Jump to content

Photo
- - - - -

De avonturen van ons......

• This topic is locked This topic is locked
35 replies to this topic

#1 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 01 October 2008 - 08:54 AM

Okay dan dames en heren!
Dit verhaal heeft wat uitleg nodig, er zitten namelijk nogal wat "insider jokes" in.
Ik ben dit verhaal begonnen op een prive forum voor mij en mijn familie en close vrienden.
Maar hopenlijk is het ook vermakelijk genoeg voor buitenstaanders.

waneer ik denk dat iets meer uitleg nodig heeft zal ik dit doen onder aan het verhaal doormiddel van een * teken.

Dus nogmaals:
- puntje: er zijn wat insider jokes
+ puntje: je kunt nu gaan genieten van hoe ik mezelf en mijn bloed eigen familie voorschut ga zetten ;)

#2 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 01 October 2008 - 09:10 AM

We beginnen ons verhaal in een gezellig stadje, bij de van der Beekjes.
De van der Beekjes, hadden een nieuwe woning aangeboden gekregen van de woningbouw vereniging, omdat hun gehele woning op instorten stond.
Nadat Joop, de broer van wilma, een plankje probeerde door te zagen......

Posted Image

Wilma poseerde trots voor haar nieuwe woning met de kleine Dino.
die overigens voor veel overlast zorgde in de oude buurt doordat hij met zijn loopkarretje de katten van de buren plat reed....enzo af en toe de complete buurt bij elkaar blerde van plezier

Posted Image

Het hele gezin was dik te vrede met hun nieuwe woning en keken vol trots naar de grote vrijstaande eensgezins woning, met dank aan een Dino's loopkar en Joop's doorgezaagde plankje.
Broer Joop was inmiddels verhuist naar een eigen woning samen met zijn dochter Kimberley.

Posted Image

Toch wel veel werk zo'n verhuising, bijna het hele huis was ingericht en opgeknapt.
Ook de inkomhal was door wilma geheel naar eigensmaak ingericht,
met hier en daar een plantje en een smaakvol kunstwerkje aan de muren.

Natuurlijk was het, zoals bij alle andere gezinnen, ook bij de van der Beekjes niet altijd koek en ei, nee nee zo af en toe was het ook k*t met peren.
vooral als het om kleine ergenissen ging....
zo hielt moeder des huizes wel van een lekker saffie en was dochter Yolanda uit protest bij een een geweldadige anti roken groepering gegaan.
en ondanks dat ze onderling hadden afgesproken om met dit nieuwe huis een nieuwe start te maken begon de ellende al weer op de eerste avond.....

Posted Image

Yolanda had meteen haar anti roken shirt aangetrokken omdat ze het nieuwe huis rookvrij wilde houden.
Provocerend wandelde zij daarmee door het huis.
Wilma had het wel gezien maar dacht dat het beter was om het maar te negeren en yolanda even te laten gaan.

Posted Image

Het liep tegen de avond toen Yolanda inloggde op internet en een chat sessie begon met haar vrienden van de radicale anti roken groepering.

Posted Image

Plotseling werd zij overvallen door een verschrikkelijke stank........

Posted Image

Het was zo erg dat ze er misselijk van werd, Yolanda wist het zeker.
"Hier kon geen anti rook spray tegen op".
Ze spurtte de trap af naar beneden om te zien waar deze absoluut vreselijke stank vandaan kwam.

Posted Image

"Dag Yolanda,"
Wilma zwaaide enthousiast naar haar dochter
"ik probeer 1 van die nieuwe 'natuursigaretten' die ze in de winkel verkopen, die zijn gezonder dan de oude sigaretten en......."

maar voordat Wilma haar verhaal af kon maken begon yolanda rood aan te lopen van boosheid en sprong uit haar vel.......

Posted Image

"Gezonde sigaretten?? leren jullie het dan nooit?!"

