelen dan is het wel heel ongezond :|. Ik denk eigenlijk wel dat hij heel veel van je hield en uit wanhoop je zo beet pakte of je daarom controleerde (bang dat hij je kwijt raakte?). Maar dan nog is het niet goed te praten, zo ga je niet met vrouwen om!

:o Oh my god, nu lees ik het andere stuk; dat jij na 3 jaar weer bij elkaar kwam en dat hij er met je spullen vandoor ging en je wou wurgen? Wat een sukkel zeg! Hoe durft hij zo met je om te gaan terwijl jij (neem ik aan) van hem hield. Hij maakte gewoon misbruik van je liefde en van je goedheid. Hij zal zichzelf nog wel eens tegenkomen en dan zal hij zien wat hij heeft laten gaan. Hoe lang is dit geleden? Heb je nog steeds gevoel voor hem? Dat kan natuurlijk zijn omdat het je eerste liefde is en waarschijnlijk alles met elkaar hebt gedeeld en dan kun je wel eens denken van ; hij bedoelde het vast niet zo. Je gaat het dan op je eigen schuiven (alsof het normaal is, of dat het aan jou ligt). Hij leest hier ook mee zeg je? Dat is ook een teken dat hij nog met jou bezig is en dat is niet voor niks. Geloof mij, zo een jongen zit met zichzelf in de knoop, hij reageert zijn verdriet of frustratie op jou af. En dat doen mensen eenmaal heel makkelijk bij mensen waarvan ze houden. Maar nogmaals dit verdien jij absoluut niet :x. En precies ik geloof in karma je krijgt terug wat je hebt gegeven. En wat jij hebt gegeven aan hem zal jij ook weer terug krijgen van een hele lieve volwassen jongen. Ik las net ook dat je misschien moeite hebt om straks andere jongens te vertrouwen, dat snap ik wel. Maar vergeet niet aan een appelboom hangen niet alleen rotte appels (kom ik weer met mijn fruit voorbeeld). Ik weet zeker dat er een jongen voor jou rond loopt die jou weer liefde laat zien. Soms moet je even je angst opzij schuiven en andere jongens het niet kwalijk en ze niet laten boeten voor de fouten die je ex heeft gemaakt. Iedereen is anders, en geef het een kans (natuurlijk niet de eerst beste) maar zoals je zegt misschien heeft je 2de moeder wel een hele leuke man in petto en wie weet kom je hem wel tegen op je werk of op je school? Maar geef het de tijd, jouw man komt wanneer jij er klaar voor bent en dan denk je heey? Ik ben nu veel gelukkiger of ik wist niet dat liefde zo mooi kon zijn?

Lijkt me wel vervelend voor je je oma er zo over denkt en dan al helemaal dat ze iemand eert die de Islam haat (Wilders). Ik denk dat het dan ook niet de moeite waard is om jezelf te verdedigen omdat ze op die leeftijd toch alleen naar hun zelf luisteren. Maar ik vraag me iets af? Je zegt dat je oma’s niet zo voor buitenlanders zijn? Maar zelf zijn ze ook buitenlands of hebben een buitenlandse man? Eigenlijk zouden ze het dan toch wel kunnen begrijpen lijkt mij? Ik vind het aan de ene kant ook wel zielig voor je moeder. Niet om jou nu tegen te spreken of wat dan ook hoor. Maar aan de ene kant is het voor haar anders als voor jou. Jij hebt de dingen gelezen en weet hoe de Islam in elkaar zit. Je moeder krijgt straks waarschijnlijk hier en daar de negatieve en mindere leuke praatjes van kennissen te horen omdat haar dochter Islamitisch of met een hoofddoek loopt. En dat zal voor haar waarschijnlijk nog moeilijker zijn dan voor jou. Want jij bent haar dochter en zij zelf maakt als het ware de keuze niet. Maar jij hebt er voor gekozen om zo te leven. Snap je wat ik bedoel? Als ik jou was zal ik proberen haar mening ook te waarderen. Iedereen is anders en dat ze al zo met je erover praat, is een stap die misschien heel veel moeders niet zullen nemen. Ik snap ook jouw kant maar sta ook een keer stil bij deze dingen. De Islam is hartstikke mooi voor jou en voor andere die erin geloven. Maar voor je moeder is het slechts een geloof. Je kunt van een moeder met veel levenservaring (neem ik aan) niet verwachten dat ze het ook ineens anders ziet of in iets anders gaat geloven omdat jij mooie verhalen verteld, ze zal er wel een eigen gevoel bij hebben. En gelukkig Saar laat ze jou ook in je waarde en hindert ze jou niet. Hoop niet dat je het verkeerd opvat, maar ik probeer het altijd van 2 kanten te bekijken. Waardeer der zoals ze is en geef haar vanavond (of morgen) maar eens een lekkere dikke knuffel haha :bloem:.

