Jump to content

Photo
- - - - -

Magisch water

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 20 July 2009 - 05:28 PM

[size=4]Deel 1: Schubben? [size=3]
[size=3][/size]

[size=3][/size]In een huis in Rozendal, een stadje vlakbij Rivierbloesemheuvel, zit een meisje snel haar huiswerk af te maken.
Posted Image
En niet omdat ze haar huiswerk leuk vindt, maar omdat ze over een kwartier op school moet zijn. En je raad het vast al, dat meisje ben ik.
"Nora ,waarom ben je ook zo laat begonnen?" vraagt Jennifer.
Posted Image
Ze zit verveeld op mijn bed."Ik wilde eerder beginnen, maar Florene"-mijn zusje-"zat te zeuren over iets wat ze wilde kopen, maar daarvoor moest ze naar Rivierbloesemheuvel en ze mocht niet van pap op de taxi. Toen moest ik haar brengen. Ik wilde vandaag vroeg opstaan om het te maken, maar alles waar water in zat begon me opeens te haten." antwoord ik en ik gris de rekenmachine uit de la.
"Haten?" hoor ik Jennifer vragen. Ze is opgestaan en bekijkt zichzelf in de spiegel.
Posted Image
"Haten, ja." Het begon allemaal toen ik vanmorgen een bad wilde nemen. Ik zat in bad en praatte wat in mezelf. Ik zat te fantaseren over hoe het zou zijn als we een bubbelbad hadden en toen opeens begon het water te bubbelen!
Posted Image
Het bubbelde zo erg dat het water over de rand van het bad ging en ik de hele badkamer kon dweilen. Toen ik eindelijk klaar was met dweilen, had ik dorst gekregen en ik vulde een glas water.
Posted Image
Ik liep naar het raam om naar buiten te kijken, maar het glas wat ik net had gevuld was glad doordat er water over de rand was gelopen en ik liet het vallen. Ik schrok en riep:"Ik heb geen zin om nog eens te moeten dweilen!" Vreemd genoeg viel het glas door, maar bleef het water in de lucht hangen. Verbaasd bekeek ik het en prikte in het zweefende water, dat op dat moment besloot toch nog door te vallen, op mij. Dus was ik nat en moest ik dweilen en het gebroken glas opruimen. En of het nog niet genoeg was, had mijn zusje de taak van het schoonmaken van het aquarium op mij afgeschoven.
Posted Image
Dus ik was bezig het aquarium schoon te maken en ik was nog een beetje nat van het glas, stopt het filtertje opeens. Ik begin weer hardop te mopperen dat ik vanmiddag ook nog eens een nieuwe filter moet kopen, begint hij ineens weer op volle snelheid te draaien. De vissen worden nog gespaard, maar het filtertje veroorzaakt een vloedgolf aan water die over de rand klotst. Ik nog natter en nogmaals dweilen. Gelukkig hoefde ik verder niets met water te doen, maar toen kwam Jennifer en bleek het al bijna tijd voor school te zijn.
Posted Image
"Wow! Dat is vreemd." roept Jennifer tegen de spiegel. Ik knik."Snap jij..." begin ik, maar Jennifer kapt me af."Nee, snap ik niet. Heb jij Lovestory's deel 3 al? Mag ik hem even lezen?" vraagt ze, terwijl ze een boek uit de kast haalt. Ik zucht. Dat wordt gokken."Lees maar." zeg ik en ik buig me weer over mijn huiswerk. Zo ongeveer 5 minuten later ben ik eindelijk klaar.
Posted Image
"Klaar, Jen. Laten we mijn vaders auto stelen, dan redden we de laatste bel nog." Ik pak mijn schooltas en trek Lovestory's deel 3 uit Jenneifers handen. Ze reageert beledigt, maar volgt me naar beneden. Daar staat mijn vader te schilderen."Pap, we lenen je auto even, anders komen we te laat." zeg ik haastig en ik ren naar de garage."Is goed, hoor." hoor ik hem antwoorden. Hij is volledig weggezakt in zijn schilderij van een huis dat ondergedompelt wordt door de regen. Ik start de motor van de auto en hoor Jennifer de deur dichtslaan."Laten we gaan." zegt ze.
Posted Image

's middags, na school, rijden we naar café 1-5-2, waar we elke vrijdag na school zitten."Gelukkig heb je nu weer een heel weekend om je huiswerk af te maken." zucht Jennifer terwijl ze uit de auto stapt."Ja, als Florene dit weekend niet weer eens iets nodig heeft." Ik doe de autodeur op slot. Daarna lopen we het café binnen, waar we vrolijk worden begroet door meneer Woehaha (Een erg vreemde achternaam, maar wel erg vrolijk en dat past wel bij hem.)
Posted Image
"Hallo, meneer Woehaha, hoe gaat het met u?" vraag ik en ik glimlach."Geweldig, meisjes! Wat leuk toch dat jullie er weer zijn."-dat zegt hij elke keer-"Ik zal jullie naar jullie vaste tafeltje brengen." zegt hij en hij glimlacht weer terwijl hij ons naar ons tafeltje brengt. Daarna loopt hij weer naar de balie om een mevrouw en haar dochtertje te helpen."Wat ga jij nemen? Ik neem denk ik de chocolade taart." zegt Jennifer en ze krijgt al water in haar mond van het idee. Ze is altijd al een zoetekous geweest."Ik heb zin in spa..." Ik stop plotseling in mijn zin en staar naar de jongen die langs ons loopt.
http://www.uploadpla...es/1/109303.jpg
"No? Nora? Wat is er?" vraagt Jennifer, maar ik hoor haar niet."Oh, je zit weer eens naar Frank te staren, hé?" De jongen is richting de balie gelopen en ik zucht. Ons eten wordt voor onze neus neergezet.
http://www.uploadpla...es/1/109304.jpg
"Ik had toch nog niets bestelt?" vraag ik en ik neem een hap van mijn spagetti."Jij niet, maar ik wel. Jij zei iets met spa en spagetti is het enige op het menu dat begint met spa." antwoord Jennifer, terwijl ze een groot stuk taart in haar mond propt. Ik knik en ga verder met eten, terwijl ik luister naar Jennifers gebrabbel over haar moeder die de vaatwasser schoon wilde maken."...Ik bedoel, als je de vaat wast gaan die dingen toch vanzelf schoon? Dus waarom..." Opeens is ze stil. Nu is het mijn beurt om bezorgd haar naam te roepen en te ontdekken naar wie zij kijkt.
http://www.uploadpla...es/1/109310.jpg
"Jen? Jen, waar staar je naar?" vraag ik, een beetje lachend omdat ze zo dom kijkt. Ik probeer haar blik te volgen.
http://www.uploadpla...es/1/109311.jpg
"Niet kijken, Nora. Dat ga je niet leuk vinden." zegt ze opeens, maar het is al te laat. Ik zie naar wie ze kijkt."Is dat Magda? En..." Ik stop met praten."...En Frank" maakt Jennifer mijn zin af. Ik voel een brok in mijn keel zitten."Maakt niet uit, No. Jij bent veel beter dan die trut. Ze gaan buiten zitten, uit het zicht." probeert ze me te troosten, maar ik wil alleen nog maar weg."Laten we naar huis gaan. Het zou zo gaan regenen en ik wil niet nat worden, of jou ongeluk bezorgen, gezien jou probleem met dingen die nat zijn." zegt Jennifer en ze heeft het nog niet gezegt, of het begint keihard te regenen. We rennen naar de auto en rijden naar huis."Hé, No, Frank en Magda zullen nu wel nat zijn, niet?" vraagt Jennifer opeens. Ik bedenk me hoe dat eruit moet zien en schiet in de lach.
http://www.uploadpla...es/1/109312.jpg
Frank die doet alsof er niets aan de hand is en gewoon een glas (regen)water drinkt, Magda die teleurgesteld toe zit te kijken en vraagt of er een andere tafel beschikbaar is en de ober die ze moet bedienen. Er waren geen andere tafels vrij, dus ze zullen wel nat thuiskomen! Ik begin weer te lachen.

