Jump to content

Photo

Abortus.

• Please log in to reply
70 replies to this topic

#41 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 19 November 2008 - 10:10 PM

In het kader van abortus, wat vinden jullie dan van de 'morning-after' pil?

Dat is een pil met veel hormonen die, in geval van twijfel, binnen korte tijd na de sex ingenomen moet worden. Mocht je zwanger zijn geweest, dan ben je dat daarna dus niet meer, want er wordt een menstruatie opgewekt.
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#42 RainbowFlying

RainbowFlying

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 posts

Posted 20 November 2008 - 06:48 AM

Hormonenpil. Handig, als je geen abortus wilt.
Posted Image

#43 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 20 November 2008 - 10:44 AM

Het is dus niet helemaal te vergelijken met abortus, want het moet binnen een week ofzo ingenomen (niet per se de 'morning-after' dus ;)). Je kan 'm dus voor de zekerheid aanvragen bij de huisarts als je niet zeker weet of je wel goed gerekend had of je zwanger kon worden, of de condoom scheurde, oid. Maar abortus is als je al een tijdje zwanger bent, is een chirurgische ingreep.
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#44 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 20 November 2008 - 03:52 PM

Binnen 48 uur dácht ik? :o

#45 RainbowFlying

RainbowFlying

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 posts

Posted 20 November 2008 - 05:30 PM

Het is dus niet helemaal te vergelijken met abortus, want het moet binnen een week ofzo ingenomen (niet per se de 'morning-after' dus ;)). Je kan 'm dus voor de zekerheid aanvragen bij de huisarts als je niet zeker weet of je wel goed gerekend had of je zwanger kon worden, of de condoom scheurde, oid. Maar abortus is als je al een tijdje zwanger bent, is een chirurgische ingreep.

Ik weet wat een 'morning-after' pil is en wat abortus is, Zo dom ben ik ook weer niet :-P
Ik bedoelde dat de ochtend erachtig een morningafter pil nemen handig is, als je zeker geen abortus wilt doen.
Posted Image

#46 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 20 November 2008 - 05:39 PM

Maar het idee erachter is hetzelfde. Als je tegen abortus bent, lijkt het me logisch dat je ook tegen de morning after pil bent. Het enige verschil is is dat het dan in een vroegre stadium is. En het kind écht nog maar een klomp cellen is.
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#47 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 09 December 2008 - 10:01 PM

Waarom zijn er eigenlijk zoveel mannen tegen abortus en vrouwen voor? Volgens mij is het gewoon omdat een man het zelf nooit zal meemaken dat hij er makkelijker over kan praten. "JA JE MAAKT HET DOOD" "JE KUNT HET LATEN ADOPTEREN"
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#48 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 11 December 2008 - 10:49 PM

Maar het idee erachter is hetzelfde. Als je tegen abortus bent, lijkt het me logisch dat je ook tegen de morning after pil bent. Het enige verschil is is dat het dan in een vroegre stadium is. En het kind écht nog maar een klomp cellen is.

Nee t is allemaal net andersom. De morning afterpil werkt enkel als je nog geen eisprong hebt gehad op t moment van die onveilige seks. Die voorkomt dan een eisprong waardoor je niet zwanger raakt.

Als je de pil neemt wordt er net wel soms een eicel bevrucht, maar die kan zich dan niet innestelen. Elke maand een abortus!

K vind t een heel groot verschil, vroeg of laat stadium. Vanaf wanneer is een mensje een mensje? Een embryo begint pas een beetje te voelen vanaf de derde maand (dacht ik). Maar net daarvoor heeft hij echt wel een mensjesvorm, met vingertjes en teentjes. En de kans om uit te groeien tot een mens. Net als dat klompje cellen.
Posted Image

#49 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 12 December 2008 - 10:32 AM

zo ik heb hier lang over na zitten denken...

eerst bedacht ik dat abortus wel goed was dat het er is, niet iedereen neemt die stap (nouja, het moet ook geen anticonceptiemiddel worden natuurlijk, een maandelijks uitje naar de kliniek..), maar ik moet zeggen dat soms kinderen worden genomen om de verkeerde redenen(vrouw wilt man niet kwijt, aan zich binden, wilt niet alleen zijn) en zo zat ik meer in de richting van verwaarloosde/ achterstand gezinnen te denken waarbij er beter nagedacht had moeten worden, of beter was geweest ALS.. want een kind nemen is 1, maar een kind opvoeden is niet makkelijk(je moet stabiel zijn en een evenwichtig leven hebben, consequent blijven) en als je nog jezelf moet ontwikkelen en een kind je daarbij in de weg staat en je deze geen goede opvoeding kunt geven doordat je zelf nog met problemen zit, gaat het meestal van de wal in de sloot (maar wie ben ik) daarbij kun je ook door spijt en twijfel en moederlijke gevoelens na de abortus dus ook psychologische problemen krijgen.

maar daarbij is abortus eigenlijk niet de juiste keuze, het moet daarvoor al gebeuren, door veilig te vrijen of een anticonceptie middel te gebruiken, mocht er toch iets misgaan, is er de morning after pil, in te nemen binnen 3 dagen na de gemeenschap.. maar daarbij geldt ook; niet te vaak gebruiken vanwege de hoeveelheid hormonen EN ZEKER NIET ALS GEMAK!

