Jump to content

Photo
* * * * * 1 votes

Kingdom

• This topic is locked This topic is locked
63 replies to this topic

#41 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 16 November 2008 - 01:11 PM

Ik vind die blik bij "'Alles?" Vroeg Alice" altijd zo'n heerlijk onbenullige sim-blik :)

Je verhaal is btw weer goed uitgewerkt zeg, ik heb daar nooit zoveel geduld voor :P
#It's something unpredictable,
but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.#

#42 Chocolaatje

Chocolaatje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 58 posts

Posted 16 November 2008 - 07:20 PM

Heb je Liberia(Schrijf ik het goed?) Met dat lucht ding wat je bij studentenleven hebt gekregen (Dat ding waarbij je gaat zweven)
Heb je die gebruikt?
Echt gaaf!
Leuk verhaal ga verder! :cheer:
S
Sh
Sho
Shop
Shopp
Shoppi
Shoppin
Shopping

#43 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 17 November 2008 - 09:09 PM

[size=7]Boek 1[/size]
[size=6]Hoofdstuk 3[/size]

Posted Image
Na een paar uur door het bos te hebben gedwaald kwam Alice doodmoe aan in het dorp waar de boeren leefden. Van haar moeder mocht Alice hier nooit komen, niet eens in de buurt ervan. De armoede zou haar 'besmetten'.

Posted Image
Alice was erg onder de indruk van het dorpje, maar was erg moe en wist niet waar ze moest slapen. Gelukkig was één van de armoedige hutjes leeg en Alice besloot daar maar in te slapen. Lang kon ze niet nadenken over de droevige staat van het huisje, want ze viel heel snel in slaap.

Posted Image
Dankzij de zon die door de vele kieren de hut in scheen werd Alice de volgende dag al snel wakker. Ze liep naar buiten en maakte een wandeling door het dorp. Nog nooit had ze zoiets gezien. Zoveel 'normale' mensen bij elkaar, de armoede, het harde werk dat de boeren moesten verrichten...

Posted Image
Al die mensen waren op weg naar het land waar ze de hele dag moesten werken voor de landheer, die vervolgens ook nog eens alles van ze af nam. Van de oogst mochten ze bijna niets houden. Dit alles in ruil voor 'bescherming'.
Alice wilde graag zien hoe het er aan toe ging op de landbouwgrond en liep naar de gewassen toe waar hard werd gewerkt.

Posted Image
Ze was erg verbaasd toen ze een bekende zag. Die vrouw die het land daar bewerkte was Emma, een voormalig dienstmeisje van de familie Brownwood! De moeder van Alice ontsloeg haar omdat ze Emma 'vies' en 'armoedig' vond. Alice was wel altijd vriendelijk tegen haar geweest omdat ze eindelijk eens iemand onmoette die niet verwaand was.
Vol bewondering keek Alice naar het werk van Emma. Wat een zwaar werk was het dat ze de hele dag moesten verrichten. Ze schuifelde naar Emma toe.
,,Euh, hallo?'' zei Alice.

Posted Image
Emma keek verbaasd omhoog.
,,Hee! Jij bent toch Alice? Ik heb toch bij jou gewerkt toen?''
,,Ja!'' Alice glimlachte. ,,Het spijt me dat mijn moeder je heeft ontslagen toen, als het aan mij had gelegen...''
,,Ik weet dat je er niets aan kunt doen, zo zijn, euh, die 'mensen' nou éénmaal.''

Posted Image
,,Wat verricht je hier zwaar werk zeg,'' zei Alice.
,,Ja... We moeten wel. De landheer die in het kasteel op de heuvel woont is heel streng. We moeten keihard werken en krijgen niets. We hebben vaak geen eten en de kinderen opvoeden is een ramp.''

Posted Image
Alice staarde vol afschuw naar het onmogelijk luxe kasteel op de heuvel waar de landheer woonde.
,,Kon ik maar iets doen,'' zuchtte ze.
,,We zijn het gewend zo,'' antwoordde Emma. ,,Er valt niets aan te veranderen, zo is het lot.''
Een naar gevoel bekroop Alice toen ze bedacht dat ze zelf ook in zo'n kasteel was opgegroeid.

Posted Image
,,Oh Alice, ik kan echt niet langer praten. Als de heer ziet dat ik sta te kletsen wordt hij woedend en word ik gestraft.''
,,Ik ga al, fijn je eens gezien te hebben,'' antwoordde Alice. ,,Oh wacht, ik heb nog één vraagje. Ik moet naar het koninklijk paleis van Kingdom zien te komen, het is heel belangrijk. Weet jij welke richting ik heen moet?''
,,Dat weet ik niet, maar Carl vast wel. Hij weet veel over de wereld want hij is vroeger een reiziger geweest. Vraag het hem, hij is bezig bij de tomatenplanten.''