Posted Image

"Ik ben het echt helemaal zat! jullie roken al jaren, en nu wil eens een rookvrij huis! "
Wilma probeerde yolanda nog te kalmeren, maar elke poging daartoe mislukte,
wilma probeerde op te staan maar yolanda duwde haar met brute kracht terug op de bank.
"Nee! zitten blijven jij, nu ga je eens naar mij luisteren! maak uit, die vieze stink sigaret!"

wilma zat verstijfd op de bank, ze had haar dochter nog nooit zo boos gezien......

#3 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 01 October 2008 - 09:15 AM

Posted Image
"Goed dan als jij hem niet uitmaakt, doe ik het wel!"

Posted Image

"AAAAAH YOLANDA! NEEEEEEEEEEE!"

Posted Image

Maar het was al te laat, met volle kracht spoot yolanda de hele brandblusser leeg op haar rokende moeder, die door de kracht van de straal om lazerde op de bank.

Posted Image

"Yolanda, stoppen, alsjeblieft ik zal nooit meer roken!"
maar yolanda bleef door spuiten, en met een maniakale lach riep ze uit....
"MUHAHAHAHAHA en ik hoop dat je nu je lesje eens geleerd hebt!"
Aad, die net binnen kwam lopen en dit hele tafereel mocht aanschouwen, drukte snel zijn sigaret uit en ging spontaan Dino in bad doen.

De volgende dag was alles anders dan voorheen, wilma besloot om te stoppen met roken, Yolanda had gelijk, nieuw huis, nieuwe start, nieuw kapsel! Wilma was een compleet ander mens.........
Posted Image

tevreden stond Wilma voor de spiegel
"wat zal ik nu eens gaan doen, nu ik zo'n te gek nieuw kapsel heb? er gaat toch een wereld voor me open"
Wilma dacht even hard na en toen wist ze het........of toch niet????

#4 Kairi

Kairi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 posts

Posted 03 October 2008 - 07:38 PM

leuk verhaal verder!

#5 hildegarde

hildegarde

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 posts

Posted 04 October 2008 - 08:26 AM

ja leuk verhaal :-)
ben benieuwd naar vervolg

#6 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 04 October 2008 - 11:27 AM

waha lol xD
ga door :D
Posted Image

#7 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 08 October 2008 - 07:30 PM

Wilma zag het helemaal zitten met haar nieuwe kapsel, had ze ook nieuwe moed gekregen om te proberen een oude wens in vervulling te laten gaan.....een eigen kleding winkeltje.
Natuurlijk wist Wilma donders goed dat dit niet zomaar ging, de verhuizing had veel geld gekost en dus moest wilma eerst proberen een lening te kunnen krijgen om een winkeltje te starten ook moest zij zich goed laten voorlichten, maar Wilma voelde dat nu het moment was aangebroken om die stap te nemen!
Helaas, er gingen slechts enkele dagen voorbij voordat een nieuw probleem zich aandiende.
Aad, de man van Wilma, begon zich vreemd te gedragen.......
Al een paar dagen lang leek hij zichzelf op te sluiten in de schuur en weigerde te vertellen wat hij daar aan het doen was.....

Posted Image
Aad had zelfs een bordje op de deur gemaakt met verboden toegang erop
"belachelijk" dacht wilma nog toen zij het bordje voor het eerst op de deur zag hangen, maar ze besloot dat het misschien beter was om er nog even niets van te zeggen

Posted Image
Toen Wilma op een middag aan een heerlijk zelf gezet bakkie koffie zat,
Aad had immers geen tijd meer om koffie te zetten, begon haar nieuwsgierigheid het toch van haar te winnen.
"Ik zal eens proberen stiekem de schuur in te gluren zodra Aad de deur open doet"

Posted Image
Wilma tuurde en gluurde op een manier zoals alleen zij dat kon, maar nog altijd zonder enig resultaat.
Aad was al die keren te snel geweest en Wilma kon net niet zien wat hij in zijn schild voerde....
Toen zij Aad op een avond op zijn gedrag aansprak, wensde zij vurig dat ze dit niet gedaan had
Aad voelde zich duidelijk betrapt en begon uit nijd s'avond de kinderen uit de buurt bang te maken.........

