Jump to content

Photo

Abortus.

• Please log in to reply
70 replies to this topic

#21 Odie

Odie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,020 posts

Posted 05 November 2008 - 03:42 PM

Weet je wat het gewoon is met die christenen, die willen alleen dingen waar ze zelf beter van worden. Als ze geen abortus meer krijgen, nou dan ook geen algemeen kiesrecht meer. Soevereiniteit ligt toch bij God volgens hun?
En dan zijn er die andere dagen, groter in getalen. De dagen waarop ze zich tegen de wereld teweerstelt. Alsof in haar een grote woede woelt of een onuitsprekelijk verdriet dat ze slechts met de grootste moeite weet te onderdrukken. Niet dat ze zich wezenlijk anders gedraagt op die dagen, daarvoor heeft ze zichzelf veel te goed in de hand, En misschien is dat wel wat hij ziet: dat ze zichzelf op die dagen in de hand heeft. Als vanzelf houden de mensen om haar heen een zekere afstand, zoals zij afstand houdt tot hen. Op die dagen maakt ze grapjes waar alleen zij om moet lachen, om de grappen van anderen lacht ze niet, Op zulke dagen houdt hij het meest van haar en doet dat hem het meeste pijn.

#22 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 05 November 2008 - 09:28 PM

We zijn druk in discussie op een ander forum waar ik op zit. Gelovigen (pro-life) en niet-gelovigen (pro-choice). Maar zeuren dat het moord is, en dat adoptie net zo goed is, etc. Ik zei dat die foetusen toch niet kunnen kiezen en nooit door zullen hebben dat ze hebben geleefd (tuurlijk niet, ze overlijden door abortie), en toen hadden ze als tegenargument dat je dan ook maar alle dieren mocht vermoorden omdat die ook niet wisten dat ze bestonden.

Abortus en dieren... right. Erg vergelijkbaar.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#23 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 05 November 2008 - 09:45 PM

Hoe weten wij nou dat dieren niet weten dat ze bestaan?
Alleen omdat we niet tot amper met ze kunnen communiceren :roll:
Posted Image

#24 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 05 November 2008 - 11:11 PM

En maar blijven zeiken dat het moord is. Zo'n joch heeft een kutjeugd gehad omdat zijn moeder niet goed voor hem kon zorgen (arme mensen in Mexico, you know the drill). Ik zeg dus, "je hoort toch dan juist blij te zijn dat mensen zo'n jeugd bespaard kan blijven?". Dan komt zijn trots weer op, "ben er trots op, blabla, ik ben zo geworden wie ik ben". Ja joepie, een kutjeugd. Een arme kutjeugd met honger, zonder schoenen en goede kleren.
Dat zou ik dan liever iemand besparen.
"Hoe kan ik nou blij zijn dat er een kind doodgaat?"

Oh kom op zeg. :roll: Wij zijn wel open voor hun visie, maar zij snappen die van ons gewoon niet! Dus ik heb ook maar gezegd dat ik er mee op houd, omdat ze gewoon geen begrip voor mijn visie kunnen opbrengen.
Abortus en religie zijn hetzelfde soort discussie; je kunt elkaar nooit overtuigen en het houdt nooit op.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#25 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 06 November 2008 - 05:22 PM

Ik denk dat we elkaar gewoon in onze waarde moeten laten. Als iemand vindt dat abortus niet kan, dan kun je praten als Brugman, maar waarom zou je zo'n persoon moeten overtuigen? Het voelt niet prettig als het tegen je eigen gevoel indruist. En als iemand van mening is dat abortus wel moet kunnen of in bepaalde omstandigheden zelfs gerechtvaardigd is, dan is het voor die persoon zo.

Want we draaien weer op geloofsdiscussies uit en in mijn ogen is dit vrij zinloos. Iedereen heeft zijn eigen mening en het zal nooit zo worden dat we unaniem eens worden met een bepaalde stelling.

#26 Olivier

Olivier

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,071 posts

Posted 06 November 2008 - 07:13 PM

Maar ik denk bij deze discussie Geloof & Abortus onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn... Want iemand (vooral de Paus & andere religieuze leiders) hoeven maar iets te zeggen of de gelovers van het betreffende Geloof volgen zijn voorbeeld. Natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar wel voor een groot deel.
Posted Image

#27 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 14 November 2008 - 01:32 PM

ik vind het pas hard als je gelovig bent en je moet van je ouders je kindje laten adobteren
wat jij niet wilt omdat je jong zwanger bent geworden of wat nog niet de bedoeling was

#28 Mike SimsFAN

Mike SimsFAN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 387 posts

Posted 15 November 2008 - 11:49 PM

Nu ik het zo zie, zit ik over iets heel anders te denken.

Bij een vrouw gaat dus gemiddeld 13 keer per jaar een kind dood wegens de menstruatie.
Dat zijn dus tjah, 13 baby's per jaar hè...

Bij een man verschilt dat natuurlijk, iemand die constant sex (indien er een condoom wordt gebruikt) heeft of masturbeert en dergelijke... (beetje rare voorbeelden)
Wanneer hij gaat ejaculeren is er 2-4ml aan spermacellen die ook dood gaan, dat zijn paar duizend baby's? (Gok ik, kon ook honderden, of zelfs miljoenen, weet ik veel...)

