Jump to content

Photo

Donor zijn

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 12 March 2009 - 04:07 PM

Zijn jullie hier allemaal donor? Zo ja waarom? Zo nee, waarom? Ik ben zelf geen donor, ik ben nu 13 en je mag vanaf je 12e donor worden, dus ik denk dat ik mezelf wel snel donor zal maken! Ik vind dat je het wel moet doen, je red er mensenlevens mee! :D

#2 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 12 March 2009 - 04:46 PM

De enige keer dat ik in me leven onder t mes ga is als iets aan me zelf laat verbouwen,
dag als ik gecremeerd of begraven wordt wil ik dat met heel me lichaam en niet dat ik
onderdelen mis. Duidelijk genoeg dus ;) .
Posted Image
Insha'Allah.. La Ilaha Illa Allah [L] .

#3 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 12 March 2009 - 05:54 PM

Ik vind dat als je zelf geen donor bent, je ook niets van een ander verdient als je dat nodig hebt. Dus ja, ik word donor. Daarbij ben ik kern gezond, zou zonde zijn als ze al die mooie organen van mij onder de grond stoppen!
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#4 Olivier

Olivier

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,071 posts

Posted 12 March 2009 - 06:06 PM

Ik vind dat als je zelf geen donor bent, je ook niets van een ander verdient als je dat nodig hebt. Dus ja, ik word donor. Daarbij ben ik kern gezond, zou zonde zijn als ze al die mooie organen van mij onder de grond stoppen!

Hiermee ben ik het niet eens, ik zou nooit kunnen weten óf en wanneer ik ziek zou worden, en ik zou het geen fijn idee vinden om incompleet de grond in zou moeten gaan, ik vind het ook geen leuk idee voor mijn familie.
Posted Image

#5 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 12 March 2009 - 06:24 PM

^je familie merk er niks van je word gewoon opgevult met iets waardoor je
nog heel lijkt zeg maar. en je hebt lijkt mij kleren aan in je kist :xd:
dus zie je die littekens ook niet.

ik ben geen donor en heb nog geen idee of ik wel donor wil worden,
ookal zou ik het wel heeel erg leuk vinden als ik een keer in het ziekhuis
lig en bijv. een nieuw hart nodig zou hebben ofzo dat die er dan is.
ik heb ook respect voor de mensen die donor zijn :ja:

mn moeder is wel donor, omdat ze vind dat er geen mensen dood moeten
gaan doordat ze te lang op een donor-iets moesten wachten.

#6 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 12 March 2009 - 06:31 PM

Hiermee ben ik het niet eens, ik zou nooit kunnen weten óf en wanneer ik ziek zou worden, en ik zou het geen fijn idee vinden om incompleet de grond in zou moeten gaan, ik vind het ook geen leuk idee voor mijn familie.

Ik vind 't nogal egoïstisch wat je nu zegt. Dus je eigen levenloze lijf gaat boven andere levende mensen?
Het is ook geen leuk idee dat je mond en ogen dicht worden geplakt en je botten worden gebroken zodat je in je kistje past. Je hebt geen idee wat er allemaal met je lichaam gebeurt na je dood, net als je familie.
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#7 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 12 March 2009 - 06:50 PM

Ik vind 't nogal egoïstisch wat je nu zegt. Dus je eigen levenloze lijf gaat boven andere levende mensen?
Het is ook geen leuk idee dat je mond en ogen dicht worden geplakt en je botten worden gebroken zodat je in je kistje past. Je hebt geen idee wat er allemaal met je lichaam gebeurt na je dood, net als je familie.

jaa dat had ik op tv gezien :o nja niet gezien maar ze hadden het erover
dat ze gewoon met een hamer op je gaan slaan om er voor te zorgen
dat je er netjes bij ligt :xd:

#8 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 12 March 2009 - 06:53 PM

Ik ben momenteel geen donor, maar ik denk dat ik het wel wil worden. In ieder geval orgaandonor dan ofzo. Als ze bijvoorbeeld na mijn dood mijn lever eruit halen, vind ik dat prima, anders zou ie toch alleen maar wegrotten, en alles wat ik er aan overhoud is een littekentje, wat je niet eens zou zien als ik dan begraven zou worden omdat je daar toch kleren overheen draagt.
Posted Image

#9 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 12 March 2009 - 08:11 PM

Op de één of andere manier vind ik het idee van donor zo eng, ik kan er gewoon niets aan doen... :-(
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#10 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 12 March 2009 - 09:43 PM

Als je gaat dan ga je, dus ik hoef andersmans hun ding dan ook niet.
Sowieso al sta je t af je weet nooit bij wat voor persoon t wordt terug
geplaatst... dat kan voor t zelfde geld bijv bin laden zijn.. nou joepie :| .
Posted Image

#11 Jean

Jean

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5,646 posts

Posted 12 March 2009 - 09:45 PM

Ik zit te twijfelen, maar ik denk toch niet dat ik donor wordt, de redenen waarom zijn al door de mensen voor me genoemd.
Posted Image

#12 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 12 March 2009 - 09:58 PM

Als je gaat dan ga je, dus ik hoef andersmans hun ding dan ook niet.
Sowieso al sta je t af je weet nooit bij wat voor persoon t wordt terug
geplaatst... dat kan voor t zelfde geld bijv bin laden zijn.. nou joepie :| .