Als we bij mijn huis aankomen, regent het zo erg dat Jennifer besluit te blijven logeren. Gelukkig vindt mijn vader het goed en zitten we 's avonds met z'n tweeën aan tafel, omdat Florene en pap al gegeten hebben.
http://www.uploadpla...es/1/109315.jpg
"Het is nog steeds niet droog." zegt Jennifer. Ze kijkt door het raam naar buiten en stopt de laatste hap in haar mond. Daarna staat ze op en trekt haar groene bigshirt omlaag."Gelukkig hadden we al besloten dat ik morgen zou komen logeren. Ik had hier al een aantal spullen liggen." zegt ze en ze gaat voor het aquarium staan."Ja, en het logeerbed stond ook al klaar. Kijk uit, straks ontploft het filtertje weer!" waarschuw ik haar als ze over het aquarium heenbuigt. Ik pak de borden van tafel en loop richting de keuken. Zodra de borden in de vaatwasser liggen, loop ik de woonkamer in waar Florene, Jenneifer en pap al zitten. Ik ga achter de bank staan en kijk wat er op TV is.
http://www.uploadpla...es/1/109314.jpg
"Love in the Hospital, is er al weer een nieuw seizoen?" vraag ik geïntresseerd als ik zie welke soap er op is."Ja, maar ze herhalen eerst nog dit seizoen. Volgende week begint het nieuwe seizoen." antwoord Jennifer. Florene's gezicht betrekt."En ik mag alleen vrijdag en zaterdag kijken, omdat het na 10 uur is." zegt ze beteu-terd. Ik haal mijn schouders op en ga op de stoel naast de bank zitten. We kijken tot de soap is afgelopen en gaan dan naar bed.

Midden in de nacht wordt ik wakker. Ik hoor een eng geluid in de tuin.
http://www.uploadpla...es/1/109316.jpg
Ik klim uit mijn bed en loop de gang op om uit het raam te kijken. Ik zie een schim door de tuin lopen. Geschrokken spring ik achteruit, waardoor ik bijna de trap afval. Ik schudt even met mijn hoofd en kijk opnieuw naarbuiten. De schim staat in de hoek van de tuin. Nieuwsgierig ren ik de trap af en loop de keuken in.
http://www.uploadpla...es/1/109369.jpg
Ik glip door de achterdeur en loop het kleine houten balkonnetje op dat naar de achtertuin leid. Het is koud en vochtig buiten. De regen is waarschijnlijk net gestopt.
http://www.uploadpla...es/1/109370.jpg
Ik kijk de achtertuin in. Ik zie niets. Ik leun wat verder naar voren. Ik voel mijn pantoffel wegglijden, gil en sluit mijn ogen. Verdomd water ook! Door water was het hout glad en gleed ik uit. Wat heeft dat water met me? Ik voel wind in mijn gezicht en opeens is het alsof het weer regent. Geschrokken open ik mijn ogen. Ik zit onder aan de houten trap en ben helemaal doorweekt. Het is net alsof ik in plaats van op de grond, in een zwembad gevallen ben en dat daarna al het water is weggelopen. Ik hoor het geluid weer en zie nog net een kat wegglippen. Ik sta mopperend op en sluip weer naar boven, voorzichtiger dit keer.[/size][/size]

Like normal sims, like aliensims, like werewolvessims, like plantsims, like vampiresims, I just like al! XD

