Jump to content

Photo

Loeneke (familie Springintveld)

• This topic is locked This topic is locked
32 replies to this topic

#21 Andijvie

Andijvie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 377 posts

Posted 01 July 2009 - 11:49 AM

Haha, M.H. :D

#22 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 04 July 2009 - 10:24 AM

Coralie bijkt een alleraardigst, creatief meisje, die het liefst muziek maakt. Kobus wil absoluut geen genegenheid voelen voor zijn kleindochter, maar komt er toch niet altijd onderuit om de ‘po-dienst’ te draaien en het kind een flesje te geven als ze hongerig wordt.

Posted Image

Afgrijselijk vind hij dat en dat laat hij ook duidelijk merken aan met name Christiaan. Maar Christiaan is ook niet achterlijk. Hij weet heel goed waarom Kobus hem gedoogt en dat heeft alles te maken met het kapitaal wat hij bezit en wat Kobus graag wil hebben.

Posted Image

Hij dreigt Kobus dan ook om te gaan scheiden van Polleke, als hij niet wat aardiger voor zijn kleindochter kan zijn en Kobus dus weer de containers in mag duiken voor een hapje eten…
Kobus kan dat idee niet verdragen en doet een poging zichzelf van het leven te beroven.

Posted Image

Gelukkig voor hemzelf is hij behoorlijk egoïstisch en is zijn wil naar geld groter, dan de hekel die hij heeft aan kinderen. Maar uren lang dat kind om zich heen hebben, vindt ie ook niet echt te doen.
Wat hij ook niet echt leuk vind,is dat het geld langzaamaan opraakt aan de dingen die gekocht moesten worden voor Coralie. Een schildersezel, boeken en waarom moet dat kind een nieuw bed? Ze past heus nog wel in dat ledikant, toch?

Posted Image

Hij ziet het geld slinken en het kleine beetje wat Polleke verdient in de boekenwinkel helpt ook niet echt. En dus gaat Kobus weer op zoek naar vlinders en insecten.
Zeldzame vlinders laten zich niet meer zien, maar de kakkerlakken bij de buren daarentegen…
Kobus aarzelt dan ook niet om zijn ongenoegen te uiten over die vieze beesten.

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#23 o0simmies0o

o0simmies0o

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 posts

Posted 04 July 2009 - 10:27 AM

leuke update die foto dat die ouwe zijn handen in zijn keel had zag er echt grappig uit door dat gezicht
Posted Image
zeg nooit nooit,
want nooit is gewoon een ooit met een n ervoor

kijk ook effe bij mijn lagacy Van vagebond tot miljonair
http://forums.simpar...?showtopic=8931

#24 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 04 July 2009 - 10:45 AM

De jaren kabbelen rustig verder, zo lijkt het. Kobus blijft achter de vlinders en insecten rennen en vist zelfs af en toe voor geld, Polleke heeft het erg naar haar zin in de boekenwinkel en Christiaan heeft zich volledig op het schilderen en huishouden gestort.
Niets aan de hand, toch?

Coralie ziet vaak dat Kobus Christiaan laat schrikken en aangezien ze eigenlijk niets heeft met die nare grootvader van haar, besluit ze om dat eens bij hem te doen.
Kobus is niet geamuseerd. Integendeel, hij besluit dat het over en klaar is met dat gedreig dat Christiaan bij Polleke weg gaat, als hij niet aardiger wil doen en zet een plan in werking, dat alleen niet de uitwerking heeft die hij bedacht had…

Posted Image

Coralie groeit op naar een ietwat knorrige, leuke tiener, met een passie voor kunst en wetenschappen. Samen met haar vader zorgt ze voor de mooiste schilderijen en zo groeien de inkomsten toch nog wat naar binnen. Maar voor Kobus is dat niet genoeg.
Hij pleegt een telefoontje met een duistere loodgieter en zorgt ervoor dat het huis zo vies is, dat Christiaan een slag in de rondte moet werken om alles weer blinkend schoon te krijgen.
Het is alleen niet Christiaan die als eerste onder de douche stapt…

Posted Image

Kobus schrikt zich een ongeluk en haalt Polleke uit de douche, maar het is al te laat. Polleke kan niet ophouden met zichzelf inzepen en niets wat Kobus doet haalt ook maar iets uit.
De hele dag en de daaropvolgende nacht zeept ze zich een ongeluk.

Posted Image

Ze is doodmoe, laat haar plas lopen en verhongert langzaam maar zeker, tot het moment dat Magere Hein zich zou moeten laten zien. Maar ook hij ziet de verschrikkelijke vergissing die Kobus gemaakt heeft en weigert Polleke mee te nemen naar zijn rijk.

