Jump to content

Photo

Loeneke (familie Mooibroek)

• Please log in to reply
118 replies to this topic

#101 Jolijn

Jolijn

Advanced Member

• Moderators
  • 5,072 posts

Posted 21 September 2009 - 04:06 PM

Hè, wie is madelief nou? :P
Hahahahaaa. Posted Image

#102 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 21 September 2009 - 04:33 PM

Ehm, Annelie is Madelief, de donkerharige. Was even in de war met een ander spel :blush:

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,
attack the githyanki - and us - then we drove it back through that portal?
No... no, that's about right.
Good. Because if my drinking is catching up with me, I'm stopping right now.

#103 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 21 September 2009 - 04:36 PM

Het zal wel aan zijn afkomst liggen. Het schijnt dat Italianen nogal een vuur bezitten die door slechts 1 vrouw niet te doven is.

Posted Image

Helaas voor Gio was ook Tamara net in de stad.

Posted Image

Alsof er niets aan de hand was, nam hij een sprong in haar armen, maar Tamara liet hem vallen als een baksteen.

Vanaf die dag was het voorgoed over met de liefde van Tamara voor haar man. Ze rees de meiden in haar eentje op naar 2 prachtige tieners, terwijl Gio dates had met de ene naar de andere vrouw.
Dat hield op toen hij grijs was. Niet omdat hij ineens wijs en verstandig was geworden, maar omdat hij zijn ‘mojo’ kwijt was.

Posted Image

Hij kon het nergens vinden..

Posted Image

En met ouderdom komen ook de gebreken. Hij was soms zo moe en zijn lichaam was zo stram, dat hij het bed vaak niet eens kon redden.

Posted Image

Het duurde dan ook niet lang voor ik hem ging halen. Dit werd anders een wel erg zielige vertoning.

Ik liet Tamara weten dat het ook voor haar niet lang meer zou duren, dus als ze nog wat zaken af te handelen had, moest ze dat nu doen. Met haar dochters zou het wel goedkomen.

Posted Image

Alle waardevolle en waardeloze bezittingen die Tamara en haar voorouders in de loop der jaren hadden verzameld werden verkocht, behalve de kostbare edelsteen-collectie die uitgestald lag in het gastenverblijf.
Insecten werden gedoneerd aan de wetenschap, overtollige boeken werden verkocht en ook de grote hoeveelheden groentes en fruit bracht ze weg. Er was geld zat, dus er hoefde ook geen energie meer in de tuin gestoken te worden. Over geld gesproken: 441 geldzakjes telde ze. Dat leverde ruim 150.000 simolean op!

Posted Image

De gemeente had haar gevraagd te helpen bij de riolering. En ze zei nog ja ook! Nou, geen Tureluur met zo’n vette bankrekening gaat een smerig klusje doen, dus ik haalde haar voortijdig op.

Posted Image

Maar ja...nu zijn Karen en Madelief wel alleen.

Just to make sure my eyes aren't lying to me: A huge suit of armor did smash through here,

#104 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 21 September 2009 - 05:28 PM

Het zijn een paar excentrieke meiden, Karen en Madelief. En bijna nooit thuis.

Posted Image

Karen was vaak op het kerkhof te vinden. Ze vond de omgang met geesten makkelijker en prettiger dan met de levenden. Geesten gaven ook nooit kritiek op haar uiterlijk.

Posted Image

Madelief wilde niet in haar eentje in het grote huis haar huiswerk doen en deed dat vaak in de open natuur. Vond ze prettig. Ze deed het ook uitstekend op school. Karen niet.
Omdat ze ook nooit meer thuis was, groeiden de dames flink uit elkaar en het verbaasde Madelief dan ook niets dat Karen met de noorderzon verdween toen ze eenmaal volwassen waren geworden.

Madelief was nu helemaal alleen. In een baan had ze nog geen zin, dus besloot ze zich te verdiepen in de familiegeschiedenis. In de gemeentearchieven vond ze de plek waar het voor de Tureluurs allemaal was begonnen.

