Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Saar

Het Geloof.

Recommended Posts

Toen ik nog Jehovah's Getuige was (net als mijn moeder en zusjes), moest mijn moeder een hoofddoek/sjaal/sluier om als mijn vader (of een andere man) aanwezig was die niet JG was om te bidden. Omdat voor een groep bidden eigenlijk door mannen gedaan moest worden als die er waren. Dus aan de ene kant snap ik de hoofddoek wel, aan de andere kant niet.

Ben zelf een paar jaar geleden in Turkije geweest en op een paar oudere vrouwen op het platteland na, droeg geen enkele vrouw een hoofddoek. Heeft het nou met cultuur te maken of is het nou echt iets wat in de Koran staat? Dat vroeg ik me dus af.

Zelf ben ik de laatste 2 maanden een stukje beter te pas en ik hoop dat we binnenkort boven kunnen isoleren, zodat ik daarna mijn heksenkamer kan gaan inrichten. Ik wil nl. boven 1 kamer voor mijzelf gaan inrichten, zodat als ik een ritueel wil gaan doen of iets anders waar ik niet bij gestoord wil worden, ik me daar dan kan afsluiten. Ben nl. van plan om, voordat ik de draad weer oppak met rituelen (volle maanvieringen en jaarfeesten en rituelen voor een bepaald doel) eerst weer een studie ervan te maken. Ik heb een jaar, anderhalf jaar niks kunnen beginnen doordat ik last van Crohn had (ik was daardoor gewoon te moe en kon niks in mij opnemen) en het lijkt me wel zo verstandig om eerst weer eens te gaan studeren.

Salaam Aleikoem Lemia,

Hahah yes i did.. benieuwd of ik je nu weer overtref haha, maar dat is afwachten. Ik reageer nu helemaal laat met als reden dat eerst t forum er lange tijd uit heeft gelegen dernaast luiheidddd, en druk druk met school en werk en nu ziek zijn. Mja hoe verloopt jou vakantie tot nu toe?

Kicken is misschien een heel groot woord maar ik ben niet bang voor naalden, vind t wel interessant moest dan ook vorige week 2 keer bloed prikken waren bij elkaar 10 buisjes :-P . Oh dat is wel erg als je al zo'n voorgevoel heb en nog uit blijkt te komen, nou na zo'n ervaring als jou zou ik even 3 keer slikken als ik weer een keer moet bloed prikken. Maar gelukkig dat die oudere vrouw wel wist wat ze deed zeg maar. Neuh gewoon met serieus gezicht haha.

Pff ik ging de week postbezorgen en er was ruzie tussen een groep kinderen van allerlei afkomsten, nou t ene scheldwoord na de andere vloog me om de oren en dan ook nog van je moeder dit dat, zus zo.. ik dacht echt waar gaat dit heen?:| jullie zijn maar tussen de 4 en 14 jaar oud. Echt ouders moeten hun kinderen beter opvoeden en vooral in de gaten houden. Een vriendin van mij die zwanger is, die liep laatst ook van ja zodra me dochtertje er is wil ik niet meer dat mensen in haar buurt gaan schelden, daar ga ik zelf ook opletten. Maar ik ben t daar niet mee eens en dat weet ze want ik denk er over dat als jij je kinderen goed opvoed van wat wel of niet mag, ze t ook niet zullen doen, en je kan niet van andere mensen gaan verwachten dat ze bepaalde dingen in de buurt van jou kind niet doen, of er rekening mee zullen houden, de taak van opvoeden is aan jou, als jou kind later scheld of zich op welke manier dan ook misdraagt toch echt ergens een foutje zit in je eigen opvoeding, ja klinkt hard. Maar ik zie bij mij in de familie dat die methode heel goed werkt! Nou de Nederlandse jongens kunnen er tegenwoordig ook wat van hoor.. bleghhh. Mja daar doe je tegenwoordig niks meer aan, dan behalve te negeren.

Oeh show jij ook foto/plaatje dan wat jij mooie manier vind. Nou ik vind Somalieers in t algemeen nou niet zo mooi. Maar goed die vriend die t zei kwam er op terug toen hij me foto in t groot zag.. toen leek ik op Arabier volgens hem of gewoon zo'n getinte/donkere Marokkaan maar wel een knappe dan :innocent: .