#2 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 20 July 2009 - 07:04 PM

Ik trek de vlechtjes uit mijn haar en gooi mijn natte pyjama in de badkamer. Daarna kijk ik of ik nog een pyjama in mijn kast heb liggen. Dat is niet zo, ze liggen allemaal in de was.
Posted Image
Zuchtend kruip ik weer in mijn bed en ril even, maar ik val al snel in slaap. De volgende morgen wordt ik gewekt door Jennifer.
Posted Image
Ze kijkt me verbaasd aan."Je was toch naar bed gegaan in je pyjama?" vraagt ze en ze kijkt naar de teddybeer op mijn topje."Ja, maar ik gleed vannacht uit in een plas en toen was mijn pyjama nat." leg ik uit."Zullen we even gaan zwemmen voor het ontbijt?" vraag ik dan en ik loop naar de kast om mijn bikini te pakken."Goed, ik vind het nog steeds gaaf dat jouw moeder persé een zwembad in de hal wilde." hoor ik Jennifer zeggen. Ik slik even. Toen ik 6 was en mijn zusje net was geboren, is mijn moeder weggegaan. Ik herinner me haar nauwelijks, maar toch is het een gevoelig onderwerp. Ze had altijd al wat met water. Ik duik van de duikplank het water in.
Posted Image
Zodra ik weer boven kom, zie ik Jennifer al klaar staan."Oké, deze duik is vast een 10 waard!" roept ze en ze wil de duikplank over rennen. Met een schok blijft ze stilstaan."Wat is er? Bedenk je opeens dat de sprong toch niet zo goed is?" grap ik, maar Jennifer loopt verschrikt naar achteren en struikelt bijna.
Posted Image
"Wat is er, Jen?" vraag ik geschrokken."J-j-je hebt... Schubben!" roept ze verschrikt. Eerst denk ik dat het een grapje is en begin te lachen."Haha! Grapje zeker?" zeg ik. Jennifer schudt geschrokken haar hoofd. Ik kijk omlaag, naar mijn buik, en zie tot mijn schik dat de Felblauwe bikini is verdwenen.
Posted Image
Geschrokken kijk ik Jennifer weer aan."Weet je nog bij biologie?" vraag ik angstig en ik klim zo snel ik kan het zwembad uit."Die schubbenziekte? Denk je dat je dat hebt?" vraagt Jennifer angstig. Ik knik."Je kunt beter weggaan, dan ga ik het tegen mijn vader zeggen. Het was toch zeer besmettelijk?" zeg ik en ik ren de trap op. Ik hoor Jennifer de deur uit rennen. Zodra ik de woonkamer inkom, zie ik Florene zitten. Ik ren naar haar toe."Florene, weet je waar pap is?" vraag ik gehaast.
Posted Image
Florene staart me verbaasd aan en staat op. Ik loop naar haar toe. Ze steekt haar handen op."Ho, zus! Je hebt schubben! Straks is het een besmettelijke ziekte en ik wil niet ziek worden." zegt ze angstig."Rustig, ik wil alleen weten waar papa is." zeg ik en ik deins achteruit. Florene gaat weer op de bank zitten."Papa is een schilderij verkopen en is zo terug." zegt ze en ze blijft me aanstaren. Ik vloek en ren naar boven, waar ik voor de spiegel ga staan.
Posted Image
In paniek draai ik rond om te kijken waar ik allemaal schubben heb. Mijn bikini is verdwenen. Ik veeg over de schubben. Ze voelen glad en slijmerig aan. Net als onze vissen. Ik griezel. Wat moet ik doen. Ik hoor mijn vader thuiskomen.
Posted Image
Zo snel ik kan ren ik naar beneden."Papa, papa, ik ben ziek!" gil ik. Mijn vader stopt me en bekijkt me."Liefje, wat is er gebeurd?" vraagt hij kalm. Hij schrikt niet van me."Ik sprong het zwembad in en toen ik boven kwam schrok Jennifer, omdat ik schubben had!" vertel ik. Hij glimlacht."Waarom lach je nou?" gil ik."Rustig meisje, er is niets aan de hand. Weet je nog dat mama wegging?" vraagt hij zachtjes en hij aait over mijn haar. Ik knik."Heb je er ooit bij nagedacht dat ze helemaal niet weg wilde, maar moest gaan?" vraagt hij. Ik kijk hem verschrikt aan. Mijn moeder was dus helemaal niet weggegaan, ze was gevlucht!

Like normal sims, like aliensims, like werewolvessims, like plantsims, like vampiresims, I just like al! XD

#3 Marlene

Marlene

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 21 July 2009 - 03:47 PM

leuk begin in het begin wist ik niet echt wie Nora was en wie Jennifer, ik ken ook een Jennifer en zij heeft ook bruin haar :xd:

#4 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 24 July 2009 - 09:20 AM

leuk begin in het begin wist ik niet echt wie Nora was en wie Jennifer, ik ken ook een Jennifer en zij heeft ook bruin haar :xd:

Ja, dat had ik misschien wat duidelijker moeten maken :xd:

#5 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 24 July 2009 - 11:48 AM

Deel 2: Nymphen en een vluchteling

Ze is gevlucht... Dat is het enige dat door mijn hoofd gonst. Ik merk niet eens dat mijn vader de trap oploopt. Pas als hij me roept, merk ik dat hij niet meer voor me staat."Nora, kom je? Ik wil je iets laten zien!" roept hij naar beneden. Ik klim snel de trap op en zie hem bij een deur in de woonkamer staan.
Posted Image
Voor zover ik weet heeft die deur altijd op slot gezeten. Hij opent de deur en haalt 2 doeken uit het kamertje en hangt ze aan de spijkertjes naast de telefoon, waar ze waarschijnlijk eerst ook hingen. Het ene doek lijkt op een soort vaandel. Het is groen en er staat een Nymph op geborduurd. Het ziet er niet zo oud uit.
Posted Image
Het is een beetje waterkleurig. Daarna richt ik me op het andere doek. Mijn hart blijft even steken, omdat ik een vertrouwd gezicht zie dat ik jaren al niet meer gezien heb. Een vrouw met gouden haren die krullen op het einde, mat zeeblauwe ogen kijkt me vriendelijk aan.
Posted Image
Ik herken de eeuwige glimlach die mijn zusje en ik beide ook hebben. Ik kijk mijn vader even aan en slik."Mama?" vraag ik. Hij knikt en komt naast me staan, terwijl ik de doeken bewonder.
Posted Image
"Wat heeft de vaandel met mama te maken?" vraag ik terwijl ik naar de 2 doeken staar.
Posted Image
"Je was nog maar zo klein toen ik haar schilderde..." hoor ik hem tegen zichzelf mompelen."Papa?" vraag ik en hij kijkt verstoord op."Wat? Oh, ja. Je moeder was niet zoals gewone vrouwen." begint hij.
Posted Image
"Ze had, net als jij en Florene, een bleke huid, een eeuwige glimlach en een vreemd teken op haar gezicht." Ik wrijf over de linkerhelft van mijn gezicht, waar ik met rouge een vreemd teken heb verborgen.
Posted Image
"Je moeder kon zo zingen dat ze alle mannen uit de hele stad zou kunnen bedwelmen." gaat mijn vader verder."Pap?" vraag ik. Hij heeft een dromerige uitdrukking op zijn gezicht."Oh, ja, sorry." zegt hij voordat hij verder gaat."Buiten dat zingen, kon ze ook nog iets anders. Ze kon het water beheersen." Mijn mond valt open en ik denk aan alle ongelukjes van vanmorgen en op school (want daar ben ik nog een aantal keer kletsnat geworden)."En als ze 1 werd met het water, groeiden er schubben op haar lichaam en verschenen 2 vleugelachtige vinnen op haar rug." Ik staarde hem ongelovig aan."Ze was een nymph. We dachten dat jullie meer mens dan nymph waren, maar dat is waarschijnlijk niet zo. Jij bent laat een nymph geworden, maar je zusje, daar weet ik nog niets van." zegt hij. Heb ik vinnen uit mijn rug groeien? Ik probeer met mijn handen op mijn rug te voelen, maar ik weet niet waar de vinnen zitten."Je moeder droogde zichzelf altijd af om weer een beetje op een mens te lijken. Daar kun je die vleugels ook mee verbergen." hoor ik mijn vader zeggen en hij zet de TV aan. Had ik nou vleugels of vinnen? Ik ren naar boven en spring voor de spiegel.
Posted Image
Verbaasd kijk ik naar mijn spiegelbeeld. op mijn rug zitten 2 waterachtige vleugels, of vinnen. Wat zei pap ook alweer? Ik ren de badkamer in en gris een handdoek van de badrand. Daarna droog ik zoveel mogelijk van mijn lichaam af. Langzaam aan komt mijn bikini weer tevoorschijn en kan ik mijn gewone kleding weer aantrekken. Tevreden kijk ik de spiegel in.
Posted Image
"Ik ben weer mezelf." zeg ik opgelucht en ik ren naar beneden. Mijn vader staat net op. Ik spring in zijn armen."Dankje, papa." mompel ik.