Posted Image
"Boeeeehoeeeee"

Posted Image
Het leek haast niet erger te kunnen worden, maar niets was minder waar,
door Aad's vreemde gedrag werd Wilma bijna in de armen van een "postbode" gedreven, ja Wilma had nu eenmaal een zwak voor postbodes.
Het begon allemaal met een gesprek over bloemetjes en bijtjes
maar gelukkig voor aad hield Wilma niet van bijtjes en bloemetjes en dus was deze postbode niet geheel naar haar smaak.
"Ik kan nog maar 1 ding doen" dacht wilma, "Eens kijken of Yolanda meer weet van dit alles".......

#8 hildegarde

hildegarde

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 posts

Posted 09 October 2008 - 08:09 AM

terug een leuk deel
ben benieuwd wat ie in zijn schild voert
en naar het vervolg :-P

#9 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 09 October 2008 - 12:49 PM

Posted Image
En dus.......zo gezegt zo gedaan,
Wilma vroeg Yolanda die avond of zij enig idee had wat haar vader zoal uitvoerde in de schuur.....
"Ik heb geen idee, tegen mij zei hij dat hij diploide dreutels aan het demonteren was"

Maar Aad wist wel beter, want in werkelijkheid had Aad zijn eeuwe oude hobby weer opgepakt, een hobby waar Wilma in het verleden niet zo blij mee was geweest, vandaar dat alles stiekem moest gebeuren...........

Posted Image
Aad was DJ!
En wat voor een! Hij had zelfs al een trouwe schare fans die iedere dag luisterden naar Aad's programma "Uit je naadje met een plaat van Aadje"

Posted Image
De volgende middag zag Aad op internet een wedstrijd voor DJ's waar een leuke som geld mee te winnen viel, het was de bedoeling dat je een leuke muziek mix inelkaar wist te draaien en DJ Aadje wist instinctief wat hem te doen stond.........

Posted Image
De wedstrijd winnen!
Hij begon meteen te draaien en te mixen. en voordat hij "uit je naadje" kon zeggen had hij een brilliante mix gemaakt en besloot hem maar meteen te uploaden naar de site.
Binnen een paar uurtjes was de uitslag bekent.

Posted Image
Aad was de winaar!, hij sprong op van zijn stoel en onder luid gejuich begon hij aan zijn vreugde dansje.
Wat Aad echter niet in de gaten had, was dat Wilma op zijn gejuich afgekomen was en nu stiekem om de schuur sloop om hem op heterdaad te betrappen...............

Posted Image
"Zooooo hahaha" wilma wreef in haar handen van plezier "nu zal hij eens wat beleven"
Na een enorme trap vloog de schuurdeur uit zijn scharnieren en stapte Wilma triomfantelijk de schuur in....

Posted Image
"Uit je naadje met een plaat van Aadje?!" riep wilma uit.
"En hoe denkt "DJ Aadje" dat aan zijn dochter te gaan uitleggen?"
Aad keek verschikt naar Wilma "oh jee, hoe leg ik dit uit aan mijn dochter"
Wilma was boos, erg boos.

Posted Image
"Wat is dit voor onzin?!"
"Nou eh...." begon Aad.
"Jaja laat ook maar, maar waarom moet dit allemaal zo stiekem, ik probeer mijn droom te verwezenlijke maar door jou rare gedrag kan ik er maar niet aan toekomen"
"Maar wilma" zei aad, die met grote moeite eindelijk iets terug kon zeggen.
"Ik heb een verassing, Ik heb een leuke geld prijs gewonnen met mijn muziek mix, en nu kan je gelijk aan je winkel beginnen!"

