Jump to content

Photo

Abortus.

• Please log in to reply
70 replies to this topic

#1 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 03 November 2008 - 09:04 PM

Na discussie aanleiding in t topic Amerikaanse Verkiezingen
wil ik hier graag de discussie over Abortus voortzetten.

Dus let's start...
Posted Image
Insha'Allah.. La Ilaha Illa Allah [L] .

#2 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 03 November 2008 - 10:04 PM

Mijn mening: het is goed dat het bestaat, maar het moet geen anticonceptie-middel worden.

Voorbeeld: stel, een meisje ergens in de tienerleeftijd raakt zwanger. Een kind van een jaar of 13, 14 die een kind krijgt? Stel dat ze het zelf niet wil hebben? Dan is het een uitkomst. Na de tijd moeten ze natuurlijk wel tot haar door laten dringen dat dit natuurlijk niet kan zo. Maar goed.

Ander voorbeeld: stel, iemand wordt verkracht en raakt zwanger. Zou je, als je in haar schoenen stond, dat kind willen hebben? Heel veel vrouwen denk ik van niet.

Weer een ander voorbeeld: iemand raakt heel ernstig ziek en wordt voor de keus gesteld: we kunnen jou redden, maar dan je kind niet. Als je niet behandeld wordt, is er een kleine kans dat je kind het redt, maar jij gaat dood.

Wat zou jij doen?

Misschien heel heftige voorbeelden, maar dit zou voor mij persoonlijk een reden zijn om te zeggen: ja, abortus is hier eventueel op zijn plaats.

Maar ik ken ook verhalen van iemand die in een half jaar tijd al voor de 3e keer zwanger was geraakt en steeds een verwijskaart voor de kliniek vroeg. Ik snap die huisarts niet, ik had haar een verwijskaart voor een sterilisatie aangeboden. Want dat vind ik weer belachelijk: neem een goed anticonceptiemiddel.

Ik wil zelf geen kinderen, maar stel dat ik zwanger raak? Zou ik het niet weg laten halen, het zou wel welkom zijn.

#3 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 03 November 2008 - 10:09 PM

Ik ben het met Babs eens.
Ik vind wel dat vrouwen goed moeten nadenken voordat ze het doen. Dat ze weten wat ze doen, dat ze beslissen over het leven van een persoon. Zelf vind ik dat het eigenlijk niet goed is te doen.
Zoals ik heb gezegd, vind ik dat iedere vrouw het recht heeft dit zelf te bepalen. In de gevallen die Babs noemt is het wel rechtvaardig. Maar sowieso, het moet hun eigen keuze zijn. :)
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#4 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 03 November 2008 - 10:18 PM

Dat voorop gesteld. Want stel dat dat meisje van 14 absoluut geen abortus wil? De ouders staan er weliswaar niet om te juichen, maar wat doe je dan? Einde jeugd voor je dochter omdat ze nu voor een kind moet zorgen of einde jeugd omdat ze compleet getraumatiseerd raakt (zoiets hakt er wel in denk ik) omdat ze tegen haar wil abortus moet laten plegen.

Ik ben sowieso heel erg voor vrije wil: niks tegen je zin in iets doen.

#5 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 03 November 2008 - 10:43 PM

Wat Babs al liet weten: Als iemand voor de zoveelste keer een abortus laat doen, dan verdient zo’n dame het ook absoluut niet om ouder te worden. Als je zo gewetenloos tekeer gaat en de verantwoording niet wilt nemen om voor het gevolg te gaan zorgen, om het maar even zo te zeggen, dan zegt dat genoeg over het karakter van zo’n vrouw/meisje.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik ben met een vriendin van me mee geweest naar een kliniek. Ze was net 18, haar vriend had haar na 2 jaar laten zitten en haar moeder had net te horen gekregen dat ze leukemie had en stervende was. Een kind zag ze echt niet zitten.
Dat zijn situaties waar ik best begrip voor kan opbrengen.

Waar ik absoluut geen begrip voor kan opbrengen zijn ouders die hun puberdochter dwingen om een abortus te laten plegen. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze haar aan doen. Ze staat midden in de pubertijd, de hormonen gieren door haar lijf en er heeft zich een minimensje in haar lichaam gesetteld. Denken die ouders nu werkelijk dat een abortus het beste is wat ze kan doen?
Ik hoop bij God van niet, maar als mijn dochter over 2 jaar bij me zou komen met de boodschap dat ze zwanger is.. Laat maar komen. Wij zorgen er wel voor en zij moet gewoon haar school afmaken en zorgen dat ze een goede toekomst opbouwt, zodat ze haar kind later alles kan geven wat het nodig heeft. Er zijn zoveel manieren om het kind van je kind op te voeden, zelfs als het financieel moeilijk ligt. Ook daar zijn weer mogelijkheden voor, alleen moeten mensen daar zelf achter komen. Geen instantie namelijk die grootouders er op wijst dat ze ‘pleeggeld’ voor hun kleinkind kunnen ontvangen.

