Jump to content

Photo

Loeneke (familie Mooibroek)

• Please log in to reply
118 replies to this topic

#41 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 12 August 2009 - 12:06 PM

Posted Image

Ehm.. wat is dit?

Nou, waar lijkt het op? Op jou! Ja hahahaha! Ik heb je opgezadeld met een verjongde versie van jou!

Idioot, dat is mijn kind, dat zie ik ook wel. Maar waar is mijn huis? Waar is Tureluur?

Maxime? Dat is een kind achter je. Je haat kinderen.

Ja, maar mijn eigen kinderen toch niet? Waar zie je me voor aan, seniel.. En waar is mijn huis?!?!

Heerlijk, zoals je tegen me tekeer gaat. En om nu jouw vraag te beantwoorden: Tureluur bestaat niet meer, dus jouw huis ook niet. Dit is je nieuwe thuis.

Ik moet buiten leven? Met een kind? Voel je eens voor je voorhoofd man!

Ik heb geen voorhoofd, tutje van me.
Je moet je maar redden. Je moet je eigen geld gaan verdienen.

En dat deed ze. Ze ving vlinders, ik schonk haar een gitaar, zodat ze ook nog enigszins wat plezier zou beleven en wellicht wat fooien kon verdienen. Vooral het vlinders vangen bracht veel in het laadje. Ook Josje bracht een beetje geld in het laadje. Een beetje.
Na 3 zebravlinders, 2 zilveren vlinders en een hele rits waardeloze vlinders had ze al snel 4000 simolean te pakken. Maar het ging haar niet snel genoeg en ze sprak me op een dag aan.

Posted Image

Luister eens, vuile smeerlap die je bent…

Er is hier zo te zien maar 1 smeerlap

Onderbreek me niet als ik tegen je praat, jij waardeloos schepsel!
Nou..waar was ik. Oh ja.
Ik voel me vies, ik kan nergens douchen en zoals ik er nu uitzie, krijg ik geen baan. Geef me een bad.

Nee.

…. Ik ga ontploffen..

Nee hoor, ga maar vuilnisbakken doorzoeken. Je moest eens zien wat de bewoners hier weggooien.
En doe je mond dicht. Je ziet er al belachelijk uit, maar met dat open smoelwerkje van je lijk je helemaal een …

Houd je mond! Zo praat je niet tegen me, hoor je!

Maxime, diep gekwetst, die schat, deed toch maar even wat ik voorstelde. Ze dook in elke vuilnisbak die ze tegenkwam, gruwelend, vloekend en tierend. Badeentjes, shampoo en kaarsen en een heleboel afval, uiteraard. En een soort van videobril… Ah nee, he. Dat betekent dat ze nu al een huis kan gaan kopen!

Ha! Dat had je niet gedacht he! Als ik alles ga verkopen, kan ik een prachthuisje betrekken!

Als je het waagt die diamant te gaan verkopen, moet ik iemand voortijdig naar beneden halen.

Dat zou je niet doen… Je zou het doen he? Jij achterlijke gladiool! Oke. De diamant hou ik, maar die bril verkoop ik wel.

En zo betrok Maxime haar nieuwe huisje, met dochter Josje.
Wat hou ik van die vrouw!
Jammer alleen dat ze oprecht goede bedoelingen heeft met dat kind...

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#42 Marlene

Marlene

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 12 August 2009 - 12:18 PM

AFSCHUWELIJK!!!!!

dat je weer op nieuw moet beginnen :xd:
maar LEUK

#43 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 15 August 2009 - 01:59 PM

leuk gedaan weer loeneke! succes je weet wat ze zeggen he 3x is scheepsrecht dus nu moet het zeker gaan lukken!
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#44 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 15 August 2009 - 09:00 PM

Moeilijk he, pubers.

Niets moeilijker als het afwimpelen van een engerd zonder gezicht..daar is Josje een peuleschil bij

Prachtig, zoals ze tegen me tekeer gaat. Ze houdt van me, maar ze moet dat nog ontdekken..
Anyway, Josje is inmiddels een tiener en doet tiener-achtige dingen. Maar er is iets interessants aan deze dame. Iets..onpeilbaars. En de goede band die ze met haar moeder heeft, wordt met de dag breekbaarder.
Dat blijkt wel als Maxime de vaatwasser repareert. Normaal laat ze een reparateur dat doen, maar omdat hij al 3 keer in de week moet komen en elke keer geld vraagt, probeert ze het zelf te doen.
Dom mens..Was ik haar bijna kwijt geweest!