Posted Image
Alice liep naar de tomatenplanten toe en zag Carl al snel. Hij was duidelijk erg hard aan het werk en ze vond het eigenlijk vervelend hem te moeten verstoren.
,,Carl?'' vroeg ze verlegen.

http://i528.photobuc...pter 1-3/12.jpg
Carl stond verbaasd op en keek haar aan.
,,Wie ben jij?'' vroeg hij verbaasd.
,,Hallo, ik ben Alice. Aangenaam.'' Ze lachte er heel vriendelijk bij. Ze wist dat ze gehaat was als adelijke, maar probeerde door aardig te zijn de vooroordelen een beetje te laten verdwijnen.
,,Euh, aangenaam...,'' zei Carl een beetje ongemakkelijk.
,,Ik ben op reis en ik moet naar het koninklijk paleis zien te komen, het is heel belangrijk,'' zei Alice. ,,Ik vroeg het net aan Emma en zij zei dat u dat wel zou weten. Kunt u me helpen?''

http://i528.photobuc...pter 1-3/13.jpg
,,Natuurlijk,'' zei Carl die zich blijkbaar nu iets meer op zijn gemak voelde. ,,Dit dorp ligt in het oosten van Kingdom en het koninklijk paleis ongeveer in het midden. Je moet dus een behoorlijk stuk naar het westen reizen om er te komen.''
Alice knikte en hij vervolgde zijn verhaal.
,,Het zal wel een moeilijke reis worden. Eerst moet je over de grote vlakte, een groot gebied waar eigenlijk weinig is. Je kunt er makkelijk verdwalen.''

http://i528.photobuc...pter 1-3/11.jpg
,,Als dat gelukt is,'' vervolgde Carl ,,kom je bij het Bos der Schimmen. Dit is een groot en vooral gevreesd bos. Duistere wezens schijnen er te dwalen en er wordt gefluisterd dat bepaalde mensen nooit meer zijn teruggekeerd. Maar ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen.''
Alice vond dat het allemaal maar gevaarlijk klonk en werd een beetje bang. Maar ze was vastberaden haar doel te bereiken.
,,Ik weet dat er na het bos een gebergte is, maar de weg erna weet ik niet meer,'' zei Carl. ,,Ik wens je veel succes op je reis!''
,,Heel erg bedankt,'' zei Alice. ,,Prettige dag nog!''

Alice besloot de nacht in het dorp door te brengen en de volgende dag te vertrekken.
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#44 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 17 November 2008 - 09:49 PM

Ik vind je screens mooi! Precies zo 'middeleeuws'.
De routebeschrijving is trouwens Dora-style :P

Maar leuk hoor!
Posted Image

#45 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 18 November 2008 - 10:38 AM

Leuke update, en leuk gemaakte omgeving van de boeren enzo :D.

En grappig, dat we ook nog een beetje "geschiedenis" les krijgen, met het stuk over de landheer die bescherming bood voor de oogsten :xd:.
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#46 RainbowFlying

RainbowFlying

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 posts

Posted 18 November 2008 - 07:19 PM

Amaai! Mooi deel weer :D Hele mooie omgeving ook, Ik ben benieuwd naar een vervolg! :)
Posted Image

#47 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 18 November 2008 - 07:42 PM

Leuk! :D Alleen jammer dat het me af en toe herinnert aan mijn saaie geschiedenislessen van vorig jaar. :P
Posted Image

#48 cherrymex

cherrymex

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 posts

Posted 18 November 2008 - 08:57 PM

yay :) een nieuw hoofdstuk
Snel doorgaan!!

#49 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 18 November 2008 - 09:23 PM

Bedankt voor alle leuke reacties die tot nu toe zijn geplaatst! :D Omdat ik veel tijd besteed aan het schrijven van het verhaal en vooral het maken van de foto's, plus het feit dat ik het erg druk met school heb, duurt het best lang voordat er nieuwe updates zijn. :P Maar het is net zoals het bij gevangen in rijkdom was: er komt er altijd een nieuwe, ookal duurt het jaren. :lol:
Dankzij de nieuwe tags heb ik in de beginpost de trailer rechtstreeks neergezet. :)
Posted Image

#50 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 20 November 2008 - 03:42 PM

Nog steeds leuk. Alleen (sorry) de trailer niet. Vondt hem saai... Maar kan aan mij liggen heb ADHD dus hou en ben een en al drukheid... Verder ! (K)
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

#51 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 15 December 2008 - 06:53 PM

Ga je nog verder???

#52 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 15 December 2008 - 09:41 PM

Ja, ik ga nog verder :P Ik stop niet graag met verhalen. :lol: Alleen ik ben hééél sloom en heb het altijd nogal druk, dus het kan soms eeuwen duren. Maar ik zal proberen zo snel mogelijk een update te plaatsen. :)
Posted Image

#53 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 17 December 2008 - 08:06 PM

Ja, ik ga nog verder :P Ik stop niet graag met verhalen. :lol: Alleen ik ben hééél sloom en heb het altijd nogal druk, dus het kan soms eeuwen duren. Maar ik zal proberen zo snel mogelijk een update te plaatsen. :)

whaha, als het eeuwen duurt dan is het verhaal nu in de toekomst! xD!