Die plaatjes komen zo imagehack doet stoer, naja plaatjes doen t niet hier code werkt niet

Tijd gaat hard al bijna Ramadan, en ik zie er tegen op. Omdat t echt zwaar gaat zijn. Mja mag eigenlijk niet klagen want zodra de zon onder is kunnen wij ons vol proppen dat kunnen ze in Afrika de meeste landen daarin weer niet zeggen. Ik wil de dag ervoor in de Moskee bekeren of de dag zelf, maar ik weet niet of dat laatste wel toe gestaan is. Nou ik wil graag me 2de mama er sowieso bij hebben en toen vroeg ik of me beste vriendin er ook bij wou zijn, begon ze raar te doen van ik ben Joods en ik ga geen Moskee in en al helemaal niet me haar bedekken, ik zo nou je kon er ook wel even rustig over na denken want t is voor mij een belangrijk iets. Mja hoeft van mij al niet meer, want hoe ze steeds praat, dan verteld ze lacherig aan andere dat ik Moslima ben geworden en nog officieel ga bekeren tot de Islaam, dat ik gek in me hoofd ben.. ben dat zat.. ik heb haar ook gezegt je accepteerd of je accepteerd niet bij t laatste is t klaar. Ik maak haar afkomst of geloof of welke van de 2 ze is ook niet belachelijk maar zei steeds Islaam dit dat, en dan ook Marokkanen dit dat.. en dan ook dat als ik hoofddoek ga dragen ze niet meer met me over straat wil. Nouja nu ik dit zo neer typ ligt t makkelijkste antwoord al voor de hand, een punt trekken achter deze vriendschap, want echte vriendinnen nemen je zoals je bent in welke beslissing dan ook, dan zo rottig te doen! Maar ik weet niet of t ga vieren, ik denk dat me 2de mama wel met iets leuks ofzo komt, dat is echt wel een actie voor haar.

Oh zo'n klein mini paardje haha, ik dacht serieus zo'n groot bakbeest :xd: . Uhm wat voor stromingen, zoals bij t Christendom dat je katholiek, protestant etc heb? Ja ik ging laatst weer de betekenis opzoeken van zijn naam inderdaad prachtig :blij: hij is een kruising tussen een chihauhua en dwergpincher, nee ik woon in apartement, ja zeker heerlijk rustig. Jij bent echt meegaand dan met alle dieren, echt lief, zouden meer mensen van moeten zijn! Maar eet je wel vlees dan? Ja ik vind die reclame's van de bossen en bedreigde diersoorten ook altijd erg om te zien, dat raakt me. Haha over dat laatste heb je helemaal gelijk!!!

Nou hij deed zulk soort strakke controle acties bij meer van ze exen dus waarschijnlijk is dat normaal bij hem. Ja ik hield nog van hem, maar nu niet meer dat stuk je is dood. Het heeft zich deze afgelopen paar maanden afgespeelt dus nog niet zo lang geleden. Hij is een hele goede acteur, en hij had mij in ze macht.. haha ja dat op zelf schuiven de schuld daar ben ik een kei in.. als je weet hoevaak of eigenlijk altijd ik alles voor hem recht/goed praatte, altijd voor hem opkomen, hem verdedigen.. m'n Allah liefde maakt echt blind! Ja ik weet niet 100% of hij hier mee leest of 1 van zijn hondjes, maar aangezien me laptop gestolen is en daar deze site tussen me favorieten stond, tjaaa. Maar bij hem is stil zijn slecht teken en nu is t stil, want meneer is op vakantie basstard grrr. Hij zit inderdaad met zichzelf in de knoop, hij heeft hulp nodig dat weet hij, heb ik hem vaag gezegt maar hij luisterde niet. Mja als hij zo doorgaat kan hij weg rotten in de gevangenis. En karma ja, hij krijgt alles nog wel keer terug op zijn bordje, en ook iedereen die mij de schuld geeft van dit alles! Ja daarom heb ik issues kwa relaties, mja insha'Allah komt dat goed. Dankje voor je lieve tekst! En door jou fruit voobeeld heb ik nu trek in een peer alleen heb ik dat niet in huis je droog :-P . Nou me 2de mama is terug van Marokko en ik zag bij 1 van haar zonen op hyves foto's en daar zag ik 1 knappe neef, maar die zal vast wel getrouwd zijn :-P . Mjaa haar kennende komt dat echt wel goed, daar hoef ik me geen zorgen over temaken, ik ga weer opnieuw leren wat echte liefde is insha'Allah.