Posted ImagePosted Image

Maar in plaats dat Josje zo’n beetje verging van de schrik, maakte ze zich enorm druk over de vaatwasser. Kreng in spé?

Posted Image
De relatie tussen Josje en Maxime werd nog verder op de proef gesteld toen Josje stiekem uit wilde gaan. Maar Maxime kwam erachter en Josje ontdekte de minder lieve kant van haar moeder…

]Posted Image

Waarop Maxime weer achter de mindere kanten van haar dochter kwam.

Hein? Jos en ik redden ons wel. Maak je over onze hechte band maar geen zorgen.

O maar schetepoepje van me, dat doe ik ook niet. Ik kijk alleen vol vreugde toe hoe jouw dochter zich steeds meer afzet tegen jou en zelfs jouw karaktertrekjes ontwikkeld. Heerlijk!

Als je het ook maar waagt om ooit een move naar haar te doen, dan doe ik je wat!

Jij kan mij niets doen, vrouwtje van me. Maar ik kan jou wel wat aandoen, weet je nog?

Je bent een maniak! Een gek! Een imbeciele, zielige, ouwe, kansloze kwal! Dat ben je! En weet je wat? Ik zal daar nooit anders over denken!

Ik? Een oude, kansloze kwal? Maxime toch.. Pas op met wat je zegt, ik heb meer invloed dan je denkt…

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,

#45 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 16 August 2009 - 01:40 PM

aah leuk :P
Posted Image

#46 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 18 August 2009 - 06:34 AM

De jaren verstrijken tergend langzaam in huize Tureluur, moet ik zeggen. Maxime is een graag geziene gast op feestjes en partijen vanwege haar idioot mooie gitaarspel en ze krijgt fooien die nergens meer over gaan. Belachelijk..
Gelukkig hangt ze thuis ook de populaire troela uit, tot grote ergernis van Josje.

Posted Image

Josje laat dan gewoon op niet mis te verstane wijze weten dat ze honger heeft en dat haar moeder nog steeds voor haar moet zorgen. Omdat Maxime ook wel ziet dat Josje uberbitchy kan zijn, doet ze het ook nog, de zwakkeling.

Ik ben niet zwak, domme zwartkijker!

Op een dag ging de vaatwasser voor de zoveelste keer kapot en de vaste reparateur durfde niet meer te komen, omdat Maxime hem een fikse preek leverde via de telefoon.
Het is dan ook Diederik die het apparaat komt repareren.
Josje was in shock. Compleet verliefd. Hoteldebotel! Ze bood hem een lunch aan, wat Maxime natuurlijk moest bereiden en niet veel later waren ze getrouwd.

Posted ImagePosted Image

Maxime is niet blij met Diederik. Ze had zo gehoopt dat Josje haar klauwen in Christiaan van de Kerkhof had gezet, maar hij bleek niet geïnteresseerd te zijn.
En dat Maxime niet blij is met de keuze van haar dochter, laat ze ook haarfijn weten.

Posted Image

-Hoe haal je het in je hoofd om met die langharige, arme sloeber te trouwen! En dat komt hier ook gewoon inwonen?!
-Nou mam, doe es normaal.. Ik hou van Diederik. Denk ik. Dat doet er ook niet toe. Hij houdt van mij! Adoreert me en wil alles voor me doen. En hij is heel handig, dus we kunnen hem overal voor gebruiken en hou ik tijd over voor mijn schilderkunsten.
-Dat kan me niet schelen! Hij brengt niets in het laatje! Het is een domme gans en net als jij. Rijkdom is macht, Jos, liefde is een teken van zwakte. Hoe vaak heb ik je dat al niet verteld?

Posted Image

Ook Diederik zelf moet het ontgelden. Hij is nu al zo vaak als langharig monster uitgescholden door zijn schoonmoeder, dat hij bijna denkt dat het ook zijn naam is.

