Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Saar

Het Geloof.

Recommended Posts

Ik ben al mijn hele leven christelijk. Zo zijn mijn grootouders (moeders kant) opgevoed. Maar de rest van mijn familie gelooft niet. Wel in het hiernamaals. Maar aangezien bijna iedereen in de familie kanker heeft geloven ze niet meer in "god" Ik echter wel. Ik zeg ook wel eens wat fouts, ga niet naar de kerk en doe wel iets wat verkeerd. Maar God vergeeft. En God kan niet iedereen helpen. Daarom zijn er ziektes. De Islaam is de enige geloof die ik echter niet begrijpen kan. Ik snap maar niet hoe het kan dat vrouwen zo weinig waard zijn. En dat ze hun hele leven bedekt met kleding moeten lopen. En hoofddoeken enz. Maar als je kijkt naar het geloof van de johovaa's... Die vieren niet 1 feestdag. Zelfs geen kerst/sinterklaas/verjaardag enz. Dat is ook cruwl.

dus jij beweert dat God niet iedereen kan helpen?

die snap ik even niet hr. :P

maar knap dat je nog steeds gelooft als de rest niet (meer) gelooft...

ff wat anders:

wie gelooft er in toeval? ik niet :P

De Islaam is de enige geloof die ik echter niet begrijpen kan. Ik snap maar niet hoe het kan dat vrouwen zo weinig waard zijn. En dat ze hun hele leven bedekt met kleding moeten lopen. En hoofddoeken enz.

Ik weet niet hoor, maar bij het Jodendom is dit ook zo? Mannen mogen geen enkele vrouw aanraken behalve hun eigen, niet eens hun hand schudden. En de vrouwen moeten thuis blijven en veel bedekkende kleding dragen enzo.

ff wat anders:

Ik geloof in toeval op kleine schaal. Ik geloof niet dat als iemand sterft dat slechts toeval is ofzo, maar als ik bijvoorbeeld iets tegelijk met iemand zeg, of net hetzelfde draag of iets dergelijks, dan geloof ik wel dat dat toeval is en niet dat God dat zo heeft bedacht. ;)

Ik geloof wel in toeval. :) Zoals dit bijvoorbeeld: Op een livejournal community zag ik een foto van een meisje dat me bekend voorkwam (een raar kind op een ander forum waar ik op zit); zo ben ik nu in contact gekomen met haar nichtje (die had haar namelijk gepost). Enorm toeval, want het internet is zo groot. En ik zeg toeval, omdat het niet door het ingrijpen van een hogere entiteit is gebeurd, laat staan god. :P

mkaayy, is het oowk toeval dat m,n pa precies langs een kerk reed (terwijl ie daar normaal nooit langs moet maar moest omrijden) en dattie egt al heeeeel lang niet naar de kerk was geweest en toch dacht van: hm daar wil ik eens heen...

komt z,n broertje op msn dattie een vriendin heeft, die in DIE kerk komt :P

Ja, dat is toeval. :P Ik vind het echt niet raar dat je vader langs een kerk rijdt en je ooms nieuwe vriendin naar die kerk gaat. Toeval bestaat. :P

Toeval: In Australië rondlopen in the middle of nowhere als Groningse en in een fruitkraampje een man ziet zitten die het Groninger Dagblad zit te lezen.

Misschien toeval: Ineens het gevoel krijgen je opa en oma te moeten bellen en dan te horen krijgt dat een van hen doodziek is...

Zoals eerder gezegd heb ik totaal niets met religies, omdat deze meer kapot maken dan dat ze saamhorigheid brengen. Maar ik geloof dat er wel degelijk iets of iemand is die mij op de juiste weg stuurt op het moment dat het nodig is.

Daarentegen benijd ik degenen die wel hangen aan een religie, vooral in tijden van nood. Dat zij wel een strohalm hebben om zich aan vast te houden, of dat nou de Islam is, Vrijgemaakt Gereformeerden of Jehova's. Ik zal daarom ook nooit in discussie gaan met mensen die zich houden aan een religie. Dat zou ik erg respectloos vinden van mezelf, mits zij mij niet proberen te overtuigen. Want daar heb ik dan weer een hekel aan.

Ik snap wat je bedoelt Loeneke. Ik heb zelf 10 jaar geleden het christendom de rug toegedraaid, maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die wel daarin geloven. Als iemand daar kracht en steun uithaalt: vooral blijven geloven en je eigen ding doen. Als jij overtuigd bent dat er een leidinggevende godheid over jou waakt, ga dan ook vooral niet twijfelen door mensen die daar hun schouders over ophalen, dan IS dat gewoon zo. ik vind het juist super als mensen voor hun geloof uitkomen: christen/moslim/boeddist/hindoestaan/sjamanist/heks/satanist/jood/atheist/nietsist (bestaat ook nog) en weet ik wat je nog meer voor geloven hebt. Het maakt niet uit, als jij er met de volle 100% achterstaat, dan is dat het juiste geloof (voor jou).

