Jump to content

Photo

Loeneke (familie Mooibroek)

• Please log in to reply
118 replies to this topic

#21 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 15 July 2009 - 11:13 AM

Koos was ontroostbaar na de dood van zijn geliefde Lente en wilde haar dan ook voor altijd bij zich houden. Lente kreeg een mooi plekje onder de treurwilg.
Hij wist het overlijden van Lente een plekje te geven en knapte weer helemaal op. Samen met Wouter zorgde hij voor de moestuin, keek met pretoogjes aan hoe kleinzoon Danny verwoedde pogingen deed om op te vallen bij Tirza Verhoef en liet Nicky onder toeziend oog van een brandalarm koken. Hij had er weer zin in.
Mager Hein ook! En dus liet hij zich weer zien in huize Mooibroek.

Posted Image

Koos smeekte en huilde en schold Hein de huid vol, maar tevergeefs.
De nabestaanden zetten het graf van Koos naast dat van Lente.
Die avond verteld Wouter over het ruwe en moeilijke leven van zijn vader, hoe hij uit vuilnisbakken had moeten eten, omdat zijn moeder het vertikte om fatsoenlijk voor haar kind te zorgen.

Posted Image

Nicky werd er stil van. Hoe kon een moeder zoiets doen?!

De jaren vlogen voorbij en Danny had eindelijk Tirza haar hart weten te veroveren.

Posted Image

Ze trouwden en Danny zag zijn toekomst al helemaal voor zich: Zijn kinderen al gillend van plezier bij de waterval. Maar Tirza wilde het liefst verhuizen. Al was het alleen maar omdat de geesten van Lente en Koos haar nachtmerries bezorgden. En natuurlijk omdat alles in het huis zo…goedkoop was.
Hoe kon een beetje zichzelf respecterend mens met deze spullen leven?
Dat laatste zei ze natuurlijk niet tegen Danny.

Posted Image

Ze hadden een flinke som geld meegekregen en Tirza liet daar een joekel van een huis van bouwen, met uitzicht op de zee. Hypermodern, met de duurste keuken en de meest comfortabele meubels. Er kwam een aparte ruimte voor hobbies en het huis had maar liefst 7 ruime slaapkamers en 3 badkamers.
Er bleef geen stuiver meer over..
Danny, die heel graag een groot gezin wilde, besloot dat hij nog even moest wachten met nakomelingen ‘kweken’ en nam een baan aan bij het wetenschapslab.
Hij had moeten weten dat Tirza nogal een sterke wil had…

Posted Image

Van links naar rechts: Boris, Ansel, Billy en Olivier en de baby’s Melle en Joost.

Jongens. Allemaal jongens. En Tirza wilde zo graag een meisje en was bereid om net zolang door te gaan totdat ze ook echt een meisje kreeg. Maar Danny vond het eerst wel even prima zo. Hij had nauwelijks tijd om opdrachten te doen voor zijn werk, met al die poepluiers en hongerige mondjes.
Hij leefde al eeuwen op de automatische piloot.
Maar Danny kon hoog en laag springen: Tirza’s wil was wet!

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#22 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 15 July 2009 - 12:17 PM

Oei, vrouwen :xd:
Laaadidadidaaaa..

#23 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 15 July 2009 - 03:35 PM

Tirza moet aan het watermeloen-dieet vrees ik :P

#24 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 15 July 2009 - 04:59 PM

haha en ik moet opschieten met de volgende opdrachten vrees ik haha niet zo snel hoor loeneke!
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#25 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 15 July 2009 - 08:41 PM

Kan er niets aan doen Miramar! Heb ineens zoveel tijd over :D

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,

#26 Olivier

Olivier

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,071 posts

Posted 15 July 2009 - 10:55 PM

Eentje heet Olivier XD
Posted Image

#27 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 16 July 2009 - 08:00 AM

haha geeft niets hoor maar nu moet ik wel ineens heel snel de volgende 4 generaties op papier zetten haha maar ik ben blij dat je het nog steeds euk vindt

#28 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 18 July 2009 - 07:29 PM

Tirza kreeg haar zin. Toen Billy en Olivier oud genoeg waren om op hun eigen benen te staan, vroeg Tirza hen te vertrekken, omdat ze hun kamers nodig had. Heel bot. En ze hadden maar te doen wat ze zei, want moeders wil was wet..
Tirza vond het later raar dat ze nooit weer wat hoorde van haar twee oudste zoons..
Danny zag een diepgekoesterde wens in vervulling gaan toen hij Kruisfokkerwezendinges werd en verdiende niet lang daarna geld als water toen hij tot Gekke Geleerde werd benoemd.