Over kinderen durft hij ook niet meer te beginnen, hoewel hij graag een gezin wil. Maxime ving een gesprek op tussen hem en Josje over kinderen en krijste onmiddellijk dat ze niet wil dat er in haar huis een baby wordt geboren.

Echt niet hoor, ik wil geen oma worden, Hein.

Waarom niet?

Als ik een grootmoeder ben, dan ben ik oud en ouderdom is slecht voor me, want dan kom jij me weer halen.

Ach vrouwtje van me, weet jij nog niet van het bestaan van de Levensvrucht? Laat me je er alles over vertellen…

Posted Image

Na het intieme gesprek tussen Maxime en mij, eist ze van Diederik dat hij zaadjes gaat planten. Dat vindt Diederik geen probleem. Hij houdt van de natuur en hij ontkomt zo even aan de verstikkende aanwezigheid van zowel zijn vrouw als zijn schoonmoeder..

#47 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 18 August 2009 - 11:19 AM

Heel leuk!!!!

Wat een stelletje loeders zeg, arme Diederik......

#48 miramar

miramar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 837 posts

Posted 19 August 2009 - 05:43 PM

hihihihi hoe verzin je het toch weer loeneke geweldig!!!!
Kom en doe mee aan de nieuwe legacy van sims 3 !!

#49 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 24 August 2009 - 07:58 AM

Diederik houdt veel van Josje. Echt waar. En dat is maar goed ook, want ze komt met veel dingen weg. Ondanks haar pogingen om niet op haar moeder te lijken, heeft ze toch wat prachtige trekken van Maxime gekregen.

Diederik? Waarom staat de vuilnis nog niet buiten? Waarom is de vaatwasser nog niet gevuld?
Had je niet nog even het toilet kunnen schoonmaken? En waarom liggen al die kranten bij de voordeur?

Diederik doet alles om de vrouwen des huizes niet in de weg te lopen. Hij kan natuurlijk altijd weg gaan, maar dat zit niet in de aard van deze goedzak. En dat is maar goed ook, want volgens mij is er een Tureluurtje onderweg!

Posted Image

NEEE! Ah nee.. Echt waar?
-Ja, Maxime. Je wordt grootmoeder! Is dat niet fantastisch?
-….Maxime?

Oei. Dat vindt ze geen leuk nieuws. En dat vind ik weer goed nieuws! Daar komt ze weer aan..met een nieuwe look! Kijk..dit is waar ik van hou. Dit is Maxime pur sang. Streng en strak..

Posted Image

Ze is woest op Josje. Hoe haalt ze het in haar hoofd om in het huis van haar moeder een kind te krijgen? Ze weet toch dat ze bijna geen geld hebben? En dan moet er natuurlijk een ledikant aangeschaft worden en luiers en flesjes en voeding en al die rotzooi en wie mag dat weer betalen? En wie zorgt er voor dat kind dan?

Posted Image

Ze is nog bozer op Diederik. Die nietsnut heeft haar dochter gevuld..
Maxime is echt in alle staten. Doden zal ze hem. Met de ijspriem!

-Maxime? Dat zou ik niet doen.
En waarom dan wel niet? Die lanterfanter heeft mijn toekomstplannen verpest!
-Wie moet er een levensvrucht kweken?
Zucht…..Ik ga geld verdienen

En zo is Maxime weer aan het gitaarspelen in het park, voor de fans die ze haat en het geld waar ze van houdt. Helaas gaat dat wel op aan een extra kamertje in het huis.

Posted Image

En ze zingt: De wens die ik koester, al zo’n lange tijd
wordt me afgenomen door mijn kleine meid
Maar het is mijn dochter, dus vraag ik:
Wie vermoord haar Diederik?

Natuurlijk is het maar een liedje. Toch Maxime?

#50 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 24 August 2009 - 08:20 AM

Nu Josje zwanger is, heeft Diederik het nog zwaarder dan normaal. Behalve dat hij in zijn eentje opdraait voor alles in en om het huis, moet hij ook nog de hormoon-buien van Josje ondergaan.
Al weken heeft hij last van een schele hoofdpijn..