(ongewenste) zwangerschappen komen vaker voor bij lager geschoolde/onzekere/ verwaarloosde jongeren om het zo te zeggen.. en dan zou je eigenlijk nog verder terug in de tijd moeten voor de kinderen puberen, hun identiteit zoeken, hun plek in de maatschappij, en de hormonen door het lijf gieren, al in de gezinnen zelf iets moeten doen om deze jongeren weerbaar te maken en een goede voorlichting te geven..

abortus is dus zeker niet de oplossing!!!! maar in enkele gevallen wel goed dat het er is.. denkende aan situaties zoals babske ze ook al schetste op de eerste pagina, en dan is het de beslissing aan de vrouw zelf..

#50 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 12 December 2008 - 10:27 PM

Er zijn inderdaad duizenden kinderen in Nederland die leven in een hele slechte gezinssituatie doordat ze verwaarloosd of mishandeld worden. De site http://kinderenindekou.nl/ laat dat ook op een hele goede confronterende (en soms nogal lugubere) manier zien.

Maar ik vind wel dat vrouwen altijd zelf de keuze moeten mogen hebben om een abortus te kunnen krijgen. Een dokter of psychiater kan misschien wel adviseren wat de beste keuze is, maar uiteindelijk is het toch echt degene die zwanger is die uiteindelijk moet kiezen of ze een kind wil opvoeden of niet, en niet aan de christelijke lobby van de Christenunie en de SGP...

#51 N-Sortin

N-Sortin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 149 posts

Posted 13 December 2008 - 08:42 PM

Aborteer ze die zaden! HAHAHAHIHIHAHA

N.Frufo

#52 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 13 December 2008 - 08:48 PM

Ik zou het kind van een vérkráchting niet weghalen. Het is misschien pijnlijk maar het kind kan er niks aan doen dat ik zwanger geworden ben.

En stel ik vrij over 4 jaar wel met een jongen. En ik raak zwanger... Dan moet ik de gevolgen er maar van nemen! Ik doe het zonder conceptie pil/condoom of wat dan ook!

En als ik gered zou kunnen worden maar de baby niet, dan laat ik het wél weghalen. Waarom? Een kind kan en mág niet zonder zijn/haar moeder. Kijk naar mijn nicht, 29 jaar. Gestorven, liet haar zoontje achter (klote kánkér). Haar zoontje (die toen 3 maand 1 was) denkt dat zijn tante zijn mama is! En zijn nicht zijn zus! Daar kan hij niks aan doen hoor. Maar dat hoort hij tegen zijn échte mama zeggen. Nee een kind kun je geen leven gunnen zonder mama.
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

#53 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 14 December 2008 - 11:20 AM

Ik doe het zonder conceptie pil/condoom of wat dan ook!

dat is wel dom van je als je echt geen voorbehoedsmiddelen gebruikt...

#54 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 14 December 2008 - 11:34 AM

Ik denk niet dat ze het zo bedoelde. ;)

En ik raak zwanger... Dan moet ik de gevolgen er maar van nemen! Ik heb het immers in dat geval zonder conceptie pil/condoom of wat dan ook gedaan!

^ Ik denk eerder zo. Als iemand zwanger raakt, dan is het waarschijnlijk door eigen schuld en dan moet je de gevolgen accepteren. (zie aangepaste quote)

Helaas is dat niet altijd zo. We laten even buiten beschouwing dat het onvrijwillig kon zijn.
Zelfs als je de pil en een condoom gebruik kán je nog zwanger worden. De kans is altijd aanwezig, maar heel erg klein.

Ik vind het persoonlijk niet zoveel uitmaken of het nou je eigen schuld was of niet. Of je nou voorbehoedsmiddelen gebruikte of niet, of het nou vrijwillig was of niet, ik vind dat een vrouw zelf mag bepalen of ze een abortus pleegt of niet.
Natuurlijk is het ook niet de bedoeling om de abortus te gebruiken als een laat voorbehoedsmiddel. Hoewel ik niet geloof dat er mensen bestaan die continu zwanger raken door eigen schuld en dan maar abortus plegen... lijkt het me in dat geval het beste om de abortus niet meer te vergoeden. Maximaal 3 keer vergoeden lijkt mij redelijk. Ik heb het idee dat die kleine groep die een paar keer per jaar naar een abortuskliniek gaat opeens dan nog kleiner wordt of verdwijnt.

