Jump to content

Photo

De baarmoederhalskanker prik

• Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 05 March 2009 - 02:54 PM

Wat vinden jullie van de prik? En als jullie de goeie leeftijd zijn, gaan jullie hem ook halen? Ik ga hem waarschijlijk Zaterdag halen, maar ik weet het nog niet zeker. :s

#2 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 05 March 2009 - 02:59 PM

Ergens eind deze maand ga ik m'n eerste halen. :o Weet niet precies meer wat voor dag 't was. XD Ik dacht woensdag de 25ste...

#3 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 05 March 2009 - 05:58 PM

ik mag hem niet omdat ik te oud ben.
maar ze weten niet eens hoe dat prutje werkt op lange termijn enzo
misschien gaan al die meisjes die die prik hebben gehad wel allemaal dood om maar even gelijk van het ergste uit te gaan.

#4 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 05 March 2009 - 07:05 PM

Ja, of je krijgt verminkte kindjes ofzo :o

't is bij zoiets altijd wel zaak om je goed te informeren, en weet eigenlijk niet goed hoeveel de overheid/stichtingen aan inlichting doen...?
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#5 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 05 March 2009 - 10:02 PM

maar als verder niemand in je familie kanker heeft gehad
is die kans toch echt heeeeel klein dat je het zelf ook krijgt
dus volgens mij hoef ik me sowieso nergens druk om te maken
maar ik vind het wel raar dat ze zo veel meisjes een prik geven
als ze niet eens weten wat er op lange termijn gebeurt

#6 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 05 March 2009 - 10:06 PM

Het werkt gewoon zoals bijvoorbeeld de griep? Maar dan krijg je 't meerdere malen, omdat je lichaam je hiervoor beter moet beschermen dan een simpel griepje...

Okay, bij mij is er ook niemand bij ons in de familie aan kanker overleden... (voor zover ik weet iig, zowat iedereen leeft nog wel dusja. :o ) Maar dan toch wil ik die prik hebben... gewoon voor extra zekerheid ofzo. XD (Aangezien de kans iets met 70% verminderd werd ofzo.)

#7 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 05 March 2009 - 10:07 PM

maar als verder niemand in je familie kanker heeft gehad
is die kans toch echt heeeeel klein dat je het zelf ook krijgt
dus volgens mij hoef ik me sowieso nergens druk om te maken
maar ik vind het wel raar dat ze zo veel meisjes een prik geven
als ze niet eens weten wat er op lange termijn gebeurt

Volgens mij wil dat weinig zeggen. Ik ken genoeg mensen die geen kanker in de familie hebben en 't zelf toch hebben gekregen. Ik weet wel dat borstkanker erfelijk is.
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#8 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 05 March 2009 - 10:20 PM

oh ik dacht dat dat met alle soorten kanker zo was :o

#9 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 06 March 2009 - 12:09 PM

Baarmoederhalskanker kun je krijgen door een virus wanneer jij vrijt. Ik dacht dat ik hoorde dat 80% van de vrouwen wel een keer in hun leven ermee worden geïnfecteerd, maar normaal gesproken lost je lichaam het op. En bij een paar gevallen gebeurt dit niet, die krijgen baarmoederhalskanker.
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#10 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 06 March 2009 - 04:06 PM

Mijn dochter van 12 zou afgelopen maandag haar prik moeten hebben, maar ze heeft het niet laten doen. Ze wilde het zelf niet en ik sta er ook niet achter.
Van paniekberichten via Hyves ect. ben ik niet onder de indruk, maar als men niet kan zeggen wat het resultaat is op de lange termijn, wil ik niet dat men dat middel in mijn dochter spuit. Maar ik heb de keus volledig aan Karen overgelaten, het is tenslotte haar lichaam. Eerst wilde ze het wel, maar toen steeds meer meiden uit haar klas lieten weten dat ze het niet lieten doen en wij Karen de voor's en tegen's hebben laten weten, besloot ze om het niet te doen.
Ik moet er echter wel even bij zeggen dat als er baarmoederhalskanker in onze familie was voorgekomen, ik niet zou weten wat ik moest doen. Want nogmaals, zolang niet bekend is wat het middel doet, vind ik het maar niets.

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#11 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 08 March 2009 - 11:38 AM

Ik wilde eerst gewoon de prik gaan halen, maar toen liet een vriendin mij een artikel lezen met de risico's erin, en nu twijfel ik wel heel erg... Want het voordeel van de prik is dat je een verkleinde kans hebt op baarmoederhalskanker, maar er zijn nog zoveel andere soorten kanker dat ik zoiets heb van 'Als ik kanker hoor te krijgen, gebeurt dat toch wel'..
Posted Image

#12 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 08 March 2009 - 04:12 PM

Ik las een artikel in de krant dat er allemaal fabeltjes over de prik worden verspreid.. Maar wat moet je nou geloven. :\
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#13 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 08 March 2009 - 07:06 PM

Aaargh ik begin zelf ook te twijfelen of ik nou wel of niet de prik wil. :o
Want het is nog helemaal niet duidelijk wat er op lange termijn gebeurd... er is volgens mij pas zo'n 6 jaar onderzoek over bezig dacht ik.