Posted Image

Omdat Danny bang was dat ze weer een jongen zou krijgen, vond hij een wetenschappelijk apparaat uit en bewerkte daarmee de koelkast, zodat al het voedsel wat Tirza binnen zou krijgen, vrouwelijke genen ging produceren.

Posted Image

En dat werkte! Tirza beviel 9 maanden later van een meisjestweeling: Ellis en Cindy.
De broers vonden het geweldig, 2 kleine hummeltjes en ze hielpen hun spontaan oud geworden ouders waar ze maar konden.

Posted Image

Ellis en Cindy verschilden als dag en nacht van elkaar. Waar Cindy bloedserieus met haar schoolwerk bezig was, hing Ellis vaak de beest uit en ‘vergat’ nogal eens haar huiswerk, tot grote frustratie van haar vader. Tirza vond dat Danny zich niet zo druk moest maken. Ellis was een fladderaar en ze zou heus wel bijdraaien.
Maar dat zou Tirza niet meer meemaken. Volgens haar gezin veel te vroeg, nam Magere Hein haar mee naar beneden via boven. De hele familie was in tranen.
Vooral de beide meiden..zo jong hun moeder al verliezen.

Posted Image

Tirza haar dood zette Danny aan het denken. Hij wilde helemaal nog niet dood! Tenminste niet zolang zijn meiden nog afhankelijk van hem waren.
Een collega van hem bleek een vrucht te hebben wat een leven zou verlengen. Danny geloofde dat niet echt, maar toen hij een hap had genomen, voelde hij zich een stuk beter. Hij pootte de rest van de vruchten die hij had gekregen, in de hoop dat er vruchten aan zouden komen, voordat hij zelf werd opgehaald.

Op zijn 100e verjaardag, vierden ook Cindy en Ellis hun verjaardag. Volwassen, klaar voor de grote boze wereld. Cindy wist wel wat ze wilde. Het was een ambitieus tiepje. Ze wilde het liefst alle bedrijven in de stad opkopen en dat zou haar lukken ook. Ze wist alleen nog niet hoe.
Het geld had ze ook niet. Twee ton had ze nodig en het familiekapitaal bedroeg nog niet eens de helft daarvan..

#29 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 19 July 2009 - 12:17 PM

En hiermee stopt ook de familie Mooibroek met de legacy. De 2 ton was al niet haalbaar in Danny zijn generatie, officiele generatie dus en ook zijn dochter Cindy krijgt het niet voor elkaar om dat bedrag bij elkaar te krijgen.

Misschien dat er regels aangepast kunnen worden in de vierde generatie? Het is niet te doen om dat geld bij elkaar te krijgen, als alleen de vader mag werken. De moeder heeft het zo druk met alle koters en zorgen dat ze zelf op de been blijft, dat er geen tijd is om geld te verdienen aan andere zaken.

#30 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 19 July 2009 - 05:57 PM

Aaaahhh wat jammer :( Ik zei hele tijd al dat 300.000 sowieso al onhaalbaar was, laat staan de 1 miljoen(!), maar kennelijk is die 200.000 dus ook al te lastig. Ik zal ook wel eens ff kijken hoe ver ik kom.

Misschien kun je gewoon voor de vorm doorspelen? :innocent:

#31 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 19 July 2009 - 08:13 PM

Dat zou ik best wel kunnen doen, maar dochterlief heeft de familie inmiddels 'geclaimd' en is verder gaan spelen, buiten de regels om.
En ik weet niet of ik zin heb om alweer overnieuw te gaan beginnen. :-)

#32 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 20 July 2009 - 08:52 AM

volgens mij staat er in de regels dat je vanaf generatie 4 iedereen behalve 1 ouder mee kan laten werken.

#33 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 20 July 2009 - 09:48 AM

Klopt, daar ben ik ook maar vanuit gegaan, maar ondanks dat alle 6 broers ook werkten, zat ik na de dood van pa en ma nog niet eens op de 100.000.