Posted Image

Madelief was verbijsterd.. Die arme vrouw moest hier, zonder huis, zonder computer, zonder iets een kind groot brengen? Afschuwelijk!

Posted Image

Even later ging ze langs het eerste huis wat Maxime bezat. Er woonde nu een andere familie, maar toen ze vertelde wie ze was, lieten ze haar binnen .
Ze vertelden Madelief dat ze de inrichting precies hebben gelaten als wat het was, want ze hadden geen geld voor nieuwe spullen. Madelief wees ze op de geldbomen in de tuin.. Stom, ze had die bomen zelf moeten oogsten!

Een vrouw is ook maar een sim en sims hebben behoeftes.

Posted Image

En die behoeftes kunnen ook prima vervuld worden door een oudere man.

Maar ze wilde geen relatie met hem. Ze had gezien wat voor nare toestanden een relatie kan geven en met die herinnering nog vers in haar geheugen, liet ze meneer van Toor voor wat ie was.

Eigenlijk had ze nu alles wel gedaan wat ze wilde doen. Familiehistorie, vrouwelijk behoeftes vervullen, een kookcursus gedaan.. En nu?
Nou, dat antwoord kwam snel!

Posted Image

Ze schrok wakker van het alarm, rende naar de trap, struikelde over haar voeten en stuiterde naar beneden en zag hoe de inbreker een agent volledig in elkaar had gebeukt. Letterlijk.
Knap!
Jammer voor de boef, de agent bevrijdde zichzelf in Houdini-stijl en voerde de inbreker af.
Madelief meldde zich onmiddellijk aan bij het politiebureau. Ze wilde ook een agent worden!

En ze kon haar aanmelding diezelfde dag weer intrekken. Haar buik groeide explosief! Ze vond het prachtig en na een heerlijke zwangerschap zonder misselijke toestandjes, besloot kleine Eva dat het tijd was om de baarmoeder te verlaten. Midden in het centrum van de stad.

Posted Image

Madelief rende als een idioot naar het ziekenhuis en 9 uren later liet ze zich naar huis rijden, met dochter Eva op de arm. Heel tevreden.
De tiende generatie Tureluur is een feit.

#105 Jolijn

Jolijn

Advanced Member

• Moderators
  • 5,072 posts

Posted 21 September 2009 - 06:47 PM

Ik wilde het nog vragen vandaag, in welke generatie je zat, maar het is de tiende dus al! :D Wat goed joh ^^
Hahahahaaa. Posted Image

#106 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 22 September 2009 - 06:50 AM

@Jolijn: Ja, goed he! :lol:

------------

Geen werk, geen vrienden, alleen Eva. Madelief haar hele leven draaide om haar dochter.

Posted Image

Het arme kind werd verzwolgen onder de kusjes en knuffeltjes en als ik er aan denk hoe vaak Eva de lucht in heeft moet vliegen, word ik misselijk.

Madelief vond het thuiszitten nog steeds niet leuk, omdat ze weinig aanspraak had. En Eva kon nog niet praten. Ze nam het kind onder de arm en toog naar het strand.

Posted Image

Na een middagje flink uitwaaien, sprak Eva ineens een aardig woordje Simlish.
Madelief liet niets aan het toeval ( lees: mij ) over. Geen onverwachte eigenschappen die het leven minder saai maken. Nee, Eva moest en zou een in en in goed meisje worden.
Het lopen had ze dus ook snel onder de knie, net zoals het zindelijk zijn. Saai..

Posted Image

Het was dan wel weer een vrolijk kind. Daar hou ik wel van. Van vrolijke kinderen. Niet die jankerds.

Posted Image

Toen Eva eenmaal opgegroeid was naar een vrolijk schoolgaand ding, had Madelief wat meer vrije tijd, die ze graag besteedde aan schaken en schrijven. Ze had een boek gevonden over haar overgrootvader, wat haar familie nogal in een kwaad daglicht zette. Madelief besloot een complete biografie over de Tureluurs te gaan schrijven.