Posted Image

Ondanks dat er een baby onderweg is, piekert Maxime er niet over om het huis te laten verbouwen. Zonde van het geld, vindt ze. Ze heeft wel een zesdehands ledikantje gekocht en die kan mooi op de kamer van haar dochter staan.
Josje durft niet goed meer tegen haar moeder in te gaan en stemt stilzwijgend in toe.

En dan is hier ineens de dag, dat ik een klein Tureluurtje verwelkomen mag!

Posted Image

DIEDERIIIIIIIK!!!! ALS DE SODEMIETER HIERKOMEN!!!

Ach..die arme kerel, hahahaha!

Diederik, het doet zo’n pijn!
-Puffen, schatje, puffen, ik ben bij je
-GA WEG MET JE “SCHATJE”!!
-Oke, oke, ik ga al.
-NEE! Blijf bij me?

Schreeuwende uren later is daar dan eindelijk de jongste telg van de Tureluurs. Josje en Diederik zijn vertedert bij het zien van het kleine simsje. Het is ook best een schattig ding… Diederik en Josje besluiten het meisje Nadieh te noemen.

Weke mossel. Baby’s zijn niet schattig. Ze brullen, ze poepen en ze eten. Dat is alles. Geldvreters zijn het. Monsters. Jengelaars. Stinkende brulapen. Verschri…. Ahhh .. Is dat mijn kleindochter?

Huh? Wat een ommekeer?

Mond dicht Hein. Mijn bloed stroomt door die aderen.

Posted Image

Maxime kijkt even vertedert naar Nadieh, die op de arm ligt bij Diederik. Dan kijkt ze op, geeft haar schoonzoon een kwaadaardige blik en loopt naar buiten, naar de brievenbus.

Posted Image

Ze ontvangt de laatste tijd wel veel pakjes, vindt ook Diederik. Wat zit daar toch in?

#51 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 25 August 2009 - 08:31 PM

Natuurlijk weet ik wat er in die pakjes zit. En Diederik wil ook graag weten wat er in zit, dus houdt hij vanaf nu zijn schoonmoeder flink in de gaten.

Tijdens het eten vraagt Diederik aan Maxime waarom ze steeds weggaat. En niet om gitaar te spelen, want hij weet allang dat ze dat niet meer doet.
Omdat het mooi weer is buiten. Doet me goed, die zon in mijn gezicht.

Posted Image

Josje verslikt zich zo’n beetje in haar eten en proest het uit. Ook Diederik heeft het niet meer en besluit vanaf nu zijn schoonmoeder helemaal niet meer te vertrouwen.

Posted ImagePosted Image

Nadieh groeit op van een ondernemende en vrolijke peuter, naar een nieuwsgierige, kleine grote meid. Ze is erg serieus met haar huiswerk bezig. Maxime vindt dat een positief iets over het kind. Ze merkt nu al dat de uren die ze door heeft gebracht met haar ongewenste kleindochter, vruchten afwerpt. Goedkeurend kijkt ze dan ook toe als Nadieh aangeeft niet te willen spelen, maar met haar schoolwerk aan de gang wil.

Josje maakt inmiddels naam als kunstschilder en mocht voor het zakenkantoor 10 schilderijen maken. En dat bracht maar liefst 15000 simolean op! Uiteraard zorgde Maxime er wel voor dat het geld onder haar beheer viel, iets wat met name Diederik niet begreep.

De poppen waren dan ook flink aan het dansen toen Diederik erachter kwam wat zijn schoonmoeder voor de rest van het gezin verborgen hield.

Posted ImagePosted Image

Edelstenen, speelgoed, kaarsen van het duurste soort, je kunt het zo gek niet bedenken of Maxime verzamelt het. En ze bleek ook nog ruim 45000 simolean te hebben verstopt. Diederik vond het genoeg geweest. Hij verkocht 2 waardevolle edelstenen en de vlinders die ze ook nog in haar bezit had en toog naar de woonkamer.

Een tik van mijn dakloze periode. Jouw schuld, stuk onbenul… Heb jij die achterlijke randdebiel soms verteld wat ik verstopt heb in mijn slaapkamer? Nou? Oh..daar zul je die sukkelige sukkel hebben…

Posted Image

Ja, Diederikje is boos. Flink ook! Ah.. ze is een loeder van een moeder, volgens hem. En een egoist. Oh en een manipulatief geval. Poeh, duur woord, heur!