Ik heb me oma sinds die bewuste dag niet meer gesproken. Maar ik heb zowel oma van Nederlandse afkomt als Surinaamse & Chinese de laatste is helaas al op 35 jarige leeftijd overleden aan kanker... maar is beetje ingewikkeld. Maar de Nederlandse oma is met Nederlander getrouwd, me opa was dan ook multi culti, maar oma vind haar 3 van haar kleinkinderen prima maar alle andere buitenlanders welke afkomst dan ook.. wil ze niks van afweten. Nou me moeder spreekt haar zelf tegen want zei ze eergister ofzo dat ze t prima vind dat ik officieel ga bekeren, zolang ik maar gelukkig ben. Maar ik snap hoe je t bedoelt, alleen weet me moeder zelf ook wel veel over de Islaam hoor ze heeft niks voor niks een Koraan en genoege Moslima kennisen/vriendinnen. Maar haar kant van de familie zitten nogal wat racisten(is dochter van NL oma ingewikkeld verhaal) . Gelukkig is ze best een harde vrouw dus als andere er negatief commentaar erop hebben, zal ze er of iets van zeggen of ze lekker laten kletsen omdat ze beter weet. Maar onze band is op dit moment niet echt zo wow, omdat ze mij bevooroordeelt heeft op iets en mij schuld er van geeft, terwijl t niet m'n schuld is. Dus ik laat haar nu voor wat is, want ik ben t echt zo beu, iedereen die tegen me liegt, me gebruikt, misbruik van me maakt, me bevooroordeelt etc etc... ik wil niet zeggen dat ik perfect ben, maar ik sta altijd voor iederen klaar ben zo open en eerlijk als t maar kan, kan t niet dan zwijg ik vind ik beter dan liegen, en toch loop ik steeds opnieuw tegen een muur zucht..

Haha dat zeggen de zussen onderling die ongeveer dochters van mijn leeftijd hebben dus ook, van waarom is jou dochter er niet, en dan komt verhaal met reden en dan weer nou Saar is er toch ook en die komt helemaal vanuit andere kant nog wel en is hier netjes op tijd nog eerder zelfs om ons te helpen met alles klaar te zetten haha. Nee die vrouw is geen dochter van me 2de mama, in die docu zie je alleen de school waar t gehouden wordt. In de docu van van premtime, zie je ze.. zal even link zoeken: klikderdeklik begint bij min 15:29 als 1 van hun zonen dit ziet he wayoow haha, vooral 1tje gaat echt niet leuk vinden hihi :whistling: . Naima is trouwens zo'n lieve vrouw, en ze heeft zo'n zacht mooi uiterlijk als uitdrukking(is niet m'n 2de mama) . Volgens mij is die in t bruin mijn 2de mama maar ik weet nog steeds niet zeker haha, al die zussen lijken teveel op elkaar. Mja dat was t stukje hihi.

Ja Tanger ken ik ook haha van naam dan, in de bergen worden juist toch nog de raarste tradities en bijgeloven na geleeft? Hoorde ook dat daar de meeste Djinns zitten :| . Oh Berber sorry. Ja ik dacht Arabier, omdat de man van me 2de moeder ook uit Nador komen en Arabieren zijn en me 2de mama haar kant Berbers. Kan je wel Berbers dan? Heeft je vader grootte familie in Marokko? Hahah nee ik begrijp je kom je straks thuis met zo'n illie die alleen achter je aanzat voor zijn paspoort. Maar t verschil tussen arm en rijk is best groot daar he? Over t Arabisch leren, laatst waren paar neefjes van me 2de mama opbezoek en als ik iets niet mag weten gaan ze over in t Arabisch.. en dan raak ik geirriteerd van praat Nederlands, want ik begrijp echt maar aantal woordjes.. dus hun commentaar hoelang ga je nou met ons om dat je nu nog steeds geen Marokkaans kan? haha al bijna 3 jaar schandee haha, maar ik als commentaar ja jullie leren mij alleen vieze woorden vind je gek :snob: .

Ja Marokkanen zijn heel hecht als t om familie gaat, maar ook om wat andere van hun denken, best zonde, maar gelukkig dat jou ouders en hun families zich daar doorheen hebben geslagen. Haha zo zijn papa's. T klinkt alsof je heel mooie halfbloedje ben.. lieff. Volgens mij lijk je best wel op de belgische Marokkanen(geen belediging) maar ik ken er veel die van zichzelf lang bruin haar hebben en van ondere krullend :-P .