Op het moment staat het hekserijgebeuren bij mij op een superlaag pitje, doordat ik door omstandigheden slecht in mijn vel zat/zit. En er bestaat een ongeschreven regel dat als je lichamelijk/geestelijk niet helemaal fit bent, je beter even een pas terug kunt doen. Ik begin weer lekker op te knappen, maar doe het nog even kalm aan. Er is ook tijd zat, wordt volgende maand "pas" 28 (ik vind het een AL maar ja). Ben op het moment ontzettend van de natuur aan het genieten en dan vooral van de tuin en de zaadjes die ik heb gezaaid. Vooral de pompoenen groeien als kool.

ff wat anders:

ik wel een beetje :xd:

hier komt mn boeiende verhaal:

ik had het laatst met mn buurmeisje over alle mensen die bij ons in de buurt woonden

en ooit zijn verhuist

en toen een week later zat ik op internet muaha

op zon forum met echt een miljoen leden

en toen ging ik tegen zon kind praten daar

en die woonde in amerika.

en toen zei ik dat ik in nederland woonde

en toen vroeg ze waar ik woonde

en toen was zij dus zon kind die vroeger

tegenover mij woonde en waarmee ik altijd

mn pokémon kaarten ging ruilen enzo :xd:

had haar echt al 10 jaar niet meer gesproken

en dan kom je dr opeens tegen op internet

na dat je het over haar had gehad met iemand anders

vond ik wel raar :xd:

Toeval: In Australië rondlopen in the middle of nowhere als Groningse en in een fruitkraampje een man ziet zitten die het Groninger Dagblad zit te lezen.

Misschien toeval: Ineens het gevoel krijgen je opa en oma te moeten bellen en dan te horen krijgt dat een van hen doodziek is...

Ja, zo zie ik het ook! :o

En dat is wel toevallig, Jess :o En dat vind ik dus ook echt toeval. :P

Daar heb ik dit topic niet voor gemaakt.

Ik vind geloven in toeval heel wat anders,

niet dat ik er niet in geloof maar in toeval

geloven is niet iets waar een boek over is

geschreven en mensen zich ook via de

levenswijze leven... lala geen zin betere

uitleg te geven.. maar is denk wel duidelijk.

Dus wie verder wil praten over 'toeval' graag

in een ander topic. Deze topic is namelijk

bedoelt voor de echte 'geloven' :) .

Ben ik niet helemaal met je eens.

Er zijn mensen die geloven in het feit dat het voorbestemd moet zijn om bv je partner te ontmoeten, geboren te worden, te sterven, etc. Dan heb je nog een categorie mensen die alles aan het toeval wijten. En een groep mensen die er een beetje tussenhangen. Het is dus wel degelijk een onderdeel van geloven.

Ja zo kan ik ook dingen gaan opnoemen. Heeft t een naam dan behalve toeval?

Want de Islaam etc heeft wel een naam. En ik vind niet dat je zulke heilig

dingen met 'toeval' kan vergelijken. En dernaast t is ook niet iets waar de halve

wereld ophef over maakt. Dus nogmaals ik vind t hier niet passen. Ik vind t

meer iets voor paranormale topic.. ieder geval die kant op.

Zo bedoel ik het ook. Saar, niet om het een of ander, maar ik denk dat komt omdat jij gelooft vanuit een andere hoek. Bij christenen is het wel vaak zo dat ze daar denken dat als er iets gebeurt, God dit heeft gewild. Voor die mensen bestaat er geen toeval.

Ikzelf geloof dat alles gebeurt om een reden en ook dat er toeval bestaat. Maar ik vind het juist weer niet in het paranormale hoekje thuishoren, want dat is heel wat anders.

Ik mag dan misschien Moslima zijn. Maar ik geloof net als jou Babske ook dat alles om

een reden gebeurt maar dan wel om de wil van Allah en geloof ik ook in toeval. Maar ik

neig toch echt naar de paranormale kant op dat t daar thuis hoort.. ik vind dat helemaal

niet iets anders.. ik kan dan tal van voorbeelden opnoemen. Dat toeval voor mij daar

thuis hoort.

En dat Ezzie er niet in gelooft betekend niet dat dan alle mensen die geloven in Allah/God,

niet in toeval geloven. Want ik kan hier ook een verhaal gaan vertellen over toeval.. waar

je nek haren bij wijze van recht om hoog gaan staan. En dan ga ik er echt niet achter plakken

dat Allah dat zo gewilt heeft voor mij, nee dat heeft Shaytan(duivel) gedaan.

Als ik bij google verschillende dingen in typ.. kom ik toch uit bij paranormale sites, of iets

wat die richting op is. Maar mij kan je niet wijs maken dat mensen leven bij toeval.

Edit: dit stukje bedoel ik dan wel de postieve/goeie dingen, dat alles om

een reden gebeurt maar dan wel om de wil van Allah.

Nou, toeval op paranormale sites kan ik gewoon niet plaatsen. Ik zit zelf op een aantal van die sites en we zijn daar echt NOOIT met toevalligheden bezig. Maar goed, dat is net hoe iemand het interpreteert.

jonge, ik geloof wel een beetje in toeval... maar soms denk ik wel van, wauw da's wel te speciaal om zomaar toeval te zijn...

Dat is iets anders dan wat je eerst zei. :P Maar in dat geval ben ik het wel met je eens.

nee ik zei het verkeerd xD

sommige dingen, bijvoorbeeld dat je hetzelfde shirt aanhebt is wel toeval enzo, maar sommige dingen zijn dus wel te mooi (of slecht? :P) om toeval te zijn xD

Nederlanders kom je overal tegen :P

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...