Jump to content

Photo

De baarmoederhalskanker prik

• Please log in to reply
43 replies to this topic

#21 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 10 March 2009 - 06:34 PM

Dat weet ik, 't was ook maar een grapje :roll:
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#22 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 11 March 2009 - 06:09 PM

Er zijn een hoop argumenten voor en tegen, maar de argumenten voor vind ik nou niet zo sterk dat ik het risico ga nemen..
Posted Image

#23 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 11 March 2009 - 09:14 PM

Ik vind de reactie hierop nogal hysterisch. Ja er zou iets kunnen gebeuren over 10 jaar. Maar je zou ook binnen 10 jaar onder een tram kunnen komen, en waarschijnlijk is de kans nog groter dat je dat overkomt.

Ik heb 7 jaar geleden meegedaan met het landelijke vaccinatieprogramma tegen meningokokken C. En volgens mij leef ik nog, wonderbaarlijk genoeg.

Edit: Ja, het zou kunnen dat de bijwerkingen voor deze vaccinatie iets erger zijn dan bij een normale. En ja, er is een kans dat het weinig doet. Maar ik kan me niet voorstellen dat een ministerie van Volksgezondheid zo veel geld zou steken en de boel zou vervroegen zonder dat ze wisten wat ze aan het doen zijn. Zeker met het oog op de economische crisis van nu.

Maar in sommige gevallen denk ik dat mensen zich een beetje verschuilen achter dit soort dingen om gewoon geen prik te hoeven krijgen. En daarmee bedoel ik niemand hier op dit forum, maar gewoon in het algemeen.

#24 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 11 March 2009 - 09:29 PM

Je snapt zelf ook wel dat het niet om die prik gaat. :P

Ik heb nooit gehoord dat ze niet helemaal zeker waren over die meningokokken C vaccinatie?
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#25 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 11 March 2009 - 09:38 PM

Ik snap ook wel dat de discussie gaat over de gevolgen van die prik, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen die redenen gebruiken omdat ze gewoon niet geprikt willen worden.

En ja, de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken had ook kritiek op de Meningokokken vaccinatie, en ook daar hebben ze gezegd dat er te weinig wetenschappelijk bewijs was dat het zou kunnen werken. Ik kan niet het hele artikel op hun site erover vinden (gaat nu alleen maar over HPV), maar wel een stukje in Google cache.

#26 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 11 March 2009 - 09:50 PM

Ik weet ook niet of ik wel mee zou doen aan die prikactie. Afgezien van het feit dat ik een schijterd ben als het om spuiten gaat, vind ik dat er gewoon niet genoeg info is. Weliswaar een hoop broodje aap verhalen, maar echt concrete bewijzen dat het 100% niet klopt is er volgens mij niet. En nou snap ik het wel: kinderschoenen en zo. Maar dan nog vind ik het een keus aan de ouders en dochters om die beslissing te nemen.

#27 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 12 March 2009 - 04:03 PM

Ik las vandaaag in ons regio krantje dat er hier maar 50% was komen opdagen bij die prik! :P Maar er zijn best veel meisjes die wachten to op een tijdje omte kijken of er iets gebeurd en als er niets gebeurd hem later nemen, ik ken er iets van 10 die dat doen en die prikken kosten 200.00 per keer dus ik had zo iets van: Nou ik bespaarme ouders dat mini beetje geld en ga gewoon gelijk nu :P

#28 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 12 March 2009 - 06:56 PM

Nou ja, de prik verkleint de kans dat je baarmoederhalskanker krijgt eigenlijk maar heel weinig, en als je al een (non-actief) HPV-virus in je hebt vergroot het zelfs de kans. :o
Posted Image

#29 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 12 March 2009 - 09:23 PM

Nou ja, de prik verkleint de kans dat je baarmoederhalskanker krijgt eigenlijk maar heel weinig, en als je al een (non-actief) HPV-virus in je hebt vergroot het zelfs de kans. :o

En daarom sturen ze alleen meisjes het verzoek die zo jong zijn dat ze (als het goed is) nog niet seksueel actief zijn.. Ik had er denk ik wel aan meegedaan als ik op mn 12e/13e (?) zo'n oproep had gekregen, ben nu een beetje te oud helaas.
Posted Image

#30 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 12 March 2009 - 10:00 PM

Ik ben 1,5 jaar te oud, maar ik weet niet of ik het wel gedaan zou hebben. Ben blij dat ik die beslissing niet hoef te nemen eigenlijk.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#31 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,285 posts

Posted 13 March 2009 - 02:32 PM

ik vind het egt gelul over die prik, ze weten er nog niks vanaf, ze weten de gevolgen op lange termijn niet, EN of het zoieso wel werkt!
door die twee feiten willen de meeste van m,n vriendinnen niet meer :P
kga dus zoo niet die prik halen he, ik was eerst vóór die prik, maar na deze info hoeft het niet meer, en beetje raar dat ze het niet op 12-jarigen hebben getest, en dat er zo kort onderzoek naar gedaan is...
poep aan hun, ben nog lang niet seksueel actief(dat is wat ik nu denk, later zien we wel weer), en had nog helemaal niet GEDACHT aan soa's, baarmoederhalskanker en al die shit...
maar dan komt school en 'de overheid' ineens met hun voorlichting en hun inentingen...
hoefde er eigenlijk nog niet echt over te worden ingelicht voor mezelf, omdat het me nu nog niet zoveel boeit... maarja toch wel belangrijk dat je ervoor gewaarschuwd wordt enz. maar deze prik werkt misschien niet eens. xD

en als ie dan toch werkt haal k 'm later lekker xD
Posted Image

#32 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 13 March 2009 - 04:07 PM