Posted Image

Eva hield van de buitenlucht en daar was ze dan, na haar huiswerk, ook vaak te vinden. Zat ze niet met haar moeder met de watersproeier te spelen, dan fietste ze door de buurten in de stad.

Posted Image

En elke keer voor ze de catacomben in dook, maakte ze een praatje met mij. Niet dat ik wat terug zeg, ik heb ook een reputatie hoog te houden.

#107 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 22 September 2009 - 06:52 AM

Posted Image

Ook als tiener deed Eva het idioot goed, behalve op het sociale vlak.

Posted Image

Ze was wel vaak bij de buren te vinden, maar haar moeder was toch haar beste vriendin, met wie ze graag een potje schaak speelde.

En nog steeds was ze veel buiten te vinden.
Posted Image

Ze viste graag…

Posted Image

Ving insecten voor haar eigen collectie, wat haar al snel de bijnaam Vlindermeisje gaf..

Posted Image

En maakte haar huiswerk het liefst op de heuvel waar ook Maxime vroeger veel te vinden was. Of was dat een andere familie? De Mooibroekjes? Of Springintveld? Hm. Mijn geheugen laat me een beetje in de steek, geloof ik.

Madelief realiseerde zich dat Eva snel groot werd. En ook dat het geld langzaam opraakte, want er werd immers niet meer gewerkt in de familie.

Posted Image

Ze zat er nog even over te denken om Caspar de schoonmaker te ontslaan, omdat hij ongevraagd achter de pc zat. Toch deed hij zijn werk wel goed, dus ze besloot hem nog een kans te geven.
Kostte ook elke dag weer 125 simolean..

Posted Image

Ze besloot alle geldzakjes naar de bank te brengen en dat leverde weer zo’n 77000 simolean op. Toen ze het totale saldo op het bankafschrift zag staan, was ze door het dolle heen.

Posted Image

Bijna een miljoen… Eva hoefde zich nooit geen zorgen meer te maken. Dat was een fijne gedachte.

Posted Image

En dat vonden ook de plaatselijke criminelen. Daar moest ze toch eens wat aan doen..

#108 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 22 September 2009 - 08:40 AM

-Hein! Jij imbeciel! Dit fortuin komt in de verkeerde handen!
-Hoezo?!
-Madelief is geen echte Tureluur, idioot! Ze komt van Dilara en Gio, niet van Tamara en Gio.
-Ja, dus?
-Man, kan wel merken dat je geen brein hebt.. Wie is Tamara haar vader?
-Oh. Oooooooooh. Rinus! Oh.. Maar Karen is spoorloos!
-Je ziet maar hoe je het op gaat lossen, maar dat geld komt niet in handen van die Madelief en Eva. Begrepen?!

#109 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 22 September 2009 - 05:04 PM

Karen vinden was makkelijker gezegd dan gedaan. Er ging dan ook wel even wat tijd over heen voor we haar gezicht weer zagen.

Ondertussen kabbelde het leven van Madelief en Eva rustig voort. Nou ja, rustig..
Madelief was het spuugzat dat de inbrekers haar huis niet met rust lieten. Ze wisten toch wie hun baas was? Nou nee. Dat wisten ze niet.

Kijk, inbrekers blinken niet bepaald uit in intelligentie. Dus toen Bruno overleed, dachten ze dat zijn rechterhand de boel had overgenomen en dat het imperium na zijn dood weer in de handen van diens rechterhand kwam.

Posted Image

Vautje.. Madelief stormde woest naar binnen ontsloeg de drie inbrekers die als laatste haar huis hadden bezocht. Ze waren niet blij, maar meer nog stomverbaasd. Waarom liet dat mens zich hier nooit zien, vroegen ze zich af.