#6 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 24 July 2009 - 02:46 PM

Posted Image
[size=3]Ik hoor mijn vader lachen."Je kunt beter je krachten proberen te beheersen, anders kun je de komende tijd nogal vaak nat worden. En je ruikt naar chloor." zegt hij. Chloor? Ik maak me los uit zijn omhelzing en ruik aan mijn truitje. Die ruikt inderdaad naar chloor. Ik wil de trap oprennen als ik me opeens iets bedenk."Pap, Jen was erbij toen ik, zeg maar, in een nymph veranderde. Moet ik het niet aan haar uitleggen?" vraag ik terwijl ik me omdraai. Mijn vader kijkt bedenkelijk."Ja, ik denk dat Jennifer haar mond wel kan houden. Maar verder mag niemand anders erachter komen, anders moeten we met zijn alle vluchten, begrepen?" Hij kijkt me streng aan en ik knik snel. Ik kleed me om en ren daarna weer naar beneden om naar de doeken te kijken.
Posted Image
Ik heb het gevoel dat ik de vaandel al eerder heb gezien, maar ik kan mijn vinger er niet opleggen. Daarna richt ik me weer op het doek. Er valt me iets op wat ik nog niet eerder gezien had. Uit het doek steekt een klein puntje. Ik trek er voorzichtig aan. Er komt een soort teken tevoorschijn. Het is een lijntje, met aan de ene kant een rondje en aan de andere kant een kruisje. Ertussen kronkelt het lijntje op een vreemde manier. Ik vraag het aan mijn vader, maar hij begrijpt het teken ook niet. Tenslotte teken ik het na en zoek op het internet of ik het kan vinden.
Posted Image
Jammer genoeg kan ik het niet vinden, maar ik vind wel een site die me kan helpen. Ze zoeken dingen voor je op als je iets niet kunt vinden. Ik klik mijn mail aan en begin te typen.
Posted Image
Daarna teken ik op paint het teken zo goed mogelijk na (we hebben geen scanner) en geef mijn adres op. Als de mail verstuurd is loop ik zuchtend naar boven. Ik ben zo benieuwd naar de resultaten die ik zal krijgen. Ik besluit mijn vaders advies op te volgen en nog wat te oefen met een glas water, maar het enige wat ik daarmee bereik is dat het water uit het glas springt en op de grond kletst.
Posted Image
Beteuterd kijk ik naar mijn lege glas en dweil de vloer voor de zoveelste keer. Ik besluit maar te gaan slapen.

De volgende dag krijg ik een bezorgd belletje van Jennifer.
Posted Image
Ze vraagt of alles goed met me is en of ik een ernstig besmettelijke ziekte heb, maar ik verzeker haar dat alles goed met me is."Ben je echt niet ziek?" hoor ik haar vragen."Neehee, maar ik moet je vanmiddag wel wat vertellen. Kun je dan naar me toe komen?" Ik wacht op haar antwoord en hoor haar moeder praten."Eh... Ik moet zometeen met mijn moeder en zus mee om met de oppaskindjes te eten. Je mag mee van mijn moeder, maar het wordt wel saai. Daarna kan ik wel met je mee." zegt ze. "Goed, dan kom ik zo naar je toe." zeg ik en ik hang op.