Het kan ook een Ghandi zijn. ;)

Ik weet niet of ik het ga worden. Ik vind net zoals Suzan, het idee dat ze in me snijden en iets van mij er uit halen, heel eng. Maar toch zou ik wel graag willen dat ook in Nederland wordt ingesteld dat iedereen standaard donor is, en dat als je niet wilt doneren je het maar moet aankaarten. Er is echt een zwaar tekort aan donoren.

En tja, mijn moeder heeft haar (nieuwe) leven ook te danken aan een donor, dus ik vind dat ik ook wel wat terug mag doen. :) Misschien red ik ook zo een leven. Denk dat als ik een keer niet te lui ben me ga aanmelden als donor.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#13 Saar

Saar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,440 posts

Posted 12 March 2009 - 10:04 PM

En t verplicht maken en je t zelf dan maar moet aan
geven dat je t niet wilt, vind ik een stap te ver, niemand
bepaalt wat jij wel of niet met je lichaam doet.. moet
niet gekker worden!
Posted Image

#14 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 12 March 2009 - 10:09 PM

Veel mensen zijn geen donor omdat ze het te veel werk vinden om een papiertje in te vullen (terwijl ze het zouden willen zijn), daardoor overlijden echt veel mensen.
Het heeft bij mijn moeder ook 8 jaar geduurd totdat ze eindelijk een nier kreeg, dat duurt echt veel te lang en de lijst is ellenlang.
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#15 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 12 March 2009 - 10:12 PM

En t verplicht maken en je t zelf dan maar moet aan
geven dat je t niet wilt, vind ik een stap te ver, niemand
bepaalt wat jij wel of niet met je lichaam doet.. moet
niet gekker worden!

ja maar op die manier gaan er wel veel meer mensen over na denken
en ik denk dat er dan uiteindelijk toch veel meer donors/donoren?
zullen zijn :ja:

maar ze zijn toch bezig met onderzoek met stampcellen ofzo
dan worden er toch hele nieuwe organen gemaakt ofzo
is wat ik er van begreep :|

#16 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 12 March 2009 - 10:13 PM

Zal vast ook nog wel heel lang duren totdat dat een echte mogelijkheid wordt.

Posted Image

#17 Sjilki

Sjilki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,531 posts

Posted 12 March 2009 - 10:44 PM

Ze mogen alles hebben, dan heb k er toch niets meer aan.
Haal me maar leeg dan :P

Maar ik word op zijn minst 120 dus ik geloof dat tegen dan de goeie stukjes er wel af zijn.

(k heb eigenlijk geen idee hoe die wetgeving hier werkt, maar k weet zeker dat moesten ze t mijn ouders vragen ofzo, dat ze ongeveer wel iets zullen zeggen van: pak maar mee :P )
Posted Image

#18 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 12 March 2009 - 10:58 PM

Oeh, net dit tegengekomen:

http://www.2miljoenhandtekeningen.nl/

"Het Actieve Donorregistratiesysteem is iets anders dan een geen bezwaar systeem

In een geen bezwaar systeem is iedereen ‘automatisch’ donor, tenzij hij laat vastleggen beslist geen donor te willen zijn. In Belgie moet men bijvoorbeeld naar het gemeentehuis en dan een formulier invullen. Er zijn twee keuzes: ja, ik word donor of nee ik word geen donor. Als men niets doet wordt het ‘ja ik word donor (wat men in Belgie overigens ook kan laten vastleggen, maar dat hoeft dus niet)."

Posted Image

#19 Sims2badeendje24

Sims2badeendje24

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Posted 13 March 2009 - 03:52 PM

Ja inderdaad dat had ik ook gehoord, ik vind het eigenlijk wel een goed idee, het maar 5 minuutjes werk om het ongedaan te maken via internet, dus als de mensen het echt niet willen zijn ze er maar 5 minuutjes mee bezig.

#20 jessica

jessica

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,791 posts

Posted 27 March 2009 - 01:03 PM

ik heb vandaag een brief gekregen met erin: je bent een jaar geleden 18 geworden blablablaa wil hier is een donorformulier.
:o en mn mama vind dat ik het moet invullen enzo :o maar ik durf dat niet :xd:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users