Maar ho even.. wat gaat ie nou doen? Hee! Maxime! Hou hem tegen? Kom op?

-En wat ben jij van plan, Diederikje? Neem jij mijn dochter en kleindochter soms ergens mee naar toe?
-Maxime, hoe eerder wij van jou verlost zijn, hoe beter. Je bent een duivels mens.
-Ja maar, dat kun je niet doen! En de levensvruchten dan? Wie gaat ze nu voor me kweken? Realiseer je wel dat je dan verantwoordelijk bent voor mijn dood!
-Maxime, ik mag er wel dom uitzien, maar dat ben ik niet. Zoek het uit! De wereld is beter af zonder jou. Oh en Hein? Alweer mislukt, muhahahahaha!

Posted Image

Ik kom je halen jongen! Ik zweer het! Op een dag kom ik je halen, voor je ouderdom! Reken daar maar op! Oh en Maxime?

Ja, gluiperige mislukkeling?
Ik zie je later….

Hoezo, je ziet me later? Neem je me niet mee naar beneden?! Wat is hier nou weer de bedoeling van? Doe es normaal achterlijke! Je laat me niet achter hier, hoor! NEEM ME MEE!!!

#52 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 26 August 2009 - 08:14 PM

Nou ehm, ik ben dus Diederik en ik neem het verhaal maar over, denk ik. Ik ben alweer een dagje ouder, dus ik heb heel wat te vertellen over het leven dat ik leid met mijn prachtige vrouw en dochter.
We waren natuurlijk reuze blij dat we uit de duivelse klauwen van Maxime en die nare Hein waren ontsnapt. Sim weet wat die twee nog hadden kunnen aanrichten bij Jos en m’n dochter.

Nadieh bleek te beschikken over een geniaal brein en bracht haar schooljaren moeiteloos door.
Huiswerk maken was voor haar erg belangrijk en als ze al eens naar het park ging, dan was dat om een potje te gaan schaken.

Posted Image

Ze groeide op naar een pracht van een tiener ( wat lijkt ze op haar moeder!!) en wederom blonk ze uit in alle vakken. Haar interesses liggen op het wetenschappelijk vlak, maar van tuinieren is ze ook beslist niet vies!

Posted Image

En dat vind ik geweldig, natuurlijk, want deze oude knar kan de tuin niet meer alleen onderhouden.

Josje is een geweldige kunstenares op het doek. De hele stad heeft werken van haar in huis hangen en laatst vroeg het zakenkantoor om een 15-tal doeken en daar kreeg ze maar liefst 25000 simolean voor! Zo worden we nog wel eens rijk.

Ze speelde ook wat gitaar en werd gevraagd door Maxime om bij een band te gaan spelen. Na heel veel oefenen durfde ze het aan om in het park te gaan spelen. Maar helaas… Kijk, Maxime was een kreng eerste klas, maar dat mens wist precies hoe ze alles uit een gitaar kon halen. En Josje had dat net niet. Toch was men wel tevreden over haar spel.

Posted Image

En ik? Ik heb iets heel vreemds gehad met een bloem. Met de Doodsbloem. Hij was dor en dat vond ik zo jammer! Het is toch best een speciale plant. Dus toen ik met pijn in m’n hart de plant uit de grond wilde trekken, begon ie ineens te gloeien en voor ik het wist was ie weer net zo prachtig als anders. Heel apart.

Posted Image

Door die aparte gebeurtenis, moest ik ineens denken aan de levensbloemen die ik had gepoot in ons vorige huis. Omdat ik ze Maxime niet gun, ben ik stiekem naar de tuin gegaan en heb alle bloemen eraf gehaald. Ja, het waren toch mijn planten. Zij heeft er nooit wat aan gedaan, toch?

Posted Image

Josje had natuurlijk nog wel contact met haar moeder. Niet geheel vrijwillig, maar toch. Elke week ging ze een uurtje op visite. Op een dag kwam ze nogal ongelukkig thuis.