Afgezien van akkefietje bleef het wel rustig, eigenlijk. Madelief bleef boeken schrijven en Eva, inmiddels volwassen, wist nog niet goed wat ze wilde, dus bleef ze beestjes zoeken. Ach ja.

Posted Image

En toen op een dag stopte er een auto voor de deur. Karen stapte uit en rook geld! Yes! Eindelijk eens sensatie na dat saaie, kwijlerige gedoe met Madelief en Eva!
Waar heeft dat mens nou de hele gezeten dan?! Nou ja, maakt niet uit.

Madelief was dolblij om haar halfzus weer te zien. Al vond Karen dat Madelief er wel wat grijzig uit zag…

Posted Image

Nou, ik vraag me eigenlijk af hoe het komt dat Karen er nog zo jong uitziet..ze zijn toch gelijke oud?

Het klikte weer als vanouds tussen de gezusters en Karen bleef die nacht logeren. Gelukkig kreeg ze weinig nachtrust.

Inbrekers zijn gewoon echt niet slim.
Eva zag haar als eerste. Als een wilde rende ze op de inbreekster af en vloog haar aan.

Posted Image

Helaas voor Eva was de inbreekster in een iets betere conditie. Maar ze had geen rekening gehouden met Madelief.

Posted Image

Met de woorden: Niemand komt aan mijn Eva!! en een woeste blik in haar ogen stortte ze zich op de volkomen verbijsterde inbreekster en liet haar links en rechts en ondersteboven de tuin zien.
Wow.. er zit leven in Madelief!

Eva wist ook ineens wat ze wilde, na het zien van die flinke vuistslagen, die blauwe plekken en bloederige taferelen nalieten. Ze zou een arts worden!

De volgende dag vroeg Madelief of Karen niet wilde blijven. Voorgoed. Karen, die haar werk op het kerkhof inmiddels wel zat was, kon natuurlijk niet weigeren. Ze was herenigd met haar zus en ze wilde dolgraag haar nichtje leren kennen.
Jammer voor Karen, maar zoveel tijd zou ze niet meer met haar geliefde familie hebben..

#110 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 23 September 2009 - 06:26 AM

De gezusters Tureluur vonden het heerlijk om weer bij elkaar te wonen en heel af en toe hadden ze het nog wel eens over hun ouders. Eva probeerde te begrijpen hoe zij nu eigenlijk verwant waren. Was Madelief zowel tante van Karen en een halfzus? Wat voor rare dingen heeft haar oma dan wel niet uitgespookt? Ze besloot dat ze het niet wilde weten.

Madelief vond het heerlijk om na een dag schrijven, ’s avonds een duik te nemen in het zwembad. Maar omdat de avondkilte niet bijzonder fijn was voor haar stramme botjes, besloten ze een binnenbad aan te leggen, waar gretig gebruik van werd gemaakt. Voor heel even…

Posted Image

Ze had geen schijn van kans. Eva. Ze gleed uit over de gladde tegels en viel met haar hoofd tegen de rand van het trapje. Ze spartelde nog even en toen ging mijn bel weer rinkelen.

Posted Image

Ze smeekte me om haar te laten leven. Ik wist toch nog wel wie ze was? Ze had zo vaak tegen me gepraat op het kerkhof! Maar ik ben onvermurwbaar, dat weet iedereen.
Maar ik ging nog niet weg.

Posted Image

Madelief was zo kapot van de dood van haar dochter, dat haar moederhart spontaan stopte met kloppen. Ze stribbelde niet eens tegen toen ik haar eiste om mee te komen. Ze was blij dat ze herenigd zou worden met Eva. Goh…en ze hebben elkaar een uurtje geleden nog gezien! Ik snap soms niets van die levenden..