Even later zit ik in mijn favorite café aan mijn favorite tafeltje verveelt naar het groepje voor ons te kijken."Ik zei toch dat het saai zou worden, zelfs hier!" hoor ik Jennifer sissen.
Posted Image
Haar zus en moeder zitten aan de ene kant van de tafel en haar buurkinderen aan de andere kant. Hun ouders zijn die avond even uit de stad en ze wilden graag naar een café. Regina (Jennifers zus) kijkt ons verontschuldigend aan, net als haar moeder.
Posted Image
Naast hen klinkt luid geslurp van de kinderen die hun drinken naar binnen gieten."Sinds wanneer heeft je zus die tatoo?" vraag ik en ik wijs naar de getatooëerde armband. Jennifer kijkt op."Sinds vorige week. Mijn moeder was er niet blij mee." antwoord ze. Daarna komt ons eten. Stilletjes eten we het op.
Posted Image
Ik eet alles snel op. Daarna kijk ik naar Jennifer. Ze schrokt haar taart met zo'n noodgang naar binnen, dat er kruimeltjes in het rond vliegen. Beschaamd kijk ik een leuke jongen aan die langs ons loopt.
Posted Image
"Jen! Schrok niet zo!" sis ik en ik zie de jongen nog steeds naar ons kijken."Al op." mompelt ze met volle mond. Ik sla mijn hand voor mijn hoofd. Jennifer ziet op we ik doel en kijkt me verbaasd aan."Frank alweer vergeten?" vraagt ze verbaasd. Ik kijk haar aan."Ja, eigenlijk wel." bedenk ik me verbaasd. Daarna zie ik dat het buurmeisje van Jennifer mijn aandacht probeert te trekken."Jij lijkt op een zeemeermin!" roept ze.
http://www.plaatjesu...8435554-361.jpg
Geschrokken kijk ik haar aan."Lia met d'r fantasie." hoor ik Jennifer lachen. Ik laat het maar zo, want het is niet erg handig om het nu al te vertellen."Laten we darten." zeg ik en ik trek haar mee. Na een tijdje besluit Jennifers moeder dat ze de kinderen nog even meenemen naar de beeldentuin in de buurt.
http://www.plaatjesu...8435554-362.jpg
"Gelukkig zijn ze weg. Wat wilde je nu vertellen?" vraagt Jennifer nieuwsgierig."Niet hier, bij mij thuis. Dan kan ik het laten zien." zeg ik en ik trek haar mee naar buiten, waar het motregent. We bellen een taxi en terwijl we op de taxi wachten roddelen we wat over een meisje uit de klas.
http://www.plaatjesu...8436660-910.jpg
"...En ze rende zo sloom dat Magda over haar heen viel en toen lachte iedereen om haar, zelfs Magda!" roept Jennifer."Ja en de gymleraar gaf haar een onvoldoende omdat ze niet op de trampoline durfde!" roep ik. Jennifer wil nog iets zeggen, maar opeens valt haar mond open."Jen? Wat is er?" vraag ik geschrokken. Ze wijst achter me."Die man! Hij lijkt wel half robot!" fluistert ze en ze wijst achter me. Ik draai me om. Een eindje verderop loopt een enge man.
http://www.plaatjesu...8436660-911.jpg
Hij heeft kille ogen en kijkt me eng aan. Hij heeft een soort pak aan met robotachtige trekjes en achterop zijn rug zitten 2 haken, of pinnen.
http://www.plaatjesu...8436660-912.jpg
"Hij kijkt naar jou!" zegt Jennifer. Ze klinkt bang. Ik sta aan de grond genageld. De man komt steeds dichterbij.
http://www.plaatjesu...8440847-120.jpg
Ik duik in elkaar. De man lijkt stug naar beneden te kijken, maar ik zie zijn ogen naar mij flitsen. Ik bereid me voor op de aanval, maar achter me klinkt getoeter. "De taxi!" hoor ik Jennifer opgelucht zeggen. Ik glip snel naar binnen.
http://www.plaatjesu...8440847-121.jpg
Jennifer gaat naast me zitten."Wat een enge man, hé? En hij zat ons de hele tijd aan te kijken! Wat..." begint ze opgelucht en opgewonden over de man, maa ik ben er niet gerust over.
http://www.plaatjesu...8440847-132.jpg
Ik verberg mijn gezicht achter mijn haar terwijl Jennifer naast me opgewonden zit te babbelen. De motor van de taxi start en we rijden weg. Weg van de enge man.[/size]

#7 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 24 July 2009 - 04:30 PM

Als we bij mij thuis aankomen, zie ik dat het vlaggetje van de brievenbus omhoog staat."Ga maar alvast zwemmen, ofzo." zeg ik tegen Jennifer en ik haal een aantal gele enveloppen uit de brievenbus.
Posted Image
Wat vreemd, ik dacht dat ze op zondag geen post bezorgden. Ik loop naar boven en leg de post op mijn bureau. Het is van de site waar ik op zat. Daarna loop ik naar de badkamer en probeer de schubben en vleugels/vinnen tevoorschijn te halen. Zodra dat gelukt is, loop ik naar beneden en bereid me voor op een vreemde reactie van Jennifer.
Posted Image
Jennifer was aan het zwemmen, maar hoorde me naar beneden komen en is nieuwsgierig bij de trap gaan staan."Wat wilde je..." begint ze, maar ze houdt meteen haar mond als ze de schubben en vinnen/vleugels ziet. Haar mond valt open.
Posted Image
"Ikkeh... ben dus een nymph." zeg ik zachtjes."Dit mag je nooit aan iemand vertellen, goed?" Ik kijk haar aan. Ze zegt niets en blijft me eng aanstaren."Jen?" Als ze niet antwoord, besluit ik mijn nieuwe gave uit te proberen. Ik haal een bol water uit het zwembad en laat hem los op Jennifers hoofd. Ze schrikt op uit haar trance. "Gelukt!" zeg ik tevreden."Kom je mee naar boven? Dan leg ik je alles uit." zeg ik en ik loop naar boven. Gelukkig volgt ze me.
Posted Image
Gelukkig begrijpt Jennifer alles na een tijdje en doet ze weer normaal tegen me. Opeens klinkt er een kreet door het huis. Florene kom naar beneden gerent.
Posted Image
"Je hebt me aangestoken met die schubbenziekte van je! Nu zie ik er net zo uit als jij! Ik ben net een vis!" gilt ze. Ik kijk haar boos aan."Ten eerste: ik ben niet ziek.Ten tweede: bedankt voor het compliment over de vis en ten derde: je bent geen vis, maar een waternymph. Ik leg het je nog wel uit, maar eerst gaan we je droog maken." Ik kijk haar beledigt aan.

#8 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 24 July 2009 - 04:48 PM

Posted Image
"Geen vis? Nymph?" vraagt ze. Ze kijkt schuldig. Ik schudt mijn hoofd en neem afscheid van Jennifer. Daarna trek ik mijn zusje de trap op en droog haar af. Het bleek dat ze een waterballon voor me aan het maken was, maar uitgleed in de badkamer waardoor de hele inhoud van de ballon over haar heen plensde. Wat bozig vertel ik haar dan over mama en wat pap me allemaal vertelde. Ze kijkt me met open mond aan.
Posted Image
Daarna pakt ze een sprookjesboek uit de kast en begint het driftig door te bladeren."Wat ben jij aan het doen?" vraag ik verbaasd. Ze kijkt verstoord op. "Onderzoek." antwoord ze en ze negeert me weer. Ik haal mijn schouders op en herinner me mijn eigen onderzoek weer. Meteen pak ik een schrift en begin de enveloppen open te maken en te bekijken.
Posted Image
Jammer genoeg levert het niet veel op. Alleen een paar bedrijven op de andere kant van de aardbol. Zuchtend ga ik naar bed. De volgende dag heb ik weer school, dus het onderzoek moet worden uitgesteld.

De volgende dag, rond 11 uur, krijgt mijn vader een telefoontje.
Posted Image
"Hallo, u spreekt met Martin Waterland. Wie is dit?"
"..."
"Nora? Nee, die is er niet, hoezo?"
"..."
"Oké, kan ik een bericht doorgeven?"
"..."
"Goed, dan schrijf ik dat even op. Hallo? Hallo, bent u daar nog? Onbeleefd, zomaar ophangen."