Posted Image

Maxime had haar zoals gewoonlijk weer op niet al te subtiele wijze laten weten dat ze niet uitblonk in haar muzikale kwaliteiten en in haar keus op mannen. Josje moest toch echt van me gaan scheiden en weer bij haar intrekken. Josje liet weten dat echt niet van plan te zijn en het liep uit op een knallende ruzie.
Plots hoorden ze een donkere stem van beneden komen en een tel later was die rare Hein daar ineens. Josje schrok zich bijna een ongeluk, zag haar moeder transparanteren ( nieuw woord? ) en hoorde Hein zeggen dat het welletjes was geweest.
Josje ruimde het huis op, pakte de urn van Maxime en verliet voorgoed haar ouderlijk huis..

#53 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,280 posts

Posted 27 August 2009 - 09:53 AM

wow, leuke update
Posted Image

#54 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 27 August 2009 - 11:00 AM

Ons leventje kabbelde rustig voort. Josje nam na de dood van Maxime ontslag en onze inmiddels volwassen dochter greep met beide handen een openstaande vacature bij het wetenschapslab aan.
Ze werkte keihard en wist al snel de carrièreladder op te klimmen. Ook thuis was ze met haar werk bezig; ze vroeg me de oren van het hoofd over het loodgieten en electra. Ze had gewoon geen tijd meer voor leuke dingen. Lees: Mannen.

Op een avond sprak Josje haar aan. Wilde ze soms geen kinderen? Jawel, dat wilde ze heel graag.
Maar ze kon de tijd gewoon niet vinden om op zoek te gaan.
Josje sprak haar daarop streng toe en stuurde Nadieh op jacht.

Posted Image

De jacht was dus geopend en op 1 avond had Nadieh de interesse gewekt van 2 jongemannen.
De heren vonden haar reuze interessant en Nadieh vond hun aandacht weer vreselijk leuk.
Een maand of 2 later bleek ze bezwangerd te zijn. Ze schrok zich rot.

Posted Image

Wij ook, want ik voel mijn einde naderen en dat geldt ook voor Josje, die zich nu een slag in de rondte schildert om ervoor te zorgen dat Nadieh goed verzorgd achterblijft.
Gelukkig hebben we veel levensvruchten! Toch nog iets waar die Maxime goed voor is geweest..

Posted Image

Na ruim een half jaar stevig doorwerken, oogsten en schilderen, kondigde Marlin zich aan. Na een ietwat schreeuwerige en pijnlijke bevalling in de huiskamer kwam onze kleindochter ter wereld.

Is het geen mooierd? Ik vraag me alleen af wie de vader is…

#55 Marlene

Marlene

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 27 August 2009 - 11:36 AM

ik vraag me af wie de vader is
leuke update

#56 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 27 August 2009 - 08:42 PM

Coole update! Jammer dat je weer overnieuw moest beginnen, maar ben stiekum wel blij dat je Maxine weer tot leven hebt geroepen. :D

#57 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 28 August 2009 - 10:10 AM

Ach, onze kleinste meid groeit als kool! Het is werkelijk een schetepoepje, hoor. Als ik niet met mijn tuin of vrouw bezig ben, dan ben ik wel bezig om Marlin te leren lopen.

Posted Image

Het is ook best een sterk meisje. Grillig, meer. Het eten van haar moeder hoeft ze niet en dat laat ze heel duidelijk merken ook, hahaha!

Posted Image

Ja, het is erg druk in huize Tureluur. Josje is nog steeds een fanatiek schilderes en dit keer wilde ze iets leuks maken voor op de kinderkamer. Het wezen op de foto doet me ergens aan denken.. een spel misschien?

Posted Image

Jos is een prachtvrouw. Ze is zo sterk en zo zorgzaam! Ik vraag me af hoe haar vader moet zijn geweest, want deze karaktertrekken heeft ze zeker niet van haar moeder Maxime. Onmogelijk.
Wat een vrouw..

Posted Image

Helaas heeft het niet zo mogen zijn dat ik voor de rest van mijn leven bij haar kon blijven. Tijdens haar liefste bezigheid kregen wij bezoek van Hein. Ik was er niet; ik was groentes wegbrengen naar de supermarkt. Maar in mijn hart voelde ik dat er iets mis was.

Posted Image

Toen ik thuis kwam, was Hein er nog steeds. Ik was boos en verdrietig. Waarom moest hij haar nu al meenemen? Hein vertelde me dat ze haar moeder erg mistte en het dus helemaal niet erg vond om heen te gaan. Bovendien bleef ik samen met Nadieh en Marlin goed verzorgd achter. Om geld hoefden we ons voorlopig ook niet meer druk te maken.

