Jump to content

Photo
* * * * * 1 votes

Kingdom

• This topic is locked This topic is locked
63 replies to this topic

#1 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 27 October 2008 - 08:59 PM

Kingdom

Posted Image

Na mijn eerste serieuze verhaal dat nu afgerond is op het Simparool, Gevangen in Rijkdom, ben ik nu al een tijdje bezig met een tweede. Het wordt een lang, fantasy-achtig verhaal dat zich afspeelt in de Middeleeuwen. Een vrouw maakt een lange reis door het koninkrijk met het doel haar land te redden.

Ik heb een trailer gemaakt voor het verhaal, hierin zie je de hoofdpersonen en krijg je een beeld van het verhaal.
De trailer:

Posted Image
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#2 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 28 October 2008 - 06:48 AM

:woot: wooooow dat ziet er prachtig en veel belovend uit!
Ik ben benieuwd.

#3 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 28 October 2008 - 10:43 AM

Wow, dat heb je net zo knap gemaakt. Die camerastandpunten allemaal, ben je vast kei druk mee geweest. Dat dorp is ook lachen! :)

#4 hildegarde

hildegarde

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 posts

Posted 28 October 2008 - 10:44 AM

leuk filmpje
ben benieuwd naar het verhaal :-P

#5 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 28 October 2008 - 12:56 PM

Ik vond je vorige verhaal erg leuk om te lezen, dus ik ben benieuwd naar deze! :)
Posted Image

#6 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 28 October 2008 - 02:20 PM

Ziet er kewl uit!
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#7 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 28 October 2008 - 04:44 PM

begin snel!!
Posted Image

#8 Nina

Nina

Advanced Member

• Teamleden
  • 8,196 posts

Posted 28 October 2008 - 06:21 PM

Dat filmpje is echt leuk gemaakt, kan niet wachten tot je begint :D
‘You do not need the bible to justify love, but no better tool has been invented to justify hate.’ - Richard A. Weatherwax

#9 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 28 October 2008 - 07:32 PM

Gaaf! Ik vond je andere verhaal ook al leuk om te lezen dus ik ga deze ook zeker weer lezen. ^_^
Posted Image

#10 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 28 October 2008 - 08:08 PM

Wow! Supermooi gedaan! Ben erg benieuwd naar het verhaal :-)

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#11 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 28 October 2008 - 08:57 PM

Boek 1
Hoofdstuk 1

Er woonde eens, lang geleden in een
prachtig koninkrijk hier ver vandaan,
een jonge vrouw in een adelijk kasteel,
een vrouw die haar kasteel zou verlaten,
de wijde wereld in zou trekken en alles
zou geven om haar koninkrijk, waar ze
eeuwig trouw aan was, te behouden.

Posted Image
Gegroet, mijn naam is Alice, Alice Brownwood. Ik ben pas 21 jaar geworden en word nu beschouwd als een volwassen vrouw. Dat betekent dat mijn moeder ineens ontzettend veel van mij verwacht, allemaal verwachtingen die ik niet kan en ook niet wil waarmaken. Ik bekijk deze wereld op zo'n andere manier dan zij, we zijn precies tegenovergesteld lijkt het wel.

Posted Image
Dit is mijn moeder, Rose. Ze is 46 jaar. Dat is erg jong voor een moeder, ze heeft vroeg een kind gekregen. Dat is een grote schande en daar praat ze ook nooit meer over. Over mijn vader weet ik ook bijna niets, daar kun je ook beter niet over beginnen met haar.

Posted Image
Ze is ontzettend netjes. Alles moet zoals het hoort bij haar. En zo ben ik juist helemaal niet. Mijn moeder weet soms niet wat ze met me aan moet. Dan zegt ze dat ik van adel ben en dat ik me ernaar moet gedragen. Maar ik ben er helemaal niet trots op van adel te zijn. Ik wandel regelmatig naar het nabij gelegen dorp, waar de boeren wonen. Al die arme boeren die de hele dag moeten werken om te overleven, in de kou en zonder eten. Natuurlijk hoort iemand zoals ik daar niet over na te denken, ik ben 'beter' dan zij. Tenminste, zo denken de normale adelijken erover.

Posted Image
En dit is mijn jongere zus, Helena. Zij is 17 jaar en is mijn moeder's grote lieveling. Zij gedraagt zich precies zoals het 'hoort'. Tijdens de vele etentjes die mijn moeder geeft is zij altijd vriendelijk tegen de gasten, glimlacht ze precies juist en zegt ze altijd de goede dingen. Terwijl ik chagrijnig zit te kijken en vaak dingen zeg waarna iedereen me aankijkt alsof ik gek ben geworden. Ik doe altijd mijn best ook aardig te doen, maar die gasten zijn gewoon te verwaand. Ze vragen erom.