Ik heb wat onderzoek verricht en voor Dua's hoef je geen wassing te doen. De compas wijzer kan je op deze site kopen http://www.islamproducten.nl/ en dan op overvorige klikken. Ik moet me nieuwe collectie nog aanschaffen maar ik zit krap nu kwa geld dus even afwachten.

Ik vind Manar heel leuk voor een meisje en NisaNour.. alleen beetje jammer dat me hondje al Nour heet. En voor jongen vind ik Sami, Sabri, Mehdi leuk. Maar me favo jongens naam ga ik niet zeggen :-P . Weet je de betekenis ook van Mikaiel? Klinkt soort als Michael hihi.

Nee ik heb nog geen rij examen, ik moet nog steeds datum krijgen, maar me lessen gaan Alhamdoelilah goed gelukkig! Ik zit op school doe beveiliging opleiding, en dernaast doe ik postbezorgen. En jij meis? Ik denk niet dat ik je overtroffen heb. Maar ieder geval weer iets te lezen gehad haha.

Tot next timeee.

Jezus wat een teksten hier, nog nooit op Simparool gezien, even doorlezen. :P

Wat ik alleen niet snap -moet nog gaan lezen hoor- is waarom je zo graag een hoofddoek op wil. Je eigen haar kunnen zien is toch zoveel mooier?

Nicky ze wil bekeren tot de Islaam, en ze heeft volgens mij wel ergens gezegd dat als ze dit doet dat ze het meteen helemaal goed wil doen.

Ben zelf een paar jaar geleden in Turkije geweest en op een paar oudere vrouwen op het platteland na, droeg geen enkele vrouw een hoofddoek. Heeft het nou met cultuur te maken of is het nou echt iets wat in de Koran staat? Dat vroeg ik me dus af.

Ik ben zelf een keer of 5 naar Turkije geweest, en idd wat jij zegt, bekant alleen oudere vrouwen droegen een hoofddoek.

Nou ik wil graag me 2de mama er sowieso bij hebben en toen vroeg ik of me beste vriendin er ook bij wou zijn, begon ze raar te doen van ik ben Joods en ik ga geen Moskee in en al helemaal niet me haar bedekken, ik zo nou je kon er ook wel even rustig over na denken want t is voor mij een belangrijk iets. Mja hoeft van mij al niet meer, want hoe ze steeds praat, dan verteld ze lacherig aan andere dat ik Moslima ben geworden en nog officieel ga bekeren tot de Islaam, dat ik gek in me hoofd ben.. ben dat zat.. ik heb haar ook gezegt je accepteerd of je accepteerd niet bij t laatste is t klaar. Ik maak haar afkomst of geloof of welke van de 2 ze is ook niet belachelijk maar zei steeds Islaam dit dat, en dan ook Marokkanen dit dat.. en dan ook dat als ik hoofddoek ga dragen ze niet meer met me over straat wil. Nouja nu ik dit zo neer typ ligt t makkelijkste antwoord al voor de hand, een punt trekken achter deze vriendschap, want echte vriendinnen nemen je zoals je bent in welke beslissing dan ook, dan zo rottig te doen!

Nou dat van niet in de Moskee gaan met een hoofddoek vind ik hartstikke begrijpelijk, zou ik zelf ook niet doen, heb dat vroeger toevallig in Turkije dan 1x gedaan maar ik zou het niet opnieuw doen.

Maar dat ze niet meer met je over straat wil wanneer je een hoofddoek draagt is onzin. :|

Zelf zou ik later ook niet met een Moslim of een Jood willen trouwen, heeft verschillende redenen, maar vooral omdat ik Katholiek opgevoed ben en mijn kinderen ook wil opvoeden als Katholiek, op dezelfde manier als mijn ouders hebben gedaan.

@Babske: Was jou vader dan geen JG dat je meoder zich moest bedekken in zijn bijzijn? Toen ik nog les kreeg van JG's droegen de vrouwen die bij ons thuis kwamen nooit een sluier of iets wat er op leek.

Maar wat voor rituelen doe je dan als heks zijnde? want ik denk dat je voor dat best zweverig moet zijn zeg maar. Ieder geval succes ermee en laat weten als t gelukt is met je heksenkamer.

Het staat in de Koraan dat de vrouw zich moet bedekken. Maar Turken zijn een verhaal apart. Als je ze met hoofddoek ziet lijkt t net hun Turksezomercarnaval al die felle kleuren en dan die overdreven bobbels eronder zo dat hugee lijkt. En dan daar onder strakke kleding, heb ik t over de jeugd, gelukkig weet de oude generatie wel hoe t moet.