Wilma kreeg tranen in haar ogen van ontroering

Posted Image
"Oh DJ Aadje, Kom hier!...."
"Smmmmmmmmmmmmmmak"

#10 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 09 October 2008 - 07:09 PM

lol, ga snel door :D :P
Posted Image

#11 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 12 October 2008 - 05:36 PM

En als jullie nu denken dat deze mensen raar zijn, heb ik een verrassing voor jullie, deze familie bestaat namelijk uit nog meer....eh "interessante" mensen, maak kennis met de broer van Wilma, ja die van het wel bekende plankje, en zijn iewat slordige dochter Kimberley.........

Posted Image
Nadat Kimberley het grootste gedeelte van haar jonge leventje doorbracht in Brabant, was zij toch ook wel nieuwsgierig naar het leven in de randstad. Om die rede besloot ze nu eens een tijdje bij haar Pa te gaan wonen.
Vader Joop was een man met een indrukwekkend intellect.....waar hij helaas maar weinig gebruik van maakte.
Nadat zij samen hun nieuwe huisje waren ingetrokken stonden de verhuisdozen van Kimberley nog ruim 2 weken gezellig de kamer op te fleuren.
terwijl Joop's humeur steeds meer daalde tot onder het vriespunt.

Posted Image
Een van Kimberley's grootste passies was zingen, en ze wildemaar wat graag mensen blij maken met haar hobby.
Tot nu toe was zij daar zeker in geslaagd en had de buren euforisch gestemd door de zwerfkatten, die altijd in hun tuin poepte, te verjagen met haar unieke stemgeluid.
Maar zoals bij alles, oefening baart kunst en dus werd Kim steeds beter naarmate ze bleef oefenen.

Posted Image
Joop had echter helemaal niets met zingen, nee, Joop besprak liever wetenschappenlijke onderwerpen zoals buitenaardse wezens.
Een andere grote passie van Joop was tuinieren, hij kweekte maar wat graag plantjes, in alle soorten en maten.
Toen hij bij Wilma inwoonde had hij al enkele pogingen gewaagd, maar daar werden zijn plantjes continu verwoest door de katten van Aad en Wilma.

Posted Image
Jaren lang was hij bij Wilma thuis gepest en getreiterd met zijn mislukte oogst.
Maar nu Joop een eigen woning had, besloot hij nog 1 poging te wagen....en met succes.
Joop was super trots op zijn mooie plantjes, wat zeg ik, Joop aanbad zijn plantjes..........

Posted Image
tja, ieder zijn ding zullen we maar zeggen
Het ging zelfs zo goed met Joop's plantjes dat hij besloot om zijn grote droom na te leven, een baan als tuinarchitect.
Joop was zijn hele leven al fan van Jan de bouvier, en richte zijn huis zelfs in naar zijn stijl.
Dus met Jan, zijn grote voorbeeld, in zijn gedachte opende Joop zijn eigen kantoor..........

Posted Image
Net als Jan de Bouvier, hield joop van opvallende kleuren en strakke lijnen
Joop wou dé Bouvier onder de tuinarchitecten worden en werke dan ook dag en nacht aan nieuwe ideeën.

Posted Image
De zaken gingen goed, en tevreden stond Joop in zijn kantoor.
"Ik heb altijd al geweten dat ik verstand had van tuinen, hoe vaak heb ik Wilma al niet gezegt dat ze die hele klere tuin vol moest storten met beton?!" *

*(mijn oom heeft een hekel aan tuinieren en kwam regelmatig met de sarcastische opmerking dat als hij een huis kreeg met een tuin, hij de boel zou laten volstorten met beton en vond dan ook dat mijn tante dat ook maar zou moeten doen :P )

#12 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 12 October 2008 - 05:41 PM

Posted Image
Joop stond nog maar net van zijn eigen succes te genieten of de telefoontjes stroomde al weer binnen......
"Maar natuulijk kunt u een afspraak maken, moderne stijl ja, ja klassiek doen we ook maar dat is in veel gevallen ietsjes duurder"
"5 duizend euro? ja natuurlijk kunnen we met een budget van 5 duizend euro iets betoverends van uw tuintje maken"
En na zo'n telefonische afspraak gaat Joop meteen aan de slag.......