Dan kost-ie wel 400 euro he ;)
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#33 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 13 March 2009 - 10:23 PM

poep aan hun, ben nog lang niet seksueel actief(dat is wat ik nu denk, later zien we wel weer), en had nog helemaal niet GEDACHT aan soa's, baarmoederhalskanker en al die shit...
maar dan komt school en 'de overheid' ineens met hun voorlichting en hun inentingen...
hoefde er eigenlijk nog niet echt over te worden ingelicht voor mezelf, omdat het me nu nog niet zoveel boeit...

Daarom is het ook verstandig dat je wordt voorgelicht voordat je hormonen op die manier helemaal op tilt slaan. ;) Inlichtingen over soa's etc, zijn altijd handig. Moet je ook zo vroeg mogelijk doen (wel dat de kinderen het begrijpen, niet op hun 9e ofzo xD).

Posted Image

#34 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,285 posts

Posted 14 March 2009 - 03:28 PM

hoefde er eigenlijk nog niet echt over te worden ingelicht voor mezelf, omdat het me nu nog niet zoveel boeit...

Daarom is het ook verstandig dat je wordt voorgelicht voordat je hormonen op die manier helemaal op tilt slaan. ;) Inlichtingen over soa's etc, zijn altijd handig. Moet je ook zo vroeg mogelijk doen (wel dat de kinderen het begrijpen, niet op hun 9e ofzo xD).

jah dat snap ik wel ;)
mr ik had er in groep 8 echt nog hélemaal geen zin in om er les over te hebben, dit jaar sexuele voorlichting gehad bij SoVa...-.-
ook geen zin in x"D, maarja, eigenlijk wordt je gewoon gedwongen er zo vroeg over te leren :S
Posted Image

#35 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 14 March 2009 - 05:34 PM

Er zijn genoeg kinderen in groep 6 die ook al met elkaar zitten aan te kloten. XD Heb ook al vaak genoeg verhalen gehoord van kinderen uit groep 8 die al ontmaagd zijn. D:

Posted Image

#36 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 15 March 2009 - 05:10 PM

Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel mensen bij ons de prik gaan halen, heb van nog niet veel gehoord dat ze gaan halen. M'n vriendinnen gaan allemaal niet halen, waarvan eentje moet halen van d'r moeder terwijl ze al seksueel actief is. xD Dat had ze tegen d'r moeder gezegd maar die geloofde het niet, maar ze wil d'r eigenlijk ook niet overhalen dat het wel zo is omdat d'r moeder dan waarschijnlijk heel boos wordt. :o

De prik kost 125 euro per stuk, dus totaal 375. Stel ik wil later per ce die prik (maar denk niet dat ik dat wil) dan dok ik er wel voor, want ik ben nu nog niet overtuigt.

#37 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 15 March 2009 - 08:47 PM

Ik zou het later alsnog niet halen... Het maakt de kans op die kankersoort volgens mij niet zoveel kleiner, en ik vind het toch heel veel geld. Misschien als ik ooit de jackpot win.

Posted Image

#38 Nina

Nina

Advanced Member

• Teamleden
  • 8,196 posts

Posted 16 March 2009 - 11:29 AM

Dat soort baarmoederhals kanker waar je voor ingeent kan worden is een soort SOA.
Als je het gewoon veilig met een condoom doet en niet rondneukt met jan en alleman is de kans heel klein dat je dat virus oploopt.

Ik zou die prik nooit nemen, om verschillende redenen:
-Ze weten niet wat die prik voor gevolgen heeft, vaak duurt het een aantal jaren voordat ze echt kunnen zeggen of er inderdaad risico's aan verbonden zijn.
- Als je die prik neemt kan je alsnog baarmoederhals kanker krijgen en ik vrees dat veel mensen die de prik hebben gehad,
het niet meer nodig vinden om naar de gyno te gaan om alles af en toe te laten checken.
- In de meeste vaccinaties zit kwik. Kwik is slecht voor je lichaam en het is niet af te breken. Het schijnt ook zo te zijn dat inentingen de oorzaken zijn van autisme.
Je loopt dus langzamerhand je lichaam te vergiftigen met kwik als je steeds inentingen neemt. In Amerika zijn ze als het goed is al kwik in inentingen aan het verbieden,
‘You do not need the bible to justify love, but no better tool has been invented to justify hate.’ - Richard A. Weatherwax

#39 judithbenik

judithbenik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,116 posts

Posted 17 March 2009 - 07:11 PM

Dat klopt niet hoor. Op de site staat dat het bij huidcontact in de schaamstreek wordt overgedragen.
En het verkleint de kans met 70% want het beschermt tegen de 2 grootste en gevaarlijkste varianten.

#40 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 17 March 2009 - 09:52 PM

Laat jij mensen dan zo vaak je schaamstreek aanraken? :P

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users