Dit zou dan eigenlijk ook niet goed worden gekeurd door christenen... (Lijkt mij, ben er geen dus ik zou het niet weten...)

Ik hoop niet dat dit te raar overkomt... :P
Slahaaaaaaaaaahaaaaaaaa!

#29 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 15 November 2008 - 11:54 PM

Ik kan je zeggen dat het er miljoenen zijn. :P
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#30 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 15 November 2008 - 11:58 PM

Daarom mogen ze ook niet masturberen of seks hebben met condoom ;)

#31 Mike SimsFAN

Mike SimsFAN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 387 posts

Posted 16 November 2008 - 12:15 AM

Ja maar ik bedoel, je kunt moeilijk condooms verbieden of masturberen verbieden... -_-"
Slahaaaaaaaaaahaaaaaaaa!

#32 RainbowFlying

RainbowFlying

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 posts

Posted 16 November 2008 - 08:00 AM

Zolange meningen over abortus.; Heb er maar enkelen gelezen.. :blij:
Wel, moest ik ooit zwanger geraken van verkrachting misschien of van 1of ander liefje, je weet maar nooit, denk ik niet dat ik het zou weg kunnen doen. Het is tenslotte een levend organisme en van mij :o
Ik hoop alleen niet dat dat echt gebeurt voor dat ik het echt wil.
Maar ik snap sommige wel dat ze abortus willen laten doen. Het is tenslotte ieders eigen beslissing. Ik zou niemand tegenhouden als die wilt abortus plegen of niet.
Posted Image

#33 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 16 November 2008 - 08:04 PM

Nu ik het zo zie, zit ik over iets heel anders te denken.

Bij een vrouw gaat dus gemiddeld 13 keer per jaar een kind dood wegens de menstruatie.
Dat zijn dus tjah, 13 baby's per jaar hè...

Bij een man verschilt dat natuurlijk, iemand die constant sex (indien er een condoom wordt gebruikt) heeft of masturbeert en dergelijke... (beetje rare voorbeelden)
Wanneer hij gaat ejaculeren is er 2-4ml aan spermacellen die ook dood gaan, dat zijn paar duizend baby's? (Gok ik, kon ook honderden, of zelfs miljoenen, weet ik veel...)

Dit zou dan eigenlijk ook niet goed worden gekeurd door christenen... (Lijkt mij, ben er geen dus ik zou het niet weten...)

Ik hoop niet dat dit te raar overkomt... :P

Een eicel of een spermacel zijn pas 'een baby', als ze elkaar gevonden hebben. Zonder elkaar zwemmen ze eigenlijk doelloos rond. De eicel wordt dan maandelijks 'geloosd' en de spermacellen ... sja :-)

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#34 Mike SimsFAN

Mike SimsFAN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 387 posts

Posted 17 November 2008 - 02:51 PM

Ja... Máár!!!

Waarom verbied de kerk dan om seks te hebben met een condoom?
Aangezien jij nu zegt dat het pas een baby is als de eicel en de spermacel elkaar hebben gevonden?!?!
Slahaaaaaaaaaahaaaaaaaa!

#35 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 17 November 2008 - 03:03 PM

In deze video van Monthy Python kunnen ze dat heel goed uitleggen (nee echt :P)

#36 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 17 November 2008 - 08:03 PM

Haha prachtig :-P

@ Mike SimsFAN: omdat de kerk niet persé tegen abortus is, maar omdat ze willen dat katolieken gewoon zoveel mogelijk nakomelingetjes maken.

Mja, ik vind dat elke moeder er vrij in moet zijn dat zelf te kiezen, om welke reden ook, abortus te kunnen plegen.

Maarja. Stel nu dat ik perongeluk zwanger zou worden. Ik ben niet afgestudeerd en laat ons stellen dat de vader er absoluut niet zou zijn. Plus daarbij dat ik absoluut niet 'klaar' ben voor kinderen (geen idee of je dat ook ooit echt bent). Maar aan de andere kant denk ik dat mijn ouders me in elk geval heel erg zouden steunen.
En k zou me voor de rest van mijn leven ook wel schuldig voelen denk ik.

Aan de andere kant, is zo'n embryotje wel echt al een mensje? :/
Posted Image

#37 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 17 November 2008 - 08:05 PM

Nou aan het begin is het vooral een klomp cellen, maar die zou anders natuurlijk wel zijn uitgegroeid tot een echt kind wat een heel leven had gehad.
Posted Image

#38 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 17 November 2008 - 08:11 PM

Mja. Als je de pil neemt kan je eicel ook bevrucht worden. Enkel nestelt die dan niet in. Dus dan is er ook al zo'n hoopje cellen die ooit een baby had kunnen worden.

Waar ligt dan het grote verschil.
Posted Image

#39 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 17 November 2008 - 08:22 PM

Ik vind zelf ook dat abortus moet kunnen hoor. :P Alleen vind ik wel dat er goed over nagedacht moet worden en alleen als het echt nodig is. Dus niet seks hebben, dan denken ,,oh shit ik ben zwanger!'' en dan abortus plegen als je geen anticonceptie hebt gebruikt. Abortus is geen anticonceptiemiddel...
Posted Image

#40 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 17 November 2008 - 10:20 PM

K kan me niet voorstellen dat iemand dat doet :-P T lijkt mij niet zo'n leuke ervaring, zo'n abortus. En psychologisch ook niet.
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users