Jump to content

Photo

Rookverbod in de horeca.

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 05 March 2009 - 06:20 PM

raar dat er hier nog geen topic van was eigenlijk :xd:
Maar ik maak dit topic omdat ik zaterdag uit ging.
en de politie reed langs en toen moest iedereen verplicht
binnen gaan roken anders was er te veel geluids overlast
dus toen dacht ik: huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh oke?!

dus de vraag is : vind jij dat mensen binnen mogen roken ?
in de horeca dan.

ik vind van wel want ookal stinkt het, het ruikt sowieso beter
dan 100 parfum luchten door elkaar en de zweet lucht!

en in sommige cafés moet je gewoon geld in een potje doen
als je gaat roken en dan als er een keer een boete komt
dan hebben ze dat geld ervoor in dat potje.

dus volgens mij blijft er toch wel gerookt worden
ookal mag het niet.

#2 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 05 March 2009 - 06:26 PM

ik vind van wel want ookal stinkt het, het ruikt sowieso beter
dan 100 parfum luchten door elkaar en de zweet lucht!

Dat vind ik dus totaal niet. Ik heb liever parfum en zweet in m'n neus dan rook. Daarbij is het slechter.
Maar ik weet hier alles van want m'n moeder en d'r vriend hebben een café en die hebben een boete gehad voor toch roken.
Roken is goor, ze gaan maar lekker buiten staan. :)
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#3 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 05 March 2009 - 07:04 PM

Gister met mensen van werk naar de kroeg geweest, en bedacht me (opnieuw) dat 't toch zo geweldig is, dat rookverbod :D
't is vies, 't is slecht voor je, en ik kan er ook echt niet tegen! Ben astmatisch en krijg al last met ademen als iemand naar rook ruikt omdat ie net gerookt heeft...

En met uitgaan/concerten is 't ook ideaal :)
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#4 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 06 March 2009 - 09:46 PM

Ook al ga ik eigenlijk nooit uit enzo, ik ben er ook wel blij mee. Het geldt immers ook in restaurants en dergelijke. Ik kan ook niet zo goed tegen rook dus ja.
Posted Image

#5 M@rj@

M@rj@

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,049 posts

Posted 07 March 2009 - 12:21 PM

ik rook, dus ik had liever geen rookverbod in de kroeg enz :puppyeyes:

in restaurants vind ik het ook niet leuk als er iemand rookt als ik zit te eten
dus dat het daar niet mag daar ben ik wel blij mee :xd:
Posted Image

#6 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 07 March 2009 - 12:39 PM

Ik vind het echt heerlijk dat ik nu eindelijk uit kan gaan en dat ik niet naar rook stink als ik weer naar huis ga en ook niet 5x mijn haar/kleren moet wassen voordat die stinklucht eruit is! :)

Ik heb wel veel vrienden die roken, dus soms staat ineens de helft van je groep buiten, dat is af en toe wel een beetje ongezellig, maar daardoor zijn er nu al wel 3 gestopt met roken :) (al weet je nooit voor hoelang :P )
#It's something unpredictable,
but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.#

#7 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 07 March 2009 - 04:14 PM

Ik vind het onzin wanneer rokers gaan klagen over hun "rechten". Er zijn mensen met gezondheidsproblemen die niet tegen rook kunnen, er half door stikken, of gewoon geen zin hebben om naar rook van ANDERE MENSEN te stinken. En als ze dan zeggen "Maar dan kun je toch gewoon tegen ze zeggen dat je er niet tegen kunt!", vergeten ze dat er genoeg aso's zijn die dan iets hebben van 'Sorry mevrouwtje/meneertje, ik wil roken dus ik rook.'.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#8 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 08 March 2009 - 11:34 AM

Ik ben echt blij met het rookverbod. :D Ik ging in restaurants altijd zo diep mogelijk in het niet-rokers gebied zitten. Maar soms zat je aan de grens van dat gebied zeg maar, en dan kwam er nog allemaal van die lucht jouw kant op. Bleeegh, weg eetlust.
En zoals Anne al zei, sommige mensen stoppen erdoor met roken, en dat vind ik een groot pluspunt. :D
Posted Image

#9 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 12 March 2009 - 04:04 PM

Ik ben het helemaal met dogna eens, ik ben echt blij mee dta ik eindelijk van die stank af ben!

#10 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 12 March 2009 - 09:15 PM

Ja die stank is ook mijn voornaamste reden om blij met het rookverbod te zijn, ik kan nu tenminste mn kleding de volgende dag nog aan als ik een uurtje in het café heb gezeten. Eerst ging ik altijd meteen toen ik thuis was douchen en mn kleding in de was gooien, anders rook ik gewoon mn eigen rooklucht uit mn haar en kleding komen :shock:
Posted Image

#11 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 13 March 2009 - 02:17 PM

mijn pa stresst helemaal door da verbod en blabla terwijl ie gwoon WEET dat ik er niet tegen kan, WEET dat anderen er oowk niet tegen kunnen, gaat ie aso doen over dat je mag doen wat je wilt, als ik een goed argument heb gaat ie onredelijk doen...

met z,n stank en z,n ''ik boycot elk café/restaurant/enz. die dat doet'' sgop hem het liefst ergens nrr buiten alsie zonodig verslaafd wil zijn, en dan vind ie het raar dat ik nooit bij die twee ga zitten :S, gaan jullie vrslaafd zitten wezen zonder mij...

MAAR ze zijn een goed voorbeeld...hoe je het niet moet doen :P als ik hun zie denk k egt: owkeeee ik ga nooit roken..
Posted Image

#12 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 09 June 2009 - 12:37 PM

ik ga maar niet teveel reageren want dan maak ik nog ruzie lol

ik vind het rookverbod onzin
tuurlijk heb ik er respect voor als mensen het niet fijn vinden
dat ik in hun buurt rook of als ze er last van hebben
maar ik vind het ook wel eens fijn om ergens lekker te kunnen zitten of dansen met een sigaretje erbij

#13 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 14 June 2009 - 05:19 PM

Respect is altijd goed, maar dat helpt niet als er vervolgens nog steeds gerookt wordt. Ik wordt er de laatste tijd steeds als ik ergens uit ben aan herinnerd dat het zo geweldig is dat dat verbod er is. Ik hoef niet van te voren na te denken of het er rokerig zal zijn of niet, en hoelang we er zullen zijn. Ik kan gewoon naar binnen zonder medicijnen voor m'n astma te hoeven nemen :D
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#14 Patrick

Patrick

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 989 posts

Posted 23 August 2009 - 09:41 PM

Nou ik merk weinig van het rookverbod. Hier in de kroegen wordt vanaf oktober 2008 alweer gerookt alleen in restaurants staan de asbakken enkel buiten. Ik rook zelf dus heb er zelf weinig last van. Maarja zoals een oud-collega die zowat overal allergisch voor is, kan dus hier niet uitgaan omdat hij allemaal rode vlekken op zn huid krijgt als hij in aanraking komt met sigarettenrook.
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users