Neem nou dat zwemmen. Levensgevaarlijk, maar men zweert erbij! Ontspannend, zegt men. Nou, ik heb best een stressvol bestaan en ik kon zeker die avond wel wat ontspanning gebruiken.
Heel voorzichtig liet ik me in het water zakken…

Posted Image

Om er het volgende moment met een rotgang weer uit te gaan. Dat water, daar wordt je hartstikke nat van! Doen we dus ook nooit weer.

Maar goed. Hoe nu verder? Karen is ook de jongste niet meer en kinderen krijgen kan ze vergeten.
Dat wist Karen ook. Er waren nog wel wat neven en nichten in leven, maar die lieten nooit iets van zich horen. En dus ook geen recht hadden op het fortuin van Tureluur.

Posted Image

Ze toog ze naar alle zaken en inde al het geld wat de familie nog tegoed had. En dat was geen misselijk bedrag..

Posted Image

Vervolgens oogstte ze de 13 geldbomen, wisselde de geldzakjes in bij de bank en liet de bomen vernietigen. Niemand zou van het fortuin van de Tureluurs plukken.

Posted Image

Daarna ging ze naar de notaris om haar testament op te stellen. Al het geld, inclusief de opbrengsten van de zaken en het huis, zouden nagelaten worden aan een direct familielid, tenzij het een neef of nicht of of oom of tante betrof.

Posted Image

Op de plek waar zoveel groente en fruit had gegroeid, waar levensvruchten en doodsbloemen waren gekweekt, waar menig Tureluur zijn en haar groene vingers in de aarde had gewroet, plaatste Karen de grafzerken van haar familie.

Posted Image

Mijmerend keek Karen naar de graven van haar familie. Nog even en haar graf zou hier ook bij staan, naast het graf van haar zuster. Het laatste kind van Tureluur.

-Hein?
-Ja, Maxime?
-Ik ben er nog niet klaar mee, hoor.
-Je hebt niet veel keus, dame. Het is afgelopen.
-Wedden van niet?

#111 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 23 September 2009 - 03:34 PM

Echt een onwijs leuk verhaal en knap dat je het ondanks dat je de legacy 2x over moest doen toch als eerste de legacy hebt weten uit te spelen!!!! :D

Wel jammer dat het nu over is. :-(

#112 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 13 October 2009 - 04:39 PM

Mooi eind! En dat Hein ging zwemmen... :D

#113 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 14 October 2009 - 04:27 PM

Het is dat de opdracht met de 6 kinderen er tussen zit, maar anders was ik zo weer overnieuw begonnen :-)

#114 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 14 October 2009 - 05:03 PM

Onder mijn verhaal stelde ik het net voor....nog een keertje? haha

Ooo het kriebelt wel hoor, maar het is ook zo druk met andere dingen. Is een verkorte versie een idee.....5 generaties en dan zelf uitkiezen welke generatieopdrachten je pakt?

#115 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 14 October 2009 - 05:09 PM

Nou...vooruit dan maar weer. Ik heb de dvd alweer in de pc gedouwd en zal het spel opstarten. Dit keer ga ik wel in de andere buurt dan is er toch iets afwisseling ;-)

#116 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 14 October 2009 - 09:24 PM

Je zou natuurlijk ook zelf iets kunnen verzinnen met wat doelen voor jezelf. Ik zit nu ook tegen al die kinderen aan te hikken, maar heb het wel redelijk opgelost. Het zijn alleen niet echt 6 kinderen geworden, maar dat lezen jullie vanzelf wel. ;)

#117 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 15 October 2009 - 09:04 AM

Wauw... :o

Wat een verhaal... :o

Ik heb uren besteed aan het lezen van 4 pagina's ofzo... :o

Echt ongeloofelijk.... :o

VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
Laaadidadidaaaa..

#118 Loeneke

Loeneke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,072 posts

Posted 15 October 2009 - 09:37 AM

:D dank je!

#119 Colin

Colin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,026 posts

Posted 15 October 2009 - 10:05 AM

Maar je hebt nu al weer vaker Madelief gebruikt, dat moest toch niet? :huh:
Laaadidadidaaaa..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users