Posted Image
Dit is mijn kamer. Zoals je ziet ontzettend luxe, het duurste van het duurste. Natuurlijk ben ik er blij mee dat ik iedere nacht in dit lekkere bed kan kruipen en niet onder een vieze deken op de grond hoef te slapen, maar iets minder had ook wel gekund. Al die spullen heb ik helemaal niet nodig.
Maar mijn moeder heeft het alleen zo ingericht om gasten die ze rondleidt onder de indruk te brengen. Het zijn allemaal geldwolven, zowel mijn moeder als de andere rijken. Alles draait om geld.

Posted Image
Iedere avond eten we weer een chique diner van drie gangen. Het eten is altijd wel lekker, maar het is zo'n ontzettend lange zit. Maar volgens mijn moeder kan het echt niet korter.
Die chagrijnige oma die de borden neerzet is onze dienst'meid'. Mijn moeder vindt haar heel aardig, maar dat komt omdat ze precies hetzelfde verwaande karakter hebben. Christine, zo heet ze, heeft een hekel aan me. Volgens mij doet ze altijd expres te veel of te weinig zout in mijn eten. Ze kijkt me ook altijd vuil aan. Ik gedraag me niet zoals het hoort en daarom vindt ze het afschuwelijk ook mij te moeten dienen.

Posted Image
,,Alice?'' vroeg Rose. ,,Ik heb groot nieuws! Je leven gaat veranderen!''
,,Waar heeft u het over, moeder?'' vroeg Alice. Ze vreesde ellende.
,,Je bent nu volwassen en het is tijd dat je gaat trouwen. Ik heb de perfecte man voor je gevonden, Michiel Thorn!''

Posted Image
En daar stond Michiel ineens, midden in de kamer, alsof hij al die tijd onzichtbaar was geweest en nu verscheen.
Alice had het gevoel dat ze flauw viel. Die man was minstens vijftig, mínstens. Dit kon haar moeder haar niet aan doen. Dit was de misselijkste wraakactie die ze zich kon voorstellen. Waarschijnlijk deed ze het om haar te kwellen. En voor het geld, hij was vast stinkend rijk.
,,M-moeder, dit meent u niet. Astublieft.''
,,Waar heb je het over? Doe eens niet zo brutaal, waag het niet!''
Rose keek Alice woedend aan.
,,Maar hij is te oud voor mij, veel te oud! Dat kan toch niet, alstublieft! Wees redelijk!''
,,Alice Elisabeth Brownwood, ik wens zulke taal niet te horen! Dit kun je echt niet maken, deze m...''

Posted Image
Alice verstond haar moeder al niet meer. Ze hoorde haar wel, maar luisterde niet. Tegen haar moeder in gaan was onmogelijk. Alice voelde zich niet goed. Dit zou haar toekomst voorgoed verpesten. Ze kon haar leven niet gaan delen met die man, die oude man. Alice was jong, had een heel leven voor zich. Zonder hem. Alice dacht dat ze flauw zou vallen.

Posted Image
Nu begon alles te draaien.
,,Oké, ik moet hier weg,'' dacht ze. ,,Nu.''
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#12 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 28 October 2008 - 09:10 PM

Oeh leuk eerste deel, en vette trailer (maar dat had ik je al gezegd ;)). En poe, die vent, die is inderdaad echt al vet oud, hij is zelfs al grijs :o. Ik snap dat Alice zich daar niet goed op d'r gemak voelt, als mensen allemaal dingen van d'r verwachten, die ze niet kan en wil waarmaken.

Ben benieuwd naar het vervolg :).
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#13 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 28 October 2008 - 09:27 PM

Oke, dit blijf ik volgen!

Die moeder...afschuwelijk mens:D

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#14 Devanna

Devanna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 posts

Posted 29 October 2008 - 06:37 AM

in 1 woord SUPER!

erg leuk om te lezen, mooie foto's en een goed verhaal :-D

#15 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 29 October 2008 - 04:27 PM

SUPER :D GA DOOR!!
Posted Image

#16 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 29 October 2008 - 05:46 PM

Stooooer. :D Ik ga het zeker wel volgen. ;)

#17 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 29 October 2008 - 07:04 PM

YEUH! JE GEVANGEN IN RIJKDOM WAS MN 1E GELEZEN VERHAAL ;) (DE 1E DIE IK LAS) EN DE MOOISTE!! STOER ;)
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

#18 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 29 October 2008 - 07:12 PM

Ik heb ook nu pas je trailer gekeken, die is echt mooi!

En je schrijft echt boeiend! :o Echt knap!
Posted Image

#19 hildegarde

hildegarde

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 posts

Posted 30 October 2008 - 09:36 AM

leuk begin
ga het zeker volgen :-P
en zal ook je vorige verhaal eens lezen

#20 ezzie