#34 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 20 July 2009 - 05:19 PM

ok dus das nog best lastig ik zit nog steeds op de 50000 te zwoegen ik had gedacht met schilderijen verkopen en boeken schrijven er toch best veel geld verdiend kon worden helaas niet dus.
bedankt voor het testen loeneke!
ik maak er wel weer 100000 van

#35 Kipputjuh

Kipputjuh

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,025 posts

Posted 20 July 2009 - 05:54 PM

Haha, Loen, daar ben je dan mooi klaar mee nu :innocent:

#36 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 07 August 2009 - 05:23 AM

Hey Loeneke, wat nu....alweer overnieuw?? Nee toch?

Wel jammer, want het is weer een prachtig verhaal.
Ik hoop wel dat je verder gaat hoor, al is het alleen maar voor de vorm!

#37 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 10 August 2009 - 08:22 PM

Dank je wel Simpie :D

Maar de familie is inmiddels zo ver door dochter geclaimd, dat ik er niet meer mee kan spelen. Maar dankzij jouw prachtige verhaal beginnen de kriebels weer te komen en begin ik wederom met een nieuwe familie. Alweer... Ik moet wel gek zijn :-| :D

#38 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 11 August 2009 - 07:33 PM

Je bent met een vorige legacy toch ook al eens tig keer opnieuw begonnen? pfff daar zou je gek van worden, dus we nemen je niks kwalijk hahaha ;-)

Maar ben benieuwd naar je nieuwe dakloze!

#39 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 11 August 2009 - 09:33 PM

Ik ga gewoon verder in dit topic, want een nieuwe topic aanmaken vind ik niet nodig.

=====================

Ik neem het heft zelf maar in de hand, want alles aan die mensen overlaten werkt voor geen meter. Het enige probleem is, is dat ik geen gemene troela’s of dominante en gemene heerschappen in mijn rijk heb zitten. Oh wacht… ik ben zelf dominant en gemeen! Maar ook zo’n slechte toneelspeler en de wereld hierboven is nu niet echt iets waar ik mij thuis voel. Ik ben een haler…geen blijver.
Hm. Wie van de zielen hier zou ik kunnen manipuleren? Wie is zo gruwelijk bang voor mij dat hij/zij nooit tegen mij in zou durven te gaan?
Oh…dat blondje daar! Hmmm.. Ze is mooi. Te mooi. Maar niet slim. Dat zie ik zo. Ik heb namelijk erg veel simkennis. Heel erg veel. En zij heeft vroeger niet al teveel slimme beslissingen genomen, maar wel angst en verderf gezaaid!
Ja. Zij gaat het worden. Zij gaat mij roem en rucht bezorgen. Is rucht wel een woord? Ik bepaal vanaf nu van wel!!
Nu nog een prachtige aankondiging gaan verzinnen om haar mee te overreden om naar boven te gaan…

Wereld wees bevreesd, want ze is terug van weggeweest…
Doortrapt en slecht en intens gemeen
Daarvan is er slechts een
Geen greintje goed in haar hele natuur..
Hoedt u voor Maxime Tureluur.. Muhahahahaha!!!

Hm. Dat lijkt ook nergens naar. Weet je, ik drop haar gewoon, zonder aankondiging. Maar wel met een kleine verassing…kijken wat ze er mee gaat doen. Muhahahhaha!

Hein? Die lach klinkt nergens naar. Slaat nergens op. Gaat ook nergens over en het stelt ook niets voor. Jij stelt ook niets voor, net als jouw rijk. Het is klein, waardeloos en goedkoop. Maar ondanks dat ga ik niet naar boven. Niet. Geen denken aan. Waag het niet eens. Gewoon niet doen.

Je hebt niet zoveel te willen, madam. Hier bepaal ik wat er gebeurd en eenmaal boven heb je ook gewoon te doen wat ik zeg. Doe je dat niet, dan zorg ik ervoor dat je nooit weer de luxe positie zult gaan bezitten om je medesims te commanderen, zoals je vroeger gedaan hebt. En je weet dat ik dat kan!

Jij miserabel, mager, bonkerig....

Off you go!

#40 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 12 August 2009 - 03:44 AM

yes!!!! :D

En nog wel met een oude bekende, leuk!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users