Jump to content

Photo

Perfecte mensen maken

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#21 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 23 February 2009 - 11:34 AM

Waarom alleen aan het uiterlijk werken? Als de wetenschap echt zo ver is dat ze DNA zo kunnen aanpassen dat je zelfs de oogkleur kan kiezen, dan zou het net zo makkelijk moeten zijn om te bepalen wat voor persoonlijkheid je kind zal krijgen. Uiteindelijk zou je dan uitkomen bij hyper-intelligente topatleten die eruit zien als fotomodellen.
Maar ik denk dat het nog een hele tijd zal gaan duren voordat je echt zulke dingen zou kunnen doen.

Doet me trouwens denken aan de film Gattaca, die precies over dat onderwerp gaat. Best een goeie film vind ik.

hehe, dat zou een enge wereld zijn :P

Ik ga 't filmpje niet kijken, maar lijkt me sterk dat het echt is...

Ik zou als ik ooit zwanger raak mijn kind niet willen aanpassen. Het is natuurlijk mooi dat ze kunnen controleren of het een ziekte heeft, maar voor welke ziektes is het 'nodig' om dat te weten, en wanneer niet? Een gedragsafwijking kan moeilijk zijn om mee te leven, maar is dat een reden om het kind niet geboren te laten worden? Sommige mensen zullen vinden van wel, maar mogen zij die beslissing dan zelf maken, of komen er regels van de overheid? En waar legt de overheid dan de grens?

Mochten ze een ziekte nou kunnen *genezen* voor de geboorte, dan heb ik daar geen problemen mee ;)

Ik weet dat bepaalde erfelijke ziektes al in een vroeg stadium opgespoord kunnen worden. Er zijn mensen die daar op laten testen, of het ongeboren kind het gen bij zich draagt die die ziekte veroorzaakt. Afhankelijk van de ziekte, kan ik me daar iets bij voorstellen.
Maar ik zou echt NOOIT een arts met de genenpoel van mij & m'n man laten spelen om tot een "mooiere", slimmere, of wat dan ook baby te komen. Laat alsjeblieft de natuur gewoon z'n gang gaan! Ik vind het dan ook een heel enge gedachte dat dit soort zaken daadwerkelijk binnen handbereik liggen.
(Het aanpassen gebeurt trouwens al vóór de zwangerschap... Kwestie van meest geschikte zaadcellen en eicellen zoeken en daar evt. nog wat genen aanpassen vóórdat de bevruchting plaatsvindt...)
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users