#55 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 14 December 2008 - 11:46 AM

Ik denk eerder zo. Als iemand zwanger raakt, dan is het waarschijnlijk door eigen schuld en dan moet je de gevolgen accepteren.

hehe je hebt gelijk, ben net wakker, koe-koek ;)

Helaas is dat niet altijd zo. We laten even buiten beschouwing dat het onvrijwillig kon zijn.
Zelfs als je de pil en een condoom gebruik kán je nog zwanger worden. De kans is altijd aanwezig, maar heel erg klein.

Ik vind het persoonlijk niet zoveel uitmaken of het nou je eigen schuld was of niet. Of je nou voorbehoedsmiddelen gebruikte of niet, of het nou vrijwillig was of niet, ik vind dat een vrouw zelf mag bepalen of ze een abortus pleegt of niet.
Natuurlijk is het ook niet de bedoeling om de abortus te gebruiken als een laat voorbehoedsmiddel. Hoewel ik niet geloof dat er mensen bestaan die continu zwanger raken door eigen schuld en dan maar abortus plegen... lijkt het me in dat geval het beste om de abortus niet meer te vergoeden. Maximaal 3 keer vergoeden lijkt mij redelijk. Ik heb het idee dat die kleine groep die een paar keer per jaar naar een abortuskliniek gaat opeens dan nog kleiner wordt of verdwijnt.

ja alleen die kleine groep die dan verdwijnt brengt dan misschien kinderen voort die ze zich niet kunnen veroorloven, geen toekomst, degelijke opvoeding, kunnen bieden.. misschien beter om als iemand al 2/ 3 keer abortus heeft laten plegen te kijken naar degene zelf? hulp bieden?

#56 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 14 December 2008 - 12:00 PM

Volgens mij gaat dat anoniem, dus dan is het sowieso al lastig. (mijn idee ook trouwens)
Het is allemaal niet mogelijk, zolang het anoniem gaat.

Maar goed, ik bedoelde niet: na 3 keer is het pech. Voordat het zover komt, moeten die mensen eigenlijk wel een soort van hulp krijgen (vanaf de tweede keer).
Als ze dan nog even plat gezegd 'gewoon doorgaan', dan hoeft het voor mij betreft niet meer vergoed te worden. Alleen zal er dan wel wat meer aan de hand zijn met die mensen.
Het idee van die 'limiet' is meer de preventieve werking eigenlijk. Je kan nooit alles voorkomen, maar ik denk dat het wel wat zou schelen.

#57 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 14 December 2008 - 12:06 PM

Volgens mij gaat dat anoniem, dus dan is het sowieso al lastig. (mijn idee ook trouwens)
Het is allemaal niet mogelijk, zolang het anoniem gaat.

Als ze dan nog even plat gezegd 'gewoon doorgaan', dan hoeft het voor mij betreft niet meer vergoed te worden. Alleen zal er dan wel wat meer aan de hand zijn met die mensen.

ja dat bedoelde ik, er zal wel meer aan de hand zijn dan, en daarom hulp bieden..
alleen ik wist niet dat abortus anoniem ging, wat wel weer jammer is, meteen een verwijsbrief voor de dokter anders zou ik zeggen na een 3e keer in korte tijd XD

#58 SimMeisje

SimMeisje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 28 December 2008 - 12:05 PM

Ik denk niet dat ze het zo bedoelde. ;)

En ik raak zwanger... Dan moet ik de gevolgen er maar van nemen! Ik heb het immers in dat geval zonder conceptie pil/condoom of wat dan ook gedaan!

^ Ik denk eerder zo. Als iemand zwanger raakt, dan is het waarschijnlijk door eigen schuld en dan moet je de gevolgen accepteren. (zie aangepaste quote)

Klopt, ik bedoelde het zo. Ik gebruik immers dan geen condoom. Maareh ik vrij niet. En als ik dat zou doen zou ik het met condoom doen en the morning-after pil.

Ff snel edit: Als ze nou the morning after pil gebruiken.

Dat dood ALTIJD de zaad-cellen.

Wat ook werkt is: Na onveilige seks rauw vlees eten.

Nee, niet kip... Filet american. Een paar keer eten (Niet achter elkaar met tussentijd van een week)

Met rauw vlees wek je namelijk een "miskraam" op. En als je dat dus doet wanneer je pas onveilige seks hebt gehad is het kindje meteen niet-levens-vatbaar ;).
Live Life while you can ♥

Kawaii ♥ :=^-^=:

#59 Mike SimsFAN

Mike SimsFAN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 387 posts

Posted 28 December 2008 - 06:45 PM

Of gewoon de moeite besparen en een condoom gebruiken?
Slahaaaaaaaaaahaaaaaaaa!

#60 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 28 December 2008 - 08:42 PM

Dat werkt niet altijd helemaal voor 100%... Maar je bent wel voor een enorm groot gedeelte beschermt als je de pil èn de condoom gebruikt... en als er dan nog een baby zou komen, weet ik niet of ik hem zou laten weghalen, maar da's iets persoonlijks natuurlijk. :P
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users