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#6 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 03 November 2008 - 11:15 PM

Ander voorbeeld: stel, iemand wordt verkracht en raakt zwanger. Zou je, als je in haar schoenen stond, dat kind willen hebben? Heel veel vrouwen denk ik van niet.

Ik zou t houden, it happend weinig aan te doen vind ik, behalve t beste
ervan maken, en t kind alle liefde geven dat t maar kan krijgen, ook al
zou t soms moeilijk zijn. Ik weet heel zeker dat de impact van zowel
verkrachting + abortus groter is dan t kind houden of misschien even-
tueel af te staan, zolang t niks ernstig mankeerd.

De abortusklinnieken zitten dagelijks vol met jonge meisjes, die t
onveilig doen en dan simpel denken over abortus. Over die groep
meisjes heb ik alleen te zeggen.. Als je oud genoeg voelt om je
benen te spreiden moet je ook de verantwoordelijkheid nemen
voor je kleine, en niet die dupe laten zijn omdat jij te lui was een
voorbehoedsmiddel te gebruiken. Geld ook voor de jongens die
zo easy denken.

Wat ik nog erger vind er zijn zoveel vrouwen die geen kinderen kunnen
krijgen en t zo graag willen, terwijl veel meisjes onbewust zwanger
raken op de normale manier en dan abortus doen. Vind ik erg als jij
al 5 jaar bezig bent en 1 of andere snotneus van 14 doet t 1 a 2 keer
onveilig, en bingo en toch nog zo lompe besluit neemt..

Heb dan ook echt respect voor de meiden van mijn leeftijd of jonger,
die onbewust of bewust voor kleine hebben gekozen en t houden en
met liefde opvoeden, en meestal nog wel alleen.. petje af.
Posted Image
Insha'Allah.. La Ilaha Illa Allah [L] .

#7 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 04 November 2008 - 06:23 AM

Ik begrijp je punt, daar zat ik ook wel eens aan te denken.

#8 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 04 November 2008 - 06:31 AM

tja opzich heb je een punt maar er zijn ook zat mensen die met op zet een baby nemen
zodat de boy blijft

#9 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 04 November 2008 - 06:48 AM

tja opzich heb je een punt maar er zijn ook zat mensen die met op zet een baby nemen
zodat de boy blijft

Om er vervolgens achter te komen dat een baby zo'n boy heus niet laat blijven.

@Saar: Ik kan me juist alles voorstellen bij een abortus uit een verkrachting. Zoiets meemaken is al een trauma en dan zou je er door je kind continu aan herinnerd worden? Ik neem mijn petje af voor de vrouwen die het kind geboren laten worden, maar ik heb net zoveel respect voor de vrouwen die het weg laten halen.

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,

#10 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 04 November 2008 - 05:30 PM

De abortusklinnieken zitten dagelijks vol met jonge meisjes, die t
onveilig doen en dan simpel denken over abortus. Over die groep
meisjes heb ik alleen te zeggen.. Als je oud genoeg voelt om je
benen te spreiden moet je ook de verantwoordelijkheid nemen
voor je kleine, en niet die dupe laten zijn omdat jij te lui was een
voorbehoedsmiddel te gebruiken. Geld ook voor de jongens die
zo easy denken.

En wat nou als er een gaatje in het condoom zit terwijl ze het niet door hebben, is 't dan als nog hun schuld? Zouden ze volgens jou dan het kind moeten houden? Verder ben ik het wel met je eens hoor. ;)

Ik zou absoluut geen kindje willen krijgen voordat ik klaar ben met mijn studie en al een paar jaar gewerkt heb, dus zekerheid heb. Maar sowieso wil ik wachten tot na het huwelijk, dus de enige manier dát ik dan zwanger zou kunnen raken is door verkrachting. Dusja stel ik raak dan zwanger, dan zou ik absoluut abortus plegen omdat ik mijn toekomst niet op zij wil liggen voor een kind dat niet eens geboren is. Ook al is 't een levend wezen, ik hoef niet elke ochtend herinnert te worden van 't feit dat ik verkracht ben en daardoor geen studie heb kunnen volgen vanwege dat kind van een verkrachter. :o

#11 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 04 November 2008 - 07:47 PM

Zoals ik op een ander forum zei waar we aan het discussiëren zijn over Obama (iemand had een Christelijke blog geplaatst, dat als je voor Obama zou kiezen je naar de hel zou gaan :roll: wat houd ik toch van religies) en abortus; ik ben pro-choice.