Blaaaah. Word er gek van. :o
Ik ga denk ik maar eens met ons mam dan samen wat rondkijken op internet wat er allemaal verteld wordt, maar ik heb al beeetje rondgekeken en ik zie eigenlijk weinig zin ervoor. XD Want het wordt overgebracht bij seksueel contact (voornamelijk iig), en ik ben niet bepaald van plan met jan en alleman whatever te gaan doen. En sowieso wil ik wachten tot na het huwelijk, met euhjeweetwel, dusja. XD

#14 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 09 March 2009 - 05:09 PM

Ik heb hem genomen, en hij deed gelukkig geen pijn. Ik heb zoiets van, het is een landelijke prik, en toen je baby was heb je allemaal prikken gehad die risico's hadden maar toen kon je het niet zelf bepalen. Enn een prik is altijd wel ergens goed voor, toch?

#15 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 09 March 2009 - 05:34 PM

Dat weet ik nog zo net niet. :P
Posted Image

#16 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 09 March 2009 - 05:44 PM

Ze weten niet wat het resultaat over 10 jaar is, wat nou als er allemaal gehandicapte kinderen worden geboren door die spuit? Daar weet je nog niks van aangezien het onderzoek daar nog niet lang genoeg voor bezig is...

#17 Odie

Odie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,020 posts

Posted 09 March 2009 - 06:03 PM

Ze weten niet wat het resultaat over 10 jaar is, wat nou als er allemaal gehandicapte kinderen worden geboren door die spuit? Daar weet je nog niks van aangezien het onderzoek daar nog niet lang genoeg voor bezig is...

En de minister van volksgezondheid draagt het dan voor om bij de rijksvaccinatie in te doen?
En dan zijn er die andere dagen, groter in getalen. De dagen waarop ze zich tegen de wereld teweerstelt. Alsof in haar een grote woede woelt of een onuitsprekelijk verdriet dat ze slechts met de grootste moeite weet te onderdrukken. Niet dat ze zich wezenlijk anders gedraagt op die dagen, daarvoor heeft ze zichzelf veel te goed in de hand, En misschien is dat wel wat hij ziet: dat ze zichzelf op die dagen in de hand heeft. Als vanzelf houden de mensen om haar heen een zekere afstand, zoals zij afstand houdt tot hen. Op die dagen maakt ze grapjes waar alleen zij om moet lachen, om de grappen van anderen lacht ze niet, Op zulke dagen houdt hij het meest van haar en doet dat hem het meeste pijn.

#18 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 09 March 2009 - 06:43 PM

En de minister van volksgezondheid draagt het dan voor om bij de rijksvaccinatie in te doen?

http://www.descentru...s... en NKI.pdf

Ik kan het niet kopiëren, dus dan moet je daar maar kijken. Derde alinea voornamelijk.

Geconcludeerd kan worden dat De Kok et al. en de commissie
van de Gezondheidsraad gelijke informatie verschillend
hebben gewogen. De Kok et al. wijzen vooral op onzekerheden.
Deze worden ook in het advies zelf aangegeven,
maar De Kok et al. gaan er selectief mee om. Zij pleiten ervoor
te wachten met vaccineren tot alle relevante kennis
verzameld is. Dat is hun goed recht, maar bij een dergelijke
keuze voor maximale zekerheid blijft er gedurende vele
jaren veel waarschijnlijke gezondheidswinst liggen.
De commissie heeft er daarentegen voor gekozen om gebruik
te maken van nieuwe kansen voor primaire preventie.
Zij meent dat de nu beschikbare kennis, in combinatie met
een bewakingssysteem, voldoende waarborgen biedt voor
effectiviteit en veiligheid van een publiek vaccinatieprogramma
tegen baarmoederhalskanker.

Hier is het wat minder erg gebracht in de conclusie: http://www.descentru...ndheidsraad.pdf

En hier nog meer informatie voor de liefhebber: http://www.ntvg.nl/node/315598/print

#19 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 09 March 2009 - 07:30 PM

Ik zat te denken he, STEL (het gebeurt wss niet, maar stel :P) dat de prik op lange termijn dodelijk blijkt te zijn. Dan hebben we bijna een hele generatie uitgeroeid :lol: Of dat je er onvruchtbaar van wordt, dan kan bijna niemand meer kinderen krijgen. :P
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#20 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 09 March 2009 - 07:36 PM

Er zijn zat meiden die niet doen. :)
Ik ga morgen ofzo Radar nakijken, komt nu op tv hebben ze 't over de prik. :o

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users