Posted Image

En ik zou Josje spoedig weerzien, dat beloofde hij. Iets zegt me dat hij het goed meent. Maar ik kan niet in zijn ogen kijken, want die heeft hij niet. Feit is wel dat ik me stukken beter voelde na dat opbeurende gesprek.

Posted Image

Ik besloot om te gaan genieten van de tijd die ik nog heb. Ik vind het heerlijk om in de ochtendschemer te gaan ontbijten. We hebben een prachtzicht op de zee. Op zulke momenten voel ik me totaal in mijn element. Een enkele keer doe ik de tuin nog. Gelukkig redt Nadieh zich prima met alle planten, tussen haar werk door. Maar hoe moet dat eigenlijk als ik er niet meer ben?

Dan redt jouw dochter zich prima, Diederik

Huh? Oeh..ik krijg het koud. Nee, ik krijg het weer warm.. Hein?

Posted Image

Het is tijd, Diederik, je gaat met mij mee. Je vrouw wacht op je

En zo raakte ik maanden na m’n moeder, ook mijn vader kwijt. Nu sta ik er helemaal alleen voor.. Maar ik red me wel. Er bestaat altijd nog zoiets als een oppasdienst en schoonmakers zijn ook vast wel te vinden. Rust zacht, pa..

#58 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 30 August 2009 - 05:12 PM

Nu ook pa er niet meer is, sta ik alleen voor de opvoeding van Marlin en het huishouden. Gelukkig is er genoeg geld voor een hulp in de huishouding. En ook Marlin komt niets te kort. Toen ze nog een peuter was, hadden we 3 geweldige babysitters, waar ze het uitstekend mee kon vinden. Later ging ze naar school en was ik een uur eerder thuis dan haar, dus de oppas was niet meer nodig.

Posted Image

Marlin was veel in het park te vinden, want ze vond het heerlijk buiten. Daar leerde ze Joerie kennen, wat een goede vriend van haar zou worden.
Ze groeide op naar een pracht van een tiener en gelukkig is ze ook gezegend met groene vingers.

Posted Image

Ze helpt me waar ze kan met de tuin. Ook vindt ze koken geweldig om te doen. Dat is mooi, want ik heb er een hekel aan.

Posted Image

Sinds kort hebben we het vissen ontdekt. Ieder weekend, dan ben ik vrij, gaan we zoveel mogelijk vissen. Het is rustgevend en het levert een leuk zakcentje op. Laatst had de Bistro vis nodig en betaalden ze me bijna 1100 simolean voor 3 vissen! Weet zo niet meer welke vissen het waren..

Weet je, ik ben helemaal niet zo’n verteller, eigenlijk.
-Nou mam, dan neem ik het toch over?

Hoi! Ik ben Marlin, volslank, dol op eten, tuinieren en koken. Ik had een vriendje, maar die heb ik moeten dumpen omdat ie straatarm was.

Posted Image

Hij bedelde steeds om geld. Zwaar irritant.. Nu ben ik bij Joeri, m’n jeugdvriendje. Bleek dat we toch wel erg veel om elkaar geven. We zijn verloofd!

Posted Image

Maar ik denk dat we binnenkort moeten trouwen. Het was namelijk niet echt ‘veilig’ in bed..

#59 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 30 August 2009 - 05:22 PM

-Word ik oma??! En dat zeg je niet eerst tegen mij?! Maar wel tegen… wie dan ook?
-Oeps.. Sorry ma.. Ja, dat ben ik ook he. Een echte flapuit en soms niet slim met bepaalde acties..
-Dat blijkt.. maar gefeliciteerd schat. Wanneer gaan jij en Joeri samenwonen?
-Ehm.. hij woont hier al, ma. Maar jij bent zoveel aan het werk, je krijgt nauwelijks iets mee!

Posted Image

Ma is erg druk met haar werk. Als ze doordeweeks thuiskomt, moet ze vaak nog allerlei dossiers enzo doorlezen. Ik moet zeggen, dat sinds ze de top heeft bereikt in het lab, ze een gekke geleerde is geworden. Volgens mij heeft ze het spul in haar bovenkamer soms echt niet op een rijtje..