#54 cherrymex

cherrymex

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 posts

Posted 27 December 2008 - 03:38 PM

Het zou heeel jammer zijn als je zou stoppen!
echt een super verhaal en super idee!

#55 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 27 December 2008 - 08:46 PM

Gelukkig voor jou stopt ze ook niet. :P
Posted Image

#56 cherrymex

cherrymex

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 posts

Posted 27 December 2008 - 08:55 PM

YAY! Gelukkig maar ;)

#57 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 04 May 2009 - 10:40 AM

Ok na duizend jaar. :P Zoals altijd.

[size=7]Boek 1[/size]
[size=6]Hoofdstuk 4[/size]

Posted Image
Na een toch wel fijne nacht in één van de ongemakkelijke hutjes verliet Alice het dorpje en vervolgde zo haar tocht richting het westen. Een beetje zenuwachtig maar toch vastberaden liep ze het onbekende tegemoet.

Posted Image
Voordat Alice het wist was ze al weg van de bewoonde wereld. Zoals Carl had verteld zou ze eerst een grote vlakte oversteken en hij had gelijk. Behalve met gras begroeide heuveltjes was er helemaal niets. Alice vond het moeilijk te bepalen welke richting ze nou eigenlijk liep.

Posted Image
Na een paar lange uren begon ze de moed een beetje te verliezen. Het was erg warm, ze had geen eten en drinken en begon behoorlijk moe te worden. Die vlakte kon nog wel heel lang doorgaan en leek steeds hetzelfde!
,,Maar wat moet ik dan?'' dacht Alice. ,,Hier wachten tot ik uitdroog? Ik móet doorgaan!''

Posted Image
Zo vervolgde Alice haar wandeling. Na een half uurtje merkte ze dat er langzamerhand meer begroeiing kwam. Er waren enkele bomen, wat struikjes en het gras leek hier wel groener. Dit gaf haar weer wat moed.

Posted Image
Ineens stopte Alice met lopen. Verbaasd keek ze naar wat er voor haar lag. Was ze nu aan het hallicuneren of was dit echt?

Posted Image
Met open mond keek ze naar de rivier die wel tot aan de horizon leek te reiken. Alice ging op haar knieën zitten en nam voorzichtig een slokje. Wat was water toch heerlijk als je zo'n dorst had!

Posted Image
Alice was moe en had het warm, dus ze besloot na te hebben gegeten en gedronken even te ontspannen in de schaduw van een boom. Het kabbelende geluid van het water bracht haar helemaal tot rust.
Toen ze helemaal uitgerust was bedacht ze dat zo toch naar die overkant moest komen! Zou ze kunnen zwemmen? Er leek wel een stroming te staan, misschien werd ze meegenomen. Maar zelfs in de verste verte zag ze geen brug dus ze had geen keus.

Posted Image
Na een voorzichtig stapje te hebben genomen ontdekte Alice al gauw tot haar genoegen dat het water niet zo diep was als het eruit zag. Ze kon gewoon over de bodem naar de overkant lopen. Wat voelde het water heerlijk verkoelend aan!

Posted Image
Een groep vissen kwam naar haar toegezwemd en Alice keek gefascineerd toe. Toch moest ze wel uitkijken voor de stroming dus ze liep maar snel door.

Posted Image
En toen was ze alweer aan de overkant! Uitgerust vervolgde Alice haar toch door de eindeloos lijkende vlakte.

http://i528.photobuc...pter 1-4/34.jpg
Na weer een lange tijd gewandeld te hebben dacht Alice een vlekje te zien aan de horizon. Ze rende er naartoe, en toen ze dichtbij kwam bleek het een groot diep gat te zijn!

http://i528.photobuc...pter 1-4/35.jpg
,,Zal ik erin springen of niet?'' dacht ze. Het gat leek ontzettend diep, de bodem kon je niet zien. Ze vond het eigenlijk een stomme gedachte, maar keek toen naar de horizon die nog oneindig doorging. ,,Het duurt misschien nog wel dagen voordat ik bij de bewoonde wereld terugkom. Misschien is dit wel een belangrijke plek voor de reis.''

http://i528.photobuc...pter 1-4/36.jpg
Alice zette alle gedachten van haar af, zeker haar besef van angst en worp zich toen de diepte in, om na een korte maar snelle val te landen in het onbekende...
Posted Image

#58 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 04 May 2009 - 01:10 PM

kluisterde net een liedje dat in een film voorkomt als een jongen zich ophangt (sry voor dit random bericht btw)
en toen las ik dat ze in dat gat sprong :-P

maar geweldig weer, zoals altijd
Posted Image

#59 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 04 May 2009 - 05:38 PM

Heel leuk deel weer, maar weet je zeker dat het maar 1 nacht slapen was, volgens mij was het langer :-P
Maar wat heeft ze eigenlijk gegeten?
Laaadidadidaaaa..

#60 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 04 May 2009 - 06:17 PM

Hmm, niet heel veel denk ik :lol:
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users