De Confreranten (Soerat Al-Ahzaab) 33/59:

O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevolle.

Het Licht (Soerat An-Noer) 24/31:

En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Hier boven staat het duidelijk aan gegeven. En iedere Moslima die t niet draagt tot de dag dat ze overlijd, heeft ieder geval iets uit teleggen bij Allah, maar dat is mijn zaak niet, dat is tussen die persoon en Allah.

@Nicky: haha en heb je alles ondertussen gelezen? Ja wat Juud al zei, als ik t doe wil ik t gelijk goed doen, en dernaast ik voel me er lekker in, als ik m'n hooofddoek zo nu en dan draag.. ook is t fijn zo dat mijn broerders & zusters in de Islaam kunnen zien dat ik ook 1 van hun ben. En ik zou t niet jammer vinden hoor als me haren dan bedekt zijn, scheelt me hoop denk werk en kam werk in de ochtend hihi :-P .

@Judith: Als jij je respect wil voor jou geloof en afkomst moet je ook voor een ander hebben, ik mag bij haar niks verkeerds over Joden zeggen want dan breekt de hel los, maar ze mag wel m'n geloof en de mensen van Marokkaanse afkomst die ik lief heb om mij heen afkraken? No wayy. En ze hoeft(de) niet hoofddoek op te doen zoals iederen hem kent, ze kon ook een bandana om haar hoofd doen en dan sjaal in een knot van achteren, zo dat alleen haar haar bedekt is, dat is niet te veel gevraagd, ze mag al blij zijn dat ik haar bij zoiets bijzonders er bij wou/wil hebben! En dernaast doet zij niks met haar afkomst of geloof whateverr.. dus haar drama reacties slaan nergens op. Maar ze zoekt t maar uit.. take it or leave me/it!

Nou dat is toch goed, dat je een man wilt die de zelfde denkbeeld/wijze als jou heeft kwa opvoeden van jullie toekomstige kinderen. Want ik denk dat t inderdaad beter is om 2 ouders te hebben met t zelfde geloof dan 2 verschillende, want dan wordt t steeds discussie en verwarrend voor de kids.

@Judith: Als jij je respect wil voor jou geloof en afkomst moet je ook voor een ander hebben, ik mag bij haar niks verkeerds over Joden zeggen want dan breekt de hel los, maar ze mag wel m'n geloof en de mensen van Marokkaanse afkomst die ik lief heb om mij heen afkraken? No wayy. En ze hoeft(de) niet hoofddoek op te doen zoals iederen hem kent, ze kon ook een bandana om haar hoofd doen en dan sjaal in een knot van achteren, zo dat alleen haar haar bedekt is, dat is niet te veel gevraagd, ze mag al blij zijn dat ik haar bij zoiets bijzonders er bij wou/wil hebben! En dernaast doet zij niks met haar afkomst of geloof whateverr.. dus haar drama reacties slaan nergens op. Maar ze zoekt t maar uit.. take it or leave me/it!

Ach iedereen is anders en ook anders opgevoedt. Ik vind het sowieso onzin om andermans Geloof af te kraken, zo ben ik niet opgevoedt en ik zal ook nooit wat verkeerds zeggen over hoe andere mensen denken. Ik kan het er wel niet mee eens zijn maar ik zou het nooit afkraken of iets. Schijnbaar heeft zij dit niet geleerd van haar ouders?

Maar al is ze niet streng opgevoedt of iets (tenminste zo komt het over hoe jij het zegt, klopt dit?) dan snap ik als nog wel dat ze haar haar niet wil bedekken om in de Moskee te mogen. Ik denk ook niet dat een Moslim vrouw haar hoofddoek af zou doen om de Kerk in te gaan, of wel? Want dat is eigenlijk precies hetzelfde.

Of in dit geval om de Synagoge in te gaan. Alhoewel ik niet echt weet hoe het in het Jodendom zit, want die moesten vroeger volgens mij ook bepaalde dingen bedekken?