Wel lief van je dat je zo ver reist voor een lezing. Dat is echt heel mooi van je. Heel veel mensen kunnen nog van jou leren! Ik heb die documentaire gezien haha echt toevallig was een super mooi stuk. Je gaat me toch niet vertellen dat jouw zus van je tweede moeder die vrouw was die arts is van beroep? Zij straalt echt rust uit, gaat zij nu met een Nederlandse man? Want dat vroeg ik me toen ook al af? Ik dacht toen nog; laat me haar man zien! Kan me voorstellen dat jij het juist leuk vind om bekeerlingen te zien, die hebben of maken hetzelfde mee als jou. :closedeyes:

We hebben nog geen eigen huis in Marokko mijn vader is er wel voor aan het kijken (voor volgend jaar) in Tanger (weet niet of je dat kent?). Mij leek het wel leuk om een huisje te hebben in de bergen maar dat vinden mijn vader en moeder niks. Grrr :wassat:. Neeeee ik ben geen Arabier, ik ben een berber. Mijn vader is Berbers dan. Haha ik kan ook geen Arabisch hoor, ja bepaalde woordjes. Wat ik zoal doe in Marokko? Eigenlijk van alles, zoals bijv lekker in de zon liggen maar we bezoeken ook de stadjes in Marokko met het gezin (markten), familie bezoeken en s’avonds gaan we uit eten. En ja heb al een aantal huwelijksaanzoeken gekregen maar ik wil echt geen Marokkaan Marokkaan! Moet daar echt niet aan denken :P ik wil wel een slimme man die heel goed Nederlands praat. Is je tweede moeder wel Arabier? Als je Arabisch wilt leren, kun je ook boeken op internet bestellen dan krijg je er nog een cd bij! Maar zelfstandig leren lijkt mij wel moeilijk?

De Moskee? Ik vond het eigenlijk niet zo leuk. Ik heb er daarom ook niet lang opgezeten. Die man waarvan ik les kreeg was echt een baas en heeeeel streng. Maar ik denk dat als wij straks kinderen hebben, dat die mannen of vrouwen die in de Moskee werken anders zijn (niet van de oude generatie). Ik zal dan wel even op onderzoek gaan hoe ze daar te werk gaan. :whistling:

En dat verhaaltje over mijn ouders, aan de ene kant is het wel erg beschamend voor mijn moeder. Maar ze heeft daar wel haar grote liefde aan over gehouden. Ik geloof dan ook weer dat het beschreven is, het moest zo gaan. En mijn opa en oma van mijn moeders kant moesten er natuurlijk wel aan wennen, maar dat is bij alles als er iets vreemds voorbij komt. Is een kwestie van tijd. Bij de ouders van mijn vader was dat ook zo. In de Marokkaanse cultuur is het heel erg belangrijk wat andere van hun ‘gezin’ vinden, dus die ouders vonden het ook moeilijk om te vertellen dat hun zoon met een Nederlandse gaat trouwen. En dan gaan ze natuurlijk praten van ooooh die zoon van blabla die gaat trouwen met een Nederlander. Dat is natuurlijk op het begin erg moeilijk geweest voor mijn moeder maar ook vader, maar gelukkig hebben ze er doorheen gekeken want mensen praten (altijd) maar uiteindelijk voor even en dan is alles weer normaal, en hun liefde was sterker en langer als een paar woorden van anderen. Mijn opa en oma die hebben gelukkig altijd wel aardig tegen mijn moeder gedaan.

Ze zullen het denk niet erg vinden thuis dat ik met een bekeerde thuis kom. Maar dan komt het Marokkaanse bloed van mijn vader toch weer wel naar boven hoor, hij zal liever willen dat ik met een Marokkaan zal trouwen. Ik lijk eerder op een Marokkaanse dan op een Nederlander, ik heb bijv een heel licht tintje, grote ogen maar ik heb lang bruin (van onderen krul) haar dus niet van dat zwarte gestylde Marokkaanse haar haha :P. Je hebt trouwens wel een mooie afkomst zeg! Heel apart.

Ik doe voor het bidden eigenlijk altijd maar één wassing? Ik denk niet dat je voor bepaalde douas andere wassingen moet doen. Maar ik kan er ook naast zitten ik zal het nog eens navragen aan mijn vader.

Ik heb wel een naam voor mijn zoontje en dat is Mikaiel. Verder heb ik er nog niet over nagedacht. Ik vind meisjes trouwens moeilijker als jongens en jij? Vertel jij je namen eens.

En vertel me eens hoe het is gegaan met je rij-examen? Zit je trouwens op school of werk je?

Oh ik heb trouwens nog een vraag ik las net dat je weer in de online shop hebt geshopt haha maar waar kan je zo een kompaswijzer kopen die de goede kant naar Mekka wijst? Die zal ik wel graag willen aanschaffen. En vertel eens of je weer het één en ander bij je Islam-collectie hebt?

Ik wacht weer op je reactie!!

:zwaaien:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...