Die middag, na school, zit ik samen met mijn vader TV te kijken.
Posted Image
Opeens slaat pap zich voor zijn hoofd."Ik ben iets vergeten" zegt hij."Heb je het opgeschreven?" Ik kijk hem aan. Hij knikt en geeft me een briefje."Iemand had voor je gebeld, om 11 uur. Hij zei dat hij had ontdekt waar dat teken voor was en zou je een e-mail sturen. Daarna hing hij meteen op." vertelt hij en hij richt zich weer op een reclame van een museum in de buurt. Ik loop bedenkelijk naar beneden. Ik had toch helemaal geen jongens over het teken vertelt? Of had Jennifer me verraden?
Posted Image
Ik ga achter de computer zitten en open mijn mail. Er is inderdaad een mailtje. Ik open hem en lees hem even snel door:

Kijk eens op een landkaart

Verbaasd kijk ik naar het zinnetje. Een landkaart? Waar heeft dat nou weer mee te maken? Ik open een afbeelding van een kaart van Rozendal. Die moest ik voor Aardrijkskunde maken. Daarna open ik het paintdocument met het teken. Ik kopieer en plak even. Als je het rondje op ons huis legt en goed draait komt het kruisje uit bij...
Posted Image
Verbaasd staar ik naar het resultaat. Het kruisje ligt bij de rotsige kust, maar op een groen vierkant. In het vierkant ligt een blauwe vlek. Een geheim meer op de rotsen? Is dat me nooit opgevallen? Ik staar naar het beeldscherm. Een geheim meer... Een perfecte vluchtplek voor nymphen...

#9 Marlene

Marlene

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 24 July 2009 - 06:10 PM

leuk zo als je dat doet ik kan niet wachten op meer snel meer het is heel leuk ;)

#10 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,285 posts

Posted 31 July 2009 - 11:48 AM

oowwh egt leuk

ga snel verder!! :D
Posted Image

#11 Kwak

Kwak

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 19 August 2009 - 08:09 PM

Whoaw,
Leuk.
;d.
Ik moest wel even opzoeken wat een Nymph was.
Maarja, dat is de moeite waard.
Kan niet wachten op het vervolg!
Posted Image
► Play the good times .
▌▌ Pause whatever you want .
■ Stop heartbreaks .
◄◄ Rewind nice memories .

#12 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 17 September 2009 - 03:51 PM

WEEEEH! computer was gecrasht en al mijn sims zijn verdwenen! ik kan niet meer verder schrijven *snikt* al mijn verhalen zijn kennelijk gedoemt te mislukken.

ik ga het iig weer proberen, ik ben bezig met een andere familie. Misschien dat ik dan wel mijn verhaal af kan maken.

Ik had alles al voorbereid!*snikt weer Posted Image*

#13 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 14 February 2010 - 11:14 AM

Heh heh... verveel me, en ik wil hiermee verdergaan Posted Image
mis alleen 1 download die ik graag wil hebben, oogschaduw...
naja, ga gewoon proberen verder te gaan

(ik had al te veel bedacht om zo vroeg afscheid te nemen van dit verhaal)

#14 appie/my/sweet/pet

appie/my/sweet/pet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 93 posts

Posted 06 June 2010 - 07:15 PM

ah echt kut ik vind het echt prachtig <3
geniet van het leven,want het is o,zo kort!

#15 appie/my/sweet/pet

appie/my/sweet/pet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 93 posts

Posted 07 June 2010 - 09:47 PM

orry voor de dubbelpost maar ik heb een idee.
kan je ook gewoon het verhaal afmaken zonder plaatjes? ik heb hoofstuk 1 toch zonder moeten doen. en fantaseren vind ik ook prima. ik wiil gewoon weten hoe het afloopt :P:):P:P:P:
geniet van het leven,want het is o,zo kort!

#16 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 21 August 2010 - 04:38 PM

kan je ook gewoon het verhaal afmaken zonder plaatjes? ik heb hoofstuk 1 toch zonder moeten doen. en fantaseren vind ik ook prima. ik wiil gewoon weten hoe het afloopt Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image:P:

Hoeft al niet meerPosted Image
Ik heb alles alweer klaar, het ziet er wel een beetje anders uit maar ik kan weer verderPosted Image

Op naar Deel 3! Posted Image

#17 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 22 August 2010 - 11:30 AM

Deel 3: De geheime tuin?
Dinsdag middag staan we voor een hek. Ik heb Jennifer meegevraagd omdat ik niet alleen wilde gaan. Jammer genoeg hoorde mijn zusje me aan de telefoon en heeft ze ons gevolgd.
Posted Image
"Dus dit is die geheime tuin?" Florene staat te stuiteren van opwinding."Hoe heb je die tuin gevonden?! En waarom heb je niets verteld?"
Posted Image
Ik draai me naar haar om."Kun je iets rustiger zijn? Hierachter zitten misschien Nymphen en wij kunnen gevolgd zijn! Papa heeft zelf verteld dat er iemand achter mama aanzat." sis ik. Florene knikt. De gedachte dat onze moeder misschien achter die muur zit zorgt er opeens voor dat ze rustig kan zijn. Ik glimlach."Ehm... No? De deur wil niet open." zegt Jennifer ineens. Verbaasd draai ik me naar haar om. Ze staat aan de deur te trekken."Misschien moet je duwen?" vraag ik. Jennifer schudt haar hoofd."Al geprobeert. En er is geen sleutelgat." Geen sleutelgat? Ik loop naar Jennifer toe."Hoe kan dat nou? Geen sleutelgat?" Ik kijk naar de deur. Er zit inderdaad geen sleutelgat, maar ik voel dat er iets anders in zit."Er zit water in!" roep ik verbaasd. Florene begint weer te stuiteren."Mag ik de deur openbreken? Ik heb ook waterkrachten!" jubelt ze. Ik kijk haar geïrrieteert aan. Hoe kan zij zo hyperactief zijn terwijl ik zo rustig ben? Ik schudt mijn hoofd."Volgens mij is dat het slot, Florene. Laat mij maar." Florene kijkt teleurgesteld toe terwijl ik probeer de deur te openen.
Posted Image
Eerst probeer ik het op gevoel. Ik voel het water stromen, maar ik heb geen idee welke kant het op moet."Misschien moet ik het doen?" hoor ik Florene weer vragen. Ik schudt mijn hoofd."Ik heb hem bijna..." mompel ik. Ik buig naar voren om in het slot te kunnen kijken.
Posted Image
Plotseling zie ik een kliksysteem tussen de twee deuren zitten. Glimlachend stuur ik het water door het kliksysteem."KLIK!" klinkt er en ik kan de deurklinken bewegen."Zie je wel dat het me lukt?" zeg ik glimlachend. "Ja ja! Nu wil ik kijken!" Florene wil aan de deur trekken. Jennifer houdt haar tegen."Als we jouw naar binnen sturen zijn straks alle nymphen weg." Ik open de deur en loop een stukje de tuin binnen.
Posted Image
Jennifer laat Florene los en loopt achter me aan."He! Ik wil ook!" roept Florene en ze rent ook de tuin in. Terwijl Florene niet kan besluiten waar ze heen wil, loop ik naar voren, richting het meer dat ik voor me zie glinsteren. Ik hoor Jennifer achter me aan lopen.
Posted Image
Plotseling valt mijn mond open."Jennifer, Florene... Moet je dit zien!" In het midden van het meer ligt een klein eilandje. En op dat eilandje is een hut gebouwd.
Posted Image
"Wauw!" hoor ik Jennifer zeggen."Daar zijn vast de waternymphen! Ik ga kijken!" gilt Florene."Hoe dan? Het ligt in het midden van een meer!" zegt Jennifer. Florene stopt even met stuiteren."Wacht! Kijk, daar is een brug!" zeg ik en ik wijs naar de rechterkant van de hut."Ik ga kijken!" roept Florene weer en ze rent weg."Florene, wacht op ons!" roepen Jennifer en ik terwijl we achter haar aan gaan.