Niet eens de keuze hebben om een abortus te plegen is restrictie van vrijheid, en gewoon een achteruitgang.
De keuze moet er bestaan voor de vrouwen die wel verstandig zijn en weten dat ze het gewoon niet aankunnen. Om die verstandige vrouwen die keuze te kunnen geven, moeten we jammer genoeg deze keuze ook aan onverstandige dames geven. Anders is het weer restrictie van vrijheid.

En als abortus illegaal zou worden, zou je toch illegale abortus praktijken krijgen die al helemaal traumatiserend zouden kunnen zijn voor vrouwen.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#12 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 04 November 2008 - 08:09 PM

Ik kan hier ( mijn eigen mening gevend ) heel kort over zijn:

Als vrouw zijnde bepaal je zelf wel wat je met je lichaam doet, dus ook of je een kindje houdt of niet.
Posted Image

#13 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 04 November 2008 - 08:15 PM

En dan heb je altijd nog mensen die zeggen dat je dan iemand vermoordt en naar de hel gaat, en dat het niet een vrouw haar keuze mag zijn.

Ach ja, je kunt niet iedereen blij maken.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#14 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 04 November 2008 - 08:20 PM

Maar waarom is het dan hún probleem dat zij naar de hel gaat? :roll:
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#15 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 04 November 2008 - 08:21 PM

Frouwke: Je slaat de spijker gewoon helemaal op z'n kop :-)

#16 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 04 November 2008 - 09:29 PM

Mensen moeten inzien dat naar de hel gaan niet leuk is, en dat ze maar Christenen moeten worden en dat ze dan naar het paradijs gaan. XD Toch het doel van veel gelovigen, mensen overtuigen dat hun geloof het beste is...

@Loeneke: Dankje. :D

Posted Image

#17 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 04 November 2008 - 10:30 PM

Mensen moeten inzien dat naar de hel gaan niet leuk is, en dat ze maar Christenen moeten worden en dat ze dan naar het paradijs gaan. XD Toch het doel van veel gelovigen, mensen overtuigen dat hun geloof het beste is...

@Loeneke: Dankje. :D

En zo kwamen we dan weer bij de discussie van het geloof :innocent:

#18 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 04 November 2008 - 10:31 PM

Haha andere topic maar weer. :P Ja, maar daar komt het wel vaak weer op uit... En dan zeggen dat de staat en de kerk gescheiden moet zijn, wat het dus totaal niet is... Maarja, ander onderwerp. XD

Dit is de blog die ik had gelezen:

If you are a Christian, a believer in the Word of God, a follower of Christ, and you are voting for Barrack Obama, know this...

As a Christian, the Bible commands us to live holy lives, and if we truly follow this principle, ALL Christians should be praying about whom they should vote for. They should also want our country to be a holy country. Political parties and economic policies aside, there is something unholy going on in our country right now called abortion. 4,00 unborn babies die nationally every day. That's 4,000 today; 28,000 this week; 120,000 this month; and 1 million, 46 hundred thousand this year. These aren't little unrecognizable cells; 80% of abortions take place on fetuses over six weeks old. By six weeks gestation, babies have a heartbeat, nerve detections, and brain waves... undeniable signs of life.

Barrack Obama has a 100% pro-choice record. In fact, when partial birth abortion (in which a baby 5-9 months old is induced into labor, delivered except for the head, and then its skull is crushed by forceps, killing it) was outlawed, Obama said the law "will embolden state legislatures to enact further measures to restrict a woman's right to choose, and that the conservative Supreme Court justices will look for other opportunities to erode Roe v. Wade." Obama has NEVER signed a pro-life bill... NOT EVEN ONCE! He says: "I have consistently advocated for reproductive choice and will make preserving women's rights under Roe v. Wade a priority as president.
"

Reproductive rights? Womens choice? Some Christians say, "I am anti-abortion, but pro-choice. I have no right to tell a woman what she can do with her own body." Her OWN body, you say? First of all, the Bible says our bodies are the temple of the Holy Spirit and that only holy things should be done with them. Second of all, an abortion dooesn't just affect one woman's body. A fetus has different DNA than its mother and only needs its mother's uterus as an environment to develop in. Also, I'd say it's pretty painful for fetuses to be torn to pieces by suction devices during abortions. Abortion does NOT just affect the MOTHER's body.