Posted Image
Zo gezegt zo gedaan, en weer een tevreden klant met een design tuin.......
"Kijk we gebruikten hier felle kleuren en strakken lijnen, 2 rubberen plantjes voor gemakkelijk onderhoud" en voor de overige 4680 euro stortte we u tuin vol met beton"

uiteraard had Joop ook moeilijkere opdrachten, hij kwam immers bij zeer hooggeplaatste mensen........
Voor deze lui maakte hij een speciaal en uniek plan.
Hij maakte dan een afspraak en ging langs met zijn laptop om een 3d model van de tuin direct naar zijn laptop te kunnen scannen....

Posted Image
"Tja dat is een prachtige tuin, luxe en weederig maar niet geheel uniek,ik begrijp dat u iets aparts wilt, eens even denken wat mijn rijke fantasie en expertise mij voor idieeen aanreiken......hmmmm

Posted Image
"Eureka!, ja ik heb het! kijk!"
"daar doen we een lekker strak strookje aardbeien van 20cm, en de rest storten we vol met beton"!

#13 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 16 October 2008 - 04:40 PM

Nu jullie wat weten over de van der Beekjes en Joop en zijn dochter, is het tijd om jullie kennis te laten maken met nog 2 leden van deze uitzonderlijke familie.
Dit zijn Devanna en Desdemonia zij wonen al een tijdje gezellig samen en hebben een hondje dat luisterd naar de naam Dalton, soms, meestal luisterd hij gewoon helemaal niet.

Posted Image
Al hebben Dev en Des het erg gezellig, soms zijn er ook wel eens wat ergenissen.
Zo vindt Devanna dat Desdemonia zich teveel overal mee bemoeit, maar niet met de dingen waar ze zich mee zou moeten bemoeien.
En Desdemonia vindt dat Devanna zich schuldig maakt aan Diva gedrag.
Zo ook toen ze pas hun nieuwe woning betrokken.
Het was een knus en gezellig huisje eigenlijk perfect voor hun
maar Devanna was niet blij met het uitzicht.

Posted Image
"Tja het is een leuk huis maar ik twijfel over het uitzicht"
Dit soort gedrag vanDevanna zorgde er voor dat desdemonia tegen de muren op wou vliegen, maar..., ze hield zich in..........al waren haar gedachten niet zo netjes
"aaaaaaaaah ik grijp dat mokkel dadelijk"

Posted Image
En van de ene ergenis rol je in de andere........
Devanna was wel content met hun nieuwe, kleine, maar gezellige tuintje
"Kijk eens Des! wat een mooi tuinje, dat is leuk! kan de tuinman ook weer eens langskomen" Maar daar had Des helemaal geen zin in
"Blergh, van mij hoeft dat niet ik laat er wel beton in storten!"
Desdemonia was stiekem een beetje jaloers op de tuinman.........*

tuinman is de bijnaam van Andrew een vriend met een goed getraind lichaam, en desdemonia wil dat ook graag proberen maar dat lukt (nog) niet zo goed.

Posted Image
en ook Devanna's nieuwe hobby vond ze maar niks,
Devanna had zich op de kunst van het fotograferen gestort
Eerst vond Des het erg leuk voor Devanna dat ze eindelijk een hobby had gevonden, Des had haar immers vaak genoeg aangespoort iets leuks te gaan doen.
maar haar instelling veranderde toen bleek waar Devanna al die dagen zo druk mee was.......

Posted Image
Het fotograferen van mannenbillen........
"Dus dat doe jij hier lekker de hele dag als ik aan het werk ben!"
Had Desdemonia boos geroepen.
En tot overmaat van ramp zag ze ook de billen van de tuinman er tussen hangen.