Posted Image
Terwijl we achter haar aanrennen zie ik 2 appelbomen staan. Er valt niets opmerkelijks aan te zien, alleen een klein, handgemaakt huisje dat er naast staat. Er wonen hier dus mensen, maar zijn het waternymphen en zijn ze er nog? Als we bij Florene aankomen, die het huisje aan het bewonderen is, valt me iets op.
Posted Image
Ik buig voorover over een vuurplaats. De houtblokken zijn niet geburikt, maar de vuurplaats duidelijk wel. Er zit roet op de stenen en er ligt as om en in de vuurplaats."Kijk, deze is pas nog gebruikt." zeg ik. Florene kijkt er ongeïntresseert naar."Dus?" vraagt ze."Dat betekent dat de bewoners hier pas nog zijn geweest!" Concludeert Jennifer. Ik knik.

#18 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 22 August 2010 - 02:43 PM

[size="3"]"Dus dan zijn de waternymphen hier! En mama ook! Ik ga de hut in!" roept Florene en ze wil weer wegrennen. Dit keer kan ik haar nog net vastgrijpen."Florene, we weten niet zeker of de laatsten die hier zijn geweest waternymphen zijn. Zelfs hier moeten we nog voorzichtig zijn. Weet je nog dat papa zei dat..." begin ik, maar Florene kapt me af."Ja ja, dat mama moest vluchten, maar je denkt toch niet dat diegene hier is? Dit is toch hun schuilplaats?" Ik zucht."Laat mij nou maar voorgaan." zeg ik en ik loop de brug op.
Posted Image
De brug is sterker dan hij eruit ziet. We kunnen er allemaal tegelijk op. Voorzichtig loop ik de houten trapjes naar boven op. Voor een magische tuin is het wel verdacht stil. Dat is waar ik me zorgen over maak. In de film wordt deze regel ook altijd gezegt en vlak daarna worden ze aangevallen.
Posted Image
Bovenaan de trap ontdekken we een deur die op dezelfde manier opengaat als de deur van de geheime tuin. Ik open de deur en verwacht nymphen, fo in ieder geval mensen, tegen te komen. Verbaasd kijken we een lege kamer in."Hier klopt iets niet..." mompel ik.
Posted Image
Waar is iedereen? Ze zijn toch niet weer gevlucht? Ik kijk de kamer in. Het is een keuken."Ik kijk waar deze deur voor is!" roept Jennifer en ze duwt Florene aan de kant die net een deur wilde openen.
Posted Image
"He! Die wilde ik net opendoen!" sputterd ze tegen, maar Jennifer gluurt de kamer al in."Hmmm... Niets, alleen een badkamer, maar er is hier niemand." meldt Jennifer. Ik loop de keuken in om in een oude, vieze koelkast te kijken. Als die leeg is, is het zeker dat hier niemand meer is. Ik open de koelkastdeur.
Posted Image
"Er zit eten in de koelkast! En het is allemaal voedsel dat snel bederft, maar alles is nog eetbaar." roep ik verbaasd. Jennifer komt achter me staan."Wat bedoel je met eetbaar?" vraagt ze en ze kijkt over mijn schouders de koelkast in."Prima eetbaar, dus niet aan het rotten." antwoord ik en ik sluit de koelkast. Dit is toch wel erg vreemd?"Misschien dat de waternymphen boven zijn?" vraagt Florene. Ik knik en loop snel de trap op, voordat Florene een voet op de treden kan zetten."Waarom moet ik telkens achteraan?" vraagt ze geïrrieteert.
Posted Image
"Omdat jij de jongste bent." antwoord Jennifer en ze gaat achter me aan. Ik hoor Florene wat mompelen, maar besteed er geen aandacht aan.
Posted Image
De trap gaat naar een soort terras, of balkon, en het uitzicht is er echt geweldig. Ik draai me om en loop richting een schildersezel die naast de trap staat. Een perfecte plek om die hier neer te zetten, dat zou mijn vader ook doen. Jennifer loopt met me mee, maar Florene besluit de banken uit te testen.
Posted Image
Jennifer en ik besteden er maar geen aandacht aan. We hebben haar de hele tijd al verteld voorzichtig te zijn, maar kennelijk hebben kleine zusjes de eigenschap om niet te luisteren. Ik richt me op het onafgemaakte schilderij en mijn adem stokt.
Posted Image
Ik kijk recht in het glimlachende gezicht van mijn moeder. En niet alleen dat, ze heeft ook nog eens die vinnen of vleugels! De schilder van het schilderij kan waarschijnlijk beter schilderen dan mijn vader, want echt alle details zijn perfect geschildert, nog scherper dan een foto!"Wauw..." hoor ik Jennifer zeggen.
Posted Image
Ik kijk haar aan."Dat is... mijn moeder..." zeg ik ademloos. Florene stopt met het molesteren van de meubels en komt naast me staan."Mama?" vraagt ze. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Florene heeft mama nog nooit gezien, want ze was nog maar een baby. En ik heb ook niets gezegt over het schilderij dat in de woonkamer hangt."Ja..." zeg ik. Ik heb de neiging het schilderij zo mee naar huis te nemen, ook al is het niet af."Dat bewijst alles!" gilt Florene ineens. Ik schrik me rot."Bewijst wat?" vraag ik."Dat er hier waternymphen zijn! Kijk ze heeft vleugels! Dus is mama hier ook!" Ik draai me om. Er zijn nog twee andere deuren. Achter één van die twee deuren zit waarschijnlijk mijn moeder. Maar waarom was alles dan zo stil? Ik loop naar de deur direct achter de schildersezel.
http://www.plaatjesu...2476473-820.jpg
Jennifer en Florene komen achter me aan. Jammer genoeg is er niemand in de slaapkamer, maar er staan wel twee bedden. Dat betekent dat mama hier dus inderdaad met iemand anders was. Boven een van de twee bedden hangt een schilderij dat op dezelfde manier geschildert is als het schilderij buiten.
http://www.plaatjesu...2476608-220.jpg
Ik loop ernaartoe om het beter te bekijken.
http://www.plaatjesu...2476671-940.jpg
Op het schilderij staat een heel andere Nymph. Ze lijkt even oud als Jennifer en ik. De nymph kijkt vrolijk naar de ronddartelende vlinders op het schilderij."Is dat degene die het andere schilderij heeft geschildert?" vraagt Jennifer ineens. Ik kijk even geschrokken op, maar schudt dan mijn hoofd."Lijkt me niet. Dit ziet er niet uit als een zelfportret en als ik mijn vaders verhalen moet geloven, kan mama helemaal niet goed schilderen." antwoord ik. Terwijl Jennifer en ik staan te praten klimt Florene op het bed.
http://www.plaatjesu...2476895-210.jpg
Ze loopt naar het schilderij toe en bekijkt het beter."Er staat geen handtekening op, zoals op papa's schilderijen." zegt ze. Verbaasd loop ik naar haar toe."Je hebt gelijk, maar het helpt ons niet echt." antwoord ik. Jennifer komt naast ons staan."Er is nog een deur, dus..." Ik draai me om en loop de kamer uit. Dit is de laatste kans, ook al heb ik er niet echt veel vertrouwen in.[/size]