And all this talk about "the woman's right to choose" fails to mention the BABY'S right to "LIFE, liberty, and the pursuit of happiness" guaranteed in our nation's Declaration of Independence.

Others say, "If we outlaw abortion, girls will still find a way to get one done illegally, so we should just keep them legal." Really? Stealing and murder are illegal, and yet people still steel and kill... so does that mean we should legalize first degree murder and theft??

"What about rape or incest?" others ask. Should an innocent baby have to pay for a rapist's sin? Two wrongs don't make a right; the sin of rape does not justify the sin of murdering a baby. As a Christian, we are constantly told in the Bible that God brings beauty from our pain. God has a plan for those rape victims' and those babies' lives, and He can use it for His glory.

So by now, you can probably tell that I am trying to get you not to vote for Obama. You're probably saying, "If McCain becomes president, he can't do anything about ending abortion." Really? Because George Bush appointed two pro-life justices to the Supreme Court, and because he did this, the Supreme Court majority became pro-life, and in April 2007, they outlawed partial birth abortion! If Al Gore or John Kerry, both pro-choice, had been president at that time, they would not have appointed pro-life justices, and thus, partial birth abortion would still be legal right now. A pro-life president WILL make a difference.

John McCain says he will do all in his power to make abortion illegal, including appointing pro-life Supreme Court justices.
If Bush's presidency resulted in an end to partial birth abortion, then think how John McCain can also help to reverse the abortion laws! (I'm not saying McCain is perfect; read on for another candidate solution)

In this election, there are many issues that affect voters' decisions. Some say it's stupid to vote on one issue. But as Christians, it is our duty to withold righteousness. What's worth more: obeying God's law and fighting to end abortion by not electing Barack Obama... or electing Obama and POSSIBLY seeing a "change" in our finances (about finances, by the way, the Bible says in Matthew 6:31-34, "So do not worry, saying, 'What shall we eat?' or 'What shall we drink?' or 'What shall we wear?' For the pagans run after all these things, and your heavenly Father knows that you need them. But seek first his kingdom and his righteousness, and all these things will be given to you as well. Therefore do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own.
")??

As a Christian, you may not support abortion, but if you go to the polls tomorrow and vote for Barack Obama, you WILL be supporting abortion. And if Obama wins the presidency and is in the Oval Office for four years, 5 million and 84 hundred thousand unborn babies will be aborted during this time. Could you have at least attempted to stop this travesty? Yes. You can attempt to end abortion by not voting for Barack Obama.
If you vote for Obama, YOU ARE PROMOTING THE MURDER OF 5,840,000 UNBORN CHILDREN!

Moreover, the Bible says that on Judgment Day, EVERYONE will stand before God and be judged for their deeds. And if God asks, "Did you ever condone murder?" and you voted for Obama, you will have to say, "Yes, I supported the murder of INNOCENT children with my vote.
" Is that what you want?

If you've had an abortion, God will forgive you. If you've supported pro-choice candidates in the past and didn't realize its wrong until now, God will also forgive you. But let's look to the future now. Tomorrow could possibly decide the fate of even more unborn babies. Literally, for the love of of God and all things holy, do not vote for Barack Obama. And if you feel McCain supports immoral activities, as well, don't vote for him either. Vote for someone you think will promote godly principles... and if there's no one you can find who completely does that, ask for a write-in ballot and write yourself in if you have to!

Tomorrow's results are the future of the unborn.
So get out and vote! And if you still want to vote for Obama, remember this:

You will have to answer to God on Judgement Day for aiding in the death of millions of innocent unborn children.

I am proud to say that my name is John Morris, and I wrote every word of this! If you want to forward it to your friends, feel free!

Posted Image

#19 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 04 November 2008 - 10:57 PM

And all this talk about "the woman's right to choose" fails to mention the BABY'S right to "LIFE, liberty, and the pursuit of happiness" guaranteed in our nation's Declaration of Independence.

Oeh..m'n nekhaar staat gewoon recht overeind. Deze man denkt, en hij niet alleen, echt niet aan de moeder! Wat nou als ze niet in staat is om een kind op te voeden, om wat voor reden dan ook? Hupsakee, weer een kind dat richting de goot verdwijnt. Waarom worden er zoveel pasgeboren baby's gedumpt? Of worden er baby's geboren met een verslaving? Is dat wat zijn God voor ogen heeft? Dat kan ik me echt niet voorstellen.
En ga niet zeggen dat het met het kind wel in orde komt, want in 9 van de 10 gevallen komt het dus niet goed.

Maar die 9 gevallen worden voor het gemak even vergeten..