Ja gelukig dat mijn ouders mij beter verteld hebben dan Alhamdoelilah. Nou ik zou t juist meer snappen als ze zich daad werkelijk met haar geloof bezig zou houden en t dan niet zou willen, maar kom op moet ik nu ook verjaardagfeestjes van haar gaan weigeren etc, omdat er dan alcohol wordt geschonken, er haram dingen gedaan worden en er niks halals is? Nou ik heb op mijn bassischool met de keren dat we t kerst in de kerk vierde genoeg moeders met hoofddoek gezien en er werd geen probleem van gemaakt, dat die vrouwen hun hoofddoek op droegen, dus ik weet niet of t in de kerk verboden is?? Nou ik vind t eigenlijk niet helemaal t zelfde.. maar daar kom ik nog wel andere keer op terug heb niet zo zin om hele lap tekst weer te gaan typen. Hmm ik ga straks op google even wat rond zoeken over de kerk en Jodendom.

Er is trouwens nog een geloof in de wereld waar nu nog maar weinig bekend over is inzoverre ik weet, maar mensen druk mee bezig zijn de waarheid boven water te halen, t heet Isrealieten.. op youtube als je engels woord voorkiest best veel over te vinden.

Excuus voor dubbele post.

M'n 2de moeder was de 10de weer terug uit Marokko gekomen. Van de week mailde ze me en ze heeft kadootje voor me :D . Ik kan niet wachten tot ik t heb haha. Ik had wel gevraagd hoor of ze iets mee wou nemen(ik t dan terug zou betalen).. maar ik krijg t als kado nu lieff. Gister was haar oudste zoon hier, enne ze hebben een 'man' voor me gevonden zeg maar, dus nu binnenkort in overleg van hoe en wat, en of ik echt berreid ben om te trouwen en alles wat daar bij hoort, dus spannendd haha. Die jongen vond me ieder geval leuk meisje, inzoverre hij op de foto's heeft kunnen zien, laat dat nou net al me freakin' weird foto's op hyves zijn mjaaa. Oh en als ik met hem trouw, krijg ik aardig mooie bruidschatt hihi :-P . Als ik Maandag nog geen reactie van me 2de mama terug heb op me mail, ga ik der even bellen over t bekeren in de Moskee officieel. Want Ramadan begint volgend weekend, insha'Allah houden we allemaal tot t einde vol, en mogen we beloond worden voor onze goeie daden, amin.

Een paar dingen over de Islaam.

De 4 verplichte zaken die je moet weten/leren als Moslim zijnde:

1) Wetenschap. Dit houdt in: het kennen van Allah(swt), het kennen van Zijn Profeet(vzmh) en het kennen van de Islamitische religie. Dit alles ondersteund met bewijzen.

2) Handelen conform deze wetenschap.

3) (Andere) Hiernaar uitnodigen.

4) Hebben van geduld met wat hiermee gepaard gaat aan kwelling(en belediging).

Het bewijs hiervoor is de volgende uitspraak van Allah:

(Bij de tijd. Voorwaar, de mens verkeert in verlies. Behalve degenen die geloven en goede werken verrichten en elkander de Waarheid aanbevelen elkander geduld aanbevelen) [soerah Al-'Ars(103): 1-3]

De Islamitische religie bestaat uit de drie niveau's:

de Islaam, de Imaan & de Ihsaan(perfectie van het geloof).

De 5 zuilen van de Islaam.

1) Het getuigen dat er geen God is behalve dan Allah en dat Mohammed de Boodschapper van Allah is. (Shadada).

2) Het verrichten van de Salaat(gebed).

3) Het geven van de Zakaat(geld aan arme bijv).

4) Het vasten tijdens (de maand) Ramadan.

5) Het verrichten van een bedevaart(Hadj) naar Mekka, Het Heilige Huis van Allah.

Het bewijs hiervoor is wat Hij, de Verhevene, heeft gezegd:

(Allah getuigt dat er geen ware god is dan Hij, en(zo ook) de Engelen en de bezitters van kennis. Hij is de Handhaver van gerechtigheid. Er is geen ware god dan Hij, de Almachtige, de Alwijze) [soerah aali-'Imraan(3):18]

De Imaan heeft 6 zuilen en dat zijn:

1) Dat men gelooft in Allah.

2) Zijn Engelen.

3) Zijn Boeken.

4) Zijn Boodschappers.

5) De dag des Oordeels.

(Vroomheid is niet dat jullie je gezichten naar het Oosten en het Westen wenden(in de gebeden), maar vroomheid is(het kenmerk van) wie gelooft in Allah, de Laatste Dag, de Engelen, het Boek en de Profeten) [soerah Al-Baqarah(2): 177]

De Ihsaan(perfectie in het geloof) bestaat uit 1 zuil:

(dat is) dat jij Allah aanbidt alsof jij hem ziet. Want Hij ziet jou wel, ondanks dat jij Hem niet ziet.