#19 simgirlie

simgirlie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 22 August 2010 - 03:31 PM

Ik loop naar de deur en loop de kamer in."Wacht op ons!" roept Florene en zij en Jennifer komen de kamer ingerend.
Posted Image
Ik draai me weer om, maar zodra ik de kamer inkijk schrik ik me kapot. En niet alleen van wat ik zie, maar ook van de kreet die door de kamer klinkt.
Posted Image
Geschrokken kijken we naar de Waternymph die voor ons in de kamer staat. Ze kijkt angstig en staat ineengedoken. Ik herken haar gezicht van het schilderij in de andere kamer."Als jullie niet weggaan, dan... dan..." Ze richt zich op de geïmproviseerde boekenkast."Dan gooi ik die blokken beton om!" roept ze. Ik houd mijn handen omhoog.
Posted Image
"Rustig maar, we doen je niks. Ik ben ook een waternymph." probeer ik haar te kalmeren. De nymph lijkt niet erg overtuigd."Ha! Waar zijn dan je vinnen? En je schubben?" vraagt ze. Ik veeg met mijn hand over de linkerkant van mijn gezicht om de make-up, die het vreemde teken op mijn gezicht verbergt, weg te vegen."Kijk daar. Daar is hetzelfde teken dat jij ook op je gezicht hebt." zeg ik en ik wijs naar mijn gezicht.
Posted Image
De nymphebekijkt mijn gezicht."Goed, jij lijkt wel op een waternymph." zegt ze en ze kijkt over mijn schouder."Maar die daar is geen waternymph."
Posted Image
Jennifer glimlacht voorzichtig naar de nymph."Je hoeft niet bang voor haar te zijn. Dat is mijn beste vriendin. Ze zou nooit iemand vertellen dat ik een waternymph ben. Mijn vader trouwens ook niet en hij is ook een mens." vertel ik. De ogen van de nymphe worden groot."Jouw vader is een mens?" vraagt ze en ze wil me meteen weer gaan wantrouwen."Nee, wacht! Mijn vader is een mens, maar mijn moeder is een waternymph! Haar naam is Florencia en ze staat daar buiten op het schilderij!" roep ik.
Posted Image
De ogen van de nymph worden nog groter en ze ontspant een beetje."Jij bent de dochter van Florencia?" vraagt ze aarzelend. Ik knik. Daarna wijs ik naar Florene."En dat is mijn zusje." vertel ik. De nymphe ontspant nu helemaal."Goed, ik vertrouw jullie voor nu." zegt ze. Ik glimlach."Wij kwamen hier alleen naartoe om mijn moeder te zoeken. Ik vond een aanwijzing in haar schilderij, dus... Niemand anders weet van deze plek." vertel ik. Plotseling duikt de nymph weer ineen.
Posted Image
"Nee, dat heb je mis..." zegt ze. Ik kijk haar verbaasd aan."Wat bedoel je?" De nymph kijkt angstig om zich heen."Ze kwamen van boven. En ze namen Florencia en mijn moeder mee..." stamelt ze. Ik wordt koud van binnen. Ze kwamen van boven? Dus daarom is hier niemand meer!"Aliens?" hoor ik Florene vragen."Dit is GEEN tijd voor grapjes." zegt Jennifer. Ik richt me weer op de nymph."WIE kwamen van boven?" vraag ik. "De mannen. Geen aliens, maar ze zijn wel slecht." antwoord de nymph. Plots klinkt een hard geluid van wegvliegende vogels.
Posted Image
We verstijven alle vier."Het is hier niet veilig..." fluistert de nymphe."Nora, ik wil naar huis." zegt Florene. Ik kijk om."Maar zij dan?" vraag ik en ik wijs naar de nymph. Plots heb ik een goed idee."Hé, als het hier niet veilig is, waarom kom je dan niet met ons mee naar huis? Pap vindt het vast niet erg als er nog een waternymph bijkomt." stel ik voor."Ik doe alles als ik maar niet met hen meemoet!" antwoord de nymph. Ik glimlach."Kom, we gaan naar huis." zeg ik. Ik bedenk de snelste weg, maar herinner ineens dat iemand met enorme vinnen of vleugels op haar rug behoorlijk opvalt."Ehm... Misschien moet je een deken meenemen, dan kunnen we je vleugels verbergen." zeg ik. De nymph knikt en grist wat spullen mee, voordat we op weg naar huis gaan...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users