#20 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 04 November 2008 - 11:51 PM

Oeh..m'n nekhaar staat gewoon recht overeind. Deze man denkt, en hij niet alleen, echt niet aan de moeder! Wat nou als ze niet in staat is om een kind op te voeden, om wat voor reden dan ook? Hupsakee, weer een kind dat richting de goot verdwijnt. Waarom worden er zoveel pasgeboren baby's gedumpt? Of worden er baby's geboren met een verslaving? Is dat wat zijn God voor ogen heeft? Dat kan ik me echt niet voorstellen.
En ga niet zeggen dat het met het kind wel in orde komt, want in 9 van de 10 gevallen komt het dus niet goed.

Maar die 9 gevallen worden voor het gemak even vergeten..

Ik deel dezelfde mening. Ik kwam eens op zo'n gelovig forum met dezelfde discussie en vooral de mannen waren erg radicaal bezig en dachten ook maar niet 1 seconde aan de vrouw zelf.
Ik vind zulke meningen echt zo walgelijk. Daarnaast vind ik dat het klinkt alsof ze niet meer over (ongeboren) mensen praten, maar meer over producten. Zo van : "Ach, als de moeder er niet voor wil of kan zorgen dan adopteert wel iemand het alsof het de normaalste zaak van de wereld is." Je krijgt er vast nog een cadeaubon bij als je een kind adopteert...

Er zijn al zo veel slechte zaken in de wereld. Waarom zou je dan tegen beter weten in een kind houden als het echt beter is om te kiezen voor abortus? Om een kans te creeëren om nog meer ongelukkige mensen op de wereld te zetten en daarbij mogelijk levens van andere mensen te verpesten? Waarom zouden wij het recht hebben om iemand leven zodanig te beïnvloeden? Ik vind daarom ook dat iedere vrouw zelf zou mogen bepalen of ze abortus pleegt als ze zwanger is of niet, en niet een of andere regering die er helemaal niets mee te maken heeft. Niemand mag zodanig iemands vrijheid beperken.

We hadden het trouwens laatst over het EVRM in onze werkgroep. Het EVRM houdt in europees verdrag tot bescherming van rechten van de mens. Onze docent (ik ben even niet zeker welke titel hij heeft) vond het een van de stomste dingen waar we snel vanaf moesten. Hij haalde speciaal artikel 2 aan 'recht op leven'.

the BABY'S right to "LIFE, liberty, and the pursuit of happiness" guaranteed in our nation's Declaration of Independence.

Dit deed me gelijk daaraan denken. Hij stelde vervolgens dat oa dat artikel vaag was. Wat is nou recht op leven? Stel je bent ernstig ziek, maar je bent blut. Zou je dan zomaar je kunnen beroepen op dat artikel en eisen dat je alle medicijnen krijgt voor die ziekte die er zijn? Nee, zo gaat dat natuurlijk niet. Eigenlijk is dat artikel dus zinloos, zoals vele artikelen in dat verdrag. Onze docent stelde zelfs dat mensenrechten eigenlijk niet bestaan, maar eerder politiek correct gezwets is.
Ergens had hij wel een punt met een aantal dingen, hoewel ik het niet overal met hem eens was.

Het is in ieder geval raar dat men zich er in dit geval op beroept. Ok, het EVRM is wel wat anders, maar eigenlijk gaat het om hetzelfde. (een verklaring heeft overigens toch geen juridische werking? dus dan kom je sowieso op het EVRM uit) In dat artikel staat namelijk letterlijk 'niemand mag opzettelijk van het leven worden beroofd'.
Leven is alles tussen geboorte en dood. Als je abortus pleegt, dan is het 'kindje' nog niet geboren. Het is dus niet in strijd met dat artikel.
Dat artikel is verder natuurlijk ook zinloos, aangezien er in het strafrecht beschreven staat dat je niet iemand opzettelijk van het leven mag beroven. Waarom zou je er dan nog een speciaal recht van maken?
Zinloos in mijn ogen... Dan krijg je alleen van dit soort rare misverstanden waarin men meent zich erop te kunnen beroepen. Dat beroepen is dat niet zo zeer in juridische zin, maar meer in rechtvaardige zin. Dat maakt voor mij weinig uit, aangezien ik vind dat je het -op welke grond dan ook- niet kan rechtvaardigen om iemands vrijheid om een persoonlijke keuze te maken betreft abortus te beperken.

Als tegenstanders van abortus zelf nooit abortus wilt plegen is dat hun eigen keuze en die respecteer ik, maar laat dan andere vrouwen ook die keuze hebben. :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users