(Voorwaar, Allah is met degenen die (Hem) vrezen en (Hij is met) degenen die weldoeners zijn) [soerah An-Nahl(16): 128]

Als men wordt begraven en de mensen bij zijn/haar graf weglopen, komen twee Engelen naar hem/har toe. Zij zullen hem deze 3 vragen stellen:

1) Wie is jouw Heer?

2) Wat is jouw religie?

3) En wie is jouw Profeet?

De gelovige zal antwoorden:

1) 'Mijn Heer is Allah,

2) mijn religie is de Islaam,

3) en mijn Profeet is Mohammed(vzmh)'.

De ongelovige of de huichelaar zal niet meer kunnen antwoorden dan: 'Uh...Uh.. ik weet het niet. Ik hoorde de mensen wat zeggen en ik sprak hen na.'

Ik wil op deze manier steeds kleine stukjes plaatsen waar m'n Geloof omdraait.

Als er mensen zijn die zelf wat meer willen weten of vragen hebben, let me know, dan zal ik t voor je opzoeken en hier plaatsen en zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Maar ik ga naar bedje nu, t is al errug laat ahah.

De vijf zuilen heb ik geleerd bij Levensbeschouwing, de rest dat je verteld hebt wist ik nog niet.

Maar die man waar je het over hebt... bedoel je dat je daar misschien mee gaat trouwen ook al heb je 'm nog niet gezien?

Ik vind dat toch echt té ver gaan, zij kiezen dus leuk een man voor je uit, nou ik voor je dat je van em houd, of zou je alleen me hem trouwen voor die bruidsschat en omdat je moeder hem ''gevonden'' heeft...

Ten eerste t is geen uithuwelijken.. en ik heb nergens onder stoelen of tafels geschoven dat ik op de traditionele manier dan t liefst zou willen trouwen. Want relatie voor t huwelijk etc is haram/verboden. En als mijn 2de mama voor mij een leuke jongen/man heeft gevonden, waarvan zij weet dat t goeie man is want toevallig is t familie weet je (en voor duidelijkheid ik heb geen bloedband met hun, ik heb deze schat van een vrouw een tijd terug leren kennen, en sindsdien beschouwen zij en ik elkaar als moeder en dochter :blij: ) . Als t zover komt zullen we elkaar eerst door middel van praten elkaar beter leren kennen en soms elkaar zien, en als t dan goed voelt, uit eindelijk trouwen. Maar zo ver is t nog niet, en als ik alleen zou trouwen voor bruidschat, dan was ik gelijk die zelfde dag nog wel getrouwd. En dernaast er zijn zoveel goeie huwelijken, die ook op deze manier zijn gegaan, en nu nog getrouwd zijn, leuk stel kids hebben.. en houden van komt nooit in t begin stadium, dat komt pas later, na dat je om elkaar geeft. Maar niemand dwingt mij om te trouwen, dus niks uithuwelijken, dit is puur vrijwillig. En als t niet werkt kan je altijd nog scheiden. Maar mijn 2de mama weet echt wel wat ze doet, want ze houdt heel goed in de gaten met wie ik omga, en wat ik beter wel of niet kan laten, dus ze zal me echt niet aan een verkeerde man/jongen koppelen.. dus insha'Allah komt goed!

Ik zal dit weekend als ik er de tijd voor heb nog wel aantal stukken over t huwelijk binnen de Islaam zoeken en hier plaatsen, zodat t misschien wat duiderlijker is.

Jaaa a.s. zaterdag begint de Ramadan tot 21 september als ik t goed heb. Me 2de mama zei van ja zodra je t niet meer trekt ga je gewoon maar wat water drinken, want ik wil niet dat je flauw gaat valllen, ik haar gerust gesteld dat ik t wel red deze Ramadan. En ik ga volgende week welke dag weet ik nog niet officieel bekeren, volgens haar is t echt mooie gebaar dat ik dat in de heilige maand doe. Heb er zin in :D .

Bij t Christendom en volgens mij nog paar andere geloven wordt er ook gevast toch? Iemand ooit gedaan? Of weet hoe dat in elkaar zit, ben wel benieuwd.