Posted Image
"Zijn mijn billen soms niet mooi genoeg!?"
Desdemonia was woest
"Ik werk al dagen lang aan mijn buikspieren en nu wil je me gaan vertellen dat mijn billen niet getrained genoeg zijn voor een foto?"
"IJzeren Kadetten zeg ik je! Voel dan!"
maar Devanna bedankte beleefd en ging maar eens achter de pc zitten.

Posted Image
De volgende dag wilde Devanna haar excuus maken, maar Desdemonia wilde er niets van horen.
"Je excuus aanbieden? ha! hier is geen excuus voor, niemand beledigd zomaar mijn smakelijke kadetjes, waarom ga je niet de kamer dweilen of zo, dat zal eens tijd worden"
"En als je het niet erg vind zou ik nu graag de weersvoorspelling willen lezen...."

Posted Image
Devanna kon haar woede niet onderdrukken....
"Weersvoorspelling....WEERSVOORSPELLING!? Ik zal je eens wat voorspellen! Binnen enkele seconden krijg je een stoot voor je smoelwerk!
Desdemonia bedacht dat het waarschijnlijk beter was om Devanna maar weer even te laten gaan, daarom stond ze op en begon het tapijt te dweilen....

Posted Image
"Ik heb alles al gedweild!" riep Devanna hysterisch uit. "Het is ook nooit goed, altijd moet je alles overnieuw doen"!
Desdemonia probeerde Devanna te kalmeren maar het was al te laat, de Diva in Devanna kwam weer naar boven.

Posted Image
Devanna stampte en krijste het hele huis bijelkaar.
"Nou Devanna ik heb hier geen zin in hoor daaaaaaaaag!"
en zo liep Desdemonia naar buiten toe en liet een hysterisch gillendeDevanna achter zich.
Kwaad als Devanna was nam ze een spurt naar de badkamer alwaar ze zichzelf wilde opsluiten, ze was alleen even vergeten dat die zojuist nog gedweild was.......

p.s
Vinden jullie het nog wel leuk om te lezen?, ik krijg bijna geen reacties en het is natuurlijk een beetje zonde van de tijd en moeite als jullie er toch niks aan vinden....
dan kan ik het beter weten en iets anders gaan proberen ofzo suggesties zijn altijd welkom!
jullie weten zelf wel hoeveel tijd er in zit om een verhaal te maken :D

#14 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 17 October 2008 - 03:39 PM

lol leuwk verhaal hoewel die laatste ruzie beetje rare reden heeft xD
Posted Image

#15 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 19 October 2008 - 02:40 PM

lol leuwk verhaal hoewel die laatste ruzie beetje rare reden heeft xD

mjaaaaaaaa
dat komt omdat dat bij ons nog wel eens voorkomt, ruzie om rare dingen :P
je meot het ook niet zo serieus nemen he ;)

#16 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 19 October 2008 - 04:58 PM

owkee :P
mrr snel updaten ;)
Posted Image

#17 N-Sortin

N-Sortin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 149 posts

Posted 20 October 2008 - 11:24 AM

Knap dat u dit durft, dat schilderij in het eerste deel zijn dat 2 mensen die gemeenschap hebben?

N.Frufo

#18 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 20 October 2008 - 01:19 PM

Knap dat u dit durft, dat schilderij in het eerste deel zijn dat 2 mensen die gemeenschap hebben?

:-P nee natuurlijk niet, dat zou ik niet op een forum plaatsen waar ook kinderen komen hoor, het is gewoon een meneer in zijn blote bibs, niets schokkends dus hahahaha :D

of gaat dit soms al te ver? dan worden we steeds amerikaanser hier ;)

#19 cherrymex

cherrymex

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 posts

Posted 20 October 2008 - 03:31 PM

Haha dit is gewoon top!!
ga vooral door!

#20 Nina

Nina

Advanced Member

• Teamleden
  • 8,196 posts

Posted 20 October 2008 - 04:50 PM

Ja dit is echt leuk hoor Devanna, gewoon door blijven gaan ;)
‘You do not need the bible to justify love, but no better tool has been invented to justify hate.’ - Richard A. Weatherwax

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users