En bedankt..

Oh en we hadden een inbreker! Gelukkig had oma een alarm laten installeren, dus de politie was er in no time. Lagen die inbreker en meneer Agent te rollebollen in de hal! Hilarisch. Helaas was mevrouw de inbreker sterker dan de arm der wet. Gelukkig had ze niets meegenomen.

Posted Image

En dan het grote nieuws: Joeri en ik zijn in stilte getrouwd! Hij is zo lief voor me, met mijn zwangerschap enzo. We willen veel kinderen, Joeri en ik. Ik hoop alleen dat mama dat ook aan kan zoveel jeugd over de vloer. Ze wordt immers al een dagje ouder.

Posted Image

En gekker, als je het mij vraagt.. Laatst overleed een vriend van haar, gewoon hier op de stoep! Komt er ineens een engerd uit de grond gedingest. Gaat ie met mama naar de woonkamer, begint ze ineens vreselijk de slattebak uit te hangen! Het mens is bijna 100! Wat moet een engerd nou met een gek, oud mens, zoals zij?

Mja, enniewee, ik moet stoppen. M’n buik begint ineens pijn te doen en ook m’n rug en bovenbenen plagen me. En of ik heb net in m’n broek geplast, of mijn vliezen zijn gebroken!
Ai.. Dit doet echt hartstikke pijn..

Posted Image

#60 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 31 August 2009 - 07:14 AM

De bevalling van Mike was erg pijnlijk, maar hij kwam gezond ter wereld. En datzelfde geldt voor Esmee en Emma, Nico en Tjitske.
Ja, 5 kinderen! Precies wat ik wilde. Ik had alleen niet echt nagedacht over de gevolgen. Het was zo druk! De babysitters kwamen af en aan.

Posted Image

Soms moest ik dan gewoon even het huis uit. En ook Joeri werd het soms even teveel. Hij kreeg net zo’n mooie zilveren haardos als mijn moeder.

Ach moeder… Toen ik zwanger bleek van de tweeling Esmee en Emma, is de schat met pensioen gegaan, ondanks dat Joeri niet veel ging verdienen bij het zakenkantoor waar hij aan het werk was. Gelukkig ging zijn status daar flink omhoog en dus ook zijn loon.

Posted Image

Op de dag dat Mike volwassen werd, overleed ze. We waren net klaar in de tuin. Het was mooi geweest, vond ze. Ze had een goed leven gehad, zei ook die creep van een Hein. Hij liet dan wel een hele mooie grafsteen achter. Best sympathiek van Hein, maar het blijft een engerd..

Posted Image

Ook mama liet wat achter, behalve 6 geldbomen die ook flink wat geld opleverden.
Esmee kreeg op het kantoor van de notaris te zien dat ze haar 5 bedrijven had nagelaten!

Daags na mama haar overlijden bleek ik weer zwanger te zijn. Volkomen onverwachts. Joeri zag het niet zitten, vanwege zijn leeftijd en ook ik was niet de allerjongste meer, maar Esmee en Nico lieten weten mee te helpen, zoveel ze konden. Die schatjes.

Harry werd dus geboren. Mijn laatste kind. Esmee en Nico stortten zich vol overgave op hun kleine broertje. Mike en Emma waren het baby-gekrijs flink beu en gingen op zichzelf wonen en op het moment dat Harry naar school gaat, vertrekt ook Nico.

Posted Image

Esmee heeft toegezegd te blijven, totdat Harry oud genoeg is om voor zichzelf te zorgen. Joeri en ik worden al wat ouder en we leven niet eeuwig, natuurlijk.

Posted Image

Posted Image

Dat wij het financieel goed hebben, wordt ook door de plaatselijke criminelen gezien. Het was weer raak. En alweer wist de arm der wet de crimineel niet te pakken. Mijn dappere Joeri deed ook nog een poging, maar kreeg een acute aanval van spit tijdens het gevecht met de inbreker. Wederom ontsnapte er een dikke boef, maar ook dit keer met lege handen.

Nog even een familieportret! Mike, Esmee en Emma, Nico, Tjitske en Harry.

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users