Ken wel wat mensen die het toen deden, maar stiekem aten ze gewoon allemaal vreten de hele dag :P Maarja ik weet ook niet echt hoe dat allemaal gaat en wat de regels zijn ofzo

ik vind het echt knap om een maand niet te eten, ik bedoel natuurlijk gewoon als de zon schijnt, bijv op school dan zit iedereen te eten en dan mag jij weer niet eten maar echt respect voor de mensen die aan ramadan doen echt respect :-) :-) :-) en saar alvast succes

Bij t Christendom en volgens mij nog paar andere geloven wordt er ook gevast toch? Iemand ooit gedaan? Of weet hoe dat in elkaar zit, ben wel benieuwd.

Klopt, maar alleen bij de Katholieken geloof ik.

De vastentijd loopt in ieder geval altijd vanaf Aswoensdag (dag na Carnaval) t/m Pasen. Omdat Carnaval net voor de vastentijd begint, is het dus altijd een groot feest geweest waarbij je jezelf volpropt met eten en even helemaal los gaat. ;)

De vastentijd zelf is bedoeld als een soort van bezinning voor je geloof. Het is ook niet zo dat je helemaal niks eet tijdens de vasten, maar het is de bedoeling dat je bij de twee van de drie maaltijden per dag wat minder eet dan normaal. En verder mag je ook helemaal geen vlees hebben. Behalve op zondagen in de vastentijd, dan hoef je niet te vasten en mag alles gewoon... (Tja, je bent Katholiek of je bent het niet :P)

Maar tegenwoordig zijn er nog maar heel weinig mensen die echt gaan vasten. Mijn ouders deden het nog wel toen ze klein waren, maar ik ken echt helemaal niemand in mijn omgeving die het nog doet. Er worden wel nog goede doelen georganiseerd rond de vasten. Zo moest ik geld inzamelen voor kinderen in de derde wereld toen ik nog op de basisschool zat...

bij osn hebben ze ook vastenweek...maar weet er zelf niet veel van, m,n vader zegt van: jah je hoeft het nog niet te doen enzoo alleen als je het egt wilt dit en dat..

klonk meer offie niet wilde dat ik het deed...

mja misschien dat ik er binnekort ook aan mee wil doen, maar het lijkt me wel zwaar zo'n hele week niet eten enzo..mr bij ons wordt niet de nadruk gelegd op niet eten, maar je relatie met God verbeteren.

m,n vader zei eens van: ja, misschien moet jij 'vasten' door niet achter de computer te gaan een week.

tja, dan komt het wel heel dichtbij ineens xD

maar ik weet niet of ik dit goed zeg, maar je vast (van eten/drinken, computer, tv, whatever) en bidt enzow, t is niet alleen niet eten, pas als de zon onder is naar binnen proppen...O.o

Ik begrijp geloven en mensen die dat aanhangen gewoon niet, hoe kan overdag niet eten, etc. je nou dichter bij god brengen?

bij de islam was het geloof ik om aan de derde wereld-mensen te denk hoe slecht zij het hebben

ik kan het ook fout hebben hoor

Ja, maar alleen er aan denken maakt toch helemaal niet zo veel uit? 'Ach wat een arme derde wereld-mensen. zo zonder eten, drinken en huis'

Doe er dan Godver..... dan wat aan! Doneer geld, zamel geld in of doe mee met een vrijwilligerswerk project!

Je zit hier in Geloof topic, dus ga ergens anders met 'Godver....' schelden wil je ;) .

En bij ons geloof de Islaam(l) is t veel meer dan alleen aan de arme te denken,

t is een maand van vergiffenis, bidden, dingen in je leven te verbeteren etc.

Mja daar kom ik later op terug en ook de rest.

Je zit hier in Geloof topic, dus ga ergens anders met 'Godver....' schelden wil je ;) .

En bij ons geloof de Islaam(l) is t veel meer dan alleen aan de arme te denken,

t is een maand van vergiffenis, bidden, dingen in je leven te verbeteren etc.

Mja daar kom ik later op terug en ook de rest.

Oh, nu ga je ook nog bepalen wat ik wel en niet mag zeggen?

Oh, nu ga je ook nog bepalen wat ik wel en niet mag zeggen?

Luister nou jongen, dit is een topic over geloven, voornamelijk gelovige mensen reageren hier, en als jij dan beetje gaat vloeken met God is dat beledigend. Dus doe dat lekker in een ander topic ;) .

Edit: Heb t aangepast, maar nickname zegt niks he, komt door die sig :wassat: .

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...