Jump to content

Photo

Cheat voor meer dan 3 verdiepingen ?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 07hans08

07hans08

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 28 October 2008 - 04:50 PM

Hoi forumleden,

Wie weet er een cheat-code voor het bouwen van meer dan 3 verdiepingen ?

Met vriendelijke groet,

Van Ranst Hans

#2 Nina

Nina

Advanced Member

• Teamleden
  • 8,196 posts

Posted 28 October 2008 - 05:09 PM

Kijk hier voor een lijst cheats

Ik quote:

setHighestAllowedLevel [number]
Sets the amount of floors allowed (so you can build higher). You cannot go higher than 16 or the game will crash.

* The Dormer Trick: If you do not have any expansions (you only own the base game) OR if this cheat does not function for you (it appears to work only occasionally or not at all in later expansions) then you can try the following trick:
o Build up to the highest level you can.
o On that top level, place a dormer (they're in with the roofs and such). This will let you build one more level up.
o Put a wall or something up on that next level.
o Remove the dormer (ctrl-click and drag with the wall tool, remove roofs).
o Continue building on your new level.
o Repeat as necessary.

‘You do not need the bible to justify love, but no better tool has been invented to justify hate.’ - Richard A. Weatherwax

#3 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 28 October 2008 - 05:14 PM

De cheatcode is: setHighestAllowedLevel [level]
Tussen de [haakjes] zet je een getal. Als je 10 zet, kun je 10 verdiepingen hoog zetten. Ik raad je aan niet een getal te nemen dat veel hoger dan 15 is, want als je te veel verdiepingen bouwt kan het spel vastlopen geloof ik. :) Een cheatcode voer je trouwens in in het schermpje dat je krijgt als je op ctrl + alt + c drukt, maar ik denk dat je dat wel weet. ;)

Voor deze cheat heb je de uitbreiding Studentenleven nodig, anders moet je de truc die Nina hier boven beschrijft gebruiken.

Edit: Nina is me voor. :P
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#4 07hans08

07hans08

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 28 October 2008 - 05:58 PM

Kijk hier voor een lijst cheats

Ik quote:

setHighestAllowedLevel [number]
Sets the amount of floors allowed (so you can build higher). You cannot go higher than 16 or the game will crash.

* The Dormer Trick: If you do not have any expansions (you only own the base game) OR if this cheat does not function for you (it appears to work only occasionally or not at all in later expansions) then you can try the following trick:
o Build up to the highest level you can.
o On that top level, place a dormer (they're in with the roofs and such). This will let you build one more level up.
o Put a wall or something up on that next level.
o Remove the dormer (ctrl-click and drag with the wall tool, remove roofs).
o Continue building on your new level.
o Repeat as necessary.

OK ik zal dit moeten proberen vermits ik een studentenleven heb, maar wat is een dormer ?

#5 Nina

Nina

Advanced Member

• Teamleden
  • 8,196 posts

Posted 28 October 2008 - 06:09 PM

dat is volgensmij dat ene dak met tegels er op, dus een stukje schuin en daarna afgeplat.

maar dat weet ik niet 100% zeker.

Volgensmij kan je die cheat gewoon gebruiken hoor, ik zou het iig wel eventjes proberen als k jou was ;)
‘You do not need the bible to justify love, but no better tool has been invented to justify hate.’ - Richard A. Weatherwax

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users