Jump to content

Photo

Donor zijn

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#41 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 30 March 2009 - 09:28 PM

Er zijn mensen die het gewoon willen proberen, en het vervolgens gewoon leuk vinden om te doen. :P
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#42 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 31 March 2009 - 04:22 PM

Dat is dus inderdaad wat ik bedoel. Zelfs als iemand nu zou beginnen, met alle wetenschap dat roken slecht is, en over 10 jaar zou stoppen, rotte longen heeft 20 jaar later, en dan geen recht zou hebben op nieuwe longen... Beetje raar.

ja maar als je weet dat het slecht is het ook gewoon dom om er aan te beginnen!
ik zou ook niet willen dan mijn longen naar iemand zouden gaan die ze nodig heeft
omdat hij of zij die kapot heeft gerookt ofzo :o

Te lang in de zon is ook slecht, het meeste voedsel wat we tegenwoordig eten is slecht, onveilig in/op een voertuig zitten is ook slecht, alcohol is ook slecht... En iedereen doet er aan mij.
Ik praat ook helemaal niets goed voor mensen die roken, want ik vind het zelf ook helemaal niet goed ofzo. Maar om daarmee iemand's recht te ontnemen is wel een beetje vreemd, ergens.
Posted Image

#43 Anne

Anne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 443 posts

Posted 01 April 2009 - 11:03 AM

Te lang in de zon is ook slecht, het meeste voedsel wat we tegenwoordig eten is slecht, onveilig in/op een voertuig zitten is ook slecht, alcohol is ook slecht... En iedereen doet er aan mij.
Ik praat ook helemaal niets goed voor mensen die roken, want ik vind het zelf ook helemaal niet goed ofzo. Maar om daarmee iemand's recht te ontnemen is wel een beetje vreemd, ergens.

Ik ben het met je eens :) . Roken is bovendien zo verslavend als de pest. Veel mensen roken niet omdat ze het lekker vinden, maar omdat ze (mentaal) niet sterk genoeg zijn om te stoppen. Dat ze niet zo sterk in hun schoenen staan blijkt alleen al uit de reden waarom ze beginnen met roken, ze kiezen er nauwelijks zelf voor.. 9 vd 10 mensen beginnen met roken om er 'bij the horen'.

Bij ons spugen alle rokers het schoolplein onder, omdat ze die rooksmaak toch niet zo lekker vinden, maar het is wel stoer zo'n peuk in je hand natuurlijk...

Maargoed.. als je zelf een orgaan zou willen ontvangen als je leven er van afhangt, moet je ook bereid zijn om jouw organen af te staan wanneer je ze niet meer nodig hebt, toch?
#It's something unpredictable,
but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.#

#44 Odie

Odie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,020 posts

Posted 01 April 2009 - 11:37 AM

Maargoed.. als je zelf een orgaan zou willen ontvangen als je leven er van afhangt, moet je ook bereid zijn om jouw organen af te staan wanneer je ze niet meer nodig hebt, toch?

Mee eens! 8)
En dan zijn er die andere dagen, groter in getalen. De dagen waarop ze zich tegen de wereld teweerstelt. Alsof in haar een grote woede woelt of een onuitsprekelijk verdriet dat ze slechts met de grootste moeite weet te onderdrukken. Niet dat ze zich wezenlijk anders gedraagt op die dagen, daarvoor heeft ze zichzelf veel te goed in de hand, En misschien is dat wel wat hij ziet: dat ze zichzelf op die dagen in de hand heeft. Als vanzelf houden de mensen om haar heen een zekere afstand, zoals zij afstand houdt tot hen. Op die dagen maakt ze grapjes waar alleen zij om moet lachen, om de grappen van anderen lacht ze niet, Op zulke dagen houdt hij het meest van haar en doet dat hem het meeste pijn.

#45 JVtje

JVtje

Webmaster

• Admin - Webmaster
  • 4,212 posts

Posted 13 May 2009 - 08:14 AM

Ik weet niet of ik het ga worden. Ik vind net zoals Suzan, het idee dat ze in me snijden en iets van mij er uit halen, heel eng. Maar toch zou ik wel graag willen dat ook in Nederland wordt ingesteld dat iedereen standaard donor is, en dat als je niet wilt doneren je het maar moet aankaarten. Er is echt een zwaar tekort aan donoren.

En tja, mijn moeder heeft haar (nieuwe) leven ook te danken aan een donor, dus ik vind dat ik ook wel wat terug mag doen. :) Misschien red ik ook zo een leven. Denk dat als ik een keer niet te lui ben me ga aanmelden als donor.

Zo'n systeem waarbij je automatisch donor bent tenzij je anders aangeeft, daar ben ik ook een voorstander van. Vind het eigenlijk ook maar raar dat dat elke keer weer door de Tweede Kamer verworpen wordt...

Ik weet alleen niet of ik zelf donor zou willen zijn, heb dus ook nog altijd niets ingevuld. Van de ene kant, de rationele kant, heb ik wel zoiets van "wat heb ik er nog aan?", als je er een ander dan mee kan helpen... En ook wat sommigen zeggen over zelf een donor-orgaan ontvangen, dat dat misschien wat hypocriet zou zijn als je zelf geen donor wilt zijn...
Maar dan is er nog die andere kant, de gevoelskant, en die zegt me dus "niet doen". Ik kan het niet eens uitleggen, het is echt een gevoel... Ik vind het gewoon niet goed voelen, maar kan dus niet eens uitleggen waarom dan niet. Maar het heeft me er tot nog toe wel van weerhouden om het in te vullen...
Voorlopig denk ik dus nog maar even verder
(Overigens: als nou bijv. m'n dochter een nieuwe nier nodig zou hebben en mijn nieren zouden er geschikt voor zijn, dan zou ik dus ook geen seconde twijfelen om een nier af te staan, dat dan weer niet...)
Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Wurmke's Blog
Mauds Blog

#46 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 09 June 2009 - 12:33 PM

Ik heb een donorpasje waar keuze 3 opstaat
of terwijl ik laat de keuze over aan mijn nabestaande

#47 TenF

TenF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,743 posts

Posted 14 June 2009 - 05:20 PM

Heb je er helemaal geen mening over zelf, of wil je de eindbeslissing bij je nabestaanden laten? Want je nabestaanden zullen toch rekening willen houden met hoe je zelf over dingen dacht.
Posted Image

Hating me won't make you pretty!

#48 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 14 June 2009 - 08:38 PM

ik laat het echt aan mijn nabestaanden over tja en echt een reden heb ik niet

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users