Posted Image

Kobus is gedoemd voor de rest van zijn leven naar zijn fout te kijken. Hij zet Polleke achter in de tuin, onder de treurwilg en laat zelfs gelaten de scheldpartijen van Christiaan en Coralie over zich heen komen…

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,

#25 o0simmies0o

o0simmies0o

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 posts

Posted 04 July 2009 - 11:15 AM

het is jammer dat ze blijft douchenmaar je weet er wel iets leuk van te maken
Posted Image
zeg nooit nooit,

#26 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 04 July 2009 - 02:14 PM

Na al die jaren stinken heeft ze er dus echt een douche-trauma van overgehouden ;-)

#27 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 04 July 2009 - 06:18 PM

ik denk dat het tijd wordt voor de move objects cheat haha
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#28 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 05 July 2009 - 07:35 AM

ik denk dat het tijd wordt voor de move objects cheat haha

Dat mag toch niet? :whistling:
Nee, gekheid, heb dat al geprobeerd, net als verhuizen, uitzetten, und so weiter, maar ook dan blijft Polleke gewoon douchen :-) Misschien heeft ze wel een trauma opgelopen na haar stinkende leven in het park :|

#29 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 05 July 2009 - 09:55 AM

en de douche weer terug zetten?

als je alles geprobeerd hebt mag je van mij de moveobjects wel gebruiken het zou anders jammer zijn van je verhaal hoe komisch het ook is

en met stad bewerken kun je ook nog het een en ander doen he als je dan op je huis en op haar klikt dan kun je haar verplaatsen denk ik probeer maar eens

#30 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 05 July 2009 - 10:29 AM

De sfeer in huize Springintveld verandert een beetje ten goede, doordat Kobus echt zijn best doet om vriendelijker te zijn. Hij voelt zich zelfs een beetje bezwaard, omdat hij nauwelijks geld in brengt. Zijn stramme botten verhinderen hem achter de vlinders aan te rennen en die paar insecten die hij vindt zijn ook niet de moeite waard.
En dus duikt hij de vuilnisbakken maar weer in.

Posted Image

Dat levert, behalve 4 badeentjes, een kaars en 5 bubbelbadspul en een vreselijke stank, helemaal niets op.
De schilderijen van Christiaan wel! Bewonderaars zijn bereid om ruim 1000 simolean voor zijn werk neer te leggen, dus hij schildert wat af. Ook Coralie, inmiddels jongvolwassen, laat haar penseel over het doek glijden en heeft duidelijk het talent van haar vader meegekregen. Net als het gitaarspel van haar moeder.

Posted Image

Hoewel Kobus de muziek best te doen vindt, is hij stikjaloers op de talenten van zijn schoonzoon en kleindochter en dat is het einde van de goede sfeer in huis.
Hij beveelt Coralie de vuilnisbak weer rechtop te zetten, die hij zelf nota bene heeft omgegooid en beledigt Christiaan op zo’n beetje elk moment van de dag. De dreigementen van Christiaan om weg te gaan wuift hij weg, omdat hij een nieuw goudmijntje heeft: Coralie.
Haar gouden vingers, haar slimme hersens en haar fantasie zullen hem de meest gerespecteerde kunstenaar-manager maken die er bestaat!

Posted Image

Helaas voor Kobus bedenkt hij dit geniale plan ietsjes te laat, tot grote vreugde van Christiaan.
Maar al dat stress van de afgelopen jaren met Kobus heeft zijn tol geëist en de zwarte haardos van Christiaan verandert ter plekke in een zilveren pruik…

Posted Image

Humor, vindt Magere Hein.

Ook Polleke zou haar verjaardag moeten vieren vandaag, maar ze staat nog steeds onder de treurwilg. Christiaan vraagt of zijn vrouw weer terug mag komen, maar Magere Hein wil daar nog even over nadenken. Hij vindt dat Kobus nog niet genoeg gestraft is..

#31 o0simmies0o

o0simmies0o

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 posts

Posted 05 July 2009 - 10:53 AM

leuke update
Posted Image
zeg nooit nooit,

#32 Kairi

Kairi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 posts

Posted 05 July 2009 - 12:48 PM

Superleuk!Maar Kobus is wel erg gemeen :-o

#33 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 06 July 2009 - 12:33 PM

wegens computer crash is dit verhaal nu afgelopen kun